Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1655
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 41
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: zzzz » 25 gru 2022, o 17:02

No i cewka...

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1827
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 82
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: robertz » 25 gru 2022, o 17:13

OK, to teraz pytanie:
Czy można z tym przejechać do warsztatu (3 km), czy wołać holownik (w ramach assistance)?
Pytam, bo czytając o tym błędzie dowiedziałem się, że to poważny błąd i że należy zatrzymać samochód, a jeżeli jechać dalej to tylko na krótkich dystansach.

Zapomniałem: jakiego producenta wybrać?
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: endriu333 » 25 gru 2022, o 18:43

No 3km to raczej nie jest długi dystans ale jak chcesz mieć 100% spokoju to tak, wołaj lawetę.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1827
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 82
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: robertz » 25 gru 2022, o 20:14

Przemyślę sprawę, dzięki.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Dedalus4
Profesjonalista
Posty: 654
Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
Reputacja: 22
Imię: Szczepan
Samochód: FORD S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue
Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: Dedalus4 » 27 gru 2022, o 09:14

Możesz jechać, ja autostradą 100 km przejechałem z padnieta cewką...Bo wtedy jeszcze nie wiedzialem co oznacza check engine+migajaca kontrola trakcji...

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: huri_khan » 27 gru 2022, o 09:39

Do wymiany cewka, świece, zawory. Prawdopodobieństwo w kolejności jak napisałem :)
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1827
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 82
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: robertz » 27 gru 2022, o 22:11

Jestem umówiony na jutro rano, zaryzykuję i pojadę nim, to w końcu tylko 3 km.
Jeżeli ma być nowa cewka, to i świece muszą być nowe, szczególnie, że nie wiem, czy i kiedy były one wymieniane.
A o jakie zawory chodzi?

Dodano po 20 minutach 52 sekundach:
Umówiony jestem w warsztacie, nie dopisałem tego :tak:
Nie mam pojęcia, czy cewka i świece były wymieniane od nowości, odkąd go mam nie robiłem tego, więc idą do wymiany.
Pewne rzeczy pozostawiam fachowcom, skąd wizyta w warsztacie.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: wszim » 28 gru 2022, o 08:42

O zawory w silniku. Konkretnie o kontrolę luzu zaworowego. Widzę że nie ma LPG, a jaki jest przebieg?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1827
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 82
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: robertz » 28 gru 2022, o 10:45

Ok. 143 tys. km
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1827
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 82
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: robertz » 28 gru 2022, o 16:25

No i się wyjaśniło.
Wymieniona cewka i świece.
Razem z robocizną 830 zł.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: wszim » 29 gru 2022, o 00:10

robertz pisze:
28 gru 2022, o 10:45
Ok. 143 tys. km
No to zbliża się pora na kontrolę luzu zworowego jak tego nigdy nie robiłeś.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1827
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 82
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: robertz » 29 gru 2022, o 00:46

OK, a tak z ciekawości ile to może kosztować, tak mniej więcej?
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2346
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: szczuplin » 29 gru 2022, o 06:46

Sama kontrola kosztuje grosze - Max 100 zł. Do tego ewentualnie koszt uszczelki pod dekiel. Wg mnie jak nie masz lpg to tego nie rób. Świece + cewka rozwiążą twój problem
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: wszim » 29 gru 2022, o 08:37

Szczuplin rozrząd też odradzasz wymieniać? Skąd taka porada. Wg fabryki kontrola luzu zaworowego powinna nastąpić przy przebiegu 150tys.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2346
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: szczuplin » 29 gru 2022, o 10:24

To wy na forum przy wymianie rozrzadu nie wskazujecie potrzeby wymiany pompy😁

To co w instrukcji jest święte? Napisałem, że wg mnie na benzynie jest przy 150 nie jest to konieczne. Chyba że objawy będą na to wskazywały. A tutaj ewidentnie mamy zaniedbanie w zakresie świec i cewki.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: wszim » 29 gru 2022, o 15:16

Nie jest święte ale zdroworozsądkowe. W przypadku gdy pompa nie jest napędzana z paska rozrządu nie ma zagrożenia jak w silnikach gdzie tak było. Bo tam usterka pompy powodowała ruinę silnika skutkiem zerwania paska rozrządu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4590
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: dokia » 29 gru 2022, o 16:24

Dokładnie, u mnie też pompa wody nie ma nic wspólnego z rozrządem i nie pozwolę jej dotknąć. Stało się zaś regułą twierdzenie że obligatoryjnie trzeba i pompę wody i powtarza się to wszędzie, na każdym forum.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1827
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 82
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: robertz » 29 gru 2022, o 17:02

Czyli co, jak wymieniam rozrząd, a pompa jest ok, to jej nie ruszam?

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2346
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: szczuplin » 29 gru 2022, o 17:41

Znikoma cena pompy przy kosztach robocizny powoduje, że zawsze ją wymieniam. Każdy robi jak chce.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4590
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: dokia » 29 gru 2022, o 17:52

robertz pisze:
29 gru 2022, o 17:02
Czyli co, jak wymieniam rozrząd, a pompa jest ok, to jej nie ruszam?

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka
Jak masz napędzaną paskiem to lepiej dać nową, bo to tanie sprawy. Ale w autach gdzie w żaden sposób nie jest połączona z rozrządem to w jakim celu niby? Po prostu wszyscy twierdzą, że to taki "masthef" czyli wymieniać dwie rzeczy. Jak jest silnik na łańcuchu to pompa przecież nie będzie na łańcuchu i ja o tym piszę. Kiedyś na moim forum jeden co ma taki silnik jak ja napisał że będzie wymieniał łańcuch razem z pompą czyli zgodnie ze sztuką 🤣 nie umiał mi wytłumaczyć jaka to sztuka każe wymieniać mu pompę napędzaną w zupełnie inny sposób niż przy silnikach z rozrządem na pasku. Ona nawet jest tam z innej strony.

Dodano po 11 minutach 8 sekundach:
W moim jest z paska wielorowkowego podobno, to po co bym miała wymieniać wraz z łańcuchem? Sensu nie widzę 🙃 W oplu w niektórych przy łańcuchu jest napędzana stamtąd ale...pompę można spokojnie wymienić nie zdejmując rozrządu, jest specjalny otwór pod blokadę. Jak taka pompa siada, teoretycznie jest tak skonstruowana że jak puści uszczelniacz to woda idzie na zewnątrz specjalnym otworem i woda leje się na ziemie a nie do oleju, takie cuda są przy łańcuchowych silnikach. Przy tych na pasku to fakt, trzeba wraz z pompą i nie czekać do magicznych teoretycznych 150tys km opisanych w internecie, tylko wymienić od razu po zakupie auta wszystko.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: wszim » 30 gru 2022, o 09:27

robertz pisze:
29 gru 2022, o 17:02
Czyli co, jak wymieniam rozrząd, a pompa jest ok, to jej nie ruszam?

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka
Choćby z uwagi, że pompy fabrycznie zainstalowane są lepszej jakości niż kupowane zamienniki czy wersje serwisowe. W przypadku pompy nic nie doradzam, bo w sumie sam bym się wahał grzebać czy nie, może ewentualnie zdiagnozowałbym jak się obraca czy nie ma jakiś luzów albo szumów. Ale pewnie bardziej dotyczyłoby to sytuacji wymiany paska wielorowkowego, napinacza czy uszczelniacza wału niż operacji wymiany rozrządu. Obowiązkowa wymiana pompy wraz z rozrządem to utrwalona zasada wywodząca się z czasów gdy większość silników paskiem rozrządu napędzało pompę. Konstrukcje się zmieniły a legendy żyją dalej swoim życiem.

Wg mnie przy tym przebiegu zdecydowanie ważniejszą czynnością jest skontrolowanie luzu zaworowego (czynność prosta, tania i zapisana do realizacji przez producenta) niż na ślepo wymiana pompy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: etac » 30 gru 2022, o 09:54

Też uważam że lepiej zostawić fabryczną niż wymieniać na jakąś z allegro. W końcu jest na wierzchu i jakoś specjalnie nie dubluja się prace przy jej wymianie. Kiedyś jak było na pasku rozrządu, to wręcz był to obowiązek.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4590
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: dokia » 30 gru 2022, o 19:25

wszim pisze:
30 gru 2022, o 09:27
(..) Obowiązkowa wymiana pompy wraz z rozrządem to utrwalona zasada wywodząca się z czasów gdy większość silników paskiem rozrządu napędzało pompę. Konstrukcje się zmieniły a legendy żyją dalej swoim życiem.
Dokładnie. Żyją własnym życiem takie teorie o wymianach tego i tamtego jednocześnie. Ale ja z dzieciństwa pamiętam, jak tacie w dużym fiacie zachlapało olejem maskę i tato mówi: "o, rozrząd trzeba wymienić" a tam łańcuch chyba z powodu luzów przeciął osłonę górną i chlapał olejem 😂 to były łańcuchy i to były auta, że ciężko było chyba silnik stracić, a teraz wszystko mega delikatne.

I zobaczcie, Polonez już był na pasku. Czy to czasem nie była swoista ekologia tamtych czasów? Że z łańcuchów przeszli na paski, bo miało być lepiej?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1827
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 82
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: robertz » 31 gru 2022, o 13:11

Nie miało być lepiej. Po prostu księgowi zaczęli rządzić

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

BeKa
Stały bywalec
Posty: 225
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 30
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...

Post autor: BeKa » 31 gru 2022, o 14:02

starczy zobaczyć sobie na silniki mercedesa cgi łańcuch i koła mam grubsze w rowerze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości