Błąd P02EB i P02E4
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 sty 2022, o 19:44
- Reputacja: 1
- Imię: Waldek
- Samochód: Captiva II
- Silnik: Z22D1 2.2 184KM
- Lokalizacja: Świdnica - dolnyśląsk
- Kontakt:
Błąd P02EB i P02E4
Witam
Jakiś czas temu zapaliła się kontrolka silnika. Sprawdziłem błędy ELM327 i wyświetliły się błędy jak w temacie. Pierwszy z opisu: "Diesel intake air flow control motor - current range/performance" a drugi "intake air flap control actuator - actuator stuck open". Nigdy wcześniej nie było problemu. Niedawno wymieniałem u mechanika alternator i może coś jest niedopięte? Auto odpala normalnie i gasi się bez problemów nic nie telepie. Czy dobrze rozumiem że jest problem z klapą gaszącą i cały czas jest otwarta? Dlatego pewnie nie ma problemu z odpalaniem? Czy żeby sprawdzić wtyczkę lub przewody muszę oddać do mechanika czy jest możliwość zrobić to pod domem bo nie wiem jak się do tego dostać?
Jakiś czas temu zapaliła się kontrolka silnika. Sprawdziłem błędy ELM327 i wyświetliły się błędy jak w temacie. Pierwszy z opisu: "Diesel intake air flow control motor - current range/performance" a drugi "intake air flap control actuator - actuator stuck open". Nigdy wcześniej nie było problemu. Niedawno wymieniałem u mechanika alternator i może coś jest niedopięte? Auto odpala normalnie i gasi się bez problemów nic nie telepie. Czy dobrze rozumiem że jest problem z klapą gaszącą i cały czas jest otwarta? Dlatego pewnie nie ma problemu z odpalaniem? Czy żeby sprawdzić wtyczkę lub przewody muszę oddać do mechanika czy jest możliwość zrobić to pod domem bo nie wiem jak się do tego dostać?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P02EB i P02E4
Jak to diesel 150 KM. To raczej szukaj nowej klapy gaszącej. Temat już znany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 sty 2022, o 19:44
- Reputacja: 1
- Imię: Waldek
- Samochód: Captiva II
- Silnik: Z22D1 2.2 184KM
- Lokalizacja: Świdnica - dolnyśląsk
- Kontakt:
Re: Błąd P02EB i P02E4
Tak diesel jak w opisie wersja 2.2
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P02EB i P02E4
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 sty 2022, o 19:44
- Reputacja: 1
- Imię: Waldek
- Samochód: Captiva II
- Silnik: Z22D1 2.2 184KM
- Lokalizacja: Świdnica - dolnyśląsk
- Kontakt:
Re: Błąd P02EB i P02E4
Czy ktoś się orientuje na jakie się nastawiać koszty robocizny, ale nie w ASO?
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 sty 2022, o 19:44
- Reputacja: 1
- Imię: Waldek
- Samochód: Captiva II
- Silnik: Z22D1 2.2 184KM
- Lokalizacja: Świdnica - dolnyśląsk
- Kontakt:
Re: Błąd P02EB i P02E4
Zabiorę się jednak sam za wymianę, mam krok po kroku opisane jak wymienić przepustnicę w instrukcji serwisowej samochodu. To jest raptem 6 czynności aby się tam dostać. Martwię się tylko żeby się nie okazało że trzeba coś programować itd. ale nie ma o tym wzmianki. 

- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P02EB i P02E4
Jak nowa to trzeba programować pozycje zero.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błąd P02EB i P02E4
Jak nie ma wzmianki jak jest.Waldi pisze: ↑30 kwie 2022, o 10:39Zabiorę się jednak sam za wymianę, mam krok po kroku opisane jak wymienić przepustnicę w instrukcji serwisowej samochodu. To jest raptem 6 czynności aby się tam dostać. Martwię się tylko żeby się nie okazało że trzeba coś programować itd. ale nie ma o tym wzmianki.![]()

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 sty 2022, o 19:44
- Reputacja: 1
- Imię: Waldek
- Samochód: Captiva II
- Silnik: Z22D1 2.2 184KM
- Lokalizacja: Świdnica - dolnyśląsk
- Kontakt:
Re: Błąd P02EB i P02E4
kochar chodziło mi o specjalistyczny sprzęt który jest wymagany, a w tym wypadku nie jest to wymagane. Z adaptacją można sobie poradzić z tego co czytałem.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P02EB i P02E4
Daj znać bo ja mam obawy że programowanie jej jest konieczne.
Dodano po 1 godzinie 33 minutach 29 sekundach:
Zapis w TIS:
Dodano po 1 godzinie 33 minutach 29 sekundach:
Zapis w TIS:
Konfiguracja do wymiany części
Wymiana niektórych części będzie wymagać procedury konfiguracji w celu pełnej naprawy.
Aby przyspieszyć proces wuczania należy wykonać operację zerowania parametrów regulacji mieszanki paliwa jeśli którykolwiek z wymienionych komponentów został wymieniony.
• Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
• Czujnik pozycji pedału przyspieszenia
• Korpus przepustnicy
• Podgrzewana sonda lambda
• Wtryskiwacz paliwa
• Czujnik pozycji wału korbowego
• Czujnik pozycji wałka rozrządu
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 sty 2022, o 19:44
- Reputacja: 1
- Imię: Waldek
- Samochód: Captiva II
- Silnik: Z22D1 2.2 184KM
- Lokalizacja: Świdnica - dolnyśląsk
- Kontakt:
Re: Błąd P02EB i P02E4
Z opisów wynika że Captiva adaptację przeprowadza sama np. przy dłuższym odłączeniu akumulatora dzieje się to bez ingerencji użytkownika i pewnie zajmuje chwilę czasu. A testerem diagnostycznym możemy zrobić od razu. Oczywiście trzeba skasować błędy przed adaptacją jeśli są. Oprócz tego TIS także pokazuje możliwość adaptacji bez dodatkowych urządzeń: "Adaptacja bez testera diagnostycznego
Ważne: NIE wykonywać procedury adaptacji bez testera diagnostycznego, jeżeli kod usterki DTC został zarejestrowany. Przejdź do Lista diagnostycznych kodów usterek (DTC) - Pojazd .
Prędkość obrotowa silnika jest w przedziale 450-4 000 obr/min.
Wartość ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) jest większe niż 5 kPa.
Masowy przepływ powietrza (MAF) jest większy niż 2 g/s.
Napięcie zapłonowe 1 jest wyższe od 10 wolt.
Uruchomić silnik i pozostawić w pozycji postojowej przez 3 minuty.
Za pomocą testera diagnostycznego, monitorować żądaną i aktualną prędkość obrotową.
Moduł ECM rozpocznie adaptację nowych ogniw jałowych, żądana prędkość obrotowa powinna zacząć się zmniejszać.
Wyłączyć zapłon na 60 sekund.
Uruchomić silnik i pozostawić w pozycji postojowej przez 3 minuty.
Ważne: Podczas cyklu jezdnego, kontrolka silnika może zapalić się z kodami DTC prędkości obrotowej biegu jałowego. W przypadku zarejestrowania kodów prędkości obrotowej biegu jałowego, wyczyścić kody, aby umożliwić kontynuowanie adaptacji przez moduł ECM.
Po upływie 3 minut pracy, silnik powinien powrócić do normalnej prędkości obrotowej biegu jałowego.
⇒ Jeśli prędkość obrotowa biegu jałowego silnika nie została wuczona, może wystąpić potrzeba jazdy z prędkością powyżej 70 km/h (44 MPH) z kilkukrotnym zmniejszeniem obrotów i wydłużonej pracy na biegu jałowym.
Po wykonaniu cyklu jazdy, silnik powinien pracować na normalnych obrotach jałowych.
⇒ Jeżeli adaptacja prędkości obrotowej biegu jałowego nie została przeprowadzona, WYŁĄCZYĆ zapłon na 60 sekund i powtórzyć etap 6.
Po powrocie do normalnej prędkości obrotowej silnika, wyczyścić kody DTC.
Ważne: NIE wykonywać procedury adaptacji bez testera diagnostycznego, jeżeli kod usterki DTC został zarejestrowany. Przejdź do Lista diagnostycznych kodów usterek (DTC) - Pojazd .
Prędkość obrotowa silnika jest w przedziale 450-4 000 obr/min.
Wartość ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) jest większe niż 5 kPa.
Masowy przepływ powietrza (MAF) jest większy niż 2 g/s.
Napięcie zapłonowe 1 jest wyższe od 10 wolt.
Uruchomić silnik i pozostawić w pozycji postojowej przez 3 minuty.
Za pomocą testera diagnostycznego, monitorować żądaną i aktualną prędkość obrotową.
Moduł ECM rozpocznie adaptację nowych ogniw jałowych, żądana prędkość obrotowa powinna zacząć się zmniejszać.
Wyłączyć zapłon na 60 sekund.
Uruchomić silnik i pozostawić w pozycji postojowej przez 3 minuty.
Ważne: Podczas cyklu jezdnego, kontrolka silnika może zapalić się z kodami DTC prędkości obrotowej biegu jałowego. W przypadku zarejestrowania kodów prędkości obrotowej biegu jałowego, wyczyścić kody, aby umożliwić kontynuowanie adaptacji przez moduł ECM.
Po upływie 3 minut pracy, silnik powinien powrócić do normalnej prędkości obrotowej biegu jałowego.
⇒ Jeśli prędkość obrotowa biegu jałowego silnika nie została wuczona, może wystąpić potrzeba jazdy z prędkością powyżej 70 km/h (44 MPH) z kilkukrotnym zmniejszeniem obrotów i wydłużonej pracy na biegu jałowym.
Po wykonaniu cyklu jazdy, silnik powinien pracować na normalnych obrotach jałowych.
⇒ Jeżeli adaptacja prędkości obrotowej biegu jałowego nie została przeprowadzona, WYŁĄCZYĆ zapłon na 60 sekund i powtórzyć etap 6.
Po powrocie do normalnej prędkości obrotowej silnika, wyczyścić kody DTC.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości