Stuka w silniku

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
MaciejMiko
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 2015, o 18:05
Reputacja: 0
Imię: Maciej
Samochód: Spark I
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Stuka w silniku

Post autor: MaciejMiko » 13 wrz 2015, o 18:20

[img]Dzień dobry wszystkim!

Kupiłem 2 m-c temu Sparka I 2007rok silnik 0,8, byłem z nim u mechanika który wymienił mi wahacze i rozrząd oraz pobawił się co nie co szybami bo nawalały, po opuszczeniu mechanika niby wszystko Ok, auto się nie dławi, nie trzęsie, ale podczas gdy dodaje gazu i przekraczam 2tyś obrotów+ słyszę metaliczne stukanie dochodzące z pod maski, jest to bardzo charakterystyczny dźwięk jakby jakiś metalowy wiatrak się obijał podczas gdy obroty rosną nasila się również ten dźwięk, jak stoję w miejscu to wszystko jest OK, czy ktoś może spotkał się z czymś takim i wie w czym jest problem?

W załączniku dodaję również zdjęcia silnik, gdyż dziś zauważyłem że jest dziwnie mokro w rejonach silnika i obok rozrządu, nie pamiętam czy tak było i tak ma być czy to jest jakieś kolejny problem do naprawy.

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam!
Załączniki
Zdjęcie silnika
Zdjęcie silnika
20150913_161504 Spark male foto.jpg (231.03 KiB) Przejrzano 2385 razy
Zdjęcie silinika II
Zdjęcie silinika II
20150913_161746 spark male foto.jpg (242.06 KiB) Przejrzano 2385 razy

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Stuka w silniku

Post autor: rajtkezjusz » 13 wrz 2015, o 20:09

tzn mechanik ma obowiązek usunąć wycieki i ich sutki -także dziwnie wykonał swoją robotę.Sprawdź napięcie paska-u tego samego lub innego mechanika,do tego to silnik matiza zdaje się,a w matizie ustawiało się zawory-czy ustawiał zawory przy wymianie rozrządu?Rozrząd oczywiście kompletem ,pasek ,rolka,pompa itd?Wycieki pojawiają się na uszczelkach często,gdy nie jest drożne odpowietrzenie skrzyni korbowej -wtedy nadciśnienie chce się wydostać i najsłabsze są stare uszczelnienia.

MaciejMiko
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 2015, o 18:05
Reputacja: 0
Imię: Maciej
Samochód: Spark I
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Stuka w silniku

Post autor: MaciejMiko » 13 wrz 2015, o 20:24

tak jeśli chodzi o rozrząd to komplet wymienił, ale widoczny jest jakiś problem? jeśli chodzi o ten stukot metaliczny możliwe jest że to jest ta uszczelka EGR czy cos takiego?

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Stuka w silniku

Post autor: rajtkezjusz » 13 wrz 2015, o 22:06

zaslepiałeś EGR? W jakim celu? Stuki na stojącym aucie ,to stuki silnika nie obciążonego,stuki w czasie jazdy -to silnik obciążony .Nie robiło przed wymianą,a teraz robi to wracaj do mechanika. Czasem popełnia się błąd przesunięcia o tzw ząbek-jest to niecały ząbek,na wolnych auto chodzi dobrze,dopiero obciążone potrafi dać znać . Nie robiło-robi -wracaj i wyjaśniaj-twoje auto,twoja kieszeń gdyby coś. Nie ufasz mechanikowi-jedź do innego .

MaciejMiko
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 2015, o 18:05
Reputacja: 0
Imię: Maciej
Samochód: Spark I
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Stuka w silniku

Post autor: MaciejMiko » 13 wrz 2015, o 22:52

Nie zalepiałem EGR tylko pytam czy jest możliwość że to on hałasuje, robiłem auto w Lublinie, jestem w Poznaniu, także do niego wrócić nie będzie tak łatwo, jaki może być koszt tego?

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Stuka w silniku

Post autor: rajtkezjusz » 13 wrz 2015, o 23:13

egr hałasować?nie spotkałem się z czymś takim. Nie zwlekałbym i dał sprawdzić auto tam gdzie jesteś i wziąć rachunek -domyslam się,że na rozrząd wziąłeś rachunek ?To ważna czynność o warto o to zadbać ,bo jest na ok 5 lat ,więc ten koszt vat-u co często oszczędzamy biorąc bez paragonu nie jest tego warty. Miałbyś podstawy do odwiedzenia mechanika z Lublina-jeśli to cos związane z rozrządem. Koledze kiedyś mechanik zgubił śrubkę i wstawił dłuższą (tzn jego pracownik),tarła o koło pasowe-ot urok warsztatów.

Tak od siebie dodam---kiedyś w aucie po wymianie rozrzadu zacząły się stuki,jakby kulki metalowe rzucono na blachę-to było spalanie stukowe,dziwnie,że wyszło dopiero po wymianie rozrządu. Nie sugeruję nic,daję jako ciekawostkę .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość