Tryb awaryjny

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Wmichal1988
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: TAK
Lokalizacja: Byd
Kontakt:

Tryb awaryjny

Post autor: Wmichal1988 » 23 lis 2019, o 11:29

Witam, mam problem auto przechodzi w tryb awaryjny błędy P2121 oraz P2137 po kilku dniach błąd znikają na kilka dni. Ma ktoś jakieś pomysły jak się tego pozbyć na stałe?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: wszim » 23 lis 2019, o 16:16

P2137 Throttle/Pedal Sensor Voltage Correlation Code

Read more at: https://www.obd-codes.com/p2137
Copyright OBD-Codes.com

P2121 Throttle Position Sensor D Circuit Range/Performance

Read more at: https://www.obd-codes.com/p2121
Copyright OBD-Codes.com

Potencjometr położenia pedału gazu, potencjometr położenia przepustnicy. Przeglądnij złączki od tych czujników.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

bubek4070
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
Reputacja: 1
Imię: darek
Samochód: captiva 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: bubek4070 » 23 lis 2019, o 18:14

Słaby akumulator miałem też te błędy po wymianie na nowy nic się nie dzieje.

Wmichal1988
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: TAK
Lokalizacja: Byd
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: Wmichal1988 » 24 lis 2019, o 00:00

Jakieś jeszcze miałeś objawy tego akumulatora? Ostatnio w trasie 600km jechałem cały czas w trybie awaryjnym. Teraz tylko miasto i jest bezproblemowo

Dodano po 5 minutach 50 sekundach:
Wszim dzięki za załączniki. Jednak nie ma tam nic napisane w przypadku występowania tych dwóch błędów razem.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: dokia » 24 lis 2019, o 00:15

Ile lat ma ten twój akumulator?

A co do tych czujników i ich błędów, to Wojtek Ci napisał, abyś przeglądał złączki od obu. Zrobiłeś to?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Wmichal1988
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: TAK
Lokalizacja: Byd
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: Wmichal1988 » 24 lis 2019, o 13:10

Nie wiem ile lat ma akumulator na razie żadnych objawów zużycia nie ma. Co do załączników to je przejrzałem.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2019, o 13:35 przez Wmichal1988, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: dokia » 24 lis 2019, o 13:26

To może właśnie akumulator, skoro nie wiesz jak długo on tam wpięty, a jak Bubek4070 napisał, to u niego to pomogło na podobne problemy. Teraz akumulatory są zwykle bezobsługowe to nic tam w nich nie poprawisz, pozostaje wymiana na nowy. Mój zacznie czwarty rok, więc jest świadomość że jak coś zacznie się pojawiać na blacie to zacznę najpierw od akumulatora. Zresztą sprawdzam napięcie na rozruchu i potem w czasie jazdy czasem w odpowiedniej zakładce i jest póki co Ok. A tu sprawdzasz te dane?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Wmichal1988
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: TAK
Lokalizacja: Byd
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: Wmichal1988 » 25 lis 2019, o 14:32

Akumulator i ładowanie w normie mierzyłem dziś rano, znów tryb awaryjny od rana... Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Co do tych załączników w czwartek podjadę do elektryka i on wszystko mi pomierzy.

Wmichal1988
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: TAK
Lokalizacja: Byd
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: Wmichal1988 » 10 gru 2019, o 22:14

Witam problem rozwiązany, wymieniłem akumulator i pomogło co najlepsze w sklepie w którym wymieniałem, pracownik mierzył pod napięciem i wszystko było ok. Jednak się upałem na zamianę i od tygodnia żadnego trybu awaryjnego. Elektryk nic nie pomógł. Ako było z 2015 roku.

Lukasz Konopski
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2019, o 10:33
Reputacja: 0
Imię: Lukasz
Samochód: Captiva
Silnik: 3.2 V6 AT
LPG: TAK
Lokalizacja: Piotrowiec
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: Lukasz Konopski » 12 gru 2019, o 14:34

U mnie w 3.2 byl uszkodzony akku, miał stałe 10.3 V i nie było problemu.

Akumlator miał najpewniej uszkodzoną jedną cele a pozostałe działały bo auto odpalało.

O dziwo niskie napięcie nie przekladało sie na prace silnika.

Dziwne to wszystko {:/ :lol:
Captiva 3.2 B+G :witam:
12-15l LPG
222kkm i jeździ :rotfl:

Wmichal1988
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: TAK
Lokalizacja: Byd
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: Wmichal1988 » 3 lut 2020, o 10:37

Witam ponownie,
Niestety problem od jakiś dwóch tygodni wrócił. Nie wiem co zrobić może alternator wymienić albo pedał z potencjometrem? Ma ktoś jakiś pomysł

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: scott » 3 lut 2020, o 11:35

Ja obstawiam na problemy natury elektrycznej w przepustnicy, albo na złączce / przewody.

Co możesz zrobić to wypiąć kostki zarówno od przepustnicy jak i pedału przyspieszenia, zastosować środek do styków elektrycznych. Musisz kasować błędy bo same tak szybko nie znikną nawet w przypadku naprawy usterki.

Jeżeli problemy będą się powtarzać, to na podstawie "freeze frame data" oczytasz w jakich warunkach występują problemy. Następnie musisz zrobić diagnostykę. Jak nie masz dobrego interfejsu lub narzędzi pomiarowych to sam nie zdziałasz dużo. Pasuje zaobserwować zachowanie sygnałów z pedału przyspieszenia, oraz sygnały z czujnika położenia przepustnicy w warunkach, w których jest zgłaszany DTC. Wypadałoby też sprawdzić sygnał sterujący przepustnicą.

Wmichal1988
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: TAK
Lokalizacja: Byd
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: Wmichal1988 » 3 lut 2020, o 16:01

Same znikły na jakiś czas po wymianie akumulatora. Mam podstawowe narzędzie, to jest icar pro + torque. Nie rozumiem dlaczego wymiana akumulatora pomogła na miesiąc, pierwsze mignięcie cheka zanim podpiełem się pod OBD2 już znikło. Teraz raz się pojawia raz nie czasami w czasie jazdy wyskoczy. Teraz po skasowaniu jest dobrze drugi raz nic skasowanie nie daje.

Wmichal1988
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: TAK
Lokalizacja: Byd
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: Wmichal1988 » 23 mar 2020, o 22:39

Witam ponownie kolejny elektryk nic nie poradził. Wymieniłem pedał i przepustnicę. Pomierzył wszystko i wychodzi że pedał i przepustnica pracuje dobrze a problem pozostał. Może sterownik silnika?

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: endriu333 » 23 mar 2020, o 22:48

Jakie błędy są obecnie...I objawy?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Wmichal1988
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: TAK
Lokalizacja: Byd
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: Wmichal1988 » 23 mar 2020, o 23:45

Błędy te same p2121 ip2138. Objawy praca silnika trybie awaryjnym, czasami potrafi zgasnąć na luzie lub wciśniętym sprzęgle. Kontrolka silnika się świeci. Czasem nie zapali się(check) przez kilka dni. Często zaraz przy odpaleniu się świeci. Czasem podczas jazdy zapali i już nie zgaśnie.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: endriu333 » 24 mar 2020, o 08:33

To jest albo nielogiczne albo faktycznie uszkodzony sterownik? Musisz znaleźć dobrego elektronika albo ASO.....
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Wmichal1988
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: TAK
Lokalizacja: Byd
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: Wmichal1988 » 24 mar 2020, o 15:27

To jest dramat, za każdym razem zastanawiam się kiedy błędy wyskoczą i zniszczą cała przyjemność z jazdy dodatkowo jak przy skręcaniu zgaśnie jest mocno niebezpieczne. Po wymianie akumulatora brak błędów przez około miesiąc. Znalazłem kilka wątków na forum jednak nikt nie napisał co było przyczyną.

Znalazłem coś takiego ale słabo to tłumaczę.
https://chevroletforum.com/forum/silver ... 402/page2/

Wmichal1988
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: TAK
Lokalizacja: Byd
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny

Post autor: Wmichal1988 » 29 maja 2020, o 07:37

Aktualizacja: po wymianie przepustnicy (używana) + nowy pedał gazu z potencjometrem (nic się nie zmieniło) komputer pokazuje te same błędy (czasem są czasem nie ma) otwarcie przepustnicy tylko w dwóch pozycjach Otwarcia 21 i 90 procent

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości