Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11704
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: wszim » 2 kwie 2019, o 10:30

Zadałem pytanie koledze Medeis a odpowiedzieli jego rzecznicy prasowi. :lol:

Medeis
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Imię: M.
Chevi: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T, 140KM, benz.
LPG: W planach...
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 2 kwie 2019, o 20:22

@wszim - To prawda, ale skłamałbym gdybym powiedział że nie chciałem napisać tego samego :P Nie będę więc powtarzał co mi leży na sercu ;)

Niestety Pani z którą byłem umówiony dziś na oględziny z bardzo rokującym egzemplarzem, która obiecała mi auto zarezerwować do południa, zadzwoniła do mnie rano że jednak sprzedała :/ byłem ponad 100km od domu, 150km od niej :/
Dobrze że chociaż kolejna podróż służbowa była mniej więcej w tym kierunku, tyle że miałem wyjechać dzień później - byłbym dzień więcej w domu i nie zawalił dnia roboty, ehhh...

Nic to szukam dalej, dziś obejrzałem kolejny egzemplarz i mam mieszane uczucia. Z jednej strony niezłe, z mankamentów - miało malowane zderzaki przód+tył, rzekomo rysy parkingowe itp. Środek w stanie bardzo dobrym choć jedno mi się bardzo nie spodobało. Drążek zmiany biegów, jak on u Was wygląda po około 100kkm?

W tym konkretnym jest dość przetarty z jednej strony, odlazł też częściowo chrom z tego pierścienia. Wygląda to tak jakby może ktoś usilnie haczył obrączką/ pierścionkiem... Wytarty jest w zasadzie tylko po lewej stronie (od pasażera).

Co sądzicie?


Jutro jadę z nim na SKP i jeżeli będzie dalej rokował to do warsztatu na komputer + lakier.

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11704
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: wszim » 2 kwie 2019, o 20:45

Mam 88 tys, odłażący od obrączki chrom na gałce zmiany biegów i malowany tylny zderzak z powodu obcierki na parkingu. Salon 1 właściciel. Mimo tych dekonspirujących mankamentów - auto igiełka. Więc twoje reakcje wydają się być mocno alergiczne.

Medeis
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Imię: M.
Chevi: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T, 140KM, benz.
LPG: W planach...
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 2 kwie 2019, o 23:01

@wszim - dzięki wielkie, to rozwiązuje trochę moje obawy ;) Pytanie o drążek wynika z tego że moja Nubira 3, mając 10 dni temu, przed zgonem, koło 200kkm miała ładniejszy drążek...

W takim razie jutro przegląd i sprawdzenie czy za zderzakami nic się rzeczywiście nie działo.


PS. Sprzedawca (handlarz) na "potwierdzenie" przebiegu ma papier z niemieckiego przeglądu (-20tys. rok temu) myślicie że to coś warte?

Awatar użytkownika
Regulus
Administrator Junior
Posty: 4290
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Regulus » 2 kwie 2019, o 23:06

Coś warte - jeśli z Niemiec, to powinien mieć książkę serwisową prowadzoną od początku.
Złażenie chromu z drążka oraz przetarcia skóry na drążku i kierownicy powyżej 100 kkm to nic dziwnego, Cruze tak ma. Nakładkę chromowaną można wymienić.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Medeis
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Imię: M.
Chevi: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T, 140KM, benz.
LPG: W planach...
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 2 kwie 2019, o 23:32

O książkę będę pytał i oglądał jutro, dziś było tylko wstępne rozpoznanie, za mało czasu na wszystko, szczegóły jutro...

O dziwo kierownica wygląda na używaną a nie na styraną, jak drążek, reszta wnętrza poza paroma rysami z tyłu też OK.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 4250
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: huri_khan » 3 kwie 2019, o 18:08

Zadzwoń pod numer, który będzie w tej książce serwisowej lub sprawdź czy ten serwis istnieje w rzeczywistości ;)

Awatar użytkownika
szczuplin
Moderator
Posty: 1276
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Imię: Szczuplin
Chevi: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM 1.2 86 km
LPG: BRC STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Dolina biedy
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: szczuplin » 3 kwie 2019, o 18:23

Albo sprawdz to przynajmniej w Google
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Medeis
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Imię: M.
Chevi: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T, 140KM, benz.
LPG: W planach...
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 3 kwie 2019, o 19:03

Jestem po kolejnych oględzinach, tym razem łącznie z SKP.
Generalnie nie jest źle jeśli chodzi o zawieszenie i hamulce (tylny prawy miał tylko 44 wartości tłumienia).
Niestety okazało się że auto ma wyciek, z tego co udało mi się zauważyć to cieknie z okolic ( ... no właśnie - nie wiem jak to fachowo nazwać ...) koła które wychodzi tuż nad miską olejową po stronie pasażera.
Obrazek

Póki co nie dyskwalifikuje to w mojej ocenie auta, ale chciałbym Was zapytać - czy znacie przybliżone koszty naprawy?


Dodatkowo, co jakoś przeoczyłem wczoraj, od strony pasażera lekko odchodzi osłona słupka A, tak mniej więcej w połowie wysokości.
Obrazek

Czy zdarzyło się Wam coś takiego? Jest to widoczne wewnątrz jak i z zewnątrz.

Awatar użytkownika
Regulus
Administrator Junior
Posty: 4290
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Regulus » 3 kwie 2019, o 19:45

Niefortunny diagnosta się trafił, który nie potrafił powiedzieć skąd cieknie... boczek słupka to nie problem, może wystarczy docisnąć, a może wymienić. Dlaczego to zdjęcie takie niewyraźne, zapalniczką robione?
Tak czy owak, bez zdiagnozowania wycieku i kosztów naprawy auta bym nie kupił. To raczej rzadka przypadłość, nie przypominam sobie żeby ktoś się skarżył na wycieki w 1.4, są dość częste, ale w 1.8 i 1.6. Może warto się przejechać do ASO?
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 514
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Imię: Paweł
Chevi: Cruze WTCC 1.4T+chip
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: pawelwaw84 » 3 kwie 2019, o 20:07

Co z szybą przednią? Moze była wymieniana stąd problem z osłoną slupka. Na zdjeciu jest jakis inny silnik, to nie 1.4t. W kazdym razie jest to wyciek oleju czy plynu chlodzacego? Jesli plyn to cieknie pompa wody, jesli olej to np spod wariatorow zmiennych faz rozrzadu. W pierwszym wypadku koszt wymiany pompy to 300zl jesli zrobisz to sam, jesli powierzysz ASO to zabraknie 1000zl. Uszczelka wariatora to koszt okolo 60zl i 2 sruby do odkrecenia. Ewentualnie moze tam cieknac z obudpwy rozrzadu. Z wyciekami to nie takie proste. Mokre moze byc w okolicach kola przy misce olejowej a cieknac moze z gory cienka niezauwazalna struzka.
Sprzedam komplet używanych opon zimowych 215/50r17

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11704
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: wszim » 3 kwie 2019, o 20:38

Medeis pisze:
3 kwie 2019, o 19:03
Niestety okazało się że auto ma wyciek, z tego co udało mi się zauważyć to cieknie z okolic ( ... no właśnie - nie wiem jak to fachowo nazwać ...) koła które wychodzi tuż nad miską olejową po stronie pasażera.
To jest koło pasowe wału korbowego. Może cieknie na jego simeringu. Naprawa nie powinna być kosztowna.

Medeis
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Imię: M.
Chevi: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T, 140KM, benz.
LPG: W planach...
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 3 kwie 2019, o 20:50

Zdjęcia które zamieściłem są poglądowe, z netu. Sam nie wiem czemu nie zrobiłem ich na miejscu :( .
Jestem niemal pewien ze chodzi o koło pasowe, na silniku jest ślad który od wyjścia wału korbowego spływa na miskę, miska jest (tylko) od tej strony mokra. Na śrubie która jest od frontu, przy misce, wisiała mała kropla. W dotyku - olej, nie płyn chłodzący, czysty.

Zastanawia mnie ten słupek, tam jest poduszka, czy to nie może być ślad po strzale? :?

PS. najbliższe ASO to około 100km w jedną stronę, nie znam handlarza który by się na to zgodził... :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
danni
Aktywny
Posty: 51
Rejestracja: 3 lis 2018, o 09:58
Imię: Tom
Chevi: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Łdz/Wwa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: danni » 3 kwie 2019, o 22:35

Oglądałem jeden samochód, który też miał odchodzącą osłonę słupka. Akurat był uderzony właśnie w ten bok - gruba szpachla. Czy to poduszka wystrzeliła, czy zbieg okoliczności nie wiem. A i była w tym aucie wymieniana przednia szyba - może to był powód. Przy aucie o takiej wartości raczej warsztaty cudów nie robią, więc jeśli się obawiasz to na pewno byłyby widoczne inne oznaki wypadku.

Medeis
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Imię: M.
Chevi: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T, 140KM, benz.
LPG: W planach...
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 3 kwie 2019, o 23:10

Szyba rocznikowo zgadza się z pozostałymi, ma jeden niewielki odprysk...

Medeis
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Imię: M.
Chevi: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T, 140KM, benz.
LPG: W planach...
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 11 kwie 2019, o 00:25

No i jest!

Za Waszymi poradami stałem się parę godzin temu (mam nadzieję szczęśliwym) użytkownikiem Cruza 1,4T LTZ :D

Awatar użytkownika
Regulus
Administrator Junior
Posty: 4290
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Regulus » 11 kwie 2019, o 00:33

Gratulacje. Pochwal się, wrzuć zdjęcia.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
Karlos
Aktywny
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2013, o 11:11
Imię: Karol
Chevi: Cruze LT+ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Karlos » 11 kwie 2019, o 09:14

Gratulacje! Niech służby bezawaryjnie i bezpiecznie.
Co do opisywanego hałasu w aucie powyżej prędkości 130 km/h, to zawsze można wygłuszyć przynajmniej przednie drzwi. Poprawi to również akustykę kabiny.
Obrazek

Medeis
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Imię: M.
Chevi: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T, 140KM, benz.
LPG: W planach...
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 13 kwie 2019, o 18:11

Dzięki!
Obecnie auto na dopieszczaniu w warsztacie, jak tylko wróci będą foty :)

Miromat
Aktywny
Posty: 80
Rejestracja: 27 gru 2013, o 14:01
Imię: Mirosław
Chevi: Cruze LT+ (hb)
Silnik: 1,6 124KM
Lokalizacja: Ząbki (Mazowsze)
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Miromat » 13 kwie 2019, o 18:52

Który rocznik, jaki przebieg?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości