Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
To są dwie osobne kwestie które się nie wykluczają.
Pierwsza to ruch klapką przy ustawianiu temperatury, czyli to co napisał wyżej pablo1,
lepiej zostawić ją w pozycji "na chłodno" przed zgaszeniem auta, bo po chwili i tak sama cofnie się do tej pozycji niezależnie od ustawienia pokrętła.
Przy ponownym przekręceniu kluczyka w ACC automatycznie wróci na pozycję która była przez nas ustawiona,
więc jeśli damy na max. gorąco to wróci w skrajne położenie, a jeśli damy na max. zimne to w ogóle się nie ruszy
więc nie narazi na uszkodzenie w nierozgrzanym aucie.
W Cruze nie ma i tak sensu ruszać pokrętłem temp. i ustawiać je na max. temp
zaraz po odpaleniu - przynajmniej w benzynach (w dielsach jest dodatkowa el. grzałka), dopóki płyn się nie rozgrzeje,
więc jeśli już to bezpieczniej przestawiać je stopniowo.
Druga sprawa to zmniejszenie oporu na jaki mogą być narażone klapki przy włączonym wiatraku,
czym wyższy stopień tym gorzej dla klapek gdy te są w ruchu - czyli gdy przestawiamy temperaturę w czasie gdy chodzi dmuchawa. Dlatego lepiej wyłączyć całkowicie dmuchawę, ustawić temperaturę, włączyć ponownie dmuchawę.
W Astrze dzieje się już tak automatycznie - czyli ruch klapki temperatury poprzedza wyłączenie wiatraka.
Pierwsza to ruch klapką przy ustawianiu temperatury, czyli to co napisał wyżej pablo1,
lepiej zostawić ją w pozycji "na chłodno" przed zgaszeniem auta, bo po chwili i tak sama cofnie się do tej pozycji niezależnie od ustawienia pokrętła.
Przy ponownym przekręceniu kluczyka w ACC automatycznie wróci na pozycję która była przez nas ustawiona,
więc jeśli damy na max. gorąco to wróci w skrajne położenie, a jeśli damy na max. zimne to w ogóle się nie ruszy
więc nie narazi na uszkodzenie w nierozgrzanym aucie.
W Cruze nie ma i tak sensu ruszać pokrętłem temp. i ustawiać je na max. temp
zaraz po odpaleniu - przynajmniej w benzynach (w dielsach jest dodatkowa el. grzałka), dopóki płyn się nie rozgrzeje,
więc jeśli już to bezpieczniej przestawiać je stopniowo.
Druga sprawa to zmniejszenie oporu na jaki mogą być narażone klapki przy włączonym wiatraku,
czym wyższy stopień tym gorzej dla klapek gdy te są w ruchu - czyli gdy przestawiamy temperaturę w czasie gdy chodzi dmuchawa. Dlatego lepiej wyłączyć całkowicie dmuchawę, ustawić temperaturę, włączyć ponownie dmuchawę.
W Astrze dzieje się już tak automatycznie - czyli ruch klapki temperatury poprzedza wyłączenie wiatraka.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Skoro w Astrze dokonali takiej zmiany sterowania znaczy, że faktycznie opór nadmuchu był podstawową przyczyną. Na szczęście mam odruch żeby nadmuch był na minimalnej pozycji bo nie lubię jak z rana dmucha mi zimnym w twarz.

- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Z tego co zauważyłem u siebie, to przy mocnym nadmuchu, na czas zmiany kierunku nawiewu siła nadmuchu automatycznie zmniejsza się. Tylko nie pamiętam, czy tak samo się dzieje podczas zmiany temp. ...
Pozdrawiam, http://wicik.eu/
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Ja jak zmieniam temperaturę to wyłączam nawiew. Kolega wszim dobrze kombinuje. Tam do okoła tej klapki jest chyba guma albo coś miękkiego i silnik mocno dociąga to jest to na zasadzie przyssania tej klapki do powierzchni tego otworu. Później właśnie klapka jest pchana do góry i mamy elekt taki ze urywa się nam mocowanie.
Podczas zmiany temperatury chyba nie zmiejsza się nawiew. Podczas zmiany kierunku siła nawiewu się zmiejsza.
Podczas zmiany temperatury chyba nie zmiejsza się nawiew. Podczas zmiany kierunku siła nawiewu się zmiejsza.
pablo1
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Sprawdziłem. U mnie przy zmianie temperatury siła nawiewu jest taka sama cały czas.
pablo1
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
W temacie na Orgu już kiedyś o tym pisałem
Sprawdzałem to na żywca w dwóch stojących obok siebie:
moim Cruzaku i służbowej Astrze J (tak samo klima manual jednostrefowa).
W Astrze odłącza wiatrak zarówno przy zmianie kierunku jak i temperatury,
w Cruze tylko przy kierunku.
Przez to w Cruzaku problemy z pękającymi uchwytami klapki temperatury
są epidemią natomiast w Astrze J nie znalazłem ani jednego takiego przypadku
przy mieszalniku takiej samej konstrukcji.

Sprawdzałem to na żywca w dwóch stojących obok siebie:
moim Cruzaku i służbowej Astrze J (tak samo klima manual jednostrefowa).
W Astrze odłącza wiatrak zarówno przy zmianie kierunku jak i temperatury,
w Cruze tylko przy kierunku.
Przez to w Cruzaku problemy z pękającymi uchwytami klapki temperatury
są epidemią natomiast w Astrze J nie znalazłem ani jednego takiego przypadku
przy mieszalniku takiej samej konstrukcji.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Panowie czy jest związek pomiędzy manualną a automatyczną klimą ?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Jest, mają te same układy wykonawcze sterowane albo ręcznie albo automatycznie.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Chodziło mi raczej o to, czy częściej łamią się klapy w manualnych czy automatycznych.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Ciekawy wniosek. 


- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
W jednych i drugich łamią się tak samo.
Po prostu wcześniej było więcej Cruzaków w PL z manualną klimą niż auto
więc przykładów z nimi na tą awarię było więcej
od 2009 automat w polskich był tylko w LT, od 2011 również w LS+premium,
w 2012 LT+premium i LTZ.
Obecnie dużo aut ciągniętych z zachodu a tam AUTO było więcej niż Manuala,
więc szalka będzie się wyrównywać,
z resztą już wcześniej na Orgu było wiele przykładów padającej klapki w AUTO,
np. madwon sam demontował całą deskę w LS+premium (auto),
a Johnnemu wymienili cały mieszalnik powietrza w LTZ, itd. itd.
Po prostu wcześniej było więcej Cruzaków w PL z manualną klimą niż auto
więc przykładów z nimi na tą awarię było więcej
od 2009 automat w polskich był tylko w LT, od 2011 również w LS+premium,
w 2012 LT+premium i LTZ.
Obecnie dużo aut ciągniętych z zachodu a tam AUTO było więcej niż Manuala,
więc szalka będzie się wyrównywać,
z resztą już wcześniej na Orgu było wiele przykładów padającej klapki w AUTO,
np. madwon sam demontował całą deskę w LS+premium (auto),
a Johnnemu wymienili cały mieszalnik powietrza w LTZ, itd. itd.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
W rzeczy samej. Urwała się pół roku przed końcem gwarancji....
Ciekawe ile wytrzyma to co wstawili w ASO. Interesujące jest przy tym, że obecnie nie dochodzą żadne dźwięki (charakterystyczny chrobot) poruszającej się klapki. Wcześniej chrobotało, chrobotało......, aż się urwało.... 


- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Może sami poprawili oryginał, albo jakiś ulepszony dostałeś he he. Pozdrawiam .
pablo1
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 19:13
- Reputacja: 1
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LPG LS+
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Witam. Mam ten sam problem - pluje ogniem z nawiewuRegulus pisze:A u kolegi gora632 mamy odwrotne zjawisko: przy wyłączonej klimie (manual) i temperaturze na minimum z nawiewu wali 28 stopni. Sprawdziliśmy klapę recyrkulacji: działa. Wygląda jakby nagrzewnica nie wyłączała obiegu ciepłej wody... wie ktoś jak to działa? (na org. był wątek, ale stwierdzili że ten model tak ma - ale mój tak nie ma).


- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Jak daje gorącym to klapka się urwała pewnie. Możesz Kleme odpiąć. Obstawiam klapke. Czujnik temperatury nie ma nic do działania klapki .
Na wyłączonym silniku zobacz czy pracuje silnik od klapki, ewentualnie Ściągnij bok przy prawej nodze kierowcy .
Na wyłączonym silniku zobacz czy pracuje silnik od klapki, ewentualnie Ściągnij bok przy prawej nodze kierowcy .
pablo1
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 19:13
- Reputacja: 1
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LPG LS+
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Cześć. Dzięki za odpowiedź - po pracy będę sprawdzał. Teraz jechałem to do 1/3 skali na wskaźniku temperatury wszystko wróciło do normy-na zimnym chłodził, na gorącym grzał-klima ok. Jak się auto nagrzało do temp. roboczej to zaczęło leciec chłodne powietrze ,a ciepłe dopiero przy 26 st. -normalnie cyrk
"Na wyłączonym silniku zobacz czy pracuje silnik od klapki, ewentualnie Ściągnij bok przy prawej nodze kierowcy ." - będzie słychać coś przy zmianie temperatury?
"Na wyłączonym silniku zobacz czy pracuje silnik od klapki, ewentualnie Ściągnij bok przy prawej nodze kierowcy ." - będzie słychać coś przy zmianie temperatury?
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Tak. Klapka przy zmianie temperatury się przesuwa. Ten wątek przeczytaj od początku. Jest filmik jak klapka pracuje. Na orgu tez popatrz. Na początku jazdy u mnie tez było dobrze. Jak silnik miał temperaturę pracy to mi gorącym dawało. Klapka może się gdzieś zacina bo jest mocowanie urwane i raz bardziej Ci zamknie a raz mniej i dlatego nasz takie cyrki.
Ściągnij boczek. Ten silniczek co steruje klapka się pokaże. Daj na skrajne położenie (zimne). Zaznacz w którym miejscu jest to kółko zębate w stosunku do obudowy , później daj na gorące na max i zobacz ile się przekręci kółko zębate. Zaznacz na obudowie. Później ściągnij ten silniczek i ten sam eksperyment zrób. I zobaczysz czy na wyciągnietym silniczku kolo tak samo się obraca czy więcej. Jeśli więcej to klapka urwana. Jeśli tak samo to może być że całkowicie się urwała klapka lub coś innego się stało. Ja tak to diagnozowałem.
Ściągnij boczek. Ten silniczek co steruje klapka się pokaże. Daj na skrajne położenie (zimne). Zaznacz w którym miejscu jest to kółko zębate w stosunku do obudowy , później daj na gorące na max i zobacz ile się przekręci kółko zębate. Zaznacz na obudowie. Później ściągnij ten silniczek i ten sam eksperyment zrób. I zobaczysz czy na wyciągnietym silniczku kolo tak samo się obraca czy więcej. Jeśli więcej to klapka urwana. Jeśli tak samo to może być że całkowicie się urwała klapka lub coś innego się stało. Ja tak to diagnozowałem.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, o 16:01 przez pablo1, łącznie zmieniany 1 raz.
pablo1
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 19:13
- Reputacja: 1
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LPG LS+
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Watek czytałem na szybko kiedyś więc wiedziałem gdzie szukać(zaraz nadrobię zaległości), a na org jeszcze popatrzę bo widzę że dość często znany problem. Winowajcą u Ciebie była urwana klapka? Jest gdzieś na forum czy orgu manual jak pozbyć się plastiku od kierowcy?
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Prosta sprawa. Tak samo jak od strony pasażera. Przy pedale gazu końcowke plastiku złap od dołu i naciśnij do środka i pociąg. Później zatrzaski delikatnie puszcza na gorze i z boku.
pablo1
-
- Świeżak
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 kwie 2017, o 18:13
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Debica
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
moja sytuacja wygłada tak (Cruze 12r, 1.6benz) lewa strona auta nie reaguje na regulacje temperatury nawiewu - cały czas chłodne powietrze (szyby, nogi, twarz) , zaś cała prawa strona pasażera działa bez zarzutów na regulacje pokrętłem temperatury..
czy silniczek regulacji temperatury (klap nawiewu) jest tylko ten jeden pod nogami kierowcy? Bo do głowy przychodzi mi tylko to, że ten silniczek jest uszkodzony..
pozdrawiam

czy silniczek regulacji temperatury (klap nawiewu) jest tylko ten jeden pod nogami kierowcy? Bo do głowy przychodzi mi tylko to, że ten silniczek jest uszkodzony..
pozdrawiam
- maru22
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
- Reputacja: 4
- Imię: MS
- Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
- Silnik:
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Silniczek jest jeden po stronie kierowcy, ale klapki są dwie połączone ze sobą słabymi ramionami, które się często urywają. Już to naprawiałem, tylko u mnie urwana klapka pozostała w pozycji otwartej nie kierując przepływu powietrza przez nagrzewnicę i wiało chłodem.
Zobacz na wątek: viewtopic.php?f=29&t=4239 , tam jest mój sposób naprawy.
Zobacz na wątek: viewtopic.php?f=29&t=4239 , tam jest mój sposób naprawy.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2017, o 19:08 przez maru22, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 kwie 2017, o 18:13
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Debica
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
czyli wychodzi na to że silniczek jest sprawny ?
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
silniczek możesz zdemontować i sprawdzić.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- maru22
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
- Reputacja: 4
- Imię: MS
- Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
- Silnik:
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Raczej jest sprawny, ale zrestartuj HVAC-a wg. opisu w bliźniaczym wątku, jaki podałem wcześniej.
-
- Świeżak
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 kwie 2017, o 18:13
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Debica
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Czy klimatyzacja jest powiązana z tym silniczkiem jakoś? Ma to jakiś wpływ na klime jakby faktycznie te klapki nawiewu były zepsute?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość