
Celem było przystosowanie fabrycznych przycisków H, M, S do działania z UKP tak, aby nie było śladu bo ingerencji.
Zdecydowałem się na wersję OLED z racji kilku mankamentów wyświetlaczy LED jak np. opóźnienie w niskich temperaturach jak i kąty widzenia.
Co dostajemy w zakupionym zestawie można podejrzeć na stronie producenta.
Zacząłem spokojnie opisywać sobie kabelki wyprowadzone ze złącza molex, aby potem przy lutowaniu nie patrzeć co chwilę w instrukcję.

Następnie rozebrałem obudowę zegarka i przygotowałem ją pod montaż wyświetlacza OLED.

Z płytki elektronicznej odciąłem część na której są przyciski fabryczne i dolutowałem do nich kabelki



Następnie punktowo przykleiłem wyświetlacz do obudowy i sprawdziłem czy na pewno cały ekran jest widoczny i nie zasłania go daszek z deski rozdzielczej. Pod taśmę wyświetlacza trzeba było wykonać również nacięcie w obudowie zegarka.




Następnie skleiłem całą obudowę i przystąpiłem do przeciągnięcia 2 dodatkowych kabli do komory silnika (przy prowadzeniu zasilania do wzmacniacza przeciągnąłem ich za mało) - potrzebne są 3 do czujnika temp. zewn., 1 od sygnału wtrysku oraz 1 dodatkowy "na zapas" - np. do podpięcia pod instalację LPG.
Po ściągnięciu nadkola (a wcześniej oczywiście przedniego lewego koła) mamy dostęp do gumowego przepustu.



Kabel sygnału wtrysku wędruje na górę przy akumulatorze, natomiast 3 kable do czujnika temp. poprowadziłem obok zbiornika spryskiwaczy. Czujnik chciałem zamontować pod światłem przeciwmgielnym jednak udało mi się urwać mu jedną nóżkę i będę musiał zamówić nowy czujnik

UWAGA: dodatkowy czujnik najlepiej nie kupować ze sklepu producentów UKP bo kilkakrotnie taniej można go nabyć na Allegro

symbol - DS18B20
Kable we wnętrzu poprowadziłem pod dywanikiem a następnie za konsolą środkową - przy zdjętym daszku spokojnie do zrobienia.



Następnie lutujemy potrzebne kable


U mnie wadliwy był dołączony od producenta kabelek z oprawą biezpiecznika - musiałem założyć inną oprawkę.
Po podłączeniu zasilania, masy i acc sprawdziłem jeszcze czy wszystko OK.

Potem upchnąłem wszystko w otworze w desce (mieści się raczej bezproblemowo). Owinąłem wszystką cienką gąbką aby nic nie stukało.

Po założeniu:


Logo startowe ;P

Fabryczna plastikowa "szybka" od zegarka zmienia trochę kolor wyświetlacza z niebieskiego na taki z domieszką zieleni, nie ukazują tego zdjęcia.
Wykorzystanie fabrycznych przycisków się udało i dopóki nie przekręcimy kluczyka, nie widać żadnej ingerencji w kokpit

Polecam ten produkt

UPDATE:
POŻYCZONE ZDJĘCIE gdzie się wpiąć do ECU (sygnał wtrysku).
Ja użyłem kabelka w samym rogu, dolutowałem się do niego nie przecinając go.
