Zamontowałem gaz + hak do samochodu i bardzo obniżył mi się tył samochodu - teraz tylne zawieszenie jest niżej niż przednie.
Jak dorzucę jakiś worek 50kg do bagażnika to problemem okazują się progi zwalniające.
Poczytałem tematy na forum i w sumie nikt nie opisał, żadnego rozwiązania.
Możecie opisać czy mieliście podobny problem i jak rozwiązaliście go?
Na forum poczytałem, że nie którzy dali tylko podkładki pod sprężyny, ale brak jest konkretnej informacji jakie, gdzie kupione.
Jest też możliwość wymiany sprężyn, jak wymienię na nowe katalogowe to raczej nic się nie zmieni, a jak poszukać innych to np. na allegro są sprężyny obniżające o 30mm - a mi średnio pasuje obniżać jeszcze bardziej pojazd. Zwłaszcza jak w samochodzie zatankuje się do pełna gaz + paliwo, będzie komplet osób + dojdzie jakieś obciążenie w bagażniku i podepnie się przyczepkę. Nie robi się tego codziennie jednak dobrze by samochód był przygotowany na taką ewentualność.
Zawieszenie AVEO T200/T250 a instalacja gazowa/hak
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 19:56
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.6
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 gru 2022, o 16:42
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Kalos
- Silnik: 1.4 16V benz
- LPG: LPi VIALLE 7
- Inny samochód: Chevrolet Evanda
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Zawieszenie AVEO T200/T250 a instalacja gazowa/hak
Witam.podpinam się pod temat gdyż mam tą samą sytuację.. wkręciłem między zwoje gumy 30mm ale efekt mizerny, oprócz tego że jest sztywniej . niestety tylko takie dostałem w sklepie.wiec zostaje allegro i kupno przynajmniej 40mm albo wymiana sprężyn..wstepne założenia są takie żeby spróbować założyć sprężyny z opla Vectra B kombi.z wymiarów podanych na aukcjach powinno pasować . może jest ktoś kto robił taki zabieg, jeśli tak to z czego sprężyny zaadaptować.dla porównania:
Sprężyny kalos: długość 355, grubość 11, średnica zew 123
Sprężyny opel: długość 342, grubość 11, średnica zew 119
Na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie..w jednym i drugim przypadku góra jest szersza od dołu, ilość zwoi tez ok, opel niby jest krótszy ale z kolei na pewno twardszy.a wy co myślicie, ryzykować czy szukać innego rozwiązania?
Dodano po 6 minutach 24 sekundach:
Przepraszam za zdublowane zdjęcia ale coś namieszałem
Sprężyny kalos: długość 355, grubość 11, średnica zew 123
Sprężyny opel: długość 342, grubość 11, średnica zew 119
Na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie..w jednym i drugim przypadku góra jest szersza od dołu, ilość zwoi tez ok, opel niby jest krótszy ale z kolei na pewno twardszy.a wy co myślicie, ryzykować czy szukać innego rozwiązania?
Dodano po 6 minutach 24 sekundach:
Przepraszam za zdublowane zdjęcia ale coś namieszałem
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Zawieszenie AVEO T200/T250 a instalacja gazowa/hak
Po zainstalowaniu LPG w T250 wymieniłem amortyzatory na gazowe Kayaba i tył trochę się podniósł, jednak bardzo niewiele.
Ostatecznie jednak znajomy tokarz wykonał mi z poliamidu takie dość masywne "podkładki" pod dolny zwój sprężyn, które osobiście zaprojektowałem po szczegółowych oględzinach auta i w oparciu o zdrowy rozsądek. Grubość tych podkładek wynosiła 25mm.
Były one tak pomyślane, że dołem wchodziły na oryginalne gniazdo sprężyny, a na górze miały stosowny kołnierzyk, który odwzorowywał jej osadzenie.
Po ich zastosowaniu tył auta wrócił do położenia pierwotnego sprzed założenia gazu.
Jeździłem z tym wiele lat i w takim stanie sprzedałem auto.
Ostatecznie jednak znajomy tokarz wykonał mi z poliamidu takie dość masywne "podkładki" pod dolny zwój sprężyn, które osobiście zaprojektowałem po szczegółowych oględzinach auta i w oparciu o zdrowy rozsądek. Grubość tych podkładek wynosiła 25mm.
Były one tak pomyślane, że dołem wchodziły na oryginalne gniazdo sprężyny, a na górze miały stosowny kołnierzyk, który odwzorowywał jej osadzenie.
Po ich zastosowaniu tył auta wrócił do położenia pierwotnego sprzed założenia gazu.
Jeździłem z tym wiele lat i w takim stanie sprzedałem auto.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 gru 2022, o 16:42
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Kalos
- Silnik: 1.4 16V benz
- LPG: LPi VIALLE 7
- Inny samochód: Chevrolet Evanda
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Zawieszenie AVEO T200/T250 a instalacja gazowa/hak
Na razie przekopuje allegro a jutro muszę wyciągnąć sprężynę i pomierzyć srednice górnego o dolnego zwoju oraz średnicę,,tulejki"w gnieździe na sprężynę gdyż według moich pomiarów na ,,oko" otwór w gumie powinien mieć ok6cm a praktycznie wszystkie dostępne i rozsądne mają ok 4..już nie wspomnę że sporo jest aukcji z brakiem istotnych wymiarów bo sama grubość gumy to trochę słaba informacja 

- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Zawieszenie AVEO T200/T250 a instalacja gazowa/hak
Jakiej gumy ? Tego nie da się zrobić z gumy, bo sprężyna nie pracuje idealnie poosiowo i podkładki z gumy się ukosują grożąc spadnięciem sprężyny. Przepraktykowane !
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1314
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 32
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Inny samochód: Hyundai i20 Cool
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Zawieszenie AVEO T200/T250 a instalacja gazowa/hak
Z tego co pamiętam to sprężyny pracują na wyboczeniu, prawda?
Nowa odma dobra na wszystko!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości