Remont silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: Sebastian » 23 paź 2022, o 16:35

Jeśli wcześniej oleju nie brało, a remont robisz tylko z powodu zerwanego paska, to może warto pokusić się o zrobienie samej "góry". Robisz sam więc nie płacisz za robotę, to najwyżej stracisz czas i cenę uszczelek, jakby trzeba było robić drugi raz.
W drugim aucie po zerwaniu paska poszło 5 zaworów, dołu nie ruszaliśmy i jeździ do dziś.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 23 paź 2022, o 16:47

Głowica zdjęta i dam ją do planowania , olej brał jak go tylko kupiłem z przebiegiem 176 tyś.km , ok1.5 litra na 8-10 tyś .
Nie wiem jak wygląda sprawa z prowadnicami zaworów a i mam uszczelniacze do wymiany. Powoli robię obrachunek co muszę kupić .
Sebastian , czy po rozpięciu zaworów , łatwo jest ocenić czy są pogięte? I po czym poznać ,które prowadnice są padnięte ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 23 paź 2022, o 16:55

jak masz jarzmo tokarskie to zobaczysz bicie krzywego zaworu, a gniazda widać jak są pęknięte po wyjęciu zaworu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 23 paź 2022, o 17:00

Akurat nie mam tokarki , ale mam wkrętarkę na stojaku , to da radę sprawdzić. Zresztą jak będą pogięte , to będą trudności z wyjęciem z prowadnic. Dobrze myślę?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 23 paź 2022, o 17:03

niekoniecznie, bo wyciągasz je od strony tłoka i tam najczęściej jest pękniecie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 23 paź 2022, o 17:11

Ok.

Dodano po 3 minutach 22 sekundach:
Zna ktoś przyrząd do wciskania prowadnic ? Bo młotek nie wchodzi w rachubę.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2022, o 17:56 przez krzych1b, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 23 paź 2022, o 17:47

najczęściej je się rozwierca odpowiednim przyrządem.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Dociąganie głowicy silnika Lacetti.

Post autor: krzych1b » 2 lis 2022, o 10:36

Nie bardzo ogarniam jak to szukać na tych rysunkach do mojego motorka ( nie każdy jest alfą i omegą :oops: ), możesz wspomóc wiedzą ? Może być na PW.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Dociąganie głowicy silnika Lacetti.

Post autor: bubu1769 » 2 lis 2022, o 11:10

Zaloguj się, wpisz swój numer VIN i wyszuka ci tylko to co powinieneś mieć.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 4 lis 2022, o 21:38

Za namową kilku kolegów , dałem głowicę do warsztatu . Dzisiaj przyjechała z regeneracji koszt 1000zł ( bez rachunku). 16-cie zaworów nowych , plus uszczelniacze , 6 prowadnic nowych , planowanie , sprawdzenie równości płaszcyzny od kolektora wydechowego.
Powiem szczerze , że jakbym robił sam , to by mnie wyszło trochę taniej . Ale czas robocizny popołudniami też się liczy . Także w tym czasie kiedy głowica była w naprawie , to: rozłożyłem i wyremontowałem ( plus dwa popołudnia mycia i czyszczenia ) kolektor dolotowy - klapy wirowe z Astry były w idealnym stanie , "uruchomiłem" EGR , bo był zapieczony , rozłożyłem i zresetowałem szklanki , wyczyściłem przepustnicę i krokowca , umyłem zbiorniczek wyrównawczy i blok silnika. Zostal kolektor wydech. do spawania i najprawdopodobniej jego wzmocnienie.Tylko nie wiem jeszcze jak to zrobić?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 4 lis 2022, o 21:57

prosta sprawa - grzejesz materiał do czerwoności, spawasz, potem grzejesz i odpowiednio chłodzisz. A cena za głowice z zaworami i tymi akcesoriami uważam za dobrą cenę.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 4 lis 2022, o 22:01

Polecam , bo jest to uczeń "starego mistrza" z Lublina ( dzisiaj się dopiero dowiedziałem) . U niego bardzo dużo ludzi remontuje nie tylko głowice , bo rozszerzył asortyment napraw.
Z tym spawaniem to trzeba spawać po kawałeczku , ok. 5mm spawu , opukanie spawu młotkiem i trzeba zaczekać aż ostygnie na dotknięcie palca . Ruscy znaleźli patent na dospawanie plastra z blachy na długości pęknięcia , tylko muszę znaleźć. U mnie jest tak ,że kolektor pękł pośrodku z obydwu stron , na około po linii prostej, Także od środka też jest dojście .Spawać potrafię , tylko kłopot będzie ze zrobieniem płaszczyzny. :zastanawiasie:
VIN >KL1NF35BJ6K335315

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont silnika

Post autor: kochar » 4 lis 2022, o 22:36

Dobrze by było jak by kolektor był przykręcony do jakiejś płaszczyzny podczas spawania.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 5 lis 2022, o 06:36

Gdzieś opisywałem w temacie na forum ,jak to zrobić prawidłowo . Właśnie martwi mnie zrobienie płaszczyzny po spawaniu . Jak nie pognie za dużo , to wystarczy płyta traserska i trochę godzin docierania i skrobania ( stara technologia) . Kiedś były inne uszczelki i kolektor się układał , teraz jest stalowa i płaszczyzna musi być zachowana . Wiem , że kolektory spawa się "złotymi" drutami na zimno , bez grzania.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Uszczelki głowicy

Post autor: krzych1b » 5 lis 2022, o 06:51

Chciałbym zejśc trochę z kosztów przy remoncie góry silnika . Powiedzcie , które z uszczelek można zamontować ponownie ? Czy uszczelki od mojego silnika są zamienne z tym drugim silnikiem 122KM ? Znalazłem takie" cóś" https://allegro.pl/oferta/bga-uszczelka ... 2581933749 Nada się ? Bo na rysunku jest taka sama jak u mnie. No i cena atrakcyjna ? :D Czy pod EGR muszę dać nową , czy tylko wystarczy odtłuścić i skręcić na silikon wysokotemperaturowy ? Mam trochę klinkierytu na uszczelki , więc zupy z niego nie będę gotować a chcę go wykorzystać do takich mniej ważnych uszczelek .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 5 lis 2022, o 09:27

żadnych silikonów nie stosuj!
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 5 lis 2022, o 09:41

Możesz rozwinąć myśl dlaczego nie stosować?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » 5 lis 2022, o 11:06

Bo się szybko zemści. Nie dziaduj

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 5 lis 2022, o 14:58

Zaoszczędzisz 30 zł, a potem wydasz 300 zł.

Zdecydowałeś się na remont silnika, to rób go porządnie a nie po łebkach.
Jak chciałeś oszczędzać to trzeba było sprzedać resztę pojazdu i mieć z głowy problem.
Robisz auto dla siebie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 5 lis 2022, o 15:48

Nie miałem na myśli stalowych , czyli dolotowy i wydechowy , te idą nowe.
etac , odpowiedz mi dlaczego nie stosuje się silikonu , jak miska olejowa jest u mnie wklejona na silikon? . Tak samo było w kolektorze dolotowym. Tam była masa uszczelniająca w kształcie uszczelki .Wiem jak sie robi taki kształt , tylko jest sporo z tym zabawy. Zdjąłem ją delikatnie ( z Astry) i ponownie wkleiłem na Reinza .Kolektor rozebralem na częsci pierwsze do umycia z syfu i środkowe blachy były wklejone też na silikon. Nigdzie nie widzę uszczelki stalowej EGR-a . Moja (stalowa) jest jak nowa i jak nie kupię , to ją też wkleję . Pod przepustnicę dorobiłem z materiału , stosowanego przy produkcji uszczelek o nazwie : poliamid-klinkeryt . papieju , ja nie dziaduję ,ale " jak coś głupio wygląda i działa , to nie jest takie głupie" :) .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 5 lis 2022, o 16:03

bo silikon się rozpuszcza i działa korozyjnie. W automotive stosuje się masy uszczelniające ale nie na bazie silikonu octowego
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 5 lis 2022, o 16:08

Użyłem potocznie słowa silkon , przepraszam za "przejęzyczenie" . Ale ktoś , kto się choć trochę orientuje przy naprawach maszyn i urządzeń , nie kupi silikonu sanitarnego jako uszczelniacz do auta :D .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 5 lis 2022, o 16:17

ale jak słyszę i widzę silikon czerwony, to od razu mnie nerwy widzą.

Jeśli producent nie przewiduje uszczelnień masą uszczelniająca to się ich nie stosuje w danym miejscu, jeśli jest uszczelka ma być uszczelka.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: bubu1769 » 5 lis 2022, o 17:26

Dla tego ja stosuję czarny, lepiej wygląda 😁

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont silnika

Post autor: kochar » 5 lis 2022, o 17:46

krzych1b pisze:
5 lis 2022, o 16:08
Użyłem potocznie słowa silkon , przepraszam za "przejęzyczenie" . Ale ktoś , kto się choć trochę orientuje przy naprawach maszyn i urządzeń , nie kupi silikonu sanitarnego jako uszczelniacz do auta :D .

Nie masz za co przepraszać, większość mas uszczelniających jest na bazie silikonu i nazwa silikon jest poprawna.
.
.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości