Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile
Zauważyłem dziwne zjawisko.
Jakieś "urządzenie" które jest napędzane paskiem, co chwile załącza się znacznie obciążając silnik. Po ok 30 sekundach wyłącza się i silnik pracuje z mniejszym obciążeniem. Ale za około następne 30 załącza sie znowu na 30sek.
Stoperem nie mierzyłem, podaje czas orientacyjny.
Obciążenie jest na tyle duże że zwiększają się drgania na silniku.
Klima wyłączona, czynnika brak, dziura w układzie. Będę dopiero naprawiał.
Pierwsze załączenie odbywa sie 30sekund po włączeniu silnika. Czuc po drganiach na kierownicy, sprzegle.
Podczas jazdy nie wyczuwalne ale jak sie zatrzymam to czuc po drganiach, jak otworzę maske to widać i słychać. Słychać chyba nawet cykniecie przekaźnika który załącza i wyłącza to urządzenie.
Macie pomysł co to może być i czemu tak się dzieje?
Jakieś "urządzenie" które jest napędzane paskiem, co chwile załącza się znacznie obciążając silnik. Po ok 30 sekundach wyłącza się i silnik pracuje z mniejszym obciążeniem. Ale za około następne 30 załącza sie znowu na 30sek.
Stoperem nie mierzyłem, podaje czas orientacyjny.
Obciążenie jest na tyle duże że zwiększają się drgania na silniku.
Klima wyłączona, czynnika brak, dziura w układzie. Będę dopiero naprawiał.
Pierwsze załączenie odbywa sie 30sekund po włączeniu silnika. Czuc po drganiach na kierownicy, sprzegle.
Podczas jazdy nie wyczuwalne ale jak sie zatrzymam to czuc po drganiach, jak otworzę maske to widać i słychać. Słychać chyba nawet cykniecie przekaźnika który załącza i wyłącza to urządzenie.
Macie pomysł co to może być i czemu tak się dzieje?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Osprzęt silnika na pasku - załacza sie i wyłacza sie co chwile
Jest to kompresor klimy załączany sprzęgłem elektromagnetycznym. A załącza się bo masz włączony nadmuch na przednia szybę i pracuje w trybie jej osuszania. Lampka się wtedy nie zapala żeby nie drażnić nieświadomych
Ot taki amerykancki wynalazek.


-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile
Aha, tego się nie spodziewałem.
Masz racje, mam ustawiony nadmuch na szybę i na nogi.
Jutro wyłączę nadmuch na szybę tj ustawie tylko na nogi i zobaczę czy będzie się tak działo.
A czy w tym aucie też jest tak że poniżej 4 stopni kompresor wcale się nie załącza?
Może wcześniej tego nie zauważyłem bo były mrozy i kompresor się nie załączał wcale.
Masz racje, mam ustawiony nadmuch na szybę i na nogi.
Jutro wyłączę nadmuch na szybę tj ustawie tylko na nogi i zobaczę czy będzie się tak działo.
A czy w tym aucie też jest tak że poniżej 4 stopni kompresor wcale się nie załącza?
Może wcześniej tego nie zauważyłem bo były mrozy i kompresor się nie załączał wcale.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile
W nadmuchu na szyba+nogi osuszania nie powinno być. Jest tylko gdy ustawisz na samą szybę. Kompresor nie załącza się poniżej 3 stopnie.

-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile
Ano właśnie, do osuszania jest oddzielny przycisk który ma świecąca diodę jak jest włączony.
Czy jest jakiś bezpiecznik od klimy aby wyłączyć całkiem kompresor?
Czy jest jakiś bezpiecznik od klimy aby wyłączyć całkiem kompresor?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile
No nie znam dokładnie gałkologii w Captivie.
Jest bezpiecznik elektrosprzęgła.
Jest bezpiecznik elektrosprzęgła.

-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile
Sprawdziłem: nadmuch na szybę włącza klimatyzację.
Obojętne czy jest to nadmuch na szybę i na nogi czy sama szyba, czy przycisk odparowywania szyby z diodą. Za każdym razem załącza się klima a śnieżynka na wyświetlaczu od klimy się nie pokazuje.
A że klima jest nie nabita i dziurawa to kompresor co chwilę się wyłącza i załącza.
Także jeżdżę na razie bez nadmuchu na szybę i umawiam się do mechanika żeby wymienić ten dziurawy przewód i nabić klimę.
Obojętne czy jest to nadmuch na szybę i na nogi czy sama szyba, czy przycisk odparowywania szyby z diodą. Za każdym razem załącza się klima a śnieżynka na wyświetlaczu od klimy się nie pokazuje.
A że klima jest nie nabita i dziurawa to kompresor co chwilę się wyłącza i załącza.
Także jeżdżę na razie bez nadmuchu na szybę i umawiam się do mechanika żeby wymienić ten dziurawy przewód i nabić klimę.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile
Jak będzie nabita to i tak sprężarka o stałej wydajności pracuje cyklami. Taki urok.

-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 5 mar 2017, o 23:29
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Re: Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile
Wyjmij bezpiecznik od klimy i używaj nadmuchu na przednią szybę. Przecież jest on najważniejszy. Na pokrywie skrzynki są opisane ten od klimy bodajże AC
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości