Problem Cruze 2.0 163KM

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Budrys1978
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 21 lip 2020, o 17:57
Reputacja: 0
Imię: Darek
Samochód: cruze
Silnik: 2.0, 163KM
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: Budrys1978 » 22 lip 2020, o 13:42

Drodzy mam problem ze swoim Chevroletem...
Zanim postanowiłem coś napisać to poczytałem troszkę na forum i zrobiłem pierwsze kroki w celu usunięcia problemu...
Problem jest taki że autko zaczęło więcej palić i mam wrażenie że często wypala się DPF... Nawet w dniu wczorajszym można powiedzieć że zaraz po uruchomieniu pojazdu, przejechaniu paru kilometrów komputer wykazywał duże zużycie paliwa, autem szarpało tak jak by się wypalał, ale co mnie trochę zdziwiło że temp. silnika była moim zdaniem za niska.... Tak więc obserwacji nie ma końca i dzisiaj pojechałem odczytać błędy w kompie.... Wyszedł jeden błąd "Sonda Lambda" mieszanka zawsze za uboga" - błąd usunięty, dodatkowo sprawdzenie parametrów filtra DPF oraz czujników więc w drogę sprawdzić na autostradzie. Jedziemy, auto w miarę się rozpędza, normalna jazda i przy przekroczeniu 2500 obrotów na 6 biegu przy prędkości ok 160km/h zapaliła się kontrolka pomarańczowego samochodziku w raz kodem 84... Brak reakcji na gaz - zero przyśpieszenia... Po ponownym uruchomieniu pojazdu wszystko wróciło do normy... Wróciłem ponownie odczytać błędy i tu jest problem ponieważ nic się nie zapisało... W załączeniu foto z kompa diagnostycznego przez jadą po usunięciu błędów i po ponownym odczytaniu... Czy spotkaliście się z takim problemem???? widziałem na forum że jest trochę podobnych problemów, ale może ktoś miał dokładnie taki przypadek i udało mu się wyjść z opresji nie inwestując w dużą wymianę części i mechaników...
Załączniki
po jeździe i wyskoczeniu komunikatu code84
po jeździe i wyskoczeniu komunikatu code84
po jeździe i wyskoczeniu komunikatu code84
po jeździe i wyskoczeniu komunikatu code84
po jeździe i wyskoczeniu komunikatu code84
po jeździe i wyskoczeniu komunikatu code84
przed jazdą i usunięciu błędów
przed jazdą i usunięciu błędów
przed jazdą i usunięciu  błędów
przed jazdą i usunięciu błędów

itor
Aktywny
Posty: 89
Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:40
Reputacja: 0
Imię: jan
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0 LNP
Lokalizacja: elbląg
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: itor » 22 lip 2020, o 15:19

Prawdopodobnie umiera sonda. Jaki masz przebieg ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: etac » 22 lip 2020, o 17:29

Znajdż kogoś kto ma VXDIAG, lub MDI inne przyrządy nie pokażą właściwych błędów.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

itor
Aktywny
Posty: 89
Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:40
Reputacja: 0
Imię: jan
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0 LNP
Lokalizacja: elbląg
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: itor » 22 lip 2020, o 17:29

Opis bledu i mozliwych scenariuszy

Sprawdzić czy nie występuje żaden spośród poniższych stanów:
• Uboga mieszanka dyszy wtryskowych.
• Dostawanie się wody do przyłącza wiązki przewodów HO2S
• Niskie ciśnienie w układzie paliwowym.
• Zanieczyszczone paliwo.
• Spaliny wydostają się obok HO2S
• Zanieczyszczona sonda HO2S
• Wydostawanie się podciśnienia z silnika
⇒ Jeśli wystąpi jeden z powyższych stanów, dokonać niezbędnych napraw.

Budrys1978
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 21 lip 2020, o 17:57
Reputacja: 0
Imię: Darek
Samochód: cruze
Silnik: 2.0, 163KM
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: Budrys1978 » 22 lip 2020, o 18:47

itor pisze:
22 lip 2020, o 15:19
Prawdopodobnie umiera sonda. Jaki masz przebieg ?
witam, Przebieg 175000 km. Jakieś 500-1000 km wymieniane wszystkie filtry oraz olej. :)

Dodano po 6 minutach 24 sekundach:
etac pisze:
22 lip 2020, o 17:29
Znajdż kogoś kto ma VXDIAG, lub MDI inne przyrządy nie pokażą właściwych błędów.

Koledzy i koleżanki, Poproszę o info kto w wawie bądź w okolicach dysponuje takim sprzętem???

Dodano po 14 minutach 9 sekundach:
itor pisze:
22 lip 2020, o 17:29
Opis bledu i mozliwych scenariuszy

Sprawdzić czy nie występuje żaden spośród poniższych stanów:
• Uboga mieszanka dyszy wtryskowych.
• Dostawanie się wody do przyłącza wiązki przewodów HO2S
• Niskie ciśnienie w układzie paliwowym.
• Zanieczyszczone paliwo.
• Spaliny wydostają się obok HO2S
• Zanieczyszczona sonda HO2S
• Wydostawanie się podciśnienia z silnika
⇒ Jeśli wystąpi jeden z powyższych stanów, dokonać niezbędnych napraw.
- Jak mogę sprawdzić ubogą mieszankę dysz wtryskowych???
- gdzie znajdę kostkę przyłącza wiązki przewodów HO2S??? - może coś być na rzeczy bo przy ostatnich ulewach i wjechaniu w kałużę
zapaliła mi się kontrolka ABS... problem znikł po kilku dniach....
- wydaje m się że ciśnienie w układzie paliwowym jest ok.... Na jednym z foto widać że jest 246,00 bar
- Paliwo raczej tankuje na BP i ultimate oraz na shell v-power
- spaliny sprawdzę
- sonda do sprawdzenia jedna i druga
- sprawdzę na kanale rury intercoolera czy nie ma uszkodzeń.

dzięki za info gdzie szukać przyczyny.

itor
Aktywny
Posty: 89
Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:40
Reputacja: 0
Imię: jan
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0 LNP
Lokalizacja: elbląg
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: itor » 22 lip 2020, o 20:57

Popatrz w pierwszej kolejnosci na te rury bo lubia pekac. Jesli chodzi o kostki sondy to po kabelku od sond w wydechu dojdziesz do wtyczek. Popytaj na forum lpg czy jest ktos z Warszawy kto ma dostep do w/w programow do diagnostyki. Chlopaki od lpg maja czesto dobry sprzet diagnostyczny to sobie szczytasz bledy za dobre pieniadze bo w aso wyjdzie drogo.

Budrys1978
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 21 lip 2020, o 17:57
Reputacja: 0
Imię: Darek
Samochód: cruze
Silnik: 2.0, 163KM
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: Budrys1978 » 26 lip 2020, o 12:23

Witajcie,
Problem zlokalizowany - pęknięta rura turbo po stronie kierowcy. :) :) :) - część zamówiona jak przyjdzie zabieram się za wymianę...
Mam jeszcze do was pytanie: ile jest czujników temperatury spalin w Cruzie??? Pytam bo jak sprawdzałem błędy na kompie to wywaliło błąd czujnika temperatury spalin w filtrze DPF o wartości ponad 900*C!!!!... Elektromechanik powiedział że auto może nie mieć takiego czujnika a komp pokazuje tylko wartość stałą... Na wcześniejszych fotach też widać wysoką temperaturę czujnika spalin i też jest taka sama stała wartość ( 635*C ) {:/ {:/ {:/

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: etac » 26 lip 2020, o 12:29

Czujnik spalin kontroluje wypalanie DPF, jak jest pęknięta rura to jest więcej powietrza i zwiększona temperatura wypalania, co wykrywa ten czujnik i wyłącza proces w celu zapobieżeniu zniszczeniu silnika.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: scott » 26 lip 2020, o 12:40


wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: wojtas01 » 26 lip 2020, o 13:47

Budrys1978 pisze:
26 lip 2020, o 12:23
Witajcie,
Problem zlokalizowany - pęknięta rura turbo po stronie kierowcy. :) :) :) - część zamówiona jak przyjdzie zabieram się za wymianę...
Mam jeszcze do was pytanie: ile jest czujników temperatury spalin w Cruzie??? Pytam bo jak sprawdzałem błędy na kompie to wywaliło błąd czujnika temperatury spalin w filtrze DPF o wartości ponad 900*C!!!!... Elektromechanik powiedział że auto może nie mieć takiego czujnika a komp pokazuje tylko wartość stałą... Na wcześniejszych fotach też widać wysoką temperaturę czujnika spalin i też jest taka sama stała wartość ( 635*C ) {:/ {:/ {:/
Możesz coś bliżej napisać o tej rurze turbo tzn. jej oznaczenie katalogowe ( gdzie zamówiłeś i cena ) oraz jak wykryłeś pęknięcie ? Widać gołym okiem ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: etac » 26 lip 2020, o 14:03

Najczęściej ta rura pęka
- kolanko
- rura gumowa

Obrazek
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: wojtas01 » 26 lip 2020, o 17:56

Czyli to połączenie turbina - intercooler ? Da się to podejrzeć na kanale bez dodatkowej rozbiórki ?

Budrys1978
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 21 lip 2020, o 17:57
Reputacja: 0
Imię: Darek
Samochód: cruze
Silnik: 2.0, 163KM
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: Budrys1978 » 26 lip 2020, o 18:55

U mnie pęknięcie widać z góry... Ale jak będę wymieniał i autko będzie na podnośniku zrobię foto.
poniżej link do zakupu rury - jest również rysunek która to rura... intercooler - kolektor ssący
W ASO nie występuje osobno tylko w całości razem z kolankami koszt ponad 1000zł.

https://allegro.pl/oferta/rura-intercoo ... 7379578816

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: wojtas01 » 26 lip 2020, o 19:05

Ok , dzięki za informacje . To czekam na foto..

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: bubu1769 » 26 lip 2020, o 19:35

Ktoś mi może wytłumaczyć czemu kawałek zwykłej gumowej rury kosztuje w zamienniku prawie 300 zł gdzie uniwersalne rury silikonowe do turbo szło by dopasować za jakieś 100 zł?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: etac » 26 lip 2020, o 19:47

to jest tzw marketing.

Kupujesz w Auchan biurko - kosztuje 120 zł, idziesz do sklepu gdzie sprzedają artykuły do biura dla firm i to samo biurko kosztuje 520 zł. Po prostu marketing.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: kochar » 26 lip 2020, o 20:32

wojtas01 pisze:
26 lip 2020, o 17:56
Czyli to połączenie turbina - intercooler ? Da się to podejrzeć na kanale bez dodatkowej rozbiórki ?
Da się bez kanału, wystarczy od góry dłonią ją obmacać i tam gdzie jest dziura będzie tłusta od oleju.
viewtopic.php?f=75&t=6787&hilit=Turbo+rura
bubu1769 pisze:
26 lip 2020, o 19:35
Ktoś mi może wytłumaczyć czemu kawałek zwykłej gumowej rury kosztuje w zamienniku prawie 300 zł gdzie uniwersalne rury silikonowe do turbo szło by dopasować za jakieś 100 zł?
A kosztuje tyle bo oryginał jest drogi, gdyby oryginał kosztował 200 to zamiennik 120. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Budrys1978
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 21 lip 2020, o 17:57
Reputacja: 0
Imię: Darek
Samochód: cruze
Silnik: 2.0, 163KM
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: Budrys1978 » 27 lip 2020, o 08:19

kochar pisze:
26 lip 2020, o 20:32
wojtas01 pisze:
26 lip 2020, o 17:56
Czyli to połączenie turbina - intercooler ? Da się to podejrzeć na kanale bez dodatkowej rozbiórki ?
Da się bez kanału, wystarczy od góry dłonią ją obmacać i tam gdzie jest dziura będzie tłusta od oleju.
viewtopic.php?f=75&t=6787&hilit=Turbo+rura
Wojtas u mnie będzie podobne pęknięcie jak na zdjęciu co przesłał kochar.... To jest ta nieszczęsna rura i na pierwszy rzut oka to nawet może być w tym samym miejscu... :o :shock:

tapsik
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 15 paź 2015, o 20:29
Reputacja: 0
Imię: sebastian
Samochód: cruze
Silnik: 2.0 163KM
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: tapsik » 27 lip 2020, o 12:10

Moja wyglądała tak.
Załączniki
IMG_20180724_131622.jpg

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: wojtas01 » 27 lip 2020, o 18:25

Te rury tak nagminnie pękają ... ?!

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: etac » 27 lip 2020, o 18:57

i nie tylko w Cruze :)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Budrys1978
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 21 lip 2020, o 17:57
Reputacja: 0
Imię: Darek
Samochód: cruze
Silnik: 2.0, 163KM
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: Budrys1978 » 1 sie 2020, o 13:35

Panowie rura wymieniona :D :D :D
Teraz przejechać z 500 km i sprawdzenie na kompie czy jakieś błędy się pokażą... :? :/
Winowajca kodu 84 na foto...
Załączniki
IMG_20200801_105551[1].jpg
IMG_20200801_102025[1].jpg

Alex
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 29 lip 2020, o 14:02
Reputacja: 0
Imię: Alex
Samochód: Cruze LT
Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: Alex » 1 sie 2020, o 13:46

Wracając do sondy, to u mnie problem był taki sam, ale sonda była ewidentnie walnięta. Wymiana: 1500 zł, oczywiście cena serwisowa. Po przekopaniu neta znalazłem za 350zl. Kupiłem, wymienilem, odzylem👍💪

Budrys1978
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 21 lip 2020, o 17:57
Reputacja: 0
Imię: Darek
Samochód: cruze
Silnik: 2.0, 163KM
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: Budrys1978 » 1 sie 2020, o 13:56

Alex pisze:
1 sie 2020, o 13:46
Wracając do sondy, to u mnie problem był taki sam, ale sonda była ewidentnie walnięta. Wymiana: 1500 zł, oczywiście cena serwisowa. Po przekopaniu neta znalazłem za 350zl. Kupiłem, wymienilem, odzylem👍💪
Zobaczymy... za tydzień jadę w trasę więc powinno coś wyjść na kompie... Przy okazji zaobserwuję czy "serce" CRUZA jest ok... :D

Alex
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 29 lip 2020, o 14:02
Reputacja: 0
Imię: Alex
Samochód: Cruze LT
Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Re: Problem Cruze 2.0 163KM

Post autor: Alex » 1 sie 2020, o 14:56

Ja akurat miałem okazję. Zrobiłem trase 500 km, po wymianie sondy i jak na razie dpf jeszcze się nie wypalał. Skutek, to szeroki banan na twarzy😁

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość