kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 14:37
- Reputacja: 0
- Imię: Monika
- Samochód: Cruze LS
- Silnik: 1,6 benzyna 113 KM
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
Cześć,
przejrzałam całe forum i nie znalazłam podobnego przypadku. Kupiłam Chevroleta Cruze LS 1,6 benzyna 2009 113 km jakieś 3 miesiące temu, auto sprawdzone z Danii. Po dwóch dniach od zakupu zaczęły się problemy z odpaleniem auta. Raz odpalał bez problemu a raz nic. Po wyczyszczeniu wtyczki do modułu ABS problem minął. Natomiast pojawił się nowy. Podczas jazdy zapalają mi się 3 kontrolki (trakcja, ślizgający się samochód i kontrolka P) kiedy zapalają się te ikonki słychać sygnał dźwiękowy i odcina mi wszystkie zegary i wskaźnik paliwa, zacina się wszystko na minut i potem wraca do normy. Kontrolki świecą do momentu zgaszenia silnika. Po zapaleniu jest spokój na chwilę. Dodatkowo od kilku dni kiedy zapalają mi się te trzy kontrolki, po odcięciu zegarów pokazuje mi kontrolkę od akumulatora.
Auto było podpinane pod kompa i wywalało ciągle tylko jeden błąd U0073.
Na fejsie wskazywali na cewkę i świece ale nie mam żadnych problemów z silnikiem, pracuje równo i nie traci mocy.
Mechanik polecił wymienić przewód masy (zrobiliśmy obejście, wyczyszczone wszystkie masy).
Zastawiamy się gdzie może leżeć problem.
przejrzałam całe forum i nie znalazłam podobnego przypadku. Kupiłam Chevroleta Cruze LS 1,6 benzyna 2009 113 km jakieś 3 miesiące temu, auto sprawdzone z Danii. Po dwóch dniach od zakupu zaczęły się problemy z odpaleniem auta. Raz odpalał bez problemu a raz nic. Po wyczyszczeniu wtyczki do modułu ABS problem minął. Natomiast pojawił się nowy. Podczas jazdy zapalają mi się 3 kontrolki (trakcja, ślizgający się samochód i kontrolka P) kiedy zapalają się te ikonki słychać sygnał dźwiękowy i odcina mi wszystkie zegary i wskaźnik paliwa, zacina się wszystko na minut i potem wraca do normy. Kontrolki świecą do momentu zgaszenia silnika. Po zapaleniu jest spokój na chwilę. Dodatkowo od kilku dni kiedy zapalają mi się te trzy kontrolki, po odcięciu zegarów pokazuje mi kontrolkę od akumulatora.
Auto było podpinane pod kompa i wywalało ciągle tylko jeden błąd U0073.
Na fejsie wskazywali na cewkę i świece ale nie mam żadnych problemów z silnikiem, pracuje równo i nie traci mocy.
Mechanik polecił wymienić przewód masy (zrobiliśmy obejście, wyczyszczone wszystkie masy).
Zastawiamy się gdzie może leżeć problem.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
Możesz mieć przebicia wysokonapięciowe na module cewki.

-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 14:37
- Reputacja: 0
- Imię: Monika
- Samochód: Cruze LS
- Silnik: 1,6 benzyna 113 KM
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
@wszim co w takim przepadku należy zrobić ?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
Na fejsie dobrze pisali, bardzo często taki objaw jest jak padnie cewka. Słabo szukałeś na forum, bo dużo jest postów o tym. Wymienić cewkę. Przy okazji świece.
Dodano po 2 minutach 38 sekundach:
A jak nie to to trudniejsza sprawa.
https://www.obd-codes.com/u0073
błąd sugeruje usterkę magistrali komunikacyjnej komputera. Może to być wynikiem tego co napisałem a może faktycznie jest problem elektryczny magistrali komputerów BCM lub ECM.
Dodano po 2 minutach 38 sekundach:
A jak nie to to trudniejsza sprawa.
https://www.obd-codes.com/u0073
błąd sugeruje usterkę magistrali komunikacyjnej komputera. Może to być wynikiem tego co napisałem a może faktycznie jest problem elektryczny magistrali komputerów BCM lub ECM.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
Raczej szukałaś.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa



-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 14:37
- Reputacja: 0
- Imię: Monika
- Samochód: Cruze LS
- Silnik: 1,6 benzyna 113 KM
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
czysta benzyna
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 14:37
- Reputacja: 0
- Imię: Monika
- Samochód: Cruze LS
- Silnik: 1,6 benzyna 113 KM
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
Po wymianie cewki delphi i świec, błedy wyskoczyły ponownie, po odłączeniu wtyczki od modułu abs zniknęły ale problem nawraca. Jakieś rady ?
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2346
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
Jakie kody błędów?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 14:37
- Reputacja: 0
- Imię: Monika
- Samochód: Cruze LS
- Silnik: 1,6 benzyna 113 KM
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
po wymianie cewki i świec jeszcze nie skanowaliśmy ale jedyny błąd jaki pojawia się od zakupu to U0073
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2346
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
To nie pisz, że wyskoczyły. Podłącz komputer skasuj błędy i zobacz co się będzie działo. To chyba zwykła procedura?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 14:37
- Reputacja: 0
- Imię: Monika
- Samochód: Cruze LS
- Silnik: 1,6 benzyna 113 KM
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
Ciężko z diagnozą bo błędy wyskakują w czasie jazdy, a po zgaszeniu silnika i ponownym zapłonie znikają.
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2346
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
To no podaj te właśnie błędy. Nie jesteśmy w stanie wróżyć z fusów
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 14:37
- Reputacja: 0
- Imię: Monika
- Samochód: Cruze LS
- Silnik: 1,6 benzyna 113 KM
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
Wyskakuje kontrola trakcji, ślizgający się samochód i czujnik parkowania. Dodatkowo odcina mi zegary i pokazuje się kontrolka akumulatora. W momencie jak odwieszają się zegary kontrolka akumulatora gaśnie a pozostałe trzy kontrolki znikają po zgaszeniu silnika.
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2346
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
Dasz radę nagrać film?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 14:37
- Reputacja: 0
- Imię: Monika
- Samochód: Cruze LS
- Silnik: 1,6 benzyna 113 KM
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
jasne, jak mogę go udostępnić ?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
Albo dysk google
Dodano po 3 minutach 19 sekundach:
Zaczynam mieć obawy, że to jakiś problem bardziej skomplikowany, który dotyczy samej elektroniki auta. To już chyba trzeci post, który wskazuje wariowanie wskaźników deski, barus ostatnio też coś jakby podobnego doświadczył.
viewtopic.php?f=29&t=8471&p=148776#p148776
Dodano po 3 minutach 19 sekundach:
Zaczynam mieć obawy, że to jakiś problem bardziej skomplikowany, który dotyczy samej elektroniki auta. To już chyba trzeci post, który wskazuje wariowanie wskaźników deski, barus ostatnio też coś jakby podobnego doświadczył.
viewtopic.php?f=29&t=8471&p=148776#p148776

-
- Profesjonalista
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
To chyba coś podobnego, w pierwszym poście Monika opisała że zaczęło się od ABS-u
https://www.youtube.com/watch?v=7BHBMURxjjA
https://www.youtube.com/watch?v=7BHBMURxjjA
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 14:37
- Reputacja: 0
- Imię: Monika
- Samochód: Cruze LS
- Silnik: 1,6 benzyna 113 KM
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: kontrola trakcji + odcinanie zegarów i poziomu paliwa
Jak na złość nie mogę teraz nagrać rzetelnego obrazu problemu.
Auto było skanowane w ASO na systemie Global Diagnostic System 2 i wyszedł właśnie błąd U0073 który został opisany: Magistrala komunikacyjna A modułu sterującego wyłączona.
Po wypięciu wtyczki od modułu pompy ABS i ponownym wpięciu błąd znika na jakiś czas.
Macie Panowie jakieś pomysły co powinniśmy zrobić?
Auto było skanowane w ASO na systemie Global Diagnostic System 2 i wyszedł właśnie błąd U0073 który został opisany: Magistrala komunikacyjna A modułu sterującego wyłączona.
Po wypięciu wtyczki od modułu pompy ABS i ponownym wpięciu błąd znika na jakiś czas.
Macie Panowie jakieś pomysły co powinniśmy zrobić?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość