Przekładnia kierownicza

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
GRZEGORZBAN
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2015, o 10:19
Reputacja: 0
Imię: Grzegorz
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Przekładnia kierownicza

Post autor: GRZEGORZBAN » 17 kwie 2015, o 10:27

Witajcie

Mam Captivę z 2007 roku produkcji w której mam problem z przekładnią kierowniczą, a mówiąc precyzyjnie strasznie puka przy jeździe po nierównościach. Wyeliminowałem wszystkie drobne luzy które znalazł mi diagnosta. Pytanie moje jest - czy ktoś regenerował z Was przekładnie i z jakim skutkiem ? Będę wdzięczny z podpowiedz. Captiva ma przebiegu 130 tyś km, 2,0 dieslaPozdrawiam
Grzegorz

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: XaRaDaS » 17 kwie 2015, o 11:05

Pytanie czy tylko masz stuki i czy tylko przy jeździe wolnej na wprost czy też przy skręcaniu kół i czy może odczuwasz drgania na kierownicy. Same stuki mogą być przyczyną nie tylko z przekładnią kierowniczą, ale też z układem amortyzującym i jego elementami np. łącznik stabilizatora.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

GRZEGORZBAN
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2015, o 10:19
Reputacja: 0
Imię: Grzegorz
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: GRZEGORZBAN » 17 kwie 2015, o 12:05

Witaj

Luzów na kierownicy nie mam, wycieków z przekładnie również nie mam, diagnosta sprawdzał amorki i stwierdził jednoznacznie że to przekładnia. Captivy zawsze miały "problemy" z przekładniami. Stuki które mam, występują wówczas kiedy samochód się kołysze, wjadę w nierówność. Wcześniej miałem podczas kręcenia kierownicą dziwne dźwięki, ale wymiana tulei wahacza - tak to się chyba nazywa - pomogła, wymieniłem również sworzeń wahacza dolnego ( tego co jest nitowany z wahaczem). Tak więc opierając się na opinii diagnosty i mechanika luzów innych raczej nie mam.
Dziękuję z góry za odpowiedz

Grzegorz

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: huri_khan » 17 kwie 2015, o 12:08

GRZEGORZBAN pisze:Witaj
Stuki które mam, występują wówczas kiedy samochód się kołysze.
Jak dla mnie to łącznik stabilizatora.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

GRZEGORZBAN
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2015, o 10:19
Reputacja: 0
Imię: Grzegorz
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: GRZEGORZBAN » 17 kwie 2015, o 13:07

Dzięki za odpowiedz, w takim razie sprawdzę jeszcze raz łącznik stabilizatora.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: etac » 17 kwie 2015, o 13:13

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

GRZEGORZBAN
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2015, o 10:19
Reputacja: 0
Imię: Grzegorz
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: GRZEGORZBAN » 17 kwie 2015, o 13:56

Dziękuję za podpowiedz .

Awatar użytkownika
miks
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 22 mar 2015, o 21:10
Reputacja: 0
Imię: Mike
Samochód: Captiva i Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: miks » 17 kwie 2015, o 14:29

Odnośnie odpowiedzi @etac w aso MM Cars Katowice koszt 180 zł, więc przypuszczam że w okolicach Gdańska w aso podobna cena

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: konradoo » 17 kwie 2015, o 14:52

Lemforder kosztuje gdzieś 70zł/sztuka
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
miks
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 22 mar 2015, o 21:10
Reputacja: 0
Imię: Mike
Samochód: Captiva i Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: miks » 18 kwie 2015, o 19:55

Znaczy ja pisałem o koszcie posmarowania wału pośredniego kolumny kier. w aso, można samemu ale szczerze jeśli w aso 180 zł to nie chciało by mi się samemu zrzucać przekładni, gdyż przerabiałem to w poprzednich autach i cały dzień z głowy

mike
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 7 lis 2014, o 21:07
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: mike » 21 lip 2016, o 00:03

Ja też mam podobny problem i nie wiem czy przyczyna będzie tkwiła w przekładni czy tak jak etac podpowiedział, że posmarować trzeba. Po wymianie drążków kierowniczych prawy lewy trochę lepiej ale znowu coś przy skręcaniu stuka.

mike
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 7 lis 2014, o 21:07
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: mike » 21 lip 2016, o 00:05

Nie wiem, bo może też być że takie zawleczki co tam są stukają jak się skręci maksymalnie? Czy może być to też przyczyną?

Adi1550
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 11 mar 2016, o 19:19
Reputacja: 0
Imię: Adi
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: Adi1550 » 22 wrz 2016, o 22:52

Niestety nasze przekładnie to lipa od osobówek :/
Sam z tym walczyłem
Padają ,,ślizgi '' od listwy dlatego puka
Prawą stronę zrobiłem jest prosta robota ale lewą to porażka aby się dostać
Przy regeneracjach nieraz to olewają i listwa po regeneracji potrafi pukać :x
Jest tam dosłownie ślizg 1cm . Przy osobówkach mają szersze
A my tu mamy 2t same auto i walce zamiast oponek :(
Aby to dobrze zrobić trzeba rozebrać na czynniki pierwsze i mieć wszystkie uszczelki i dorabiać nowe ślizgi :nerwy
Powiem odrazu;
Same smarowanie nie wiele tu pomorze
I mocniejsze skręcenie na regulacji też bo ciężko będzie ster wracał po skrętach :cry:
Rozwiązanie jest jedno nówka sztuka albo porżądna regeneracja - bez lipy z tym może być ciężko
Mam nawet 1 przekładnie po wymianie i też puka to jest ich wada

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość