[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jesteś pierwszy na tym forum, który wymieniał szklanki, stąd pytanie o źródło i cenę.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
No chyba nie pierwszy! Czytałem na forum ze jeden cruze miał wymienieniane szklanki chyba w ASO.
Ponieważ INA nie sprzedaje tych części jako zamienniki indywidualnie, jedyne jakie namierzyłem to firmy KOLBENSCHMIDT
http://czescisilnikowe.intercars.com.pl ... hp?id=1508
Osobiście posiadam 20% rabatu
Korzystając z okazji czy można zmobilizować kolegę z Krakowa sprawdzenia skanera
Ponieważ INA nie sprzedaje tych części jako zamienniki indywidualnie, jedyne jakie namierzyłem to firmy KOLBENSCHMIDT
http://czescisilnikowe.intercars.com.pl ... hp?id=1508
Osobiście posiadam 20% rabatu
Korzystając z okazji czy można zmobilizować kolegę z Krakowa sprawdzenia skanera
Horte pisze:Na necie proponowany jest taki tester:
http://allegro.pl/profesjonalny-skaner- ... 12834.html
Po kliknięciu w listę aut GM można znaleźć zarówno orlando jak i cruz'a.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Robert sam robiłeś wymianę szklanek czy w jakimś serwisie a sam organizowałeś tylko podzespoły? Przybliż o co chodzi z tymi zaślepkami.

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Odnośnie uszkodzenia korków zaślepek do wariatora to na skutek uszkodzonych kluczy uszkodziłem gniazda, dlatego jest konieczność wymiany przy następnej regulacji lub demontaźu. Jeden korek to koszt 20 zł 
Odnośnie regulacji zaworów to usługa zespołowa w zaprzyjaźnionym warsztacie.
Moja rola ograniczyła się do pomiaru i wymiany szklanek.
Nie dziwie się ze warsztaty wyceniają tak wysoko tą regulacje
Po regulacji stwierdzam wzrost mocy oraz spadek zużycia paliwa

Odnośnie regulacji zaworów to usługa zespołowa w zaprzyjaźnionym warsztacie.
Moja rola ograniczyła się do pomiaru i wymiany szklanek.

Nie dziwie się ze warsztaty wyceniają tak wysoko tą regulacje

Po regulacji stwierdzam wzrost mocy oraz spadek zużycia paliwa

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
i zapewne lżej na sercu oraz w portfelu.
Fajnie że się udało. Fotków nie robiłeś?


-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Fotek nie robiłem ponieważ rączki miałe zakonserwowane olejem 5w30.
za to przeanalizowałem zasadę działania wariatorów i słynnych sitek.
Następna sprawa to wymiana uszczelek w chłodnicy olejowej ale to za dwa tysiące km
Posiadam już komplet uszczelek.


Następna sprawa to wymiana uszczelek w chłodnicy olejowej ale to za dwa tysiące km

Posiadam już komplet uszczelek.


- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
A czytałeś na forum długi wątek o kzfr, viewtopic.php?f=28&t=771&hilit=kzfr i dywagacje nt przyczyn. Może masz jakieś swoje przemyślenia?
A chłodniczka już puszcza?
A chłodniczka już puszcza?

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Pokazały się śladowe ilości oleju w magistrali chłodzenia, korek układu jeszcze nie zatakowany. Drugi taki silnik uszczelnie po 130 przy obiawach wydostatniu oleju za zewnątrz. W moim przypadku są to obiawy początkowe przedostawanie się oleju do magistrali chłodzenia.
Odnośnie drugiej sprawy słynnych wariatorów. To typ oleju, sposób eksploatacji na jakich odcinkach ? Nie będę wyjaśniał ponieważ w tamtym wątku zostałem
.
Oraz ciśnienie spadek np. po demontarzu obejm wałków rozrządu tam gdzie jest magistrala olejowa lub i zatkane sitka nagarem
Odnośnie drugiej sprawy słynnych wariatorów. To typ oleju, sposób eksploatacji na jakich odcinkach ? Nie będę wyjaśniał ponieważ w tamtym wątku zostałem

Oraz ciśnienie spadek np. po demontarzu obejm wałków rozrządu tam gdzie jest magistrala olejowa lub i zatkane sitka nagarem

- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Dla świętego spokoju zdecydowałem się na sprawdzenie luzów zaworowych w swoim silniku. W czwartek się dowiem jak lpg wpływa na mój silnik. Przebieg na lpg 45 tysięcy.
Pytanie czy te wartości graniczne luzów podane dla silnika 1,8 są takie same dla 1.6 ?
Pytanie czy te wartości graniczne luzów podane dla silnika 1,8 są takie same dla 1.6 ?
pablo1
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Cruze 1.8 2H0, jakie wartości są dopuszczalne dla luzów zaworowych?
Będzie to testowane w czwartek i chciałbym wiedzieć jakie wartości to normy, prosiłbym w miarę możliwości o rzetelne źródło w sensie pewne a nie internetowe.
Na gazie przejechane 113kkm także będzie co sprawdzać i wynik będzie miarodajny dla silnika z KL7 na LPG i faktycznego wpływu LPG na głowicę
Na internecie znalazłem takie wartości ale nie wiem jak mają się do rzeczywistości:
ssące 0,21-0,29
wydech 0,26-0,34
Będzie to testowane w czwartek i chciałbym wiedzieć jakie wartości to normy, prosiłbym w miarę możliwości o rzetelne źródło w sensie pewne a nie internetowe.
Na gazie przejechane 113kkm także będzie co sprawdzać i wynik będzie miarodajny dla silnika z KL7 na LPG i faktycznego wpływu LPG na głowicę

Na internecie znalazłem takie wartości ale nie wiem jak mają się do rzeczywistości:
ssące 0,21-0,29
wydech 0,26-0,34
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Masz w moim drugim poście w tym wątku:
Prawidłowy luz zaworu - dolot 0,25 (+/-0,04) mm
Prawidłowy luz zaworu - wylot 0,30 (+/- 0,04) mm
To są dane z TIS, na 100% i zgadza sie z tym co znalazłeś.
Prawidłowy luz zaworu - dolot 0,25 (+/-0,04) mm
Prawidłowy luz zaworu - wylot 0,30 (+/- 0,04) mm
To są dane z TIS, na 100% i zgadza sie z tym co znalazłeś.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ciekawe
Silniki KL7 przy takim przebiegu dotychczas sprawdzane bez konieczności regulacji! Chyba ze awaria LPG z uszkodzonym wtryskiem.

Silniki KL7 przy takim przebiegu dotychczas sprawdzane bez konieczności regulacji! Chyba ze awaria LPG z uszkodzonym wtryskiem.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ok to zobaczymy jak u mnie, przebieg autentyczny, duży na lpg, mam nadzieję ze kl7 faktycznie swoje zrobił.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
No i jest tak:
ssące w tolerancji 0.25 wiec dokladnie na środku
wydechowe 3 cylindy poza zakresem w wartościach od 0.20 - .24, a dolny próg to 0.26 wiec rozjechane.
Od razu z tym rozrząd także czekamy
Autko w SPA będzie troche dłużej niż zakładałem.
Nie ma dramatu bo do podparcia daleko ale coś się działo.
ssące w tolerancji 0.25 wiec dokladnie na środku
wydechowe 3 cylindy poza zakresem w wartościach od 0.20 - .24, a dolny próg to 0.26 wiec rozjechane.
Od razu z tym rozrząd także czekamy

Autko w SPA będzie troche dłużej niż zakładałem.
Nie ma dramatu bo do podparcia daleko ale coś się działo.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi
Avatar ty masz kl7 i na gazie 117k km? Instalacja brc regulowales ją co roku? I gdzie robisz teraz regulacje w aso czy po za?
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi
Myslowice Czakram, gaz tylko u nich co 15kkm w ASO nie maja o tym pojęcia, ciągle miałem check, w końcu Chevy Polska wysłał mnie do nich i od tego czasu gaz chodzi bez problemu. Niedawno wymieniłem reduktor chyba przy 103kkm i regulacja też u nich. Na przegląd 105kkm wymieniłem już sam filtry cieklej i lotnej LPG. Silnik z KL7. Jak widać dużo nie daje choć dramatu nie ma ale gdybym czekał do 150kkm kiedy jest to planowane mogło by już być dużo gorzej.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi
Mimo wszystko myślę że kl7 jednak daje. Że o wiele szybciej wyszły by pomiary po za tolerancją. Mam jeszcze nadzieję, że winowajcą jest źle wyregulowana instalacja. Ten świecący Check. Że wtedy zmniejszyły się znacząco luzy. Albo lub też padający reduktor, który podawał by za ubogo gazu...
Ile przejechałeś na check'u? Jakie miałeś błędy, wiesz co było przyczyna tego checka?
No i domyślam się, że te 150k km, to nie dla lpg tylko dla pb jest.
Przypuszczam, że już nie będziesz musiał regulować luzu. Że się uklepało i już zostanie w tolerancji.
Co o tym myślicie? szczególnie w punkcie Check i reduktorze. Wszim?
Ile przejechałeś na check'u? Jakie miałeś błędy, wiesz co było przyczyna tego checka?
No i domyślam się, że te 150k km, to nie dla lpg tylko dla pb jest.
Przypuszczam, że już nie będziesz musiał regulować luzu. Że się uklepało i już zostanie w tolerancji.
Co o tym myślicie? szczególnie w punkcie Check i reduktorze. Wszim?
- AdamT
- Zasłużony dla forum
- Posty: 698
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
- Reputacja: 3
- Imię: Adam
- Samochód: Octavia III FL
- Silnik:
- Lokalizacja: SRC
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi
Check u Marcina świecił po tym jak ASO w Rybniku zrobiło regulację gazu przy przeglądzie (1 lub 2). Walka z ASO i Chevrolet do momentu trafienia do Czakramu trwała przez około 1-2tyś km. W skali całego przebiegu nie wydaje mi się żeby to miało jakiś większy wpływ na stan rzeczy. Z drugiej strony nikt tego nie sprawdzał przy benzynie i nie wiemy jak to wygląda bez lpg...
Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto

był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi
Niebawem ktoś jeżdżący na noPb też wpadnie w przebieg 150kkm i czeka ta sama kontrola także wyjdzie ile to lpg a ile sam silnik.
Jeżeli chodzi o reduktor to od wystąpienia objawów do wymiany może przejechalem z 2kkm. Po drodze była jeszcze cewka i nie pamiętam dokładnie co kiedy wyszło i było zrobione, trzeba by szukać po forum i wątkach bo na pewno o tym pisałem.
Jeżeli chodzi o reduktor to od wystąpienia objawów do wymiany może przejechalem z 2kkm. Po drodze była jeszcze cewka i nie pamiętam dokładnie co kiedy wyszło i było zrobione, trzeba by szukać po forum i wątkach bo na pewno o tym pisałem.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi
Wątek szkoda, żeby szedł po linii "co dziś zrobiłeś...", bardzo proszę naszych miłych moherków o wstawienie go do...
może LPG?
120 tys to wg mnie o 80tys więcej niż bez KL7. Chyba jeszcze nie masz złych objawów jak falowanie obrotów, choć w silniku z KZFR może nie występować
. Gdy nie ma hydroregulacji to utwardzenie głowicy jest przede wszystkim po to by zapewnić producentowi święty spokój w okresie gwarancyjnym. Silnik 2H0 bez LPG chyba już ktoś kontrolował i o ile pamiętam był to przebieg ok 140tys i luzy w normie. Duża szansa, że sprawdzenie w okolicach 150tys u Avatara już wiele by nie zmieniło, tzn nadal byłoby niewłaściwie ale jeszcze daleko do podparcia. Gdybam, nawiązując do teorii uklepywania.
Wnioski dla mnie są takie - kontrola luzu za 3 ..4 lata bo wtedy dobiję do setki. W silniku bez utwardzonej głowicy luzy lecą po przebiegu 30-45tys. Więc 80tys więcej to jest dobrych klika lat spokoju.
Marcin, jak będziesz realizował tą naprawę? - wymiana barku szklanek czy szlifek?
Na pewno twoje doświadczenia będą żywo obserwowane przez rzeszę posiadaczy 2H0 z LPG. Także kibiców masz zapewnionych

120 tys to wg mnie o 80tys więcej niż bez KL7. Chyba jeszcze nie masz złych objawów jak falowanie obrotów, choć w silniku z KZFR może nie występować

Wnioski dla mnie są takie - kontrola luzu za 3 ..4 lata bo wtedy dobiję do setki. W silniku bez utwardzonej głowicy luzy lecą po przebiegu 30-45tys. Więc 80tys więcej to jest dobrych klika lat spokoju.
Marcin, jak będziesz realizował tą naprawę? - wymiana barku szklanek czy szlifek?

Na pewno twoje doświadczenia będą żywo obserwowane przez rzeszę posiadaczy 2H0 z LPG. Także kibiców masz zapewnionych


- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi
Powiem co i jak jak ASO skończy bo tam to robię, wstępnie mówili o wymianach, coś tam zamówili i czekają ale ja mechanikiem nie jestem więc "mów mi tak jeszcze" 

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi
Na prawdę Wojtku wytrzymasz 3-4 lata? Nie kusi Cię żeby sprawdzić u siebie?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi
Jeszcze nie kusi. Ale masz rację, nie wiem czy do zapowiadanych 100k wytrzymam. Wystarczy jeden weekend deszczowy i brak prac zleconych (czyli zagrożenie nudą) a zacznę nerwowo się krzątać przy olku i kto wie czy mu z zaskoczenia trepanacji nie wykonam.

Szlif tańszy , więc pytaj, kontroluj koszty.Avatar pisze:Powiem co i jak jak ASO skończy bo tam to robię, wstępnie mówili o wymianach, coś tam zamówili i czekają ale ja mechanikiem nie jestem więc "mów mi tak jeszcze"

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość