Witam,
Dziś po umyciu auta na ręcznej myjni postanowiłem nasmarowac uszczelki wszystkich drzwi aby nie przymarzly. Zauważyłem, że w tylnych drzwiach z lewej strony od dołu drzwi rant pod taką gumową osłoną pojawił się nalot rdzy na łączeniu zagięciu blachy, było tam dużo czarnego brudu wiec to wyczysiciłem ręcznikiem papierowym. Pozostałe drzwi zdrowe, niby tego nie widać, ale po prostu trzeba by to papierem ściernym potraktować? Jakieś kanały odpływowe nie drożne tam występują ?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Nalot na rancie tylnych drzwi
-
- Profesjonalista
- Posty: 545
- Rejestracja: 27 lut 2016, o 21:29
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti 1.6+LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nalot na rancie tylnych drzwi
- Załączniki
-
- received_1521322124550026.jpeg (150.54 KiB) Przejrzano 1966 razy
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Nalot na rancie tylnych drzwi
Zagięcie blachy, miejsce gdzie ciągle gromadzi się wilgoć i tak niestety jest...
Porządnie wyczyścić - nie papierem a szczotką na wiertarkę, żeby usunąć masę uszczelniająca, które jest nałożona na łączenia blach. Następnie coś co zareaguje z rdzą, na to podkład, nowa masa i lakier, i będzie profi
Porządnie wyczyścić - nie papierem a szczotką na wiertarkę, żeby usunąć masę uszczelniająca, które jest nałożona na łączenia blach. Następnie coś co zareaguje z rdzą, na to podkład, nowa masa i lakier, i będzie profi

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Profesjonalista
- Posty: 545
- Rejestracja: 27 lut 2016, o 21:29
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti 1.6+LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Nalot na rancie tylnych drzwi
A na reszcie drzwi jak nowe.. Sebastian jak u Ciebie tam jest?
Hmm nie mam wiertarki żeby maszynowo się tym zając..
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Hmm nie mam wiertarki żeby maszynowo się tym zając..
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 22 sty 2017, o 01:21 przez z13, łącznie zmieniany 1 raz.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Nalot na rancie tylnych drzwi
Cholera chyba w wolnej chwili muszę zrobić przegląd tych miejsc, ale przy natłuszczaniu uszczelek nic niepokojącego nie zauważyłem.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Nalot na rancie tylnych drzwi
Ja przednie miałem już robione bo zaczęły się małe pęcherzyki robić - mi robił to blacharz, przy okazji naprawy zderzaka.
Papierem też to może jakoś doczyścisz, ale gwarantuję, że poleci wiele słów "powszechnie uznanych za wulgarne" i spędzisz duuuużo czasu na zabawę z papierem
Wystarczy wiertarka z supermarketu (tylko z takimi wiertarkami trzeba uważać żeby nie przegrzać) + szczotka druciana na wiertarkę, potem antykorozja+podkład i na to np coś takiego - http://app.com.pl/wps/portal/shop/produ ... elniajaca/ nałożone z pistoletu/wyciskacza do sylikonu. Konkretnej firmy masy nie polecę, bo robiłem tylko tym APP i bollem - bolla nie polecam, bo po roku zrobił się twardy, kruchy i skurczył się - a takie coś jest niedopuszczalne w tego rodzaju specyfikach, APP nałożyłem kilka miesięcy temu i "testuje się"
Po zrobieniu takiej operacji i gdy wszystko wyschnie wnęki drzwi konserwujemy preparatem do profili wewnętrznych.
Przy szlifowaniu obklej dokładnie pozostałe elementy, po pierwsze żeby ich nie ubrudzić - bo przy szlifowaniu kawałki "gumy" latają wszędzie, a po drugie aby nie porysować (albo choć ograniczyć szkody) gdy wiertarka nam "objedzie"
Niestety dolne ranty drzwi to problem wielu aut, począwszy od polonezów, po nasze lacetti, a na audi kończąc. Jest to spowodowane brakiem wentylacji w tym miejscu, zaleganiem wody (po każdym deszczu, myjni tam jest woda), i czasem obcieraniem uszczelki.
Sposobem jest raz na jakiś czas porządne zakonserwowanie preparatem do profili zamkniętych wnęk drzwi. Preparaty te można kupić nawet w sprayu więc są dość łatwe do użycia. Jedyny minus to zapach (taki woskowy) który czuć przez dość długo (zwłaszcza latem), tj. nawet z dwa-trzy miesiące.
Papierem też to może jakoś doczyścisz, ale gwarantuję, że poleci wiele słów "powszechnie uznanych za wulgarne" i spędzisz duuuużo czasu na zabawę z papierem


Wystarczy wiertarka z supermarketu (tylko z takimi wiertarkami trzeba uważać żeby nie przegrzać) + szczotka druciana na wiertarkę, potem antykorozja+podkład i na to np coś takiego - http://app.com.pl/wps/portal/shop/produ ... elniajaca/ nałożone z pistoletu/wyciskacza do sylikonu. Konkretnej firmy masy nie polecę, bo robiłem tylko tym APP i bollem - bolla nie polecam, bo po roku zrobił się twardy, kruchy i skurczył się - a takie coś jest niedopuszczalne w tego rodzaju specyfikach, APP nałożyłem kilka miesięcy temu i "testuje się"

Po zrobieniu takiej operacji i gdy wszystko wyschnie wnęki drzwi konserwujemy preparatem do profili wewnętrznych.
Przy szlifowaniu obklej dokładnie pozostałe elementy, po pierwsze żeby ich nie ubrudzić - bo przy szlifowaniu kawałki "gumy" latają wszędzie, a po drugie aby nie porysować (albo choć ograniczyć szkody) gdy wiertarka nam "objedzie"

Niestety dolne ranty drzwi to problem wielu aut, począwszy od polonezów, po nasze lacetti, a na audi kończąc. Jest to spowodowane brakiem wentylacji w tym miejscu, zaleganiem wody (po każdym deszczu, myjni tam jest woda), i czasem obcieraniem uszczelki.
Sposobem jest raz na jakiś czas porządne zakonserwowanie preparatem do profili zamkniętych wnęk drzwi. Preparaty te można kupić nawet w sprayu więc są dość łatwe do użycia. Jedyny minus to zapach (taki woskowy) który czuć przez dość długo (zwłaszcza latem), tj. nawet z dwa-trzy miesiące.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nalot na rancie tylnych drzwi
Przy wiertarce/szlifierce kątowej i szczotce trzeba pamiętać o okularach ochronnych, bo opiłki wyjątkowo lubią gałki oczne 

-
- Profesjonalista
- Posty: 545
- Rejestracja: 27 lut 2016, o 21:29
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti 1.6+LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości