Pompka do spryskiwaczy
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 sie 2019, o 11:25
- Reputacja: 0
- Imię: Szymon
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Pompka do spryskiwaczy
Witam,
W jaki sposób dostać się do pompki do spryskiwaczy w Lacetti 1.4? Nie podaje płynu na przód szyby i szukam przyczyny.
W jaki sposób dostać się do pompki do spryskiwaczy w Lacetti 1.4? Nie podaje płynu na przód szyby i szukam przyczyny.
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Najwygodniej chyba z kanału po zdjęciu osłony dolnej, ja jutro wymieniam bo uciekło pryskanie na tył, pompka milczy jak zaklęta. Na przód jeszcze działa. Pewnie wygniła w środku, z tego co wiem tak mają.
-
- Bywalec
- Posty: 181
- Rejestracja: 28 gru 2014, o 12:07
- Reputacja: 5
- Imię: Mariusz
- Samochód: inny
- Silnik: T18SED
- Inny samochód: Passat B5 1.9 TDI
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Co prawda dotyczy innego silnika ale :
viewtopic.php?f=58&t=3340&p=66128&hilit ... cza#p66128
viewtopic.php?f=58&t=3340&p=66128&hilit ... cza#p66128
-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Ja przy wymianie łączników stabilizatora jak miałem odkręcone koło oraz nadkole miałem dobry dostęp
- Ezekiel
- Aktywny
- Posty: 53
- Rejestracja: 16 sie 2016, o 22:19
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Lacetti 1,6
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Wymieniałem zaraz po zakupie bo nie działała, trzeba zdjąć nadkole od strony kierowcy, poza tym wymiana bardzo prosta.
Kupiłem na allegro oryginał GM, nie pamiętam za ile ale od tamtej pory działa już 3 lata.
Kupiłem na allegro oryginał GM, nie pamiętam za ile ale od tamtej pory działa już 3 lata.
Lepiej 5 minut później niż 30 lat za wcześnie.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Odświeżam kotleta. U mnie trochę przecieka dosłownie parę kropel jest na pdłodze w garażu.
Tam na pompce jest jakiś oring czy specjalna uszczelka na zbiorniku? Ma ktoś jakieś foto albo rysunek jak to wygląda?
Tam na pompce jest jakiś oring czy specjalna uszczelka na zbiorniku? Ma ktoś jakieś foto albo rysunek jak to wygląda?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Wystarczy na allegro poszukać. I życie staje się prostsze

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 27 lis 2019, o 03:16 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: prostrze - prostsze
Powód: prostrze - prostsze
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Dzięki. Już jestem "Czajkowski" . To samo wymieniałem córce w "cieniasie" .Bo też tędy wiał płyn -guma była sparciała. A już myślałem , że mi wieje pomiędzy rurą wlewową a zbiornikiem . Dzięki Bunioopol .Ty jesteś lepszy i szybszy jak całe alledrogo



VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Aby nie zakładać nowego tematu , zapytam tutaj .
Czy wężyk idący do tylnego spryskiwacza, ma zaworek zwrotny?
Jeśli ma , to w którym miejscu on się znajduje?
Czy wężyk idący do tylnego spryskiwacza, ma zaworek zwrotny?
Jeśli ma , to w którym miejscu on się znajduje?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Nie ma raczej, trzyma pompka. Wnioskuję po tym że jako użytkownik zamiennika pryskając na przód nieco leci i na tył, więc nie jest dość dobrze wykonana. Przy wymianie płyn mi zleciał z wężyków po odpięciu
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Ja zamontuję zaworek , bo tylna wycieraczka ""zamiata" kurz i brud na sucho, zanim zacznie lecieć płyn.
Jest manual na forum RU, jak to zrobić.
A tak poza tym WESOŁYCH ŚWIĄT.
Jest manual na forum RU, jak to zrobić.
A tak poza tym WESOŁYCH ŚWIĄT.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
To pompka nie trzyma albo masz jakiś przeciek po drodze. U mnie płyn jest cały czas w wężykach. Leci na dotyk manetki
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Możliwe, bo czasami mam niewielką ,plamę od strony zbiornika.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Odgrzeje kotleta . Zakupiłem nową pompkę , podłączyłem i ...sika na raz do przodu i na tylną szybę. Jak przełączę na tył , sika normalnie ( przód nie sika w tym momencie). Dodam tylko , że są dwa zaworki zwrotne na przewodach . Ten do tyłu chyba jest walnięty , bo jak dmuchałem ustami , to miał przelot powietrza w obie strony. Chyba , że tak musi być
. Założyłem od ciężarówki na tylny wężyk i teraz zawór trzyma wodę . Czy coś jest z pinami nie tak? Sprzedawca opisał pompkę , że pasuje do HB i Kombi.https://allegro.pl/oferta/pompka-sprysk ... 9838306418
Może wywalić ten zawór od ciężarówki i założyć z powrotem zaworek z "przelotem" ( sie rymneło
)

Może wywalić ten zawór od ciężarówki i założyć z powrotem zaworek z "przelotem" ( sie rymneło

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Zamienniki tak mają. U mnie też lejąc na przód zaczęła delikatnie lać na tył. Oryginał czeka na montaż
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Odłączyłem zaworek zwrotny od Renaulta i założyłem z powrotem ten co był "niby sprawny" (przelotowy) od Lacetona. Przód działa normalnie i nie leci już na tył.
Ale , żeby nie było za klawo , to zrobiłem eksperyment. Jak najpierw psikałem na tył i szybko przełączyłem na przód , to sikało i z przodu i z tyłu
Tym sposobem sprawdzania wypsikałem połowę zbiorniczka. A że z natury jestem dociekliwy , znowu psiknąłem pierwsze na tył , odczekałem z 10-ęć sekund , zacząłem psikać na przód i ......z tyłu nic nie leci.
.
Nasuwa mi się taki wniosek . Przy niesprawnym zaworku zwrotnym tylnym , woda się cofa w przewodzie a pompka po tych 10-ciu sek. nie ma siły z powrotem "pompnąć" wodę na tył.
Natomiast przy sprawnym zaworku na tył, woda jest cały czas w przewodzie i psikając pierwsze na przód , pompka pokonuje "żaden" opór i się też leje woda na tylną szybę. Być może tak wymyślili "koństruktory ", że w razie np. niepogody , należy też od razu zwilżyć tylną szybę , za nim tylna wycieraczka pojedzie po brudnej szybie i zacznie ją rysować.
Dobrze prawię , czy to tylko tak sobie gadam?
P.S. Jak leją trzy spryskiwacze , to przy oryginalnych dyszach , z przodu słabo sika . Trzeba się jednak będzie zaopatrzyć w "mgiełki".
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała . Sprawdziłem na starej pompce wyloty . Z prawej strony dmuchając i wciągając powietrze ( wylot na tylny spryskiwacz) powietrze szło w obie strony .Z lewej strony jest jakaś membranka i powietrze mogło przejść tylko jak się wciągało , czyli wylot na przód. Na obydwóch przewodach wodnych , mam dwa zaworki zwrotne.

Ale , żeby nie było za klawo , to zrobiłem eksperyment. Jak najpierw psikałem na tył i szybko przełączyłem na przód , to sikało i z przodu i z tyłu



Nasuwa mi się taki wniosek . Przy niesprawnym zaworku zwrotnym tylnym , woda się cofa w przewodzie a pompka po tych 10-ciu sek. nie ma siły z powrotem "pompnąć" wodę na tył.
Natomiast przy sprawnym zaworku na tył, woda jest cały czas w przewodzie i psikając pierwsze na przód , pompka pokonuje "żaden" opór i się też leje woda na tylną szybę. Być może tak wymyślili "koństruktory ", że w razie np. niepogody , należy też od razu zwilżyć tylną szybę , za nim tylna wycieraczka pojedzie po brudnej szybie i zacznie ją rysować.


P.S. Jak leją trzy spryskiwacze , to przy oryginalnych dyszach , z przodu słabo sika . Trzeba się jednak będzie zaopatrzyć w "mgiełki".
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała . Sprawdziłem na starej pompce wyloty . Z prawej strony dmuchając i wciągając powietrze ( wylot na tylny spryskiwacz) powietrze szło w obie strony .Z lewej strony jest jakaś membranka i powietrze mogło przejść tylko jak się wciągało , czyli wylot na przód. Na obydwóch przewodach wodnych , mam dwa zaworki zwrotne.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2021, o 21:50 przez krzych1b, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Kulka w zaworku przy pompce się zacina.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Na nowym też? Chyba rozbiorę stary z ciekawości.
Masz jakieś zdjęcie bebechów?
Mariusz jak wciągałem powietrze , to coś jakby pierdziało . To chyba nie kulka a gumka.
Masz jakieś zdjęcie bebechów?
Mariusz jak wciągałem powietrze , to coś jakby pierdziało . To chyba nie kulka a gumka.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Jak tani zamiennik to i tolerancję spasowania mogą być mizerne.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Ale takie samo działanie było na starym , dopóki się nie zalał w trupa.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Czy chodzi o ten elemencik jak na filmiku w 6minucie 18 s.?https://www.youtube.com/watch?v=h1BYXAbZICg
Panowie , te dwa niby zaworki zwrotne ,co są na przewodach blisko pompki , to są łączniki

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Tak, chodzi o ten zaworek.
W jednych pompkach jest to kulka w innych membrana a jeszcze w innych, jak tutaj na filmie, tłoczek.
Zasada działania tego jest dość prosta, w zależności w którą stronę pracuje wirnik pompki to zaworek przesuwa się zamykając jeden z wylotów.
W jednych pompkach jest to kulka w innych membrana a jeszcze w innych, jak tutaj na filmie, tłoczek.
Zasada działania tego jest dość prosta, w zależności w którą stronę pracuje wirnik pompki to zaworek przesuwa się zamykając jeden z wylotów.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
A nie zwróciłeś uwagi na filmie , czy jak on psikał na przód , to i leciało mu od razu z tyłu?
Przepraszam , ale nie mogę włączyć tłumacza napisówu na filmiku u siebie.
Dzisiaj coś się stało i nie chce pompka psikać-zastrajkowała . Ma ona coś wspólnego z manetką , tzn. ze stykami w niej? Bo przed chwilką spróbowałem jeszcze raz, ale musiałem mocno przyciągnąć dźwignię do siebie aby poleciało na przód. Na tył znowu nie leci , a pompkę słychać
Przepraszam , ale nie mogę włączyć tłumacza napisówu na filmiku u siebie.
Dzisiaj coś się stało i nie chce pompka psikać-zastrajkowała . Ma ona coś wspólnego z manetką , tzn. ze stykami w niej? Bo przed chwilką spróbowałem jeszcze raz, ale musiałem mocno przyciągnąć dźwignię do siebie aby poleciało na przód. Na tył znowu nie leci , a pompkę słychać

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pompka do spryskiwaczy
Właśnie jeśli ten zaworek się zatnie w jednej pozycji to będzie działała tylko jedna strona, czasami też może psikać tu i tu ale to bardziej w sytuacji gdy nie może uszczelnić jednej strony.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość