Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: etac » 22 lip 2014, o 11:20

Gdzies czytalem ze kasuja 10-20 zł za lutowanie
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: Sebastian » 22 lip 2014, o 23:01

huri_khan pisze:Seba tak z ciekawości, miałeś kiedyś przepięcie lutując transformatorówką?

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
Nie, bo rzadko lutuję transforamtorówką ;)
Ale grot mi się przepalił i iskry poszły, nie chciałbym wtedy lutować przy jakimś scalaku :)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: XaRaDaS » 23 lip 2014, o 09:21

Do lutowania scalaków to lutownica powietrzna + odpowiednia końcówka. Zwykłym grotem nie wylutujesz, chyba że to jakiś mały scalak o 4 nóżkach :D Ja w pracy mam groty o różnych rozmiarach, więc odpowiedni zawsze dobiorę :)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: orzech » 23 lip 2014, o 13:13

Spoko, przypomniałem sobie wczoraj, że mam kumpla co robi tel, konsole, itp i poprawił mi luty. Stwierdził, że on tu nic nie widzi no ale jak chce to zrobi :) Zrobił tylko na klimie więc pożyczyłem od kumpla specjalną lutownicę i dziś jeszcze poprawię resztę, bo widzę, że to nic trudnego.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: Sebastian » 23 lip 2014, o 14:21

XaRaDaS pisze:Do lutowania scalaków to lutownica powietrzna + odpowiednia końcówka. Zwykłym grotem nie wylutujesz, chyba że to jakiś mały scalak o 4 nóżkach :D Ja w pracy mam groty o różnych rozmiarach, więc odpowiedni zawsze dobiorę :)
Ale jeśli jakieś duże i przewlekane to da się bez hotaira ;)
Cały termometr na atmega8 lutowałem oporówką - elementy przewlekane, w miarę dużo miejsca :D
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: XaRaDaS » 23 lip 2014, o 14:48

Seba, to zamiast lutować scalaka trzeba było sobie kupić podstawkę pod niego ;) a o scalakach to ja w skali raczej mikro patrzę, bo tych dużych to już u mnie w sprzęcie nie ma.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: Sebastian » 23 lip 2014, o 18:05

XaRaDaS pisze:Seba, to zamiast lutować scalaka trzeba było sobie kupić podstawkę pod niego ;) a o scalakach to ja w skali raczej mikro patrzę, bo tych dużych to już u mnie w sprzęcie nie ma.
Ale oczywiście że podstawka była (łatwiej wyjąć przy zmianie programu), ale rozmieszczenie nóżek było takie same jak w scalaku więc skala do lutowania podobna.
W sprzętach o których ty mówisz to oczywiście tylko hotair ;) :)
Dobra może skończymy OT ? bo będzie :mlotek: od moderatora :D
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: orzech » 23 lip 2014, o 18:31

Kabel dziś zamontowany. Telefon podpięty i na wyjściu AUX można teraz sobie słuchać czego się chce np z telefonu :D Co do głośności to jest trochę ciszej niż w radiu ale nie ma dramatu i jestem generalnie happy :lol2:

jago42
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:28
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: jago42 » 5 sie 2014, o 16:41

Witam! Czy ktoś może mi powiedzieć od czego zacząć wyjmowanie ramki. Całkiem nie wiem za co chwycić. Wygląda to zupelnie inaczej niż w Nubirze. Czy te pokrętla od nawiewów i same nawiewy środkowe wychodzą razem z nią? Wersja sedan, klima manualna. Bardzo dziękuję i pozdrawiam! Jacek

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: XaRaDaS » 5 sie 2014, o 17:36

Jak manualna klima, to musisz po dwóch stronach zanurkować i odpiąć linki. Potem delikatnie podważasz z boku ramkę, ja zawsze to robię od strony pasażera i potem energicznie szarpnąć. Ramka siedzi na 6 spinkach, tylko trzeba uważać, bo lubią spadać z plastikowych prowadnic.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: konradoo » 5 sie 2014, o 17:39

Od spodu najlepiej, najniższego punktu. Po kolei masz na obwodzie kilka.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: Sebastian » 5 sie 2014, o 19:25

I na samym dole dwa zatrzaski ! Ja musiałem "spawać" lutownicą ;)
Ja włożyłem dwa kawałki plastikowej karty i pomiędzy płaski wkrętak i delikatnie podwazałem :)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

jago42
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:28
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: jago42 » 5 sie 2014, o 21:00

XaRaDaS pisze:Jak manualna klima, to musisz po dwóch stronach zanurkować i odpiąć linki. Potem delikatnie podważasz z boku ramkę, ja zawsze to robię od strony pasażera i potem energicznie szarpnąć. Ramka siedzi na 6 spinkach, tylko trzeba uważać, bo lubią spadać z plastikowych prowadnic.
Dzięki! A czy te pokrętła od nawiewów no i same nawiewy wychodzą razem z ramką?

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: konradoo » 5 sie 2014, o 21:06

Tak wygląda po wyjęciu,a ajakie masz radio?1 czy 2-din?
P.S. na zdjęciu klima automat
Załączniki
IMG_20140805_210338.jpg
IMG_20140805_210338.jpg (290.32 KiB) Przejrzano 3329 razy
O partsy pisz PW.

jago42
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:28
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: jago42 » 5 sie 2014, o 21:28

konradoo pisze:Tak wygląda po wyjęciu,a ajakie masz radio?1 czy 2-din?
P.S. na zdjęciu klima automat
Dzięki! Ale w sedanie ramka jest znacznie większa i obejmuje również nawiewy. To mnie najbardziej przeraża ( żeby tego nie połamać). Radio mam bez zmieniarki. ( nie wiem co to jest 1 din czy 2 din). Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: etac » 5 sie 2014, o 21:37

podjedz do mnie w piatek to ci pokaze jak to zrobic. :D
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: Sebastian » 5 sie 2014, o 21:40

jago42 pisze:
XaRaDaS pisze:Jak manualna klima, to musisz po dwóch stronach zanurkować i odpiąć linki. Potem delikatnie podważasz z boku ramkę, ja zawsze to robię od strony pasażera i potem energicznie szarpnąć. Ramka siedzi na 6 spinkach, tylko trzeba uważać, bo lubią spadać z plastikowych prowadnic.
Dzięki! A czy te pokrętła od nawiewów no i same nawiewy wychodzą razem z ramką?
Razem wychodzą :D
Najgorzej to wyjąć linkę z plastiku po stronie kierowcy reszta przy odrobinie ostrożności do zrobienia :)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: XaRaDaS » 5 sie 2014, o 22:13

Ale linki to błahostka jest, trzeba tylko przekręcić plasticzki i schodzą bez problemu, tak wiem za pierwszym razem jest ciężko, ja też tak miałem, ale im dalej tym łatwiej. Co do całej kratki, to w sedanie nie wiem czy z nawiewami schodzi, w kombi jest to oddzielny element.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: etac » 5 sie 2014, o 22:14

schodzi az pod sama gore deski rozdzielczej :D
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: XaRaDaS » 6 sie 2014, o 09:48

faktycznie, spora różnica jest w tych panelach. Niestety jago42 będziesz chyba u nas królikiem doświadczalnym. Prośba od razu, może uda się porobić fotki dal potomnych ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość