[T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Modyfikacje i inne tematy dotyczące nadwozia i wnętrza
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 1831
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Imię: Tomek
Samochód: Aveo T300LT+, 2013.
Silnik: A12XER 16V 86KM
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

[T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Post autor: tdon » 31 paź 2019, o 12:07

Uprzejmie donoszę, że z powodu pogarszającego się stanu nakrętek kół, zmuszony byłem podjąć decyzję o wymianie wszystkich. Auto ma obecnie 6 lat i ok. 130 kkm przebiegu. Od pewnego czasu nakrętki miały tendencje do zakleszczania się w kluczu, ostatnio podczas wymiany opon od jednej odpadła chromowana nakładka z kołpakiem (dekielkiem). Ponadto nakrętki piszczą podczas od/dokręcania i ich geometria jest coraz gorsza. Były eksploatowane (chyba) normalnie, koła odkręcane generalnie dwa razy w roku celem wymiany opon, zawsze w warsztacie przy użyciu klucza pneumatycznego.
*****
Klucz za mocny czy nakrętki za słabe ?????

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1547
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Post autor: bubu1769 » 31 paź 2019, o 12:49

A od kiedy to koła dopi€rdala się pneumatykiem?
To świetna recepta na pozrywanie gwintów.
Pneumatykiem można co najwyżej na pierwszym biegu przykręcić śruby kół a później należy je dokręcić ręcznie najlepiej kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem.
Próbowałeś kiedyś odkręcić koło zwykłym kluczem po tym jak jakiś kretyn na wulkanizacji dowalił je z maksymalną siła bo było szybciej?
Pomóż mi pomóc sobie. :ok:

nonez
Świeżak
Posty: 25
Rejestracja: 22 paź 2018, o 22:07
Imię: Zenek
Samochód: Cruze 1.8 LPG 2013
Silnik:
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Post autor: nonez » 31 paź 2019, o 19:22

Tak Tak Tak.....Wulkanizator jak mu nie zwrócisz uwagi to tak dowali kluczem pneumatycznym że tylko wióry lecą. U mnie źle załapał nakrętkę na śrubę to zjechał cały gwint. Klucz plus rura 75 cm do odkręcania. Już teraz pilnuje momentu dokręcania kół.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 18258
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Post autor: etac » 31 paź 2019, o 20:15

74525057_2530037777112667_1111863068956033024_n.jpg
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 13251
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Samochód: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Post autor: wszim » 31 paź 2019, o 20:38

Tomek. Bez emocji pisząc, jest prawdopodobne że zrypali ci gwinty. Ja przez lata sam zmieniam kółka, no ale wiadomo że łatwo gadać jak się ma do tego warunki. W sytuacjach gdy ktoś gdzieś mi kręci przy kółkach zawsze zwracam uwagę by przy dokręcaniu nie używać udaru. Bo nawet lepsze dokrecenie na wyczucie rękami niż udar.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 1831
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Imię: Tomek
Samochód: Aveo T300LT+, 2013.
Silnik: A12XER 16V 86KM
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Post autor: tdon » 8 lis 2019, o 15:13

Dziękuję kolegom za cenne uwagi.
Wszystkie nakrętki zostały wymienione.
Na szczęście gwinty na śrubach nie uległy uszkodzeniu i nowe nakrętki dały się łatwo zakręcić.
Obecnie są dokręcone momentem 120 Nm. Zamknąłem epokę dokręcania ich pneumatem.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 18258
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [T300] - problem z nakrętkami kół - wymiana.

Post autor: etac » 8 lis 2019, o 19:44

Możesz dać więcej, producent zaleca 140Nm
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Nadwozie / Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości