Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: GoLL@B » 4 lut 2015, o 14:14

Hej,

Przestał mi działać dziś nawiew. Mam panel od klimatronika, czyli ten z wyświetlaczem. Kręcenie pokrętłem nic nie zmienia, dopiero, gdy pokazuje max, słychać wyraźne cyknięcie w okolicach wentylatora.

Czy to zużyły się szczotki w silniku wentylatora, jakiś przekaźnik/bezpiecznik, czy raczej to objaw rezystora dmuchawy? Przy tym ostatnim, to raczej jak czytam na maxa działa, poza tym nie.

Chyba trzeba by było spróbować spiąć wentylator na krótko, by sprawdzić, czy ten sam w sobie jest sprawny, co myślicie?

Jak sobie pomyślę, że w to zimno będzie trzeba się z tym bawić... to aż mi nerw na to auto rośnie :P Jakby nie miał kiedy się popsuć.

Maniek

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: Maniek » 4 lut 2015, o 15:21

A próbowałeś zacząć od rzeczy prostych, czyli czy sprawdzałeś bezpieczniki ?? bo to tyknięcie to tylko jest sygnał z panela sterowania na moduł dmuchawy, a może sam silnik nie dostaje prądu.
Może rzeczywiście szczotki w silniku, ale często jak są krótkie i się zawieszą to stukanie w silnik pomaga (na chwilę).

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: GoLL@B » 4 lut 2015, o 20:14

Maniek pisze:Może rzeczywiście szczotki w silniku, ale często jak są krótkie i się zawieszą to stukanie w silnik pomaga (na chwilę).
Fakt, strzeliłem mu kopa i póki co się odwiesił :D) Potem znów zamarł i po kolejnym kopie znów się odwiesił.

Trzeba szukać od razu drugiego. I grzać garaż.

PS. ciekawa historia, wczoraj szukałem silnika, aby pokazać jego zdjęcie w innym temacie. Dziś muszę szukać silnika dla siebie :D

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: Sebastian » 4 lut 2015, o 20:23

Może uda Ci się go zregenerować. Szczotki przecież da się kupić jakieś uniwersalne i jeśli nie beda pasować to szlifierka/papier ścierny i zmieniamy wymiar ;)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: GoLL@B » 4 lut 2015, o 20:25

Myślisz, że będzie to kosztować mniej i warto się to babrać?

http://allegro.pl/dmuchawa-nawiewu-daew ... 25883.html

Nie chce mi się chyba w to bawić :D Mój przejechał 245 tyś wiadomego przebiegu. Niewiadomego chyba nie poznam, jeśli takowy był.

PS. Jedyne, co trzeba potwierdzić, to czy nie jest z anglika. Tam wieje w przeciwnym kierunku (ma odwrotnie łopatki).

Maniek

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: Maniek » 5 lut 2015, o 18:57

GoLL@B pisze:
Fakt, strzeliłem mu kopa i póki co się odwiesił :D) Potem znów zamarł i po kolejnym kopie znów się odwiesił.

Trzeba szukać od razu drugiego. I grzać garaż.

PS. ciekawa historia, wczoraj szukałem silnika, aby pokazać jego zdjęcie w innym temacie. Dziś muszę szukać silnika dla siebie :D
Dwa buty i usterka znaleziona, fajnie że się udało.
A za 20 zł nie warto się męczyć samemu z wymianą szczotek. Docieranie szczotek na wymiar jak się nie ma oryginału to strasznie brudna robota.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: konradoo » 5 lut 2015, o 19:08

ja mam autostartera pelną oferte, obylo by się bez docierania. Tylko jedna zagadka,oryginalnie jaka dlugość
O partsy pisz PW.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: GoLL@B » 5 lut 2015, o 19:53

Ostatecznie wyszło nieco drożej, ale nie mam czasu, by bawić się w oszczędzanie tym razem. Ostatecznie kupiłem za 80zł + 20 wysyłka.

Te do 30zł to wszystkie z anglików. Piszą, że silnik można wykorzystać, bo tylko łopatki są odwrotnie i trzeba by je przełożyć. Mnie ciekawi, czy po prostu nie wystarczyłoby podpiąć odwrotnie kabli - czy nie spowodowałoby to, że silnik kręciłby odwrotnie, czyli tak, jak nam trzeba. Ale niestety teraz ogrzewanie to rzecz na tyle niezbędna, że nie miałem czasu zastanawiać się, jak zaoszczędzić. Auta używam niemal codziennie.

Co jeszcze zauważyłem, wychodzi na to, że są 2 wersje. Przyjrzałem się jak wygląda moja i jest to taka wersja (czasami opisują, że do wersji z klimatronikiem, te zwykle są droższe):
Obrazek

Są też takie (te da się znaleźć najtaniej, ale te za 20-30zł to angole wszystko).
Obrazek

Jak widać, różnią się niewiele. Być może nawet są zamienne, ale nie miałem czasu ani pieniędzy, by przetestować.

Maniek

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: Maniek » 6 lut 2015, o 15:18

Dziwne, aby do tego stopnia kombinowali, że do anglika miał by być inny wiatrak, nie rozumiem dla czego miało by być inaczej - nigdy wcześniej jeśli chodzi o silnik nawiewu z czymś takim się nie spotkałem.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: XaRaDaS » 6 lut 2015, o 15:40

Maniek być może jest to specyfika budowy odwrotnej deski i ułożenie wtedy dmuchawy. W drugą stronę idzie, a co za tym odwrotnie dmucha.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Maniek

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: Maniek » 6 lut 2015, o 17:43

Być może, ale we francuzach było tak, że różnił się wymiennik, było odwrotnie ułożone gniazdo na silnik, wtedy silnik był inaczej ułożony, ale silniki niczym się nie różniły.
To było logiczne rozwiązanie bo wymiennika raczej się nie wymienia - no chyba że auto walone - a silnik jest częścią wymienną i po co robić sobie i ludziom kłopot z różnymi częściami.
Będę miał chwilę to posiedzę na necie i sprawdzę tą różnice w chevim.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: konradoo » 6 lut 2015, o 18:53

Jak masz stary wyjęty to pomierz szczotki, warto zrobić na zapas. W końcu używka też już może mieć nakręcone.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: XaRaDaS » 6 lut 2015, o 20:13

Maniek pisze:Być może, ale we francuzach było tak, że różnił się wymiennik, było odwrotnie ułożone gniazdo na silnik, wtedy silnik był inaczej ułożony, ale silniki niczym się nie różniły.
To było logiczne rozwiązanie bo wymiennika raczej się nie wymienia - no chyba że auto walone - a silnik jest częścią wymienną i po co robić sobie i ludziom kłopot z różnymi częściami.
Będę miał chwilę to posiedzę na necie i sprawdzę tą różnice w chevim.
Bo i tu silniki się pewnie nie różnią, oprócz tych łopatek ;) koszt niewielki.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: GoLL@B » 6 lut 2015, o 22:37

konradoo pisze:Jak masz stary wyjęty to pomierz szczotki, warto zrobić na zapas. W końcu używka też już może mieć nakręcone.
Jak wyciągnę, to pomierzę. Pozostanie dla przyszłych osób zmagających się z tematem.

A co do silników, w opisach z aukcji piszą, że silnik się nadaje, sam wentylator (łopatki) nie.

Zakładam, że silnik podłączony tą samą kostką kręci się tak samo w europejczyku i angliku, ale odwrotne ułożenie łopatek powoduje, że dmucha w drugą stronę.

Ciekawi mnie tylko, czy jeśli przełożę kable odwrotnie, to czy silnik będzie się kręcił odwrotnie i czy zadziała to tak, jak w europejczyku? Sprawdzę to podczas wymiany, bo może to kwestia obrócić kable przy kostce i kupić tańszy silnik z anglika (taka informacja mogła by pozostać dla potomnych).

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: konradoo » 7 lut 2015, o 08:41

Sądzę, że to nie zmieni i łopatki będą inaczej wyprofilowane i sama zmiana kierunku obrotu nic nie pomoże.
O partsy pisz PW.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Co się zepsuło, czy to objawy rezystora dmuchawy?

Post autor: GoLL@B » 5 mar 2015, o 19:56

Wyciągnięty i rozebrany silnik:
2015-03-05-096.jpg
2015-03-05-096.jpg (486.4 KiB) Przejrzano 3180 razy
Wyjęte szczotki:
2015-03-05-097.jpg
2015-03-05-097.jpg (255.48 KiB) Przejrzano 3180 razy
Wymiary, zakładając, że znaczek R jest ustawiony do góry:
- wysokość: 9mm
- szerokość (pozostała długość szczotek): niecałe 8mm i niecałe 10mm (jedna zużyła się nieco bardziej)
- głębokość: 8mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość