Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Gdzies czytalem ze kasuja 10-20 zł za lutowanie
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Nie, bo rzadko lutuję transforamtorówkąhuri_khan pisze:Seba tak z ciekawości, miałeś kiedyś przepięcie lutując transformatorówką?
Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka

Ale grot mi się przepalił i iskry poszły, nie chciałbym wtedy lutować przy jakimś scalaku

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Do lutowania scalaków to lutownica powietrzna + odpowiednia końcówka. Zwykłym grotem nie wylutujesz, chyba że to jakiś mały scalak o 4 nóżkach
Ja w pracy mam groty o różnych rozmiarach, więc odpowiedni zawsze dobiorę 


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- orzech
- Stały bywalec
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Spoko, przypomniałem sobie wczoraj, że mam kumpla co robi tel, konsole, itp i poprawił mi luty. Stwierdził, że on tu nic nie widzi no ale jak chce to zrobi
Zrobił tylko na klimie więc pożyczyłem od kumpla specjalną lutownicę i dziś jeszcze poprawię resztę, bo widzę, że to nic trudnego.

- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Ale jeśli jakieś duże i przewlekane to da się bez hotairaXaRaDaS pisze:Do lutowania scalaków to lutownica powietrzna + odpowiednia końcówka. Zwykłym grotem nie wylutujesz, chyba że to jakiś mały scalak o 4 nóżkachJa w pracy mam groty o różnych rozmiarach, więc odpowiedni zawsze dobiorę

Cały termometr na atmega8 lutowałem oporówką - elementy przewlekane, w miarę dużo miejsca

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Seba, to zamiast lutować scalaka trzeba było sobie kupić podstawkę pod niego
a o scalakach to ja w skali raczej mikro patrzę, bo tych dużych to już u mnie w sprzęcie nie ma.

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Ale oczywiście że podstawka była (łatwiej wyjąć przy zmianie programu), ale rozmieszczenie nóżek było takie same jak w scalaku więc skala do lutowania podobna.XaRaDaS pisze:Seba, to zamiast lutować scalaka trzeba było sobie kupić podstawkę pod niegoa o scalakach to ja w skali raczej mikro patrzę, bo tych dużych to już u mnie w sprzęcie nie ma.
W sprzętach o których ty mówisz to oczywiście tylko hotair


Dobra może skończymy OT ? bo będzie


Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- orzech
- Stały bywalec
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Kabel dziś zamontowany. Telefon podpięty i na wyjściu AUX można teraz sobie słuchać czego się chce np z telefonu
Co do głośności to jest trochę ciszej niż w radiu ale nie ma dramatu i jestem generalnie happy 


-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:28
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Witam! Czy ktoś może mi powiedzieć od czego zacząć wyjmowanie ramki. Całkiem nie wiem za co chwycić. Wygląda to zupelnie inaczej niż w Nubirze. Czy te pokrętla od nawiewów i same nawiewy środkowe wychodzą razem z nią? Wersja sedan, klima manualna. Bardzo dziękuję i pozdrawiam! Jacek
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Jak manualna klima, to musisz po dwóch stronach zanurkować i odpiąć linki. Potem delikatnie podważasz z boku ramkę, ja zawsze to robię od strony pasażera i potem energicznie szarpnąć. Ramka siedzi na 6 spinkach, tylko trzeba uważać, bo lubią spadać z plastikowych prowadnic.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Od spodu najlepiej, najniższego punktu. Po kolei masz na obwodzie kilka.
O partsy pisz PW.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
I na samym dole dwa zatrzaski ! Ja musiałem "spawać" lutownicą
Ja włożyłem dwa kawałki plastikowej karty i pomiędzy płaski wkrętak i delikatnie podwazałem

Ja włożyłem dwa kawałki plastikowej karty i pomiędzy płaski wkrętak i delikatnie podwazałem

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:28
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Dzięki! A czy te pokrętła od nawiewów no i same nawiewy wychodzą razem z ramką?XaRaDaS pisze:Jak manualna klima, to musisz po dwóch stronach zanurkować i odpiąć linki. Potem delikatnie podważasz z boku ramkę, ja zawsze to robię od strony pasażera i potem energicznie szarpnąć. Ramka siedzi na 6 spinkach, tylko trzeba uważać, bo lubią spadać z plastikowych prowadnic.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Tak wygląda po wyjęciu,a ajakie masz radio?1 czy 2-din?
P.S. na zdjęciu klima automat
P.S. na zdjęciu klima automat
- Załączniki
-
- IMG_20140805_210338.jpg (290.32 KiB) Przejrzano 3329 razy
O partsy pisz PW.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:28
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Dzięki! Ale w sedanie ramka jest znacznie większa i obejmuje również nawiewy. To mnie najbardziej przeraża ( żeby tego nie połamać). Radio mam bez zmieniarki. ( nie wiem co to jest 1 din czy 2 din). Pozdrawiam!konradoo pisze:Tak wygląda po wyjęciu,a ajakie masz radio?1 czy 2-din?
P.S. na zdjęciu klima automat
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
podjedz do mnie w piatek to ci pokaze jak to zrobic. 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Razem wychodząjago42 pisze:Dzięki! A czy te pokrętła od nawiewów no i same nawiewy wychodzą razem z ramką?XaRaDaS pisze:Jak manualna klima, to musisz po dwóch stronach zanurkować i odpiąć linki. Potem delikatnie podważasz z boku ramkę, ja zawsze to robię od strony pasażera i potem energicznie szarpnąć. Ramka siedzi na 6 spinkach, tylko trzeba uważać, bo lubią spadać z plastikowych prowadnic.

Najgorzej to wyjąć linkę z plastiku po stronie kierowcy reszta przy odrobinie ostrożności do zrobienia

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
Ale linki to błahostka jest, trzeba tylko przekręcić plasticzki i schodzą bez problemu, tak wiem za pierwszym razem jest ciężko, ja też tak miałem, ale im dalej tym łatwiej. Co do całej kratki, to w sedanie nie wiem czy z nawiewami schodzi, w kombi jest to oddzielny element.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
schodzi az pod sama gore deski rozdzielczej 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?
faktycznie, spora różnica jest w tych panelach. Niestety jago42 będziesz chyba u nas królikiem doświadczalnym. Prośba od razu, może uda się porobić fotki dal potomnych 

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość