
Cewka Cruze
- Kolda
- Stały bywalec
- Posty: 237
- Rejestracja: 19 lut 2016, o 08:48
- Reputacja: 1
- Imię: Arek
- Samochód: Cruze 1.6 SW
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Wiem że z Opla nie pasi , ale tak z ciekawości 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Ale jeżeli wnętrze jest takie samo a tylko kabelkologia złośliwie inna, to by można przekabelkować się na wtyczce. Zapewne taka ideologia drzemie w głowach.barus pisze:Cewka do mnie nie dotarła, bo gdzieś w drodze się zawieruszyła, więc chyba nikt nie zaglądał do środka
Ale nawet gdyby ktoś zaglądał, to czy w Twoim przypadku by to coś zmieniło![]()
Wiadomo już, że cewka z Opla ma inną kolejność wyprowadzeń przewodów i ich ilość i nie można jej traktować jako zamiennik - Plug and Play.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Nie tylko kabelkologia, ale np. odwrotna polaryzacja cewek. Przydałby się schemat zasilania tych cewek w Oplu.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Reasumując jakie cewki pasują do silnika 1.8 F18d4 producent i nr części ?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, o 21:27 przez Robbo, łącznie zmieniany 1 raz.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
jakie silniki chcemy porównać? To poszukam.barus pisze:Nie tylko kabelkologia, ale np. odwrotna polaryzacja cewek. Przydałby się schemat zasilania tych cewek w Oplu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Konradoo przesłał mi dwie uszkodzone listwy zapłonowe o takim oznaczeniu: PET-GF 40.
Gdybyś mógł zdobyć schemat modułu sterowania tej listwy zapłonowej w Oplu to byłbym bardzo wdzięczny.
Gdybyś mógł zdobyć schemat modułu sterowania tej listwy zapłonowej w Oplu to byłbym bardzo wdzięczny.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Teraz zdążyłem rozszyfrować, że to cewka DELPHI 1104082 5J10 i używana jest w takich modelach Opla
CEWKA ZAPŁONOWA
DELPHI 1104082 13B05
do samochodu
OPEL
ASTRA G hatchback (1998.02-2005.01
1.6 (2002.12 - 2005.01) - 103 KM / 76 KW
ASTRA H (2004.03 - )
1.6 (2004.03 - ) - 105 KM / 77 KW
ZAFIRA (2005.07 - )
1.6 (2005.07 - ) - 105 KM / 77 KW
1.8 (2005.07 - ) - 140 KM / 103 KW
MERIVA (2003.05 - )
1.6 (2006.01 - 2010.05) - 105 KM / 77 KW
1.6 Turbo (2005.09 - 2010.05) - 180 KM / 132 KW
SIGNUM VECTRA C (2003.05 - )
1.8 (2005.09 - ) - 140 KM / 103 KW
CORSA D (2006.07 - )
1.6 Turbo (2007.02 - ) - 192 KM / 141 KW
1.6 Turbo (2007.02 - ) - 150 KM / 110 KW
BTW
Tylko w mojej cewce jest końcówka 5J10 a przy tych silnikach jest 13B05
CEWKA ZAPŁONOWA
DELPHI 1104082 13B05
do samochodu
OPEL
ASTRA G hatchback (1998.02-2005.01
1.6 (2002.12 - 2005.01) - 103 KM / 76 KW
ASTRA H (2004.03 - )
1.6 (2004.03 - ) - 105 KM / 77 KW
ZAFIRA (2005.07 - )
1.6 (2005.07 - ) - 105 KM / 77 KW
1.8 (2005.07 - ) - 140 KM / 103 KW
MERIVA (2003.05 - )
1.6 (2006.01 - 2010.05) - 105 KM / 77 KW
1.6 Turbo (2005.09 - 2010.05) - 180 KM / 132 KW
SIGNUM VECTRA C (2003.05 - )
1.8 (2005.09 - ) - 140 KM / 103 KW
CORSA D (2006.07 - )
1.6 Turbo (2007.02 - ) - 192 KM / 141 KW
1.6 Turbo (2007.02 - ) - 150 KM / 110 KW
BTW
Tylko w mojej cewce jest końcówka 5J10 a przy tych silnikach jest 13B05

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Pacjent:
Astra H
A16XER
2011
pin 1 od lewej
Astra H
A16XER
2011
pin 1 od lewej
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Krzysztof! to jest złączka nie do tej cewki. U mnie jest 7 pinów i wszystkie są czynne, a nie 6. Czyli te dodatkowe oznaczenie (5J10) jednak robi różnicę 

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
no to jutro, ale fajnie wiedzieć coś więcej.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Okazuje się, że konradoo przysłał mi dwie różne cewki, jedna ma 6 a druga 7 pinów i chyba obydwie z Opla.
Nie zauważyłem tego od razu. Muszę jeszcze je dokładnie porównać, pomierzyć. Tą 7-mio pinową już rozwaliłem na czynniki pierwsze i z tego co się do tej pory zorientowałem, to różnią się miedzy sobą zasadniczo.
Krzychu na razie nic nie szukaj. Jak będę coś potrzebował to napiszę.
BTW
W cewce 7-mio pinowej przy każdej cewce zastosowano 4 układy wysoko napięciowe, dla każdej cewki oddzielnie w obudowie podobnej do TO2205
z 5 nóżkami. Zdjęcie poniżej. Jest to chyba inne rozwiązanie niż w cruzakowej cewce, bo porównując, mierząc oporności pomiędzy odpowiednimi pinami zdecydowanie różnią się opornością. Wygląda na to, że cewka w Cruze jest sterowana zewnętrznym stopniem mocy. To tylko na razie wstępna moja opinia. Nie znalazłem w necie tego układu. Może komuś się uda
Nie zauważyłem tego od razu. Muszę jeszcze je dokładnie porównać, pomierzyć. Tą 7-mio pinową już rozwaliłem na czynniki pierwsze i z tego co się do tej pory zorientowałem, to różnią się miedzy sobą zasadniczo.
Krzychu na razie nic nie szukaj. Jak będę coś potrzebował to napiszę.
BTW
W cewce 7-mio pinowej przy każdej cewce zastosowano 4 układy wysoko napięciowe, dla każdej cewki oddzielnie w obudowie podobnej do TO2205
z 5 nóżkami. Zdjęcie poniżej. Jest to chyba inne rozwiązanie niż w cruzakowej cewce, bo porównując, mierząc oporności pomiędzy odpowiednimi pinami zdecydowanie różnią się opornością. Wygląda na to, że cewka w Cruze jest sterowana zewnętrznym stopniem mocy. To tylko na razie wstępna moja opinia. Nie znalazłem w necie tego układu. Może komuś się uda

- Kolda
- Stały bywalec
- Posty: 237
- Rejestracja: 19 lut 2016, o 08:48
- Reputacja: 1
- Imię: Arek
- Samochód: Cruze 1.6 SW
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
znalazłem coś takiego http://good.en.seekic.com/product/integ ... ELPHI.html
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze


-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Panowie gdzie i za ile (nr katalogowe) nabyć cewkę do silnika 1,8 orlando cruze f18d4
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Jak będziesz miał oe to zobacze.
Po katalogu mam dostępne Meat&Doria.
Nie wiem co to wartego, choć reklamacji nie widzę.
Po katalogu mam dostępne Meat&Doria.
Nie wiem co to wartego, choć reklamacji nie widzę.
O partsy pisz PW.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
96476979 J8
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Czy nr 55570160 to zamiennik 96476979 ?
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Niby ta sama cewka wychodzi. Do tej cewki mam przypisane jeszcze 25186686.
To jest ta cewka meat&doria. Ściągnę sztukę to zobaczę jak wygląda.
To jest ta cewka meat&doria. Ściągnę sztukę to zobaczę jak wygląda.
O partsy pisz PW.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Może podsumuję różnicę między cewką zapłonową DELPHI 55561665 stosowaną w Astrze 4J a cewką OE 96476979 zainstalowaną w Cruze.
Niestety tych cewek nie da się stosować zamiennie, bo różnią się miedzy sobą zasadniczo.
Cewka do Cruze wykonana jest tylko z elementów biernych (cewki, rezystory, kondensatory).
Element czynny, czyli stopień mocy sterujący tymi cewkami jest umieszczony poza listwą zapłonową.
Natomiast w oplowskiej cewce stopień mocy umieszczony jest wewnątrz listwy zapłonowej, zintegrowany z pozostałymi elementami cewki.
Wynika z tego, że cewka zastosowana w Oplu jest nowszą konstrukcją, bo przez umieszczenie w niej
elementów czynnych zdecydowanie zmniejsza poziom zakłóceń generowanych przez tą cewkę w stosunku do tej stosowanej w Cruze.
Wobec powyższego trudno jest mi zrozumieć, czemu oplowska cewka jest tańsza od tej z cruzaka?
Przecież ta z cruzaka jest tańsza w produkcji.
Teoretycznie do Cruze można by było dobrać jakąś cewkę wyposażoną w bierne elementy, która przeważnie posiada wtyk 6- pniowy, ale cewka cruzakowa posiada ich 7, czyli już na wstępie wtyczki nie pasują. Nawet gdyby udało się znaleźć taką z 7-pinami, to może się zdarzyć, że kolejność przewodów będzie inna. Taka przeróbka(druciarstwo) według mnie nie ma sensu biorąc pod uwagę fakt, że na rynku pojawiają się różne tańsze zamienniki cewek do Cruze, przykład: http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-chevr ... _c=Product
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-chevr ... _c=Product
Trzeba by było je wypróbować.
Niestety tych cewek nie da się stosować zamiennie, bo różnią się miedzy sobą zasadniczo.
Cewka do Cruze wykonana jest tylko z elementów biernych (cewki, rezystory, kondensatory).
Element czynny, czyli stopień mocy sterujący tymi cewkami jest umieszczony poza listwą zapłonową.
Natomiast w oplowskiej cewce stopień mocy umieszczony jest wewnątrz listwy zapłonowej, zintegrowany z pozostałymi elementami cewki.
Wynika z tego, że cewka zastosowana w Oplu jest nowszą konstrukcją, bo przez umieszczenie w niej
elementów czynnych zdecydowanie zmniejsza poziom zakłóceń generowanych przez tą cewkę w stosunku do tej stosowanej w Cruze.
Wobec powyższego trudno jest mi zrozumieć, czemu oplowska cewka jest tańsza od tej z cruzaka?

Przecież ta z cruzaka jest tańsza w produkcji.
Teoretycznie do Cruze można by było dobrać jakąś cewkę wyposażoną w bierne elementy, która przeważnie posiada wtyk 6- pniowy, ale cewka cruzakowa posiada ich 7, czyli już na wstępie wtyczki nie pasują. Nawet gdyby udało się znaleźć taką z 7-pinami, to może się zdarzyć, że kolejność przewodów będzie inna. Taka przeróbka(druciarstwo) według mnie nie ma sensu biorąc pod uwagę fakt, że na rynku pojawiają się różne tańsze zamienniki cewek do Cruze, przykład: http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-chevr ... _c=Product
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-chevr ... _c=Product
Trzeba by było je wypróbować.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Tak jak juz gdzies pisalem:
https://www.drive2.ru/l/463417214146446119/
wygląda na to ze to P0300 pojawia się w wyniku przebicia elektrycznego na cewce.
https://www.drive2.ru/l/463417214146446119/
wygląda na to ze to P0300 pojawia się w wyniku przebicia elektrycznego na cewce.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Słowa uznania dla naszego Czecha barusa za rozkminkę cewkową.
A także podziękowania dla Konradoo aniołka naszego wielkiego Konradowskiego za dostarczenie Czechowi cewek.
I teraz już wszystko jasne w temacie cewy.


I teraz już wszystko jasne w temacie cewy.


- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Mniej popularne auto to się płaci,produkują mniejsze serie,a to powoduje zwrost cen samej produkcji...
Tak dla wiadomości, to producent ustawia ceny,nie hurtownia. Najbardziej widoczne w paskach, pasek 3x dłuższy może być tańszy od krótkiego.
Podziękowania przede wszystkim barusowi. On zrobił harakiri cewkom,tak by je zbadać. Co przy wykonaniu cewek,nie jest łatwe. Ja tam tylko dostarczyłem drugą serię produktu. Poprzednia paczka zginęła w czeluściach magazynu kurierki.
Może wbije znów kij w mrowisko,ale tak łopatologicznie.
JAk to wychodzi,skoro tak się różnią, że po podpięciu oplowskiej cewki - " angine cziken" znika?
Tak dla wiadomości, to producent ustawia ceny,nie hurtownia. Najbardziej widoczne w paskach, pasek 3x dłuższy może być tańszy od krótkiego.
Podziękowania przede wszystkim barusowi. On zrobił harakiri cewkom,tak by je zbadać. Co przy wykonaniu cewek,nie jest łatwe. Ja tam tylko dostarczyłem drugą serię produktu. Poprzednia paczka zginęła w czeluściach magazynu kurierki.
Może wbije znów kij w mrowisko,ale tak łopatologicznie.
JAk to wychodzi,skoro tak się różnią, że po podpięciu oplowskiej cewki - " angine cziken" znika?
O partsy pisz PW.
- Kolda
- Stały bywalec
- Posty: 237
- Rejestracja: 19 lut 2016, o 08:48
- Reputacja: 1
- Imię: Arek
- Samochód: Cruze 1.6 SW
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Już napisałkonradoo pisze:Mniej popularne auto to się płaci,produkują mniejsze serie,a to powoduje zwrost cen samej produkcji...
Tak dla wiadomości, to producent ustawia ceny,nie hurtownia. Najbardziej widoczne w paskach, pasek 3x dłuższy może być tańszy od krótkiego.
Podziękowania przede wszystkim barusowi. On zrobił harakiri cewkom,tak by je zbadać. Co przy wykonaniu cewek,nie jest łatwe. Ja tam tylko dostarczyłem drugą serię produktu. Poprzednia paczka zginęła w czeluściach magazynu kurierki.
Może wbije znów kij w mrowisko,ale tak łopatologicznie.
JAk to wychodzi,skoro tak się różnią, że po podpięciu oplowskiej cewki - " angine cziken" znika?
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Barus szacun + wow za sekcję cewek!
Ja mam koreański zamiennik za bodajże 300 zł i nie narzekam, ze 30 kkm bez problemów.
Ja mam koreański zamiennik za bodajże 300 zł i nie narzekam, ze 30 kkm bez problemów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości