[T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Modyfikacje i inne tematy dotyczące nadwozia i wnętrza
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

[T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Post autor: tdon » 31 paź 2019, o 12:07

Uprzejmie donoszę, że z powodu pogarszającego się stanu nakrętek kół, zmuszony byłem podjąć decyzję o wymianie wszystkich. Auto ma obecnie 6 lat i ok. 130 kkm przebiegu. Od pewnego czasu nakrętki miały tendencje do zakleszczania się w kluczu, ostatnio podczas wymiany opon od jednej odpadła chromowana nakładka z kołpakiem (dekielkiem). Ponadto nakrętki piszczą podczas od/dokręcania i ich geometria jest coraz gorsza. Były eksploatowane (chyba) normalnie, koła odkręcane generalnie dwa razy w roku celem wymiany opon, zawsze w warsztacie przy użyciu klucza pneumatycznego.
*****
Klucz za mocny czy nakrętki za słabe ?????

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Post autor: bubu1769 » 31 paź 2019, o 12:49

A od kiedy to koła dopi€rdala się pneumatykiem?
To świetna recepta na pozrywanie gwintów.
Pneumatykiem można co najwyżej na pierwszym biegu przykręcić śruby kół a później należy je dokręcić ręcznie najlepiej kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem.
Próbowałeś kiedyś odkręcić koło zwykłym kluczem po tym jak jakiś kretyn na wulkanizacji dowalił je z maksymalną siła bo było szybciej?

nonez
Świeżak
Posty: 36
Rejestracja: 22 paź 2018, o 22:07
Reputacja: 0
Imię: Zenek
Samochód: Cruze 1.8 LPG 2013
Silnik:
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Post autor: nonez » 31 paź 2019, o 19:22

Tak Tak Tak.....Wulkanizator jak mu nie zwrócisz uwagi to tak dowali kluczem pneumatycznym że tylko wióry lecą. U mnie źle załapał nakrętkę na śrubę to zjechał cały gwint. Klucz plus rura 75 cm do odkręcania. Już teraz pilnuje momentu dokręcania kół.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Post autor: etac » 31 paź 2019, o 20:15

74525057_2530037777112667_1111863068956033024_n.jpg
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Post autor: wszim » 31 paź 2019, o 20:38

Tomek. Bez emocji pisząc, jest prawdopodobne że zrypali ci gwinty. Ja przez lata sam zmieniam kółka, no ale wiadomo że łatwo gadać jak się ma do tego warunki. W sytuacjach gdy ktoś gdzieś mi kręci przy kółkach zawsze zwracam uwagę by przy dokręcaniu nie używać udaru. Bo nawet lepsze dokrecenie na wyczucie rękami niż udar.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Post autor: tdon » 8 lis 2019, o 15:13

Dziękuję kolegom za cenne uwagi.
Wszystkie nakrętki zostały wymienione.
Na szczęście gwinty na śrubach nie uległy uszkodzeniu i nowe nakrętki dały się łatwo zakręcić.
Obecnie są dokręcone momentem 120 Nm. Zamknąłem epokę dokręcania ich pneumatem.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Post autor: etac » 8 lis 2019, o 19:44

Możesz dać więcej, producent zaleca 140Nm
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Nadwozie / Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość