Tryb awaryjny
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benzyna
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Byd
- Kontakt:
Tryb awaryjny
Witam, mam problem auto przechodzi w tryb awaryjny błędy P2121 oraz P2137 po kilku dniach błąd znikają na kilka dni. Ma ktoś jakieś pomysły jak się tego pozbyć na stałe?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
P2137 Throttle/Pedal Sensor Voltage Correlation Code
Read more at: https://www.obd-codes.com/p2137
Copyright OBD-Codes.com
P2121 Throttle Position Sensor D Circuit Range/Performance
Read more at: https://www.obd-codes.com/p2121
Copyright OBD-Codes.com
Potencjometr położenia pedału gazu, potencjometr położenia przepustnicy. Przeglądnij złączki od tych czujników.
Read more at: https://www.obd-codes.com/p2137
Copyright OBD-Codes.com
P2121 Throttle Position Sensor D Circuit Range/Performance
Read more at: https://www.obd-codes.com/p2121
Copyright OBD-Codes.com
Potencjometr położenia pedału gazu, potencjometr położenia przepustnicy. Przeglądnij złączki od tych czujników.

-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
- Reputacja: 1
- Imię: darek
- Samochód: captiva 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
Słaby akumulator miałem też te błędy po wymianie na nowy nic się nie dzieje.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benzyna
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Byd
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
Jakieś jeszcze miałeś objawy tego akumulatora? Ostatnio w trasie 600km jechałem cały czas w trybie awaryjnym. Teraz tylko miasto i jest bezproblemowo
Dodano po 5 minutach 50 sekundach:
Wszim dzięki za załączniki. Jednak nie ma tam nic napisane w przypadku występowania tych dwóch błędów razem.
Dodano po 5 minutach 50 sekundach:
Wszim dzięki za załączniki. Jednak nie ma tam nic napisane w przypadku występowania tych dwóch błędów razem.
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4592
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 126
- Imię: Dorota
- Samochód: Jaguar E-Pace 2020
- Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
Ile lat ma ten twój akumulator?
A co do tych czujników i ich błędów, to Wojtek Ci napisał, abyś przeglądał złączki od obu. Zrobiłeś to?
A co do tych czujników i ich błędów, to Wojtek Ci napisał, abyś przeglądał złączki od obu. Zrobiłeś to?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benzyna
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Byd
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
Nie wiem ile lat ma akumulator na razie żadnych objawów zużycia nie ma. Co do załączników to je przejrzałem.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2019, o 13:35 przez Wmichal1988, łącznie zmieniany 1 raz.
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4592
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 126
- Imię: Dorota
- Samochód: Jaguar E-Pace 2020
- Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
To może właśnie akumulator, skoro nie wiesz jak długo on tam wpięty, a jak Bubek4070 napisał, to u niego to pomogło na podobne problemy. Teraz akumulatory są zwykle bezobsługowe to nic tam w nich nie poprawisz, pozostaje wymiana na nowy. Mój zacznie czwarty rok, więc jest świadomość że jak coś zacznie się pojawiać na blacie to zacznę najpierw od akumulatora. Zresztą sprawdzam napięcie na rozruchu i potem w czasie jazdy czasem w odpowiedniej zakładce i jest póki co Ok. A tu sprawdzasz te dane?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benzyna
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Byd
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
Akumulator i ładowanie w normie mierzyłem dziś rano, znów tryb awaryjny od rana... Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Co do tych załączników w czwartek podjadę do elektryka i on wszystko mi pomierzy.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benzyna
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Byd
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
Witam problem rozwiązany, wymieniłem akumulator i pomogło co najlepsze w sklepie w którym wymieniałem, pracownik mierzył pod napięciem i wszystko było ok. Jednak się upałem na zamianę i od tygodnia żadnego trybu awaryjnego. Elektryk nic nie pomógł. Ako było z 2015 roku.
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 10 lis 2019, o 10:33
- Reputacja: 0
- Imię: Lukasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 3.2 V6 AT
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Piotrowiec
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
U mnie w 3.2 byl uszkodzony akku, miał stałe 10.3 V i nie było problemu.
Akumlator miał najpewniej uszkodzoną jedną cele a pozostałe działały bo auto odpalało.
O dziwo niskie napięcie nie przekladało sie na prace silnika.
Dziwne to wszystko

Akumlator miał najpewniej uszkodzoną jedną cele a pozostałe działały bo auto odpalało.
O dziwo niskie napięcie nie przekladało sie na prace silnika.
Dziwne to wszystko


Captiva 3.2 B+G 
12-15l LPG
222kkm i jeździ

12-15l LPG
222kkm i jeździ

-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benzyna
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Byd
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
Witam ponownie,
Niestety problem od jakiś dwóch tygodni wrócił. Nie wiem co zrobić może alternator wymienić albo pedał z potencjometrem? Ma ktoś jakiś pomysł
Niestety problem od jakiś dwóch tygodni wrócił. Nie wiem co zrobić może alternator wymienić albo pedał z potencjometrem? Ma ktoś jakiś pomysł
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
Ja obstawiam na problemy natury elektrycznej w przepustnicy, albo na złączce / przewody.
Co możesz zrobić to wypiąć kostki zarówno od przepustnicy jak i pedału przyspieszenia, zastosować środek do styków elektrycznych. Musisz kasować błędy bo same tak szybko nie znikną nawet w przypadku naprawy usterki.
Jeżeli problemy będą się powtarzać, to na podstawie "freeze frame data" oczytasz w jakich warunkach występują problemy. Następnie musisz zrobić diagnostykę. Jak nie masz dobrego interfejsu lub narzędzi pomiarowych to sam nie zdziałasz dużo. Pasuje zaobserwować zachowanie sygnałów z pedału przyspieszenia, oraz sygnały z czujnika położenia przepustnicy w warunkach, w których jest zgłaszany DTC. Wypadałoby też sprawdzić sygnał sterujący przepustnicą.
Co możesz zrobić to wypiąć kostki zarówno od przepustnicy jak i pedału przyspieszenia, zastosować środek do styków elektrycznych. Musisz kasować błędy bo same tak szybko nie znikną nawet w przypadku naprawy usterki.
Jeżeli problemy będą się powtarzać, to na podstawie "freeze frame data" oczytasz w jakich warunkach występują problemy. Następnie musisz zrobić diagnostykę. Jak nie masz dobrego interfejsu lub narzędzi pomiarowych to sam nie zdziałasz dużo. Pasuje zaobserwować zachowanie sygnałów z pedału przyspieszenia, oraz sygnały z czujnika położenia przepustnicy w warunkach, w których jest zgłaszany DTC. Wypadałoby też sprawdzić sygnał sterujący przepustnicą.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benzyna
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Byd
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
Same znikły na jakiś czas po wymianie akumulatora. Mam podstawowe narzędzie, to jest icar pro + torque. Nie rozumiem dlaczego wymiana akumulatora pomogła na miesiąc, pierwsze mignięcie cheka zanim podpiełem się pod OBD2 już znikło. Teraz raz się pojawia raz nie czasami w czasie jazdy wyskoczy. Teraz po skasowaniu jest dobrze drugi raz nic skasowanie nie daje.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benzyna
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Byd
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
Witam ponownie kolejny elektryk nic nie poradził. Wymieniłem pedał i przepustnicę. Pomierzył wszystko i wychodzi że pedał i przepustnica pracuje dobrze a problem pozostał. Może sterownik silnika?
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
Jakie błędy są obecnie...I objawy?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benzyna
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Byd
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
Błędy te same p2121 ip2138. Objawy praca silnika trybie awaryjnym, czasami potrafi zgasnąć na luzie lub wciśniętym sprzęgle. Kontrolka silnika się świeci. Czasem nie zapali się(check) przez kilka dni. Często zaraz przy odpaleniu się świeci. Czasem podczas jazdy zapali i już nie zgaśnie.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
To jest albo nielogiczne albo faktycznie uszkodzony sterownik? Musisz znaleźć dobrego elektronika albo ASO.....
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benzyna
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Byd
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
To jest dramat, za każdym razem zastanawiam się kiedy błędy wyskoczą i zniszczą cała przyjemność z jazdy dodatkowo jak przy skręcaniu zgaśnie jest mocno niebezpieczne. Po wymianie akumulatora brak błędów przez około miesiąc. Znalazłem kilka wątków na forum jednak nikt nie napisał co było przyczyną.
Znalazłem coś takiego ale słabo to tłumaczę.
https://chevroletforum.com/forum/silver ... 402/page2/
Znalazłem coś takiego ale słabo to tłumaczę.
https://chevroletforum.com/forum/silver ... 402/page2/
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 00:35
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benzyna
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Byd
- Kontakt:
Re: Tryb awaryjny
Aktualizacja: po wymianie przepustnicy (używana) + nowy pedał gazu z potencjometrem (nic się nie zmieniło) komputer pokazuje te same błędy (czasem są czasem nie ma) otwarcie przepustnicy tylko w dwóch pozycjach Otwarcia 21 i 90 procent
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości