
nie odpala
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 15:49
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: epica
- Silnik: 2.0 d
- Lokalizacja: dolnośląskie
- Kontakt:
nie odpala
witam zakupiłem epice 2.0 d 2007 rok i autko coraz ciężej podpala na chwile obecna muszę długo kręcić aby odpalił czasem muszę mu pakiem prysnąć mechanik mówił mi ze wtryski ale chce zobaczyc od innej strony prosze o pomoc 

- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: nie odpala
A to nie aku?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1099
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: nie odpala
Mechanik mógł mieć rację. Powodem mogą być wtryski. Aku raczej nie. Błędów nie ma? Jak wygląda kultura pracy na zimnym silniku? Nie dymi?
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: nie odpala
Zanim mechanik położy łapki na wtryskach niech przeprowadzi diagnostykę.
Zalecam najpierw zbadać świece żarowe, czy wszystkie grzeją, a jeżeli grzeją to czy poprawnie.
Potem przyjrzeć się ciśnieniu paliwa, zarówno na pompie elektrycznej jak i podczas pracy (interfejsem diagnostycznym zobaczyć wykres na listwie CR) (viewtopic.php?p=147553#p147553)
Podobny temat z bardzo podobnym silnikiem:
viewtopic.php?f=28&t=9272
Zalecam najpierw zbadać świece żarowe, czy wszystkie grzeją, a jeżeli grzeją to czy poprawnie.
Potem przyjrzeć się ciśnieniu paliwa, zarówno na pompie elektrycznej jak i podczas pracy (interfejsem diagnostycznym zobaczyć wykres na listwie CR) (viewtopic.php?p=147553#p147553)
Podobny temat z bardzo podobnym silnikiem:
viewtopic.php?f=28&t=9272
-
- Profesjonalista
- Posty: 855
- Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
- Reputacja: 7
- Imię: Jarosław
- Samochód: Epica , Malibu LTZ
- Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: nie odpala
Jaki przebieg masz Daniel?
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: nie odpala
Temat jest dość prosty. Poniżej możliwe przyczyny:
1) Problem ze świecami żarowymi, nie grzeją. Może być przerwanym obwód, lub uszkodzona świeca.
2) Zapowietrzanie się układu paliwowego, najprawdopodobniej w okolicach obudowy filtra paliwa, lub w samej obudowie. Jakaś nieszczelność na obudowie.
3) Jednakże najprawdopodobniej, to moim zdaniem masz walnięty jeden lub dwa wtryski i na 90% jest to końcówka wtrysku. Zrób próbę przelewową i zobacz, który wtrysk ma dużą korektę. Wyjmij wtrysk i wymień końcówkę (koszt to jakieś 200 zł/szt.) i sprawdź ponownie korektę. Możesz też przy okazji przeczyścić EGR, przepustnicę i wejście do kolektora ssącego. Jak byś wyjął też kolektor, to możesz mu zaspawać klapy. Po takiej operacji dostaniesz ze 20 koni do przodu
Możesz też spróbować najpierw zalać autko jakimś dobrym paliwem premium, albo zwykłym paliwem i dodać mu jakiś środek do czyszczenia wtrysków. Jak wtryski jeszcze nie są jakoś bardzo zalepione, to powinno pomóc.
1) Problem ze świecami żarowymi, nie grzeją. Może być przerwanym obwód, lub uszkodzona świeca.
2) Zapowietrzanie się układu paliwowego, najprawdopodobniej w okolicach obudowy filtra paliwa, lub w samej obudowie. Jakaś nieszczelność na obudowie.
3) Jednakże najprawdopodobniej, to moim zdaniem masz walnięty jeden lub dwa wtryski i na 90% jest to końcówka wtrysku. Zrób próbę przelewową i zobacz, który wtrysk ma dużą korektę. Wyjmij wtrysk i wymień końcówkę (koszt to jakieś 200 zł/szt.) i sprawdź ponownie korektę. Możesz też przy okazji przeczyścić EGR, przepustnicę i wejście do kolektora ssącego. Jak byś wyjął też kolektor, to możesz mu zaspawać klapy. Po takiej operacji dostaniesz ze 20 koni do przodu

Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 00:52
- Reputacja: 0
- Imię: Olo
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: nie odpala
Usunąłeś u siebie te klapy? Wydaje się prosta operacja, ściągnąć kolektor i usunąć te klapki co?
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: nie odpala
U siebie nie, bo jeszcze nie miałem potrzeby ściągania kolektora, ale robiłem to już z teściem w innych dieslach i różnica byla zawsze odczuwalna. Nie bez znaczenia było też na pewno czyszczenie całego dolotu z sadzy. Tam czasem, z niektórych silników, to naprawdę wyciągaliśmy ten syf niemal całymi garściami...
Jak wytargam swój kolektor w Epice to też na pewno zrobię z tym porządek i zaspawam klapy.
Jak wytargam swój kolektor w Epice to też na pewno zrobię z tym porządek i zaspawam klapy.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 00:52
- Reputacja: 0
- Imię: Olo
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: nie odpala
Jak zrobie u siebie swiatła, zegary, radio to podziubie w tym kolektorze 

-
- Aktywny
- Posty: 94
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 23:13
- Reputacja: 2
- Imię: Marcin
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 R6
- LPG: mhm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: nie odpala
Hej.. ja miałem podobnie (moze nie w takim stopniu) w benzynie. Wymienilem filtr paliwa.
Pomogło! Zacznij od tych najtanszych napraw
Pozdrawiam
Pomogło! Zacznij od tych najtanszych napraw

Pozdrawiam
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: nie odpala
A te wasze kolektory to są aluminiowe? Pytam bo jak są to chyba nie mają klap wirowych.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: nie odpala
A tego to nie wiem. Jeszcze nie rozbierałem kolektora ssącego w mojej Epice. Jednakże nie ma znaczenia czy są klapy, czy ich nie ma. Takie czyszczenie będzie na pewno przydatne, tym bardziej jeśli auto ma problem z odpalaniem.
Z tym filtrem paliwa to też może być dobry trop. Jeśli nie był już długo wymieniany, to warto go wymienić.
Ja jednak obstawiam wtryski.
Z tym filtrem paliwa to też może być dobry trop. Jeśli nie był już długo wymieniany, to warto go wymienić.
Ja jednak obstawiam wtryski.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: nie odpala
Ale żeby sprawdzić czy są klapy nie trzeba rozbierać kolektora. Zawalony filtr paliwa to raczej powoduje problemy przy wysokich obrotach a nie przy odpalaniu ale wymienić można.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: nie odpala
Nie mam pod ręką magnesu i nie znam się na metalurgii aż tak dobrze, żeby ocenić czy to jest stal, czy aluminium.
Moim zdaniem zawalony filtr może bardzo utrudniać "przechodzenie" paliwa, a co za tym idzie problemy z rozruchem, tym bardziej na zimnym silniku i po dłuższym postoju.
Moim zdaniem zawalony filtr może bardzo utrudniać "przechodzenie" paliwa, a co za tym idzie problemy z rozruchem, tym bardziej na zimnym silniku i po dłuższym postoju.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: nie odpala
Wnioskuję z tego postu że jesteś mechanikiem. Aby stwierdzić czy są klapy wirowe wystarczy rzut okiem, nie jest potrzebny magnes ani znajomość metalurgii.KonradMaster pisze: ↑24 lut 2020, o 16:52U siebie nie, bo jeszcze nie miałem potrzeby ściągania kolektora, ale robiłem to już z teściem w innych dieslach
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: nie odpala
Źle wnioskujesz. Mój teść jest mechanikiem, a ja tylko czasem mu pomagam typowo hobbistycznie.
Ale już przynajmniej wiem skąd się wzięła Twoja stopka...
Ale już przynajmniej wiem skąd się wzięła Twoja stopka...
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: nie odpala
Tak myślałem, ale niech teść spojrzy to Ci powie czy masz klapy. 

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość