Bardzo wysoki poziom oleju.
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 lis 2013, o 18:30
- Reputacja: 0
- Imię: Wiktor
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 2.0 TCDI 121KM CDX Platinum
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Bardzo wysoki poziom oleju.
Witam wszystkich mam pytanie posiadam Lacetti 2l D podczas wymiany oleju 4 miesiące temu zauważyłem ze poziom jego wynosił prawie 9L, co jest wiele za dużo. Parę dni temu zapaliła się pomarańczowa kontrolka o wymianie oleju. Kiedy sprawdziłem poziom okazało się, że jest o 2cm wyżej niż MAX na bagnecie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, co może być problemem? Sugerowano mi że jest to filtr DPF autem jeżdżę głównie w mieście raz w roku trasa wakacyjna. Podpowiedziano też że problem zniknie kiedy usunę filtr. Dzwoniłem do firmy zajmującej się usuwaniem powiedziano mi że usuwany jest tylko środek i zmieniany program w komputerze. Czy takie usuniecie jest bezpieczne czy konieczne jest zamontowanie emulatora.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Odp: Bardzo wysoki poziom oleju.
DPF może wpływać na wzrost poziomu oleju. Co do wycięcia to można to zrobić ale trzeba zaprogramować ECU.
Wysłane z taptalka
Wysłane z taptalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Bardzo wysoki poziom oleju.
No to idzie to tak.wiktorkutno pisze:Witam wszystkich mam pytanie posiadam Lacetti 2l D podczas wymiany oleju 4 miesiące temu zauważyłem ze poziom jego wynosił prawie 9L, co jest wiele za dużo. Parę dni temu zapaliła się pomarańczowa kontrolka o wymianie oleju. Kiedy sprawdziłem poziom okazało się, że jest o 2cm wyżej niż MAX na bagnecie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, co może być problemem? Sugerowano mi że jest to filtr DPF autem jeżdżę głównie w mieście raz w roku trasa wakacyjna. Podpowiedziano też że problem zniknie kiedy usunę filtr. Dzwoniłem do firmy zajmującej się usuwaniem powiedziano mi że usuwany jest tylko środek i zmieniany program w komputerze. Czy takie usuniecie jest bezpieczne czy konieczne jest zamontowanie emulatora.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
W naszych dieslach z Euro 5, a taki silnik ma juz Lacetti zamontowano filtr DPF, ktory wyłapuje czasteczki sadzy. Jego dzialanie polega na dodaniu w ostatniej fazie wtrysku dodatkowej ilości paliwa, która ma za zadanie zwiększyć temperaturę na tym filtzre i wypalenie sadzy. Taka akcja jest wytwarzana w czasie jazdy, zadna kontrolka się wtedy nie zapala. Niestety takie warunki to tylko na zachodzie. U Nas jeździmy samochodami po miescie, stoimy w korkach, wiec to dodatkowe paliwo nie jest spalane tylko spływa po ściankach do miski olejowej podnosząc stan oleju. Silnik ten ma 6 litrów oleju wiec jak miałeś 9 litrów to maiłeś juz mieszankę ON/olej silnikowy. W takim przypadku nalezy natychmiast wymienic olej, bo może dojsc do zatarcia silnika, a turbina moze taki olej zaciągnąć, a wtedy silnika nie zgasisz dopóki nie zatrze sie silnik.
Tak jak pisano na innym forum można to usunąć, filtr jest pod samochodem i wygląda jak tłumik tyle ze odchodzą od niego dwie cienkie rurki mające za zadanie badać ciśnienie przed i za filtrem na podstawie którego jest załączanie tego wypalania. Na rynku jest wiele metod, ale kazda z nich musi sie zacząć od wywalenia samego filtra, a potem wstawienia emulatora (nie polecana), lub zmiana oprogramowania (ciekawsza) i polega na wgraniu przez zlacze diagnostyczne oprogramowania, które pozbawione jest obsługi DPF, a można nawet zyskać pare KM wiecej.
W przypadku jednej i drugiej powoduje ze w przypadku badan możesz miec zmieniony poziom Euro z 5 na 4, ale nasze stacje SKP nadal tego nie sprawdzają dopóki samochód nie kopci. Sprawnie działający silnik jest nie do wykrycia, a poziom zanieczyszczeń jest na poziomie akceptowalnym.
Cena jaka jest na rynku za takie działania to od 1000 zł do 1800 zł. Jak dzwonisz to podawaj ze masz Lacetti z silnikiem 2.0 na sterowniku Bosch, bo to ważne. Nowe silniki maja juz sterownik Delphi, którego nie każdy jeszcze umie obsługiwać.
Dalsze pytania? Pisz, bo tylko tutaj dostaniesz prawdziwe informacje.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 lis 2013, o 18:30
- Reputacja: 0
- Imię: Wiktor
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 2.0 TCDI 121KM CDX Platinum
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Bardzo wysoki poziom oleju.
Etac_owiec bardzo dziękuje za podanie mi tak wyczerpującej odpowiedzi. Zastanawia mnie to zwiększenie mocy silnika osoba z serwisu do którego dzwoniłem w sprawie usunięcia filtra zaproponowała mi podniesienie mocy o 20KM czy to jest bezpieczne dla silnika a szczególnie turbiny?
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Bardzo wysoki poziom oleju.
W sumie nie znam się na tuningu, ale moim zdaniem takie zwiększenie nie będzie miało znacznego wpływu na usterkowość, o ile dobrze wszystko skonfiguruje, a może ma opracowany już soft, który to zmienia.wiktorkutno pisze:Etac_owiec bardzo dziękuje za podanie mi tak wyczerpującej odpowiedzi. Zastanawia mnie to zwiększenie mocy silnika osoba z serwisu do którego dzwoniłem w sprawie usunięcia filtra zaproponowała mi podniesienie mocy o 20KM czy to jest bezpieczne dla silnika a szczególnie turbiny?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- mario78
- Profesjonalista
- Posty: 592
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: CRUZE Black Roof
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Bardzo wysoki poziom oleju.
Ja bym dodał te kilkanaście koni bez zastanowienia. Miałem Ibizę zrobioną ze 118 na 151KM i przejeździła u mnie na takim programie bezawaryjnie 100tys km, a teraz cieszy sie nią już ktoś następny. Jak będziesz postępował zgodnie z zasadami używania auta z turbo (czyli nie katował na zimnym i nie gasił od razu po ostrej jeździe i zmieniał olej na czas) to nic złego nie powinno się stać. Sprzęgło i dwumas też powinno wytrzymać chyba że będziesz ruszał z piskiem z pod każdych światełwiktorkutno pisze:Zastanawia mnie to zwiększenie mocy silnika osoba z serwisu do którego dzwoniłem w sprawie usunięcia filtra zaproponowała mi podniesienie mocy o 20KM czy to jest bezpieczne dla silnika a szczególnie turbiny?

Re: Bardzo wysoki poziom oleju.
Tez nie widzę większych przeszkód
Wysłane z mojego GT-I9105P przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9105P przy użyciu Tapatalka
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Bardzo wysoki poziom oleju.
Do 10% moc można spokojnie zwiększać.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Bardzo wysoki poziom oleju.
Bierz w ciemno iw wywalaj to dziadostwo ekologicznych oszołomów.wiktorkutno pisze:Etac_owiec bardzo dziękuje za podanie mi tak wyczerpującej odpowiedzi. Zastanawia mnie to zwiększenie mocy silnika osoba z serwisu do którego dzwoniłem w sprawie usunięcia filtra zaproponowała mi podniesienie mocy o 20KM czy to jest bezpieczne dla silnika a szczególnie turbiny?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość