Witam
Wczoraj niestety dopadł mnie pech.Jadac auto straciło moc po chwili gasnąć.Wywalilo mi błąd czujnika położenia walka-zajrzalem pod obudowę rozrządu i zobaczyłem luźny pasek-jeszcze nie rozbierałem auta więc nie wiem co się stalo-mozliwe że rolka się rozsypała lub śruba ja mocująca.Rozrzad Ina wymieniony 50 tys km temu.Jak sądzicie duże koszty będą remontu?
Zerwany rozrzad
-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 10 maja 2014, o 17:02
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Wiazow
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Zerwany rozrzad
Spore, bo zawory na 99% będą pogięte.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 10 maja 2014, o 17:02
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Wiazow
- Kontakt:
Re: Zerwany rozrzad
Właśnie domyślam się.Nie wiem tylko na jaką kwotę się szykować.Ile może mniej więcej kosztować przygotowanie głowicy do montażu?Jak myślicie?Bo resztę rozłoży i złoży mi mój kolega-mechanik więc kroci za to nie zaplace
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Zerwany rozrzad
Same graty koło 1k zł, do tego przydałoby się dotrzeć od razu zawory i zrobić szklanki.
Ostatnio zmieniony 9 sty 2020, o 03:15 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przydało by = przydałoby
Powód: przydało by = przydałoby
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 lis 2017, o 23:49
- Reputacja: 0
- Imię: Damian
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zerwany rozrzad
Mam podobnie ale będę naprawiać. Mam pytanie odnośnie dokręcania siły Nm- ile na rolki i napinacz, ile na stopki wałka bo jeśli chodzi o głowicę to wiem że 25 Nm i 3 x 90 stopni. Dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 9 sty 2020, o 03:17 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Interpunkcja + polskie znaki
Powód: Interpunkcja + polskie znaki
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 26 lut 2020, o 19:55
- Reputacja: 0
- Imię: Krystian
- Samochód: Evanda
- Silnik: T20SED
- LPG: TAK stag 4
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zerwany rozrzad
Aż dziwne często się spotyka informacje o zerwaniach rozrządu INA
-
- Aktywny
- Posty: 67
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 07:07
- Reputacja: 10
- Imię: Witek
- Samochód: Cruze 2.0 163Km
- Silnik:
- Lokalizacja: Glinik
- Kontakt:
Re: Zerwany rozrzad
Momenty dokręcania: rolka napinająca pasek 25Nm pozostałe:
Głowica silnika
Wymiana śrubNie
Dokręcanie25 Nm
Dokręcanie90°
Dokręcanie90°
Dokręcanie90°
Pozostałe momenty dokręcenia silnika
Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętekTak
Łożysko główne 1. etap50 Nm
Łożysko główne 2. etap45°+15°
Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętekTak
Łożysko korbowodu 1. etap35 Nm
Łożysko korbowodu 2. etap45°+15°
Pompa olejowa do bloku silnika 10 Nm
Śruby miski olejowej 20 Nm
Korek spustowy oleju 35 Nm
Koło zamachowe/blacha zabieraka 65 Nm+30°+15°/65 Nm
Płytka dociskowa sprzęgła do koła zamachowego 15 Nm
Centralna śruba koła pasowego wału korbowego/tłumika 135 Nm+30°+10°
Koło wałka rozrządu
Łożysko wałka rozrządu/obudowa wałka rozrządu 8 Nm
Osłona głowicy silnika 8 Nm
Kolektor ssący do głowicy silnika 22 Nm
Kolektor wydechowy do głowicy silnika 22 Nm
Pompa płynu chłodzącego 25 Nm
Świece zapłonowe 20 Nm
Listwa paliwowa 20 Nm
Czujnik położenia wału korbowego/czujnik liczby obrotów 8 Nm
Czujnik temperatury płynu chłodzącego 25 Nm
Sonda lambda 41 Nm
Czujnik spalania stukowego 20 Nm
Wyłącznik ciśnienia oleju silnikowego 35 Nm
Momenty dokręcenia - nadwozie
Piasta przedniego koła 320 Nm
Piasta tylnego koła 65 Nm
Kierownica 38 Nm
Zewnętrzny przegub drążka kierowniczego 50 Nm
Tarcza hamulcowa do piasty z przodu4 Nm
Zacisk hamulca do uchwytu zacisku hamulcowego z przodu27 Nm
Zacisk hamulcowy/uchwyt zacisku hamulcowego do piasty z przodu95 Nm
Tarcza hamulcowa do piasty z tyłu4 Nm
Zacisk hamulca do uchwytu zacisku hamulcowego z tyłu31 Nm
Zacisk hamulcowy/uchwyt zacisku hamulcowego do piasty z tyłu45 Nm
Nakrętki/śruby mocujące koła 110 Nm
Głowica silnika
Wymiana śrubNie
Dokręcanie25 Nm
Dokręcanie90°
Dokręcanie90°
Dokręcanie90°
Pozostałe momenty dokręcenia silnika
Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętekTak
Łożysko główne 1. etap50 Nm
Łożysko główne 2. etap45°+15°
Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętekTak
Łożysko korbowodu 1. etap35 Nm
Łożysko korbowodu 2. etap45°+15°
Pompa olejowa do bloku silnika 10 Nm
Śruby miski olejowej 20 Nm
Korek spustowy oleju 35 Nm
Koło zamachowe/blacha zabieraka 65 Nm+30°+15°/65 Nm
Płytka dociskowa sprzęgła do koła zamachowego 15 Nm
Centralna śruba koła pasowego wału korbowego/tłumika 135 Nm+30°+10°
Koło wałka rozrządu
Łożysko wałka rozrządu/obudowa wałka rozrządu 8 Nm
Osłona głowicy silnika 8 Nm
Kolektor ssący do głowicy silnika 22 Nm
Kolektor wydechowy do głowicy silnika 22 Nm
Pompa płynu chłodzącego 25 Nm
Świece zapłonowe 20 Nm
Listwa paliwowa 20 Nm
Czujnik położenia wału korbowego/czujnik liczby obrotów 8 Nm
Czujnik temperatury płynu chłodzącego 25 Nm
Sonda lambda 41 Nm
Czujnik spalania stukowego 20 Nm
Wyłącznik ciśnienia oleju silnikowego 35 Nm
Momenty dokręcenia - nadwozie
Piasta przedniego koła 320 Nm
Piasta tylnego koła 65 Nm
Kierownica 38 Nm
Zewnętrzny przegub drążka kierowniczego 50 Nm
Tarcza hamulcowa do piasty z przodu4 Nm
Zacisk hamulca do uchwytu zacisku hamulcowego z przodu27 Nm
Zacisk hamulcowy/uchwyt zacisku hamulcowego do piasty z przodu95 Nm
Tarcza hamulcowa do piasty z tyłu4 Nm
Zacisk hamulca do uchwytu zacisku hamulcowego z tyłu31 Nm
Zacisk hamulcowy/uchwyt zacisku hamulcowego do piasty z tyłu45 Nm
Nakrętki/śruby mocujące koła 110 Nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość