T300 temperatura wody chłodzącej

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Mariusz
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 2 sty 2020, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: T300 sedan
Silnik: 1.2 86 KM
LPG: tak, BRC
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

T300 temperatura wody chłodzącej

Post autor: Mariusz » 2 sty 2020, o 19:52

Cześć

mojej żonie ostatnio strzelił czujnik tempratury i auto zostało oddane na warsztat. Wymienino czujnik plus termostat, ale coś mnie tkęło by doposażyć się o
https://allegro.pl/oferta/interfejs-vga ... OGU4ZmU%3D
by sprwadzić temperaturę płynu i okazuje się że temperatura dochodzi do 110 po czym spada do 103 i znowu do 110. Wentylator się załącza i wyłącza przy pewnych wartościach. Waż wychodzący z termostatu jest zimny i żaden nie jest napuchnięty. Układ jest dobrze odpowietrzony.
Na filmie gościu podaje że temperatura załączenia termostatu powinna być ok 103 stopni https://www.youtube.com/watch?v=7w8HCgT5CzQ.
Stąd moje pytanie czy tak ma być czy raczej powinienem iść i reklamować.
Obawiam się że termostat jest ciągle zamknięty i chłodzenie odbywa się na małym obiegu.
Ogrzewanie w kabinie działa bezproblemowo.
Czy ktoś sprawdzał w T300 jaka ma temperaturę wody? Bo w tych modelach nie ma wskaźnika analogowego jest tylko sama dioda która się zapala.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: T300 temperatura wody chłodzącej

Post autor: etac » 2 sty 2020, o 19:53

To jest normalna praca tego układu.

Aczkolwiek ciekawe jest ze ten wąż jest zimny, bo powyżej 105 powinien być ciepły.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Mariusz
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 2 sty 2020, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: T300 sedan
Silnik: 1.2 86 KM
LPG: tak, BRC
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: T300 temperatura wody chłodzącej

Post autor: Mariusz » 2 sty 2020, o 19:59

Pompa wody jest gorąca (musi bo przykręcona jest do bloku), a wąż wychodzący z termostatu i wchodzący na dół chłodnicy jest zimny. Samego termostatu nie da się okrślić bo jest z tworzywa sztucznego. Wąż wchodzący z prawej strony od góry do chłodnicy jest gorący. Gdzieś wyczytałem że lampka ostrzegająca o temperaturze zapala się przy ok 116 stopni czy to prawda?

cannibal2000
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 12 lut 2017, o 21:05
Reputacja: 1
Imię: Mark
Samochód: AVEO T300
Silnik: 1.2 86KM
LPG: KiNG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: T300 temperatura wody chłodzącej

Post autor: cannibal2000 » 15 mar 2020, o 14:26

Mam tak samo, ten typ tak po prostu ma. Sprawdzałem u kolegi w Corsie z tym samym silnikiem - identycznie.

mirczas1987
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 25 wrz 2016, o 21:16
Reputacja: 0
Imię: Mirosław
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Re: T300 temperatura wody chłodzącej

Post autor: mirczas1987 » 8 lut 2021, o 11:19

Siemanko wszystkim
Posiadam Aveo t 300 1.4 b+g.
I też ostatnio miałem przygodę, wracając z pracy w połowie drogi na zakręcie wyświetlił mi się komunikat że jest przegrzany silnik więc się zatrzymałem wyłączyłem zapłon i podniosłem maskę i widzę ze płyn chłodzący uciekł przez dziurę przelewową w zbiorniku.Dolałem 1l. bo tylko tyle miałem i spokojnie dojechałem do domu i dolałem kolejne 0.7 l. aby poziom się zgadzał z zbiorniku, zakupiłem sobie też czytnik do gniazda OBDII i zauważyłem ze po jakimś 5 min. płyn nagrzewa się do 90 st. C. i w czasie drogi do pracy i do Domu oscyluje się od 105 do 100 nie schodzi niżej.
Czy ty też tak miałeś Mariusz?

cannibal2000
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 12 lut 2017, o 21:05
Reputacja: 1
Imię: Mark
Samochód: AVEO T300
Silnik: 1.2 86KM
LPG: KiNG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: T300 temperatura wody chłodzącej

Post autor: cannibal2000 » 8 lut 2021, o 21:38

Wygląda na to że termostat masz sprawny, jeżeli zbija temperaturę w dół do 100 stopni - u mnie dochodzi do 113 i spada na 99 stopni - te silniki niby tak mają.
Doszło do wrzenia płynu chłodniczego - wymień na G12++ jeżeli będzie się powtarzało to niestety wywalona jest pewnie UPG uszczelka pod głowicą (LPG robi swoje) - idzie przedmuch w płyn chłodzący - można sprawdzić testerem na CO2.

mirczas1987
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 25 wrz 2016, o 21:16
Reputacja: 0
Imię: Mirosław
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Re: T300 temperatura wody chłodzącej

Post autor: mirczas1987 » 15 lut 2021, o 09:59

Na razie był to jednorazowy wybryk test na co2 przebiegło negatywnie(brak spalin) uszczelka jest na razie ok ale zbliża się wymiana łańcucha rozrządu i czyszczenie gniazd zaworowych i wszystko co się z tym wiąże tak wiec i uszczelka też będzie wymianiana na razie jeżdżę i kontroluje sytuacje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość