Zawieszenie AVEO T200/T250 a instalacja gazowa/hak

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
tayjkt
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 23 sie 2019, o 19:56
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Aveo
Silnik: 1.6
LPG: TAK
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Zawieszenie AVEO T200/T250 a instalacja gazowa/hak

Post autor: tayjkt » 10 mar 2020, o 11:12

Zamontowałem gaz + hak do samochodu i bardzo obniżył mi się tył samochodu - teraz tylne zawieszenie jest niżej niż przednie.
Jak dorzucę jakiś worek 50kg do bagażnika to problemem okazują się progi zwalniające.
Poczytałem tematy na forum i w sumie nikt nie opisał, żadnego rozwiązania.

Możecie opisać czy mieliście podobny problem i jak rozwiązaliście go?

Na forum poczytałem, że nie którzy dali tylko podkładki pod sprężyny, ale brak jest konkretnej informacji jakie, gdzie kupione.
Jest też możliwość wymiany sprężyn, jak wymienię na nowe katalogowe to raczej nic się nie zmieni, a jak poszukać innych to np. na allegro są sprężyny obniżające o 30mm - a mi średnio pasuje obniżać jeszcze bardziej pojazd. Zwłaszcza jak w samochodzie zatankuje się do pełna gaz + paliwo, będzie komplet osób + dojdzie jakieś obciążenie w bagażniku i podepnie się przyczepkę. Nie robi się tego codziennie jednak dobrze by samochód był przygotowany na taką ewentualność.

Piter84
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 1 gru 2022, o 16:42
Reputacja: 0
Imię: Piotrek
Samochód: Kalos
Silnik: 1.4 16V benz
LPG: LPi VIALLE 7
Inny samochód: Chevrolet Evanda
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Zawieszenie AVEO T200/T250 a instalacja gazowa/hak

Post autor: Piter84 » 1 gru 2022, o 17:03

Witam.podpinam się pod temat gdyż mam tą samą sytuację.. wkręciłem między zwoje gumy 30mm ale efekt mizerny, oprócz tego że jest sztywniej . niestety tylko takie dostałem w sklepie.wiec zostaje allegro i kupno przynajmniej 40mm albo wymiana sprężyn..wstepne założenia są takie żeby spróbować założyć sprężyny z opla Vectra B kombi.z wymiarów podanych na aukcjach powinno pasować . może jest ktoś kto robił taki zabieg, jeśli tak to z czego sprężyny zaadaptować.dla porównania:
Sprężyny kalos: długość 355, grubość 11, średnica zew 123
Sprężyny opel: długość 342, grubość 11, średnica zew 119
Na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie..w jednym i drugim przypadku góra jest szersza od dołu, ilość zwoi tez ok, opel niby jest krótszy ale z kolei na pewno twardszy.a wy co myślicie, ryzykować czy szukać innego rozwiązania?

Dodano po 6 minutach 24 sekundach:
Przepraszam za zdublowane zdjęcia ale coś namieszałem
Załączniki
IMG_20221201_162502.jpg
IMG_20221201_162623.jpg
IMG_20221201_162502.jpg
IMG_20221201_162623.jpg
IMG_20221201_162502.jpg
IMG_20221201_162623.jpg

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Zawieszenie AVEO T200/T250 a instalacja gazowa/hak

Post autor: tdon » 1 gru 2022, o 19:40

Po zainstalowaniu LPG w T250 wymieniłem amortyzatory na gazowe Kayaba i tył trochę się podniósł, jednak bardzo niewiele.
Ostatecznie jednak znajomy tokarz wykonał mi z poliamidu takie dość masywne "podkładki" pod dolny zwój sprężyn, które osobiście zaprojektowałem po szczegółowych oględzinach auta i w oparciu o zdrowy rozsądek. Grubość tych podkładek wynosiła 25mm.
Były one tak pomyślane, że dołem wchodziły na oryginalne gniazdo sprężyny, a na górze miały stosowny kołnierzyk, który odwzorowywał jej osadzenie.
Po ich zastosowaniu tył auta wrócił do położenia pierwotnego sprzed założenia gazu.
Jeździłem z tym wiele lat i w takim stanie sprzedałem auto.

Piter84
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 1 gru 2022, o 16:42
Reputacja: 0
Imię: Piotrek
Samochód: Kalos
Silnik: 1.4 16V benz
LPG: LPi VIALLE 7
Inny samochód: Chevrolet Evanda
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Zawieszenie AVEO T200/T250 a instalacja gazowa/hak

Post autor: Piter84 » 2 gru 2022, o 00:55

Na razie przekopuje allegro a jutro muszę wyciągnąć sprężynę i pomierzyć srednice górnego o dolnego zwoju oraz średnicę,,tulejki"w gnieździe na sprężynę gdyż według moich pomiarów na ,,oko" otwór w gumie powinien mieć ok6cm a praktycznie wszystkie dostępne i rozsądne mają ok 4..już nie wspomnę że sporo jest aukcji z brakiem istotnych wymiarów bo sama grubość gumy to trochę słaba informacja :)

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Zawieszenie AVEO T200/T250 a instalacja gazowa/hak

Post autor: tdon » 5 gru 2022, o 11:04

Jakiej gumy ? Tego nie da się zrobić z gumy, bo sprężyna nie pracuje idealnie poosiowo i podkładki z gumy się ukosują grożąc spadnięciem sprężyny. Przepraktykowane !

Awatar użytkownika
MIDO
Wymiatacz
Posty: 1314
Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
Reputacja: 32
Imię: Miłosz
Samochód: Aveo T300 LTZ
Silnik: 1,4 74kW
LPG: BRC SQ32 Alba
Inny samochód: Hyundai i20 Cool
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zawieszenie AVEO T200/T250 a instalacja gazowa/hak

Post autor: MIDO » 5 gru 2022, o 13:49

Z tego co pamiętam to sprężyny pracują na wyboczeniu, prawda?
Nowa odma dobra na wszystko!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości