Spadające obroty po odjęciu gazu

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Kamil107
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 12 sty 2020, o 20:35
Imię: Kamil
Chevi: Captiva
Silnik: 2.0 150km
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Spadające obroty po odjęciu gazu

Post autor: Kamil107 » 13 sty 2020, o 08:59

Witam wszystkich.Od niedawna jestem właścicielem captiva 2007 rok 2.0 150km w automacie, i jadąc na każdym biegu po odjeciu nogi z gazu obroty spadają na jałowe.
I moje pytanie brzmi czy obroty po odjeciu gazu nie powinny zostać na swoim miejscu i powinno rozpocząć się hamowanie silnikiem?

kochar
Profesjonalista
Posty: 501
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Spadające obroty po odjeciu gazu

Post autor: kochar » 13 sty 2020, o 09:49

Prawdopodobnie coś z lock-up, za wcześnie się rozłącza. U mnie lock-up rozłącza się jak dobrze pamiętam przy około 1200 obr.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
dokia
Wymiatacz
Posty: 1574
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Imię: Dorota
Chevi: Opel Insignia
Silnik: PB A20NHT 220KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Spadające obroty po odjeciu gazu

Post autor: dokia » 13 sty 2020, o 10:17

Mam też automat i u mnie nie ma takiego zjawiska. Rzeczywiście może lock-up. On chyba poniżej 30km/h może już nie trzymać. A spróbuj zrobić reset skrzyni, automatom często pomaga. Odłącz akumulator na minimum 20min, potem wyjedź na spokojną drogę tak aby sama przeprowadziła spokojną adaptację przy spokojnych twoich ruchach na pedale gazu i hamulca.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

kochar
Profesjonalista
Posty: 501
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Spadające obroty po odjeciu gazu

Post autor: kochar » 13 sty 2020, o 10:31

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
dokia
Wymiatacz
Posty: 1574
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Imię: Dorota
Chevi: Opel Insignia
Silnik: PB A20NHT 220KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Spadające obroty po odjeciu gazu

Post autor: dokia » 13 sty 2020, o 11:41

Na filmie to chyba benzyna, nie? a kolega czasem nie ma diesla w tej Captivie? to też różnica, bo u mnie w benzynowym obroty spadały po odpuszczeniu gazu przy brudnej przepustnicy, po wyczyszczeniu było OK.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Kamil107
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 12 sty 2020, o 20:35
Imię: Kamil
Chevi: Captiva
Silnik: 2.0 150km
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Spadające obroty po odjeciu gazu

Post autor: Kamil107 » 13 sty 2020, o 13:31

Czyli dobrze mi się wydawało że obroty powinny zostawać na swoim miejscu aktualnie auto oddałem do mechanika na rozrząd wymianę oleju w silniku i skrzyni też także za tydzień będę miał auto.
Także wtedy odłącze aku ewentualnie w planach mam wyczyścić dolot tj. kolektor, egr, przepustnice itd. korzystając z okazji nie ma ktoś może manualna od tego?
Rozumiem że jeżeli to nie pomoże to pewnie hydrokinetyk do wymiany?

Awatar użytkownika
dokia
Wymiatacz
Posty: 1574
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Imię: Dorota
Chevi: Opel Insignia
Silnik: PB A20NHT 220KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Spadające obroty po odjęciu gazu

Post autor: dokia » 13 sty 2020, o 14:43

Najpierw to chyba reset skrzyni. Już wszystkiego nie czyść naraz, bo może nie trzeba. Przepustnice są w benzynach. Skoro masz auto na wymianie rozrządu to i tak pewnie reset zostanie zrobiony, bo raczej odłączą akumulator. Wtedy dobrze kilkanaście km przejechać spokojnie, skrzynia sama zaadaptuje się.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Kamil107
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 12 sty 2020, o 20:35
Imię: Kamil
Chevi: Captiva
Silnik: 2.0 150km
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Spadające obroty po odjęciu gazu

Post autor: Kamil107 » 13 sty 2020, o 15:05

Wyczyścić chce bo trochę dużo spaliła jak nią jechałem w trasie to komputer pokazywał 10.3 litra (tak wiem że to krowa i w dodatku w automacie ale wydaje mi się to za dużo jak na samą trasę) a wyczytałem tu na forum że przy takich spalaniach pomagało czyszczenie

Awatar użytkownika
dokia
Wymiatacz
Posty: 1574
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Imię: Dorota
Chevi: Opel Insignia
Silnik: PB A20NHT 220KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Spadające obroty po odjęciu gazu

Post autor: dokia » 13 sty 2020, o 15:12

No nie przeszkadza na pewno 😘
Przy okazji, jak już robisz porządki to i w filtr powietrza zajrzyj 🤗
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

kochar
Profesjonalista
Posty: 501
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Spadające obroty po odjęciu gazu

Post autor: kochar » 13 sty 2020, o 15:35

dokia pisze:
13 sty 2020, o 14:43
Przepustnice są w benzynach.
W dislach też są tylko mówią na to klapa gasząca działają podobnie ale ma inne zadanie.

Do Kamil107
Nie wiem jak powinno być u Ciebie ale chyba podobnie, u mnie jak np. jadę 60 km/h i odpuszczam gaz auto wyczuwalnie hamuje silnikiem a obroty oczywiście spadają ale łagodnie a tak przy około 1200 obrotów lock-ap rozłącza się i obroty gwałtownie spadają do jałowych a auto toczy się jakby było na luzie. Może wymiana oleju coś pomoże ale nie wydaje się.
Spalanie może być większe przez lock-ap, który się nie załączy i jest taki efekt jakby się ślizgało sprzęgło tzn. z silnika wychodzi np. 2000 ob/min a ze sprzęgła hydro na skrzynię 1800 obr/min. Lock-ap jest po to aby było 1:1.
Zrób porządną diagnostykę, może coś wyjdzie.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2020, o 00:36 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: jak by = jakby + interpunkcja
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Kamil107
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 12 sty 2020, o 20:35
Imię: Kamil
Chevi: Captiva
Silnik: 2.0 150km
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Spadające obroty po odjęciu gazu

Post autor: Kamil107 » 13 sty 2020, o 15:47

Ok to poczekam z tydzień bo auto u teściów u mechanika zostawiłem na ten rozrząd i jak odbiorę to podepne go pod opcoma czy są jakieś błędy.
A z rozbiórka kolektora itd dużo roboty?

kochar
Profesjonalista
Posty: 501
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Spadające obroty po odjęciu gazu

Post autor: kochar » 13 sty 2020, o 15:55

W moim jest trochę roboty przy kolektorze ale w Twoim to nie mam pojęcia. Nie wiem czy masz klapy wirowe w kolektorze bo jak masz to warto tam zajrzeć.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
scott
Bywalec
Posty: 166
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadające obroty po odjęciu gazu

Post autor: scott » 13 sty 2020, o 16:04

Jeżeli się nie mylę to silnik 150KM ma aluminiowy kolektor i nie ma tam klap wirowych.
Żeby go ściągnąć to trzeba będzie spuścić ciecz chłodzącą.
Na pewno trzeba będzie mieć dobry zestaw kluczy, bo pompa paliwa blokuje łatwe dojście do niektórych śrub.
Jak już będziesz się za to zabierał to nie zapomnij sobie kupić zestawu uszczelek (kolektor, EGR).

Wg. mnie w klapie nie będziesz miał dużego nagaru. Bo wejście spalin jest tuż za klapą, a więc powietrze będzie pchało spaliny do środka, a silnik zasycał w przypadku jej przymknięcia.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2020, o 16:08 przez scott, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil107
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 12 sty 2020, o 20:35
Imię: Kamil
Chevi: Captiva
Silnik: 2.0 150km
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Spadające obroty po odjęciu gazu

Post autor: Kamil107 » 13 sty 2020, o 16:06

Ok czyli dłuższą robota jak trzeba demontowac pompę i płyn spuszczac

Awatar użytkownika
scott
Bywalec
Posty: 166
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadające obroty po odjęciu gazu

Post autor: scott » 13 sty 2020, o 16:08

Chyba nie trzeba demontować pompy, ale jak dobrze pamiętam to przez nią niełatwe jest dojście do kilku śrub.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości