po raz kolejny światła ....
- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
poszperałem w necie i te elementy z czujnikami mają po 5 pinów.
13578460 - Twój - 2 piny
13578464 - 2012 z czujnikiem - 5 pinów
13245030 - starszy rocznik z czujnikiem - 5 pinów
13578460 - Twój - 2 piny
13578464 - 2012 z czujnikiem - 5 pinów
13245030 - starszy rocznik z czujnikiem - 5 pinów
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
Coz z tego jak i tak instalacja widze ze jest niedopasowana do zmiany czujnika 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Odp: po raz kolejny światła ....
kemoiz pisze:poszperałem w necie i te elementy z czujnikami mają po 5 pinów.
13578460 - Twój - 2 piny
13578464 - 2012 z czujnikiem - 5 pinów
13245030 - starszy rocznik z czujnikiem - 5 pinów


- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
Pytasz, dostajesz odpowiedz
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
No . Czyli dobrze czułem. To jest wejście czujnika światła zewnętrznego. I tak jak czułem jest tam od strony BCM pull up do 5V. Próbowałem więc potencjometrem zmieniać to napięcie od 5 do 0 ale nie ma żadnej reakcji. Czyli wracam do punktu konieczności dorobienia elektroniki.

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
Tylko ze sygnal natezenia oswietlenia jest na innym pinie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
Na jakim innym? Na tym właśnie sam podałeś tabelkę pin 5 biało-ciemno niebeski - sygnał czujnika światła otoczenia.
A sygnał czujnika światła słonecznego kierowcy to do klimatronika coś jest?
A sygnał czujnika światła słonecznego kierowcy to do klimatronika coś jest?

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
No sorki zle na wtyczke spojrzalem 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
Podświetlenie wskaźników się nie zmienia? Próbowałeś to robić najpierw bez dwukliku a później z dwuklikiem?wszim pisze:No . Czyli dobrze czułem. To jest wejście czujnika światła zewnętrznego. I tak jak czułem jest tam od strony BCM pull up do 5V. Próbowałem więc potencjometrem zmieniać to napięcie od 5 do 0 ale nie ma żadnej reakcji. Czyli wracam do punktu konieczności dorobienia elektroniki.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
Jak ma sie zmieniac, jak w czujniku sa dwa piny, a tego trzeciego brakuje.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
Ciekaw jestem, czemu chcesz opchnąć wyłącznik z AUTO? Czy będziesz dorabiał automatykę czy nie to ze świateł DRL nie zrezygnujesz a w tym przypadku wyłącznik auto jest niezbędny.wszim pisze:Odnośnie głównego tematu i bazując na doświadczeniach po instalacji drl dualled viewtopic.php?f=76&t=807&view=unread#unread. Impulsy muszą być zawsze 2 w momencie gdy skandynawię trzeba wyłączyć. Potem przełącza się w te i we wte po jednym impulsie i zapamiętuje stan dezaktywacji ale tylko do czasu... Do czasu sleep'owania się BCM. Tzn po 10 minutach od zamknięcia auta BCM wyłączając większość obwodów nadwozia sam wchodzi w sleep i zapomina. Po ponownym uruchomieniu silnika znowu trzeba dwa razy impulsnąć. Kupiłem w chinach przełącznik auto ale wygląda, że on mi sprawy w pełni nie rozwiąże bo i tak trzeba będzie co rano kręcić gałą żeby wyłączyć światła mijania. Dlatego bez małej przyklejonej elektroniki chyba się nie obejdzie, a przełecznik z AUTO będzie do opchnięcia.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
barus pisze:Podświetlenie wskaźników się nie zmienia? Próbowałeś to robić najpierw bez dwukliku a później z dwuklikiem?

Podłączałem się bezpośrednio do kabelka pin5 i potencjometrem wzgl. masy i wewnętrznego pullupa w BCM zmieniałem mu na tym kabelku płynnie napięcie. Czyli symulowałem działanie fotorezystora (o ile to tak prosto analogowo jest odbierane ale wg instrukcji z TIS tak właśnie jest). Pozostałe piny to są do tego czujnika słońca, cokolwiek to jest i czujnika temperatury wew.etac_owiec pisze:Jak ma się zmieniac, jak w czujniku sa dwa piny, a tego trzeciego brakuje.
Ale ja już jeżdżę na DRL. A on mi daje tylko możliwość że wyłączę sobie tą gałką a nie dodatkowym psztyczkiem jak robię teraz. Bo i tak cały problem, że BCM zapomina po pewnym czasie dezaktywację skandynawii. WIęc jak zrobię układ wykonujący przy każdym uruchomieniu stacyjki ten dwuklik to przełącznik z AUTO do niczego mi nie będzie potrzebny. Chyba że coś tam jest dodatkowo czego teraz nie dostrzegam no ale jeszcze nie mam tego przełącznika, nie przypłynął.barus pisze:Ciekaw jestem, czemu chcesz opchnąć wyłącznik z AUTO? Czy będziesz dorabiał automatykę czy nie to ze świateł DRL nie zrezygnujesz a w tym przypadku wyłącznik auto jest niezbędny.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
Symulację robiłeś bardzo dobrze, nie ma tam żadnych cudów, po prostu proporcjonalnie do natężenia oświetlenia zewnętrznego za pomocą fotodiody + tranzystora odwracającego zmienia się oporność miedzy pinem 5 a masą. Przy napięciu 2,8V następuje przejście w tryb nocny a przy napięciu 3,45V w tryb dzienny.
Przełącznik z AUTO będzie ci potrzebny np. w takiej oto sytuacji. Załóżmy, że masz już zrobiony automatyczny dwuklik podczas startu silnika. W trakcie jazdy na DRL zaczął mocno padać deszcz. Zgodnie z przepisami ruchu drogowego powinno się w tych warunkach załączyć światła mijania, załączasz je przekręcając pokrętło na pozycję św. mijania, po chwili deszcz ustał i zaświeciło słońce, w tej sytuacji z powrotem możesz załączyć św. DRL, jak je załączysz nie wyłączając silnika?
Przełącznik z AUTO będzie ci potrzebny np. w takiej oto sytuacji. Załóżmy, że masz już zrobiony automatyczny dwuklik podczas startu silnika. W trakcie jazdy na DRL zaczął mocno padać deszcz. Zgodnie z przepisami ruchu drogowego powinno się w tych warunkach załączyć światła mijania, załączasz je przekręcając pokrętło na pozycję św. mijania, po chwili deszcz ustał i zaświeciło słońce, w tej sytuacji z powrotem możesz załączyć św. DRL, jak je załączysz nie wyłączając silnika?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
A widzisz, czyli jednak tryb dzienny jest w wysokim napięciu a nie niskim. Znaczy, że jak obecnie jest tam wymuszone pullupem 5V to teoretycznie światła powinny być wygaszone a jednak się świecą. To oznacza, że moja teoria (że to tylko brakiem czujnika zrobili skandynawię) bierze w łeb i jednak w sofcie jest zmiana, jest dodatkowo wprogramowane że ma czujnika nie czytać i światła zaświecać. I jak widać na czujnik nie reaguje i światła zapala. Szkoda bo mogło by być tak prostobarus pisze: Przy napięciu 2,8V następuje przejście w tryb nocny a przy napięciu 3,45V w tryb dzienny.

barus pisze: Przełącznik z AUTO będzie ci potrzebny np. w takiej oto sytuacji. Załóżmy, że masz już zrobiony automatyczny dwuklik podczas startu silnika. W trakcie jazdy na DRL zaczął mocno padać deszcz. Zgodnie z przepisami ruchu drogowego powinno się w tych warunkach załączyć światła mijania, załączasz je przekręcając pokrętło na pozycję św. mijania, po chwili deszcz ustał i zaświeciło słońce, w tej sytuacji z powrotem możesz załączyć św. DRL, jak je załączysz nie wyłączając silnika?



- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
wszim wyjąłem swój i ja mam jeszcze inaczej.
nr. 13578462 - 4 piny.
kabelki mam wszystkie 6
Zaraz wrzucę zdjęcia z telefonu.
KoM przy najbliższej okazji rozbieram Ci samochód ;-)
nr. 13578462 - 4 piny.
kabelki mam wszystkie 6
Zaraz wrzucę zdjęcia z telefonu.
KoM przy najbliższej okazji rozbieram Ci samochód ;-)
- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Odp: po raz kolejny światła ....
I zdjecia






- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
No ciekawe. Widać chłopaki mieszali tutaj jak w kociołku. Masz z auto z jakiego roku i jaki model rocznikowy?

- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
produkcja 13 model 14.
- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Odp: po raz kolejny światła ....
Nudzi mi sie dzis w pracy to jeszcze otworzylem to cudenko.


- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
ja mam 13 13
A ty masz klimę automatyczną? Zapewne tak, dlatego te dwa piny do odczytu czujnika słońca i temperatury wewnętrznej. Ot i cała różnica.
A ty masz klimę automatyczną? Zapewne tak, dlatego te dwa piny do odczytu czujnika słońca i temperatury wewnętrznej. Ot i cała różnica.

- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
tak mam automat. LT+ w końcu ;-)
W sumie to tak się dzisiaj zastanawiałem nad podejściem chevy.
Mam Mylinka, kamerę cofania, czujniki ciśnienia w oponach a zrezygnowali z takiej dupereli jak czujnik światła
W sumie to tak się dzisiaj zastanawiałem nad podejściem chevy.
Mam Mylinka, kamerę cofania, czujniki ciśnienia w oponach a zrezygnowali z takiej dupereli jak czujnik światła

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
czymś się musiał różnić od LTZ 


- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
wszim pisze:ja mam 13 13
A ty masz klimę automatyczną? Zapewne tak, dlatego te dwa piny do odczytu czujnika słońca i temperatury wewnętrznej. Ot i cała różnica.
A czujnik temp wew nie jest czasami w tunelu pod środkową konsolą ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
Też mi się wydaje bez sensu czujnik temperatury powietrza w tym miejscu, chyba że tłumaczenie w tej tabelce od etaca jest durne. Wydaje mi się że to może chodzi o czujnik temperatury nagrzania/nasłonecznienia deski rozdzielczej.

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: po raz kolejny światła ....
No i dziś przełącznik przypłynął. Nim niestety też muszę robić dwuklik żeby wyłączyć automatyczne światła. Tzn, muszę dwa razy pokręcić w pozycję OFF żeby zgasły.barus pisze: Przełącznik z AUTO będzie ci potrzebny ...

Kupiłem go tu http://www.ebay.pl/itm/221463907587?ssP ... 1438.l2649

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość