Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Radek1982
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2019, o 08:10
Imię: Radek
Chevi: Epica
Silnik: 2.0 144KM
LPG: Stag
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Radek1982 » 17 lip 2019, o 22:16

Czy ktoś z Was wymieniał uszczelniacz wału korbowego. Napewno trzeba drzeć silnik , jakie mogą być koszty takiej imprezy

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Imię: Konrad
Chevi: Epica LMV
Silnik: 2.0D, VCDi, 150KM, diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: KonradMaster » 23 lip 2019, o 13:08

Chodzi Ci o wymianę uszczelniacza od strony sprzęgła? Jeśli tak, to silnika się w ogóle nie rusza... Zdejmujesz jedynie skrzynię biegów, półosie itd. Ja 2 lata temu za taką imprezę zapłaciłem mechanikowi za wymianę w moim dieslu 400 zł, razem z uszczelniaczem. Z czego uszczelniacz kosztuje grosze (nie pamiętam dokładnie, ale pewnie coś koło 30 zł). Moim zdaniem roboty jest sporo i za takie pieniądze nie zdecydowałem się robić tego samemu w ciasnym kanale...
Pozdrawiam,
Konrad

Jest: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było: Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Radek1982
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2019, o 08:10
Imię: Radek
Chevi: Epica
Silnik: 2.0 144KM
LPG: Stag
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Radek1982 » 13 wrz 2019, o 19:13

Nie . Chodzi o uszczelniacze od strony rozrządu, te pod kołami pasowymi,

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Imię: Konrad
Chevi: Epica LMV
Silnik: 2.0D, VCDi, 150KM, diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: KonradMaster » 13 wrz 2019, o 19:31

No to koszt praktycznie taki sam jak przy wymianie rozrządu. Warto wtedy też przy okazji pomyśleć o wymianie gratów.
Pozdrawiam,
Konrad

Jest: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było: Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

bubu1769
Stały bywalec
Posty: 265
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Chevi: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: bubu1769 » 13 wrz 2019, o 20:53

W starym uszczelniaczu wiercisz mały otworek, wkrecasz wkręt i wyciagasz go kombinerkami, zakładasz nowy i gotowe.
Pomóż mi pomóc sobie. :ok:

Radek1982
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2019, o 08:10
Imię: Radek
Chevi: Epica
Silnik: 2.0 144KM
LPG: Stag
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Radek1982 » 16 wrz 2019, o 10:17

Czyli trzeba czy nie potrzeba rozbierać bo Wasze odpowiedzi są sprzeczne?? Wolałbym nie wydzierać silnika ale jak trzeba będzie no cóż zrobić.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Imię: Konrad
Chevi: Epica LMV
Silnik: 2.0D, VCDi, 150KM, diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: KonradMaster » 16 wrz 2019, o 10:26

Na pewno będziesz musiał zdjąć koło, żeby dostać się do uszczelniacza, no i oczywiście pasek osprzętu. Żeby zdjąć koło, to musisz zblokować rozrząd. Silnika nie musisz wydzierać...
bubu1769 napisał Ci jak zdemontować uszczelniacz mając już koło ściągnięte.
Pozdrawiam,
Konrad

Jest: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było: Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 583
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Imię: Michał
Chevi: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Kraviec » 16 wrz 2019, o 19:33

Przy silniku R6 gdzie rozrząd masz na łańcuchu uszczelniacz wału korbowego znajduje się w aluminiowej obudowie rozrządu i do jego wymiany wystarczy zdjąć koło pasowe z wału. Poniżej masz foto obudowy z widocznym uszczelniaczem.
Załączniki
Epica obudowa rozrządu2.JPG
Epica obudowa rozrządu1.JPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Epica Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość