Check Engine - P2096

Stuka, puka, kapie, cieknie...
pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 8 sty 2018, o 20:02

Pisałem w 1 poście 40kkm na gazie łącznie z pb 85kkm.
Zawór do zakręcenia mam przy butli?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 8 sty 2018, o 20:10

:zastanawiasie: Dziwne, silnik KL7 a gaz założony dopiero po 45tys?
Tak zawór masz przy butli, ale nie trzymałbym się tego kręcenia tak kurczowo, pisałem w przenośni. Wystarczy wyłączyć na sterowniku i go nie włączać.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Bunioopl » 8 sty 2018, o 20:13

Albo wyciągnąć wtyczkę z filtra fazy ciekłej, jeżeli jeszcze trzyma i jeżeli to BRC.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 8 sty 2018, o 20:18

O jakiej wtyczce na filtrze ty piszesz?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Bunioopl » 8 sty 2018, o 20:19

Tej od elektrozaworu, filtra fazy ciekłej.
Przepraszam zrobiłem skrót myślowy.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 8 sty 2018, o 20:49

Wg mnie zbyteczne, wystarczy po prostu wyłączyć na centralce. Nie poszukujemy wycieku gazu. Od butli do kolektora mamy 3 elektrozawory, zawór membrany reduktora i zaworki wtryskiwaczy. Prawdopodobieństwo zerowe, że gaz z butli będzie wyciekał do kolektora i zaburzał mieszankę.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Bunioopl » 8 sty 2018, o 21:04

Ja miałem uszkodzony ten zawór. Nie zamykał się. Jak wypiołem wtyczkę na uruchomiony silniku, to on jeszcze przez chwilę działał. Ale to nie ten problem. I chyba faktycznie wystarczy wyłączyć guziczkiem.


Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka


pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 9 sty 2018, o 00:19

Gaz mam założony BRC S24 w ASO przy przebiegu ok 45kkm. Mam opcję KL7, sprawdzałem po Vinie. Od założenia gazu nie mam żadnych z nim problemów. No może po za tym, że jak czytam innych mógł by palić trochę mniej. Przypominam, że w październiku 17r miałem w ASO zmienianą na orginał sondę 2. Sonda 1 katalizator są od nowości. Po zmianie sondy 2 spalanie mi spadło i to znacznie do 11,5l/100km. W grudniu miałem uszczelnianą chłodniczkę oleju. Konieczne było demontowanie kolektora wydechowego z sondą 1.Piszę bo teoretycznie mogło po tym być nieszczelnie w okolicach sond.
Błąd pierwszy raz wyskoczył na trasie na LPG. Dziś kilkukrotnie błąd się kolejkował w oczekujących. 1x na NoPB, reszta na gazie. Na razie chciał bym, żeby informacja o błędzie na benzynie była pomijana. Może faktycznie za szybko przełączyłem, skasowałem.
Co następnie zrobiłem:
Sprawdzona plecionka i okolice kolektora, jest szczelność. Nie ma przedmuchów.
Sprawdzone sondy obie przez specjalistę, są "zdrowe". Działają prawidłowo.
Zakręciłem gaz na zbiorniku i przejechałem 25km trasa przy prędkościach autostradowych i po mieście na benzynie gdzie nie zakolejkowało błędu.
Co zrobię:
200km na NoPB i mam nadzieje, że na benzynie błędu nie wywali. Nie było teraz przez 25km, a na LPG jako oczekujący błąd ten miałem po krótkim czasie.
Co Wy na to?
Jeżeli błąd będzie tylko na gazie to jadę do gazownika. Będzie się dało to wystroić? S24? Będzie dłubanina dla gazownika, czy raczej prosta piłka?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 9 sty 2018, o 10:48

No teraz podszedłeś do tematu prawidłowo i bez chaosu. Diagnozowanie takich trudnych tematów ułatwia działanie na podstawie eliminacji najbardziej prawdopodobnych przyczyn, spokojnie po kolei, obserwacja, pomiary. Najczęstszym błędem jest zmienianie na raz kilku rzeczy, wtedy nic nie wiadomo, kręcimy się w kółko i tylko frustrujemy.
Z BRC jedź do Czakramu w Tarnowie lub Mysłowicach to ci go ustawią perfect lub zlikwidują ewentualną usterkę.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 9 sty 2018, o 22:18

Dziś mam kilka pomysłów od znajomych:
1/ Przepływomierz wyczyścić - jeżeli na benzynie błędu nie będzie, to chyba nie ma sensu?
2/ Testować na benzynie na odcinkach dłuższych niż kilka km. Sonda może nie wyłapać przy niewielkich odcinkach. - Pewnie racja.
3/ Po przetestowaniu na benzynie, jak nie sypnie błędem, to wyjeździć gaz i zatankować w sprawdzonej stacji. - tak mam zamiar zrobić.
4/ Jechać na regulacje bo 15k km bez serwisu to za dużo. Wyregulują mapy zmienią filtry, bo na pewno po 40kkm, wtryskiwacze nie popsuły się. - Mam nadzieję, że regulacja wystarczy, ale wiem też, że wtryskiwacze w tej instalacji może nie są złe, ale na pewno są lepsze. Jeszcze kwestia zasyfienia układu lipnym gazem.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 10 sty 2018, o 15:11

No i klops. Po 50 km na NoPB błąd zakolejkowal się jako do potwierdzenia. Na razie dalej test ale pewnie niebawem się zaświeci na desce. Jak się zaświeci na benzynie to co podejrzewać ? Przypominam że butla jest zakręcona z LPG.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 10 sty 2018, o 18:17

Przepraszam za dubla, ale już nie mam możliwości edycji.
Po 70km na NoPB zaświecił się na tablicy check. P2096 - potwierdzony.

Wykluczyłem:
Mam wykluczoną nieszczelność układu wydechowego w rejonie obu sond.
Wykluczyłem, że błąd generuje LPG; jednak.

Podejrzewam:
ponownie sondę, pytanie którą bo nr 2 często rozwiązywała ten problem jak czytałem w necie, natomiast była wymieniana niedawno, więc może nr1? A może katalizator? 85kkm, to chyba wcześnie. A może luzy?

Co Wy na to?
I czy na razie mogę jeździć na lpg czy nie bardzo..

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 10 sty 2018, o 20:44

LPG chyba można wykluczyć, ale jeszcze bym nie włączał. Każda z wymienionych przez ciebie opcji może powodować objawy. Zacząłbym od najprostszego i najtańszego czyli kontroli luzu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: huri_khan » 10 sty 2018, o 21:17

Ja stawiam na pierwszą sondę lub katalizator.
Według mnie jeżeli byłyby luzy, to wypadanie zapłonu czyli błędy rodzaju P0300 -P0303
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 10 sty 2018, o 21:31

Jak katalizator padł przy 85kkm to dziękuję. Przy okazji ile takie cudo powinno mnie kosztować i pewnie tylko ASO?

ps. Właśnie sobie przypomniałem, że posiadam starą sondę która generowała tylko p0141. Może ją by wstawić na próbę w miejsce 1, a potem 2? Ponoć różni się tylko długością przewodu. Zakres pracy ma ten sam?

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Regulus » 10 sty 2018, o 23:28

S1 ma dłuższy kabel, więc S2 w jej miejsce nie wstawisz (bez przedłużenia).

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 11 sty 2018, o 11:03

Wiem, przedłużyć kabel będzie trzeba. Pytanie, czy pracuje ona w tych samych zakresach? Na razie to odłożę, ale warto by mieć taką informację.

A co do zakresów to są od 0,04 - 0,9 V na pierwszej sondzie.
Przyjmijmy, że 1s jest uszkodzona i ustawia za ubogą mieszankę, z którą nie może sobie poradzić s2.
Pewnie należy zobaczyć korekty jakie sondy generują.
W jakim zakresie wtedy pracuje s1 s2?

No i co do podejrzeń o kata, to pewnie s2 generowała by taki sam lub podobny wykres jak s1, a tak nie jest. Natomiast mam wrażenie, że się przywiesza często na 0,8V na wolnych obrotach, i jak kopnę w gaz to spada do ...0,1V powiedzmy.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 11 sty 2018, o 12:31

Sondy z tego co się orientuję mają taką samą konstrukcję. A ta sonda2, którą wymieniałeś to fabrycznie nowa czy używka?
mam wrażenie, że się przywiesza często na 0,8V na wolnych obrotach, i jak kopnę w gaz to spada do ...0,1V powiedzmy
To mi przypomina sytuację jakby sonda2 była niedogrzana. Na wolnych obrotach spada temperatura ze spalin i sonda2 pracuje wtedy często na grzałce. Gdy temperatura sondy jest za niska to objawem jest właśnie generowanie wyższego napięcia. Może nieodpowiednia ta sonda? Przy zdrowej sytuacji na wolnych obrotach praktycznie cały czas powinno być poniżej 0,4V, czyli ubogo bo katalizator dopali resztki. A właśnie wdepnięcie mocno gazu może spowodować dosypanie niespalonego paliwa i przez chwilę zanim katalizator sobie z tym poradzi będzie szło powyżej 0,4V.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 11 sty 2018, o 14:18

Obie sondy mam oryginał.
Ponad to zaobserwowałem że S1 na wolnych obrotach pracuje max 0,7v lub 7,5v. W zależności czym sprawdzam. Często nawet 0,6v.
Długie korekty chyba -5, krótkie -15 na wolnych obrotach tak naxszybko patrząc.

Co myślicie o S1 i jej zakresie do 0,7v? Jak kopne w gaz to podniesie się i do 0,85v ale na wolnych jak pisałem.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 11 sty 2018, o 22:08

Znowu brak edycji..
Jeszcze raz patrzyłem na wykresy i na wolnych obrotach po rozgrzaniu: S1 sinusoida od 0,04 do 0,7v. S2 podnosi napięcie w klika kilkanaście sekund od minimum do 0,8V. Kopnę w gaz i puszczę, znowu wolne obroty i znowu S2 od minimum do 0,8V w kilka, kilkanaście sekund.
Korekty źle wcześniej patrzyłem. Max po kilka procent long i short.

Jak patrzyłem, to cały czas S2 dąży do max V. Z tym, że obserwacje koniec końców były krótkie w czasie.

No i znajomy przypomina mi o przepływomierzu. Ruszać go? Gdzie on jest?

Split
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:49
Reputacja: 0
Imię: Sławek
Samochód: Cruze 1.8 LS
Silnik:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Split » 11 sty 2018, o 23:12

Miałem ten sam problem, u mnie pomogła wymiana S1.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 11 sty 2018, o 23:32

pool80 pisze:
11 sty 2018, o 22:08
Znowu brak edycji..
Jeszcze raz patrzyłem na wykresy i na wolnych obrotach po rozgrzaniu: S1 sinusoida od 0,04 do 0,7v.
Jest dobrze.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 12 sty 2018, o 12:37

Nie, nie jest dobrze. Po dokładnych pomiarach S1 pokazuje " za niskie napięcia". S2 jest sprawna.
Z Tego co sam zaobserwowałem S2 dąży do swoich max wartości.

Pierwsza teoria:
S1 padnięta i zubaża mieszankę ( niskie wskazania). S2 próbuje nadgonić zwiększając dawkę paliwa (dążenie do 0,8V.) Ale nie nadgoni, bo jest tylko korekcyjna nazwijmy to.
Druga teoria:
S1 jest sprawna, ale daje niskie napięcia bo dostaje błędne informacje od sprawnej S2 (Błędne informacje mogą pochodzić od "wydmuchanego kata").

Pytania:
1/Na niższe napięcia S1 co może wpływać zakłócać? Może to robić ECU? Czy ona po prostu jako czujnik pokazuje co jest i nic na nią nie wpływa, zakładając, że jest sprawna.
2/ Jak sprawdzić, czy kat nie jest przedmuchany? Stopiony na pewno nie jest, bo auto nie straciło mocy.
3/ Jak wykręcę S1, to po otworze jej można tam podglądnąć? Puszkę postukać czymś czy nie grzechota? Ponoć wytłumiona jest puszka watą. Jak samemu sprawdzić kata? (wiem, że błędy powinien wywoływać jeszcze inne kat. Ale czy zawsze?

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Bunioopl » 12 sty 2018, o 14:04

Katalizator sprawdzisz na SKP. Jak będzie wypalony, to autko nie zmieści się w normach emisji spalin dla danego rocznika.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 12 sty 2018, o 14:51

pool80 pisze:
12 sty 2018, o 12:37
Nie, nie jest dobrze. Po dokładnych pomiarach S1 pokazuje " za niskie napięcia". S2 jest sprawna.
W czym to pokazuje? :zastanawiasie:
Charakterystyka pracy sondy ma charakter przełączający, dwa stabilne punkty. Amplituda powyżej 0,6V określa mieszankę bogatą.
Obrazek
Zrób zrzut pracy sondy 1 to może coś bardziej rozjaśni.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości