Uprzejmie donoszę, że z powodu pogarszającego się stanu nakrętek kół, zmuszony byłem podjąć decyzję o wymianie wszystkich. Auto ma obecnie 6 lat i ok. 130 kkm przebiegu. Od pewnego czasu nakrętki miały tendencje do zakleszczania się w kluczu, ostatnio podczas wymiany opon od jednej odpadła chromowana nakładka z kołpakiem (dekielkiem). Ponadto nakrętki piszczą podczas od/dokręcania i ich geometria jest coraz gorsza. Były eksploatowane (chyba) normalnie, koła odkręcane generalnie dwa razy w roku celem wymiany opon, zawsze w warsztacie przy użyciu klucza pneumatycznego.
*****
Klucz za mocny czy nakrętki za słabe ?????
[T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.
A od kiedy to koła dopi€rdala się pneumatykiem?
To świetna recepta na pozrywanie gwintów.
Pneumatykiem można co najwyżej na pierwszym biegu przykręcić śruby kół a później należy je dokręcić ręcznie najlepiej kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem.
Próbowałeś kiedyś odkręcić koło zwykłym kluczem po tym jak jakiś kretyn na wulkanizacji dowalił je z maksymalną siła bo było szybciej?
To świetna recepta na pozrywanie gwintów.
Pneumatykiem można co najwyżej na pierwszym biegu przykręcić śruby kół a później należy je dokręcić ręcznie najlepiej kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem.
Próbowałeś kiedyś odkręcić koło zwykłym kluczem po tym jak jakiś kretyn na wulkanizacji dowalił je z maksymalną siła bo było szybciej?
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 22:07
- Reputacja: 0
- Imię: Zenek
- Samochód: Cruze 1.8 LPG 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.
Tak Tak Tak.....Wulkanizator jak mu nie zwrócisz uwagi to tak dowali kluczem pneumatycznym że tylko wióry lecą. U mnie źle załapał nakrętkę na śrubę to zjechał cały gwint. Klucz plus rura 75 cm do odkręcania. Już teraz pilnuje momentu dokręcania kół.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.
Tomek. Bez emocji pisząc, jest prawdopodobne że zrypali ci gwinty. Ja przez lata sam zmieniam kółka, no ale wiadomo że łatwo gadać jak się ma do tego warunki. W sytuacjach gdy ktoś gdzieś mi kręci przy kółkach zawsze zwracam uwagę by przy dokręcaniu nie używać udaru. Bo nawet lepsze dokrecenie na wyczucie rękami niż udar.

- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.
Dziękuję kolegom za cenne uwagi.
Wszystkie nakrętki zostały wymienione.
Na szczęście gwinty na śrubach nie uległy uszkodzeniu i nowe nakrętki dały się łatwo zakręcić.
Obecnie są dokręcone momentem 120 Nm. Zamknąłem epokę dokręcania ich pneumatem.
Wszystkie nakrętki zostały wymienione.
Na szczęście gwinty na śrubach nie uległy uszkodzeniu i nowe nakrętki dały się łatwo zakręcić.
Obecnie są dokręcone momentem 120 Nm. Zamknąłem epokę dokręcania ich pneumatem.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.
Możesz dać więcej, producent zaleca 140Nm
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość