Cześć
mojej żonie ostatnio strzelił czujnik tempratury i auto zostało oddane na warsztat. Wymienino czujnik plus termostat, ale coś mnie tkęło by doposażyć się o
https://allegro.pl/oferta/interfejs-vga ... OGU4ZmU%3D
by sprwadzić temperaturę płynu i okazuje się że temperatura dochodzi do 110 po czym spada do 103 i znowu do 110. Wentylator się załącza i wyłącza przy pewnych wartościach. Waż wychodzący z termostatu jest zimny i żaden nie jest napuchnięty. Układ jest dobrze odpowietrzony.
Na filmie gościu podaje że temperatura załączenia termostatu powinna być ok 103 stopni https://www.youtube.com/watch?v=7w8HCgT5CzQ.
Stąd moje pytanie czy tak ma być czy raczej powinienem iść i reklamować.
Obawiam się że termostat jest ciągle zamknięty i chłodzenie odbywa się na małym obiegu.
Ogrzewanie w kabinie działa bezproblemowo.
Czy ktoś sprawdzał w T300 jaka ma temperaturę wody? Bo w tych modelach nie ma wskaźnika analogowego jest tylko sama dioda która się zapala.
T300 temperatura wody chłodzącej
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 sty 2020, o 19:16
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: T300 sedan
- Silnik: 1.2 86 KM
- LPG: tak, BRC
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: T300 temperatura wody chłodzącej
To jest normalna praca tego układu.
Aczkolwiek ciekawe jest ze ten wąż jest zimny, bo powyżej 105 powinien być ciepły.
Aczkolwiek ciekawe jest ze ten wąż jest zimny, bo powyżej 105 powinien być ciepły.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 sty 2020, o 19:16
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: T300 sedan
- Silnik: 1.2 86 KM
- LPG: tak, BRC
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: T300 temperatura wody chłodzącej
Pompa wody jest gorąca (musi bo przykręcona jest do bloku), a wąż wychodzący z termostatu i wchodzący na dół chłodnicy jest zimny. Samego termostatu nie da się okrślić bo jest z tworzywa sztucznego. Wąż wchodzący z prawej strony od góry do chłodnicy jest gorący. Gdzieś wyczytałem że lampka ostrzegająca o temperaturze zapala się przy ok 116 stopni czy to prawda?
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 12 lut 2017, o 21:05
- Reputacja: 1
- Imię: Mark
- Samochód: AVEO T300
- Silnik: 1.2 86KM
- LPG: KiNG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: T300 temperatura wody chłodzącej
Mam tak samo, ten typ tak po prostu ma. Sprawdzałem u kolegi w Corsie z tym samym silnikiem - identycznie.
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 wrz 2016, o 21:16
- Reputacja: 0
- Imię: Mirosław
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
Re: T300 temperatura wody chłodzącej
Siemanko wszystkim
Posiadam Aveo t 300 1.4 b+g.
I też ostatnio miałem przygodę, wracając z pracy w połowie drogi na zakręcie wyświetlił mi się komunikat że jest przegrzany silnik więc się zatrzymałem wyłączyłem zapłon i podniosłem maskę i widzę ze płyn chłodzący uciekł przez dziurę przelewową w zbiorniku.Dolałem 1l. bo tylko tyle miałem i spokojnie dojechałem do domu i dolałem kolejne 0.7 l. aby poziom się zgadzał z zbiorniku, zakupiłem sobie też czytnik do gniazda OBDII i zauważyłem ze po jakimś 5 min. płyn nagrzewa się do 90 st. C. i w czasie drogi do pracy i do Domu oscyluje się od 105 do 100 nie schodzi niżej.
Czy ty też tak miałeś Mariusz?
Posiadam Aveo t 300 1.4 b+g.
I też ostatnio miałem przygodę, wracając z pracy w połowie drogi na zakręcie wyświetlił mi się komunikat że jest przegrzany silnik więc się zatrzymałem wyłączyłem zapłon i podniosłem maskę i widzę ze płyn chłodzący uciekł przez dziurę przelewową w zbiorniku.Dolałem 1l. bo tylko tyle miałem i spokojnie dojechałem do domu i dolałem kolejne 0.7 l. aby poziom się zgadzał z zbiorniku, zakupiłem sobie też czytnik do gniazda OBDII i zauważyłem ze po jakimś 5 min. płyn nagrzewa się do 90 st. C. i w czasie drogi do pracy i do Domu oscyluje się od 105 do 100 nie schodzi niżej.
Czy ty też tak miałeś Mariusz?
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 12 lut 2017, o 21:05
- Reputacja: 1
- Imię: Mark
- Samochód: AVEO T300
- Silnik: 1.2 86KM
- LPG: KiNG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: T300 temperatura wody chłodzącej
Wygląda na to że termostat masz sprawny, jeżeli zbija temperaturę w dół do 100 stopni - u mnie dochodzi do 113 i spada na 99 stopni - te silniki niby tak mają.
Doszło do wrzenia płynu chłodniczego - wymień na G12++ jeżeli będzie się powtarzało to niestety wywalona jest pewnie UPG uszczelka pod głowicą (LPG robi swoje) - idzie przedmuch w płyn chłodzący - można sprawdzić testerem na CO2.
Doszło do wrzenia płynu chłodniczego - wymień na G12++ jeżeli będzie się powtarzało to niestety wywalona jest pewnie UPG uszczelka pod głowicą (LPG robi swoje) - idzie przedmuch w płyn chłodzący - można sprawdzić testerem na CO2.
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 wrz 2016, o 21:16
- Reputacja: 0
- Imię: Mirosław
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
Re: T300 temperatura wody chłodzącej
Na razie był to jednorazowy wybryk test na co2 przebiegło negatywnie(brak spalin) uszczelka jest na razie ok ale zbliża się wymiana łańcucha rozrządu i czyszczenie gniazd zaworowych i wszystko co się z tym wiąże tak wiec i uszczelka też będzie wymianiana na razie jeżdżę i kontroluje sytuacje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość