[T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.

Post autor: tdon » 20 lut 2022, o 12:38

etac pisze:
19 lut 2022, o 20:10
Raczej na spaliny, bo tylko w benzynach jest to testowane.
Od dwóch lat jeżdżę na badania na nową stację.
Zawsze jeżdżę autem zagrzanym i pracującym na LPG.
Na poprzedniej stacji temat badania spalin nie istniał, na obecnej gość wkłada czujnik w rurę, ale nigdy nie poprosił mnie o przejście na benzynę.
Widziałem wyniki, dotychczas było bardzo dobrze ... oczywiście na gazie.
Zobaczymy co życie przyniesie...
Zastanawiam się nad wcześniejszą profilaktyczną wizytą celem kontroli spalin, zanim pojawią się ewentualne problemy podczas przeglądu.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.

Post autor: etac » 20 lut 2022, o 12:53

myślę że jest to dobry pomysł.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.

Post autor: wszim » 20 lut 2022, o 13:32

LPG to nie metan, spaliny mogą (choć nie muszą) być tylko trochę czystsze od mieszanki NoPB.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Dedalus4
Profesjonalista
Posty: 654
Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
Reputacja: 22
Imię: Szczepan
Samochód: FORD S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue
Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.

Post autor: Dedalus4 » 21 lut 2022, o 08:54

Dawno temu na studiach mieliśmy laboratorium i badaliśmy czystość spalin. Te z LPG były rzeczywiście "czystsze" niż z benzyny. Tylko jeden parametr był wyższy i to znacząco - tlenki azotu tzw. NOx-y.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.

Post autor: barus » 21 lut 2022, o 10:07

To potwierdza tezę, że temp. spalania LPG w cylindrze jest wyższa od temp. spalania benzyny. Im wyższa temp. spalania tym większa ilość powstających tlenków azotu.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.

Post autor: wszim » 21 lut 2022, o 11:18

Z mojej niegdysiejszej analizy, temperatura płomienia LPG nie jest wyższa. Jednak proces spalania jest dłuższy a zatem czas trwania wysokiej temperatury jest dłuższy co wpływa na oddziaływanie termiczne. Pewnie to też jest powód większej ilości tlenków azotu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.

Post autor: rajtkezjusz » 21 lut 2022, o 19:51

stąd dobrze jest co 15 tyś sprawdzać ustawianie instalacji - silniki jednak projektowano dla PB. Swego czasu miałem Lanosa na instalacji 2 generacji i specjalnie z Łodzi do Wejherowa przyjechał handlarz kupić auto i był zdziwiony, że nigdy nie była robiona UPG /głowica ,a swoje na gazie dostał + przyczepka (budowa 2 domów ) . Tyle, że LPG było co wymianę oleju regulowane ,świece co 30 ( co 15 wykręcenie ,czyszczenie i spr szczeliny -Iskry gaz były super ) ,kable co 60 tyś km .

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.

Post autor: tdon » 22 lut 2022, o 10:00

Krótkie podsumowanie po ponad 300 km przejechanych po usunięciu usterki:
1. W ogromnym stopniu zniknęła "dziura" w silniku podczas ostrego ruszania - kto tym jeździ, ten wie o czym mówię. On od zawsze tak miał, że przy szybkim ruszaniu moment ciągnął, po czym miał taką chwilową "zapaść" no i zbierał się ponownie. Obecnie ten efekt wydaje się znacznie ograniczony.
2. Zużycie paliwa przy identycznej jeździe wydaje się niższe o ok. 0,3 l/100km w porównaniu do stanu przed wystąpieniem usterki. Stwierdziłem na trasach, które pokonuję od lat.
3. Praktycznie zniknęła poranna "cykawka", która występowała pierwsze kilkaset metrów po odpaleniu na zimno. Zjawisko znacznie ograniczało się po każdej wymianie oleju, po czym narastało w miarę jego zużywania się. Zapewne cykała hydraulika zaworów. Teraz praktycznie tego nie ma. Wiążę to ze zmianą oleju na nowy o większej lepkości. Zrobiłem to w związku z sugestią jednego z mechaników. Miało to rozwiązać problem jego zdaniem nieprawidłowej pracy KZFR. Tego problemu oczywiście nie rozwiązało, ale są efekty uboczne jak wyżej.
4. Fajnie się "zbiera" teraz. W porównaniu do zeszłego tygodnia to normalnie rakieta :lol:
5.
rajtkezjusz pisze:
21 lut 2022, o 19:51
stąd dobrze jest co 15 tyś sprawdzać ustawianie instalacji - silniki jednak projektowano dla PB.
Kiedy po 100kkm zadzwoniłem do autoryzowanego serwisanta BRC z sugestią przeregulowania instalacji, to po kilku pytaniach (filtry, praca auta i inne pierdoły) stwierdził żebym sobie darował bo to nie ma sensu , a on nie chce mnie naciągać na koszty.
Jednak teraz mam mocne postranowienie, aby to uczynić.

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.

Post autor: rajtkezjusz » 22 lut 2022, o 13:40

Np. Dacia nakazuje przegląd LPG - Landi co 2 lata lub 30 tyś ,ale podjechałem do kolegi który jest ich instalatorem i powiedział wprost -co rok i max 15 . Dlaczego ? Te instalacje ,ale zwłaszcza silniki są bardzo delikatne teraz ,a LPG nie jest wybitnie dobrej jakości -co zauważa przy przeglądach . Jak smarujesz, tak jedziesz :)
A tak na marginesie mając Fiata na LPG dałem do zbiornika taki spray mający oczyścić instalację LPG. Nie wiem czy działało, bo moja była dość nowa, ale kolega co prowadzi warsztat LPG przetestował to na instalacji już zajechanej i reduktor oczyścił się ,a wtryskiwacze zaczęły poprawniej regulować to co zadaje im sterownik . I tak miał to do wymiany, ale skoro dostawca tego sprayu dał mu do testów ,to dlaczego nie :) .

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.

Post autor: Sebastian » 24 lut 2022, o 20:45

Zależy jaka jest regulacja tego gazu, jeden gazownik u mnie nie zauważył podczas regulacji że wtyczki od wtryskiwaczy są zamienione... drugi znalazł to na samym początku regulacji.
Ale wg.mojego gazownika warto co te 15kkm przeregulować - membrana w reduktorze się zużywa, wtryski się zużywają - wszystko może mieć wpływ na zmianę ustawień.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.

Post autor: tdon » 23 sie 2022, o 09:03

Tak informacyjnie:
1. Zrobione ok. 15kkm z usuniętymi rezystorami modułu zapłonowego - nic złego nie widać. Oryginalny moduł Delphi.
2. Potwierdzam znaczące obniżenie zużycia paliwa po "usunięciu rumowiska", do poziomu którego nigdy wcześniej nie osiągał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości