Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
y3lcyn
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 10:47
Reputacja: 0
Imię: Krzysiek
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4T 140KM
LPG: nie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

Post autor: y3lcyn » 13 maja 2021, o 21:33

Koledzy mam problem z Cruzem 1.4t 140KM, r 2013. Przy ruszaniu silnik "dusi się" i zdarza się, że gaśnie. Jak puszczam sprzęgło przy ruszaniu to obroty spadają i czasem zapłon całkowicie gaśnie, ale po chwili sam się odpala. To samo dzieje się jak podczas jazdy obroty spadną poniżej 1,5k obr. (np. przy skęcaniu). Razem z tym problemem pojawiło się mocne szarpanie silnika przy wyłączaniu zapłonu - cały silnik się trzęsie i zawsze obraca jeszcze trochę zanim zgaśnie. U mechanika póki co sprawdzona pokrywa zaworów - wymiana na nową nie pomogła. Kolektor - poddany regeneracji, nie było już zaworka w środku.
Mechanik twierdzi, że to może być ten kolektor zregenerowany i sugeruje wymianę na nowy - ponoć koszt 4tys. (!?) :shock:

Macie jakieś pomysły? Ewentualnie jest ktoś w stanie polecić dobrego mechanika lub ASO na Śląsku? :pomoc:
Obrazek
"It is never too late to be wise"

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

Post autor: wszim » 13 maja 2021, o 21:56

Czy była diagnostyka błędów silnika odczytana jakimkolwiek narzędziem? Bo to na ogół podstawa dzisiejszych silników. Jeżeli tak to jakie kody błędów?
y3lcyn pisze:
13 maja 2021, o 21:33
Razem z tym problemem pojawiło się mocne szarpanie silnika przy wyłączaniu zapłonu - cały silnik się trzęsie i zawsze obraca jeszcze trochę zanim zgaśnie.

To chodzi o próbę zgaszenia silnika na postoju? Czyli mimo wyłączenia zapłonu jednak trochę pracuje?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

y3lcyn
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 10:47
Reputacja: 0
Imię: Krzysiek
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4T 140KM
LPG: nie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

Post autor: y3lcyn » 13 maja 2021, o 22:06

wszim pisze:
13 maja 2021, o 21:56
Czy była diagnostyka błędów silnika odczytana jakimkolwiek narzędziem? Bo to na ogół podstawa dzisiejszych silników. Jeżeli tak to jakie kody błędów?

Jakiś czas temu pojawiał się regularnie P0171 - Fuel System Too Lean Bank 1. Od jesieni błędu już nie widzę, za to pojawiły się powyższe problemy. Mechanior też sprawdzał - błędów brak.
wszim pisze:
13 maja 2021, o 21:56
To chodzi o próbę zgaszenia silnika na postoju? Czyli mimo wyłączenia zapłonu jednak trochę pracuje?
Tak, jak na postoju gaszę silnik to pracuje jeszcze przez chwile i gasnąc mocno nim telepie
Obrazek
"It is never too late to be wise"

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

Post autor: wszim » 13 maja 2021, o 22:22

W silniku benzynowym mogą być tylko 2 powody problemów ze zgaszenie silnika. 1 - elektryczny, brak rozłączenia zasilania / zwarcie / awaria ECM, problem ze stacyjką lub przekaźnikiem zapłonu , 2- nadmiar nagaru w którymś cylindrze który rozżarzony powoduje samozapłony. Przy czym taki nagar jest oznaką problemów z dawkowaniem paliwa.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

y3lcyn
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 10:47
Reputacja: 0
Imię: Krzysiek
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4T 140KM
LPG: nie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

Post autor: y3lcyn » 13 maja 2021, o 22:37

Dzięki! Chyba będę musiał wybrać się do ASO, bo sam nie będę w stanie tego sprawdzić.
Obrazek
"It is never too late to be wise"

y3lcyn
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 10:47
Reputacja: 0
Imię: Krzysiek
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4T 140KM
LPG: nie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

Post autor: y3lcyn » 28 maja 2021, o 12:37

Po serwisie w MM Cars Katowice wymieniono: pokrywę wałka rozrządu, świece zapłonowe, EVAP (zawór elekromagnetyczny odpowietrzania pochłaniacza układu odprowadzania par paliwa), uszczelka przedniej uszczelki olejowej wału korbowego.

Problem zniknął, także sukces :)

Pozdrawiam i dzięki za wsparcie.
Obrazek
"It is never too late to be wise"

HvK
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 28 kwie 2024, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4T, 140KM, benzyna
LPG: NIE
Inny samochód: Kia Picanto 2006
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

[Cruze J308 kombi] check engine z błędem P1101 oraz P0171

Post autor: HvK » 19 cze 2024, o 12:36

Cześć,

Mam problem z moim Cruzem 1.4 Turbo, mianowicie od pewnego czasu wyskakuje mi Check Engine z błędami P1101 oraz P0171.

Sam samochód wskazuje objawy jakiejś usterki i podejrzewam, że kody wyżej mogą na to wpływać:
- nierówna praca silnika, bardzo duże drgania przenoszone i odczuwalne w kabinie (przy otwartej masce widać, że silnik wpada w nietypowe drgania),
- dziwne sterowanie obrotami (np. podjeżdżając do skrzyżowania i wrzucając luz obrotomierz wskazuje jeszcze dłuższą chwilę 1500 obrotów i słychać wycie; zdarzyło się nawet że na luzie i w postoju obrotomierz wskoczył na 2000 RPM).
- przy już włączonym check engine czuć, że silnik inaczej reaguje na sprzęgło i gaz (np. puszczenie pedału gazu zamiast delikatnie spowalniać samochód powoduje efekt "szarpnięcia", tak jakbym wrzucił zbyt niski bieg w stosunku do prędkości (tylko znacznie delikatniej)
- falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji (obroty oscylują w okolicach 900-1200 RPM), dodatkowo pompa chodzi wyjątkowo głośno i odczuwalne są spore drgania w kabinie,
- kultura samego gaszenia zapłonu - czasami silnik gasi się dosyć głośno, z odczuwalnym szarpnięciem (brzmi wtedy trochę jak stare diesle, że tak powiem).

Ważne jest to, że wszystkie wskazane powyżej objawy nie występują cały czas i w regularnych odstępach czasu.
Sam check engine włącza się (po skasowaniu błędów) czasami po 20-30 km jazdy, czasami po 40-60km. ZAWSZE mam błąd P0171 oraz PRAWIE ZAWSZE (czasami go nie ma) błąd P1101.

Czy ktoś z was spotkał się z tym zestawem błędów? Jak sobie poradziliście? Co powinienem wymieniać w pierwszej kolejności?
Wg. tego co znalazłem w sieci to na dobra sprawę musiałbym wymienić pokrywę zaworów silnika (PCV Valve), czujnik MAF itp.

Posiłkowałem się tym wątkiem w sieci:
https://www.cruzetalk.com/threads/p1101 ... de.250251/

Podlączam jeszcze zrzut ekranu z apki Car Scanner, być może to jakoś pomoże w rozeznaniu tematu.

Dzięki.
Załączniki
Błędy (DTC).jpg

bodzio204
Bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 29 gru 2023, o 15:55
Reputacja: 10
Imię: Bogusław
Samochód: Malibu LTZ AT
Silnik: 2.4
LPG: LPG
Inny samochód: A6C6 2.4V6 LPG
Lokalizacja: RPZ
Kontakt:

Re: Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

Post autor: bodzio204 » 19 cze 2024, o 14:08

Coś mi sie zdaje że to dotyczy większości tych silników, aby pokrywa była szczelna. Niedawno zmieniałem rozrząd w Lacetonie 1.4 i przy okazji uszczelke pokrywy bo świece były pozalewane w głowicy olejem. Właściciel zgłaszał że auto normalnie bez błędów jeździ ale jest bardzo słabe. Podejrzenia były na głowice, ale po zmierzeniu ciśnień i obliczeniu kosztów, zrezygnowano, przeszło 300tys na liczniku - nie opłaca sie. Po wymianie uszczelki pod pokrywą, ale również tych 15-stu oringów auto odżyło. Szkoda tylko że producenci nie dają tych oringów do kompletu z uszczelką.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości