Strona 1 z 1

Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

: 26 mar 2024, o 15:31
autor: Mitko
Większośc naszych Cruze ma ponad 10 lat i przebieg 100 - 200 kkm. Mój ma 140 kkm. Silnik chodzi perfekcyjnie i nie zamierzam wymieniać łańcucha rozrządu co by tam manual nie zalecał ale co z paskiem wielorowkowym ? 12 lat, może trzeba by go wymienić ? Jakie macie doświadczenia w tym temacie, jakiej firmy paski są dobre, ile kosztuje oryginał i jaki ma numer GM, czy wymiana jest trudna ?

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

: 26 mar 2024, o 17:10
autor: kochar
Ja nie Cruze ale silnik ten sam to i pasek chyba identyko. Na foto masz fabryczny pasek.
.
.
Wymiana nie jest trudna trzeba poluźnić napinacz najlepiej od spodu auta.
Tu masz jak zablokować napinacz.

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

: 26 mar 2024, o 19:53
autor: Mitko
:Y Dzięki, wiedziałem, ze na Kochara można liczyć.

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

: 2 kwie 2024, o 20:31
autor: Mitko
Pasek wymieniony. Było trochę gimnastyki i z dołu i z góry. Przydało się zdjęcie z Allegro kopletnego silnika z widokiem ułożenia paska na wszystkich kółkach. Oryginalny pasek GM był produkcji Gates i był w bardzo dobrym stanie, z zewnątrz jak nówka, od strony rowków bez pęknięć i zużycia. Ja zamontowałem Dayco 6PK 2220K. Ciekawe, że w książce obsługi dla silników diesla przewidziano wymianę paska tylko dla silnika LUD (1,7). Dla LNP nic nie pisze. Może niepotrzebnie wymieniłem ?

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

: 2 kwie 2024, o 21:02
autor: bubu1769
Jak nie było widać że jest zmęczony to w sumie niepotrzebnie.

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

: 3 kwie 2024, o 10:33
autor: kochar
Mitko pisze:
2 kwie 2024, o 20:31
Ciekawe, że w książce obsługi dla silników diesla przewidziano wymianę paska tylko dla silnika LUD (1,7). Dla LNP nic nie pisze. Może niepotrzebnie wymieniłem ?
W mojej książce jest co 90 tyś / 10 lat.
.
.

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

: 3 kwie 2024, o 21:59
autor: Mitko

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

: 3 kwie 2024, o 22:34
autor: kochar
Jakaś dziwna ta twoja instrukcja, zaleca wymianę filtr w skrzyni automatycznej a filtr ten jest możliwy do wymiany tylko po jej rozłożeniu na czynniki pierwsze :ocochodzi:

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

: 4 kwie 2024, o 09:02
autor: Mitko
Moja instrukcja jest dla Cruze MY 2013 i została wydrukowana w sierpniu 2012 r. Może coś pozmieniali dla roku modelowego 2013 i później choć silniki są takie same i skrzynie pewnie też. Trochę dziwna sprawa.