[T300] - Poranna przypadłość - kichanie w wydech.

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

[T300] - Poranna przypadłość - kichanie w wydech.

Post autor: tdon » 1 wrz 2022, o 08:41

Koleżanki i Koledzy, przypadłość jak w tytule. Temat rozwija się stopniowo od pewnego czasu. Podkreślam na wstępie że auto pali "od strzała" i z rozruchem nie ma najmniejszych problemów. Wolne obroty też są idealne. Objawy są następujące;
- Jeśli zapalę auto i zaraz wyjeżdżam z parkingu delikatnie BEZ GAZU, to nic złego się nie dzieje. Po dłuższej chwili mogę dodać gazu i jest OK.
- Jeśli zapalę i po kilku/kilkunastu sekundach dodam gazu, to silnik przerwie pracę, zakrztusi się, najczęściej raz lub dwa strzeli w wydech i stopniowo wróci do pracy. Pomaga zdjęcie nogi z gazu i po chwili powolne dodanie.
- Jeśli zapalę auto i przytrzymam na wolnych obrotach nie ruszając z miejsca, to po niemal dokładnie 60 sekundach silnik nieco zmienia ton. Od tej chwili mogę ruszyć normalnie i nic złego się nie dzieje.
- Przypadłość zasadniczo występuje tylko rano, jednak wtedy auto jest uruchamiane po najdłuższym postoju.
Poza tą wadą auto spisuje się doskonale, żadnych niedomagań, checków itp.
Podjęte działania:
- Wymieniłem świece (irydowe Bosch)
- Zresetowałem sterownik (przez OBD)
Przypadłość nadal występuje.
Podejrzenia ???
Ostatnio zmieniony 1 wrz 2022, o 08:55 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MIDO
Wymiatacz
Posty: 1314
Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
Reputacja: 32
Imię: Miłosz
Samochód: Aveo T300 LTZ
Silnik: 1,4 74kW
LPG: BRC SQ32 Alba
Inny samochód: Hyundai i20 Cool
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [T300] - Poranna przypadłość - kichanie w wydech.

Post autor: MIDO » 1 wrz 2022, o 08:45

Czyli ze względu na czas pojawienia się przypadłości od uruchomienia, zakładamy że dzieje się to na benzynie?
Nowa odma dobra na wszystko!!!

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: [T300] - Poranna przypadłość - kichanie w wydech.

Post autor: tdon » 1 wrz 2022, o 08:47

Dokładnie.
Jakiś czas temu o problemie pisałem tutaj:
viewtopic.php?f=23&t=11626
...jednak od tamtego czasu problem jakby na jakiś czas minął, po czym powrócił ze zdwojoną siłą.
Wojtek pisał o chwili tuż po rozruchu, gdy silnik jeszcze nie pracuje w pętli sprzężenia zwrotnego. Czy możemy rozwinąć tę myśl?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: [T300] - Poranna przypadłość - kichanie w wydech.

Post autor: bubu1769 » 1 wrz 2022, o 09:19

Możliwe że chodziło o to że dopóki silnik i sondy się delikatnie nie rozgrzeją to ECM steruje silnikiem na wartościach domyślnych.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: [T300] - Poranna przypadłość - kichanie w wydech.

Post autor: tdon » 1 wrz 2022, o 09:23

To zrozumiałe aby silnikowi dać chwilę dla stabilizacji.
Czyli wartości domyślne są do doopy ??? :ocochodzi:
Dlaczego ?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: [T300] - Poranna przypadłość - kichanie w wydech.

Post autor: bubu1769 » 1 wrz 2022, o 09:52

Przydało by się podłączyć nawet ELEM-a i zobaczyć co ECM widzi (temperatury, ciśnienia, przepływy) i co chce robić (korekty, czasy wtrysków, wyprzedzenie zapłonu).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość