Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 1 kwie 2020, o 19:15

No jak się zarzeka że z Cruze, to niech poda VIN.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 1 kwie 2020, o 20:40

Walki rozrządu zmienione, czujniki zmienione, KZFR przełożone, rozrząd nowy.
Załączniki
Siedzi gadzina.
Siedzi gadzina.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 1 kwie 2020, o 20:42

no to czekamy na zapłon :)

a luzy pomierzyłeś?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 1 kwie 2020, o 20:45

Poprosiłem o pomiar luzów. Kolega mierzył szczelinomierzem, i wg. Norm w WOW jest wszystko ok. Nie podam teraz wartości, ale na wałku ssącym jak i wydechowym jest powyżej wartości minimalnych tych walków.

Dodano po 3 minutach 10 sekundach:
Prawdopodobnie jutro będzie gadał, albo nie.

Dodano po 35 minutach 7 sekundach:
Czy w cruze 1.8 2012r występowała miska olejowa z wbudowanum czujnikiem poziomu oleju?
Załączniki
IMG-20200401-WA0007.jpg

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: Bunioopl » 1 kwie 2020, o 22:20

Raczej nie. To ten sam silnik co w Orlando.
Czekam na pierwsze uruchomienie. I trzymam kciuki.

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 2 kwie 2020, o 14:52

Co tu się wyprawia.

Dodano po 3 minutach 18 sekundach:
Czy możliwe są takie jaja, że silnik z Cruze i Orlando były w trzech wersjach??

Dodano po 9 minutach 40 sekundach:
Czy to ma znaczenie na rodzaj walków rozrządu?
Załączniki
Screenshot_20200402_150433_pl.allegro.jpg
Screenshot_20200402_145450_pl.allegro.jpg
Screenshot_20200402_145031_pl.allegro.jpg
Screenshot_20200402_140504_pl.allegro.jpg

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: Bunioopl » 2 kwie 2020, o 16:34

Jak się zgodzili na ingerencję, to niech chociaż różnicę zwrócą.
Ostatnio zmieniony 2 kwie 2020, o 16:43 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: drobne poprawki ortografii

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 2 kwie 2020, o 16:48

Ja powiem tak
- TIS tego nie potwierdza
- EPC tego nie potwierdza
- TECDOC tego nie potwierdza

A to są jedyne wiarygodne źródła informacji, reszta to klony z błędami.

A jedynie co to potwierdza, ze na rynku handlarze wciskają silnik z Opla do Chevroleta, ale niestety ten z Opla był modyfikowany, a wynika to z różnych miejsc produkcji i potrzeb klienta ostatecznego.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 2 kwie 2020, o 17:15

Jutro zajmę się tym gościem :D) Mamy pierwsze odpalenie :piwo3: :piwo:

Dodano po 17 minutach 31 sekundach:
Chciałbym przygotować się merytorycznie na jutro ponieważ prawdopodobnie będę zgłaszał zakup do ochrony kupujących allegro. Występowały 3 wersje 1.8 w tym czasie : Cruze (J300) 2009/05-
Cruze Liftback (J305) 2010/12-
Cruze Station Wagon (J308) 2012/08-
Czy w w/w pojazdach występowały walki rozrządu o numerze FGP 55354239 ( jeżeli nie to gdzie takie montowali?)
Czy w tych modelach montowano miskę olejową z czujnikiem oleju?
Czy występowały czujniki rozrządu jak w Orlando czy może jakieś opel?
Czy pierścień czujnika wału (generator impulsów) z oplowskimi numerami 55555803 był montowany w w/w modelach Cruze?
To są moje zarzuty przemawiające za tym, że jest to silnik opel, ale muszę je twardo udowodnić. :baty:
Załączniki
Taki przyjechał
Taki przyjechał
Wałek
Wałek
Wałek 2
Wałek 2
Wałek 1
Wałek 1
Czujniki w zakupionym silniku (strona koła zamachowego)
Czujniki w zakupionym silniku (strona koła zamachowego)
Generator impulsów ( na dole z zakupionego pojazdu)
Generator impulsów ( na dole z zakupionego pojazdu)
Miska z zakupionego silnika.
Miska z zakupionego silnika.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: wszim » 2 kwie 2020, o 17:57

No chyba ładnie mruczy. A na wyższych obrotach?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 2 kwie 2020, o 17:58

Rozmawiałem z ASO
- po wałkach nie idzie rozpoznać bo powinny być jednakowe
- Numer części 55555803 to numer katalogowy 5616011, występuje tylko w Oplu
- żółty korek, to korek występujący tylko w Oplu, nigdy w Chevrolet
- czujnik poziomu oleju nie występuję w Chevrolet, funkcję tą przejmuje czujnik ciśnienia oleju.
- silnik 1.8 2H0 jest identyczny dla wszystkich modeli Cruze i Orlando. Rożnicę mogą być tylko w konstrukcji i miejscach mocowań, ale to wynika z rocznika, a nie modelu. Najwięcej zmian jest po 2013 roku.

Tak jak pisał kiedyś Miłosz (C77) po przełożeniu KFZR i czujników i chyba wałków, reszta zawsze odpali po przełożeniu. Zbijaj cenę za dodatkowe prace.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 2 kwie 2020, o 18:12

:ok: Wyższe obroty jutro podczas jazdy na GM 5w30 przed plukanką

Dodano po 1 godzinie 18 minutach 35 sekundach:
Jak było i jak jest 😊



Dodano po 1 godzinie 34 minutach 17 sekundach:
Po przejechaniu 2km wszystko było ok, pc nie wykazał błędów w silniku. Jutro odbiorę auto wieczorem. Pojeżdżę kilka tys. Km na GM 5w30 dexos2, żeby dobrze się umył w środku, potem plukanka i wymiana na Motul 5w30. Trzymać kciuki 😃 P. S jutro dalsza walka na argumenty ze sprzedającym 👍

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: Bunioopl » 2 kwie 2020, o 21:08

Brawo Wy.
Wiemy już, że silniki z Opla pasują do Chevi. Oczywiście po zmianie wałków i KZFR. Tomku, chyba przez przypadek stałeś się testerem.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: wszim » 2 kwie 2020, o 21:22

:ok: Ach, przynajmniej jakieś emocje, radości i nerwy, dawka wiedzy. Coś się dzieje w życiu a nie tylko takie koronawirusowe pierdzenie w stołek i garb nad smartfonem. :(
Mój olek ni pyty nie chce się popsuć, jeździ jak głupi i tylko amory mu trochę klekocą. Więc pierdzę w stołek i uprawiam garba i wiotczenie mięśni. Żebym miał pewność, że wymiana amortyzatorów pomoże, tobym się zajął tematem. A tak to za słabo klekocą żeby inwestować w niepewny zabieg, bo relacje po wymianie są rozbieżne.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 2 kwie 2020, o 21:25

Od swiezaka do fachmana 😂, ale dzięki poprzednim przykładom niepasujących elementów od razu zleciłem te przekładki, aby nie powtarzać cudzych błędów 👍tylko dlaczego słupek chevrolet kosztuje 3000 a słupek opel 1500-2000? Korzystając z wpisów j/w przedstawiłem swoją ostateczną postawę do sprzedającego. Jeżeli będą odbijać piłeczkę zgłaszam to do ochrony kupujących allegro i to właśnie allegro będzie wyjaśniało ( mają na to 7 dni) ostatecznie przy potwierdzeniu moich tez Allegro zwróci całą kwotę za zakup i to oni będą już się kopać że sprzedającym. Chcieli zarobić na ludzkiej niewiedzy to będziemy się KOPAĆ 😊😊

Dodano po 14 minutach 33 sekundach:
To moja ostateczna odpowiedź do sprzedającego.
Załączniki
Screenshot_20200402_213103_pl.allegro.jpg
Screenshot_20200402_213109_pl.allegro.jpg
Screenshot_20200402_184952.jpg
3 modele cruze
3 modele cruze
Wałek z cruze/orlando
Wałek z cruze/orlando
Oferta kpl. motoru opek
Oferta kpl. motoru opek
Lektura
Lektura
Screen z aukcji
Screen z aukcji

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 2 kwie 2020, o 21:44

otwórz od razu dyskusje przez Allegro, chyba ze te teksty pochodzą z tego modułu komunikacji.

Dodano po 1 minucie 50 sekundach:
A przypadkiem miski też nie musiałeś podmienić?

Bo to może być koronny dowód na pochodzenie silnika.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 2 kwie 2020, o 21:51

Miska też nie pasowała, w misce jest czujnik. Mój magik mechanik dopasował ich miskę, ale mam ekstra czujnik i pin w który nic nie wepnę bo to od Opla. Wszystko w formularzu allegro. Na początku prosili o rozmowę telefoniczną, ale nie wyraziłem zgody i zaznaczylem, że kontakt tylko przez formularz allegro. Jezeli to co napisałem nie przekona ich, klikam pomoc allegro i program ochrony kupujących się tym zajmie 👍 P. S przed zakupem oferowali mi 200zl zniżki na zakup po za allegro 😃😃

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 2 kwie 2020, o 21:53

spisz numer tej miski jak się da.

Jakby się dalej bronili, to niech podadzą numer VIN pojazdu z którego wyjęli ten silnik, a ja sprawdzę czy numer silnika się zgadza z VIN.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 2 kwie 2020, o 22:04

Dziękuję za pomoc, ale to firma do której silniki przywożą z Angli na paletach i mogą mi podać dowolny VIN. Przed zakupem prosiłem o VIN, ale nie mieli, teraz mogą nagle coś wymyslec 👎 Miska olejowa, walki, czujniki które były w silniku i pierścień czujnika świadczą o pochodzeniu z Opla, blok, głowica, wał itd to to samo, ale różnica w cenie przygniata 👎

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 2 kwie 2020, o 22:12

ale jak podadzą zły, to mi się w bazie nie zgra i będzie wtedy argument wystarczający do wykazania oszustwa.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 2 kwie 2020, o 22:17

To prawda 👍👍 jutro poproszę przed zgloszeniem 👍👍

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 3 kwie 2020, o 10:14

Zgłosiłem do allegro.
Screenshot_20200403_100909_pl.allegro.jpg
Screenshot_20200403_100914_pl.allegro.jpg
Screenshot_20200403_100918_pl.allegro.jpg
Screenshot_20200403_100926_pl.allegro.jpg
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2020, o 11:06 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem kolejność.

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 3 kwie 2020, o 19:29

Taka temp. rozgrzanego auta będzie ok?
Załączniki
Screenshot_20200403_192727_com.whatsapp.jpg

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 3 kwie 2020, o 19:31

na granicy, ale ok. Kreska dalej w lewo, to już termostat do wymiany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 3 kwie 2020, o 20:01

Przed 22 przyjadę autem pod dom i zrobię dokładne zdjęcia.

Dodano po 2 godzinach 28 minutach 49 sekundach:
Zapraszam do obejrzenia zakończenia tej drastycznej historii 😃👍

Dodano po 5 minutach 2 sekundach:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość