Kontrolka akumulatora

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: wszim » 5 lut 2021, o 13:56

Jak światła są załączone to napięcie nie podniesie się do 15V.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: etac » 5 lut 2021, o 14:05

to ciekawe? Bo w nowym i starym aucie robi to bez problemu przy porannym rozruchu :)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: Dragen » 5 lut 2021, o 14:27

etac pisze:
5 lut 2021, o 13:51
a jaki jest zaraz po uruchomieniu silnika?
Spada do 10.51v a później jest od 13.72v do13.86v. Przy obciążeniu. Światła, ogrzewanie itp

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: etac » 5 lut 2021, o 14:34

no to masz problem z ładowaniem.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: Dragen » 5 lut 2021, o 15:00

Masz może jakąś radę od czego mógłbym zacząć?
Ostatnio zmieniony 5 lut 2021, o 15:14 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: etac » 5 lut 2021, o 15:16

od zapoznania się z Regulaminem forum par.3. pkt 5

A tak na poważnie od udania się do dobrego elektromechanika. Jak jest problem z aku, to ładowanie 13,8V jest jak dla mnie za niskie, więc trzeba sprawdzić alternator.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Kgrzy
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
Reputacja: 13
Imię: Krzysiek
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8 benzyna
LPG: Alex Optima Nano
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: Kgrzy » 5 lut 2021, o 18:02

Albo wyjąć go samemu i zawieźć do firmy, która regeneruje alternatory. Tylko poszukaj jakiejś dobrej, bo ja mam różne doświadczenia z tym związane. Często do regeneracji są używane najtańsze podzespoły, które wytrzymują tyle co nic.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: barus » 5 lut 2021, o 19:46

wszim pisze:
5 lut 2021, o 13:56
Jak światła są załączone to napięcie nie podniesie się do 15V.
Wojtek, nie jest tak jak piszesz :nie:

Poza jednym przypadkiem, regulator alternatora nie sugeruje się tym czy światła są włączone czy nie i jak uzna, że akumulator wymaga wyższego napięcia ładowania (15V) to takim napięciem ładuje. Zresztą światła mijania i pozycyjne są stabilizowane (PWM), za to światła drogowe są po przekaźniku i jak na akumulatorze jest 15V to bezpośrednio na żarówkach drogowych namierzyłem 14,9V, świecą wtedy jak biksenony. ;)
Gdy światła są włączone to regulator alternatora nigdy nie obniży napięcia poniżej 13,8V, o ile dobrze pamiętam, na pewno trzyma powyżej 13V. Jeśli jedziemy na LED-ach, to napięcie obniża się czasami do 12,5V.


Z tego, co zaprezentował Dragen w ostatnim wideo to wykluczam usterkę alternatora, bo widać, że przy obrotach biegu jałowego z włączonymi odbiornikami utrzymuje 13,8 V, a to jest miernikiem jego wydajności, jak sobie radzi na biegu jałowym silnika. Ale może być też tak, że usterka alternatora pojawia się od czasu do czasu, i w takiej sytuacji ciężko jest wykryć usterkę.
Zastanawia mnie tylko jedno, dlaczego po rozruchu silnika regulator alternatora nie podnosi napięcia do 15V? A powinien. :ocochodzi: Być może uszkodzony jest czujnik prądu akumulatora, lub przerwa w jego obwodzie, bo mało prawdopodobne aby pojawił się jakiś błąd w programie. :zastanawiasie:

[

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: wszim » 5 lut 2021, o 20:18

OK, nie pamiętam dokładnie, mogę nie mieć racji.
To wróćmy do GM'owskiego opisu bo może coś nam pomoże w diagnostyce tego problemu.
viewtopic.php?f=29&t=2843&hilit=intelig ... 82adowanie
Regulator napięcia kontroluje ilość prądu dostarczanego przez wirnik. Jeśli wystąpi awaria obwodu sterującego pola alternatora, alternator przełączy się domyślnie na napięcie wyjściowe 13,8 V.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: etac » 5 lut 2021, o 20:25

no wszystko jasne :)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: wszim » 5 lut 2021, o 20:27

I w sprawie mojej amnezji, amnezję nie potwierdzający cytat. :D
Tryb reflektorów
BCM załączy tryb reflektorów zawsze, gdy reflektory są włączone (drogowe lub mijania). Napięcie będzie regulowane w zakresie między 13,9-14,5 V.
Czyli 15V na włączonych reflektorach w teorii nie powinien przekroczyć. :P
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: etac » 5 lut 2021, o 20:30

postaram się zrobić filmik jak odpalam rano.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: wszim » 5 lut 2021, o 20:39

Ten opis dotyczył cruza. Ale faktycznie zaobserwuj, bo ja trochę wiem jak to jest w świecie IT. Tworzy się soft ver. 1.00, do tego jakiś stażysta zrobi instrukcję serwisową a potem pod wpływem badań i optymalizacji soft się zmienia a opis/instrukcja zostaje jaka była i zaczyna odbiegać od prawdy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: kochar » 5 lut 2021, o 20:51

U mnie jest tak przy pierwszym uruchamianiu po dłuższej przerwie ładowanie max 13,9.
1rozruch.jpg
Silnik pracuje 1min. gaszę ponownie odpalam i ładowanie dochodzi do 14,5.
2 rozruch.JPG
Jutro sprawdzę jak jest po nocy :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: barus » 5 lut 2021, o 21:11

wszim pisze:
5 lut 2021, o 20:27
I w sprawie mojej amnezji, amnezję nie potwierdzający cytat. :D
Tryb reflektorów
BCM załączy tryb reflektorów zawsze, gdy reflektory są włączone (drogowe lub mijania). Napięcie będzie regulowane w zakresie między 13,9-14,5 V.
Czyli 15V na włączonych reflektorach w teorii nie powinien przekroczyć. :P
To max napięcie (14,5V) było by logiczne ze względu na długie światła, ale mojego Cruze ta instrukcja nie dotyczy, bo po uruchomieniu silnika napięcie wynosi 15V z włączonymi światłami, obojętnie czy długie czy krótkie, nie sadzę abym miał usterkę w układzie ładowania. Dodam, że mam porządny multimetr ;)
Wygląda na to, że usterka jest w obwodzie ładowania, ale poza alternatorem.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: Regulus » 5 lut 2021, o 21:45

U mnie to samo. Na dodatek poniżej 15 V spada po minimum dwóch godzinach jazdy...
Dragen, a na pewno masz ten pierścień pomiarowy na kablu masowym? Może ktoś zdjął, odłączył?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: wszim » 5 lut 2021, o 21:51

Czyli ten opis z serwisówki GM jest nieaktualny. Ja nie sprawdzałem jak to u mnie jest ale zapewne identycznie jak u was.

Dodano po 5 minutach :
Regulus pisze:
5 lut 2021, o 21:45
U mnie to samo. Na dodatek poniżej 15 V spada po minimum dwóch godzinach jazdy...
Po dwóch godzinach? :o . Wydaje mi się to nieprawidłowe. Tak wysokie napięcie dla akumulatora kwasowego oznacza wysoki prąd ładowania. Przez krótki czas ma sens ale tak długo to nie rozumiem, bo jak dla mnie to już będzie mocne gazowanie elektrolitu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: barus » 5 lut 2021, o 22:44

Jak jest nowy akumulator to po rozruchu silnika trzyma parę minut 15V i później szybko spada, ale w miarę starzenia się akumulatora 15V utrzymuje się coraz dłużej. Co do poziomu napięcia przy włączonych światłach, to opis w tej instrukcji wydaje się nieaktualny.
U mnie max napięcie jakie kiedykolwiek namierzyłem na akumulatorze to 15V a instrukcja mówi o 15,5V.

Dodano po 14 minutach 10 sekundach:
wszim pisze:
5 lut 2021, o 21:56
Po dwóch godzinach? :o . Wydaje mi się to nieprawidłowe.
Kiedyś odebrałem Cruze z ASO po tygodniowym pobycie u nich, naprawa lakiernicza. Auto odpaliłem i pojechałem w trasę, z Bielska do N. Sącza i w tym samym dniu wracałem. Poziom napięcia ładowania non stop wynosił 15V, przy powrocie parę kilometrów przed Bielskiem napięcie to lekko opadło do 14,8V.
Wygląda na to, że panowie z serwisu włączali radio i mocno nadwyrężyli akumulator.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: etac » 6 lut 2021, o 09:18

Takie efekty są jak aku jest już słabe.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: Dragen » 6 lut 2021, o 10:05

Czy to jest ta część?
IMG_20210206_100057379.jpg
IMG_20210206_100107769.jpg
IMG_20210206_100112782.jpg

Kgrzy
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
Reputacja: 13
Imię: Krzysiek
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8 benzyna
LPG: Alex Optima Nano
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: Kgrzy » 6 lut 2021, o 11:19

Tak.
Powinieneś oczyścić połączenia masowe.

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: Dragen » 6 lut 2021, o 11:26

Mógłbyś mi wskazać który to dokładnie przewód?

Najbus1
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 25 sty 2021, o 14:44
Reputacja: 0
Imię: najbuS
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6LT+ 124KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: Najbus1 » 6 lut 2021, o 13:14

@Dragen a co robi tam kostka toaletowa? :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: etac » 6 lut 2021, o 13:25

najlepszy odstraszacz gryzoni.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Kontrolka akumulatora

Post autor: Dragen » 6 lut 2021, o 13:33

Hehehe dokładnie na gryzonie 😉

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości