Wymiana nagrzewnicy
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 gru 2019, o 14:22
- Reputacja: 0
- Imię: Napo
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.8, 122KM, Benz+,Lpg
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Wymiana nagrzewnicy
Witam, posiadam chevroleta Lacetti 1.8 2006 hatchback z LPG. Jak nastawie na ciepłe dmuchanie, to zamiast niego wylatuje mi dym-para wodna, chyba płynu chłodniczego. Poza tym na dywanikach u kierowcy i pasażera mam troszkę płynu chłodzącego. Parują mi także przez to okropnie szyby. Ubywa mi płynu chłodzącego w zbiorniczku ale naprawdę niewielkie ilości. Wydaję mi się, że to wina nagrzewnicy, że jest dziurawa i trzeba ją wymienić.Mam rację? Jeśli tak, co trzeba ściągnąć, żeby ją wymienić w moim aucie, ma ktoś może jakaś małą instrukcję? Ile to czasu zajmie?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Raczej tak, miałem tak samo. Przy czym ja zbyt długo zwlekałem (zaczęło się gdzieś w lutym, dużo nie uciekało to liczyłem, że może doczekam wiosny i cieplejszych dni - żeby nie połamać wszystkich plastików) i potem nagle zaczął gubić znacząco więcej, więc nie polecam czekać.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 gru 2019, o 14:22
- Reputacja: 0
- Imię: Napo
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.8, 122KM, Benz+,Lpg
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Witam ponownie, wymieniłem nagrzewnicę i mam problem, ponieważ z nawiewu leci mi zimne powietrze, zamiast ciepłego. Węże z nagrzewnicy gorące, nagrzewnica na dole też gorąca, w czym może być problem? Możliwe, że go źle odpowietrzylem. W moim aucie nie ma chyba odpowietrznikow, odkręciłem korek od płynu chłodzącego i doprowadziłem silnik do 90 stopni i to nic nie dało.Nie widać w zbiorniczku by jakieś pęcherzyki powietrza bulgotały, dodam,że mam LPG.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Klima automat, czy manual ? Może nie podłączona jakaś wtyczka/ niepodłączona linka od nawiewu ?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 gru 2019, o 14:22
- Reputacja: 0
- Imię: Napo
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.8, 122KM, Benz+,Lpg
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Klima automatyczna
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Wykonaj diagnostykę - viewtopic.php?t=2836
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 gru 2019, o 14:22
- Reputacja: 0
- Imię: Napo
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.8, 122KM, Benz+,Lpg
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Wyszedł mi błąd nr 4, awaria siłownika zaworu nagrzewnicy. Nie mam pojęcia gdzie on jest, jak to naprawić? Dodam,że w moim modelu nie ma żadnych linek
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Błąd 4 to Kod 4 - Błąd klapy dławika powietrza mieszanego
Także zajrzyj czy klapy mieszalnika działają, czy cięgła nie spadły.
Także zajrzyj czy klapy mieszalnika działają, czy cięgła nie spadły.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 gru 2019, o 14:22
- Reputacja: 0
- Imię: Napo
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.8, 122KM, Benz+,Lpg
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Coś blokowało w środku klapki, te cięgna tylko troszkę się przesuwały, spróbowałem ręcznie je przesunąć, ale się nie dało i przez to ułamałem coś w środku i teraz cięgno lata w każdą stronę, nie działa oczywiście. Pytanie czy znowu muszę ściągać deskę rozdzielczą i wyciągać to, czy może starczyłoby jakbym wyciął jakąś dziurę w plastiku obudowy nagrzewnicy?
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Czy w 1.8 F18D3 też trzeba robić taką rozpierduchę , aby dostać się do nagrzewnicy ( sterowanie ręczne)? Nie da się prościej? 

VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Co prawda zrobiłem remont głowicy i jest OK. ,ale dałem najprawdopodobniej ciała z kolejną płukanką magistrali wodnej. Przy remoncie , chciałem sobie oczyścić pierścienie na tłokach i zalałem najpierw ropą , a potem naftą. Oczywiście przez głupotę ruszyłem wałem i zawartość mixtury dostała się do układu wodnego.
. No i dzisiaj po jeździe zauważyłem , że mam mokro na wycieraczkach , po obu stronach .Nie jest to wielka ilość , ale najprawdopodobniej i mnie czeka wymiana nagrzewnicy.
Silnik mam zalany Borygo . Dzień wcześniej , lał deszcz . Czy mogła się dostać woda podszybiem do wentylatora , a stamtąd do nawiewów ? Czy pojeździć jeszcze z dzień , dwa i obserwować? , Czy brać się od razu za rozbieranie?


VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
No to znowu do roboty
. Połowa płynu ze zbiorniczka znalazła się na dywanikach. Zamówiłem nagrzewnicę z firmy NFR- koszt 160 zł .Najtańsza HART , to koszt ok. 90 zł .

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Zrób jakiś manual
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Na razie skorzystam z postu powyżej. Nie radzę robić eksperymentów z płukaniem starych nagrzewnic
Ja musiałem . Myślałem ,o załataniu dziur chemią typu PIT STOP . Co wy na to?

VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Może ktoś mi podać oryginalne wymiary nagrzewnicy w Lacetonie ? Bo kupa tego na necie , a nie chcę później odsyłać . Na razie zamówiłem telefonicznie . Dzięki.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
I takie jeszcze pytanko do was .W jakim celu były montowane "elektryczne nagrzewnice" w silnikach 2.0 DCi ? To było jakieś dogrzewanie auta na postoju ? Można ją podpiąć u mnie ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Elektryczne nagrzewnice stosowane są zazwyczaj w dieslach żeby móc szybciej nagrzać w kabinie po odpaleniu.
Coś jak blok ze świecami żarowymi montowany na wężu do nagrzewnicy.
Teoretycznie dało by radę zamontować to w innej wersji silnikowej ale trzeba by pewnie wymienić alternator na mocniejszy bo trochę mocy to potrzebuje.
Coś jak blok ze świecami żarowymi montowany na wężu do nagrzewnicy.
Teoretycznie dało by radę zamontować to w innej wersji silnikowej ale trzeba by pewnie wymienić alternator na mocniejszy bo trochę mocy to potrzebuje.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
to miało funkcję wspomagająca, ale nie działa jak znane webasto. Czyli tylko podczas jazdy i tylko przy pracującym silniku.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Ciekawe , gdzie to siedzi fizycznie
Trzeba pooglądać rysunki.

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Pytam , bo dzisiaj biorę się za wymiany nagrzewnicy u siebie i będę miał bebechy na stole. Trzeba coś pomyśleć.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Coś bardziej prostego bez wybebeszania. https://www.youtube.com/watch?v=6l5MLvLUW6U
i jeszcze jeden https://www.youtube.com/watch?v=omg3HFQURJ8
i jeszcze jeden sposób https://www.youtube.com/watch?v=gklQJcqi8tw&t=398s
A tu płukanie https://www.youtube.com/watch?v=XS6Jz--_RiU
I następny filmik , co tam jest w środku po płukaniu. Daje do myślenia
. Jak rozetnę swój , to zobaczymy kotku co zostało w środku
Opłaca się płukać czy nie ?
https://www.youtube.com/watch?v=IKJu1iaRLrk
i jeszcze jeden https://www.youtube.com/watch?v=omg3HFQURJ8
i jeszcze jeden sposób https://www.youtube.com/watch?v=gklQJcqi8tw&t=398s
A tu płukanie https://www.youtube.com/watch?v=XS6Jz--_RiU
I następny filmik , co tam jest w środku po płukaniu. Daje do myślenia


https://www.youtube.com/watch?v=IKJu1iaRLrk
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Proszę o scalenie z postem powyżej . Znalazłem następny filmik z demontażu deski rozdzielczej.
https://www.youtube.com/watch?v=7tOHRTSkK00
https://www.youtube.com/watch?v=7tOHRTSkK00
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
No i prawie koniec z robotą . Demontaż jest prosty . Skorzystałem z filmików przy demontażu nagrzewnicy oraz z rozmontowania podzespołów deski . Tam się dopatrzyłem , których wtyczek i blachowkrętów nie należy rozłączać . Ale nie obyło się bez strat . Pękła mi obudowa nagrzewnicy podczas rozdzielania i wyciągania ( jest na filmie , jak to zrobić prawidłowo). Należało jeszcze , poluzować uchwyty przewodów od klimy na prawym nadkolu i odkręcić w komorze silnika wszystkie wkręty ( 5 szt.)mocujące cały zespół . Jest to również na filmie , z tym , że tam gość miał odkręcone przewody od klimatyzacji. Haczyk jest jeszcze przy łączówce przewodu anteny , przy prawym słupku , należy ją rozpiąć. Jedna rada . Robić sobie dużo zdjęć i znaczyć , gdzie idą śruby i nakrętki . Blachowkręty wszędzie idą takie same . Przy montażu deski , przyda się druga osoba , bo "cholera" trochę waży i samemu jest trudno ją wrzucić.
A tak wygląda awaria nagrzewnicy.
A tak wygląda awaria nagrzewnicy.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości