Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
- sen-syka
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
- Reputacja: 0
- Imię: Sen
- Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
- Silnik:
- Lokalizacja: Czewa
- Kontakt:
Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Witam,
Niestety przeczyszczenie filterków nic nie dało, silnik nadal nierówno przyśpiesza, przy odpalaniu grzechocze, łapie tryb awaryjny, Dzisiaj rano byłem w ASO, awarii uległ wariator zmiennych faz rozrządu.
"Jak działa to urządzenie? Jego praca polega na tym, że zmienia ono normalny ruch obrotowy wałka rozrządu zaworów ssących, który znacznie wcześniej i szybciej otwiera zawory, tym samym zwiększając lub zmniejszają wyprzedzenie otwarcia zaworów, czego efektem jest korzystniejsze wyzwalanie momentu obrotowego w średnim i niskim zakresie obrotów.
Jakie są symptomy awarii wariatora zmiennych faz rozrządu? Po uruchomieniu silnika początkowo dochodzi z niego głośny grzechot trybów zębatych, a następnie, po upływie około dwóch sekund stopniowo zanika (ponieważ olej napływa pod coraz większym ciśnieniem i napełnia urządzenie). Takie objawy świadczą o początkowej fazie awarii, na początku taka usterka nie ma wpływu ani na osiągi ani na spalanie jednostki napędowej.
Niestety wraz z następującym zużyciem wariatora nieprzyjemny dźwięk zaczyna utrzymywać się przez cały czas pracy silnika, wtedy oznacza to, że najprawdopodobniej doszło już do uszkodzenia sprężyny powrotnej przez co nie dochodzi już do zmiany faz. Wówczas pogarszają się osiągi i auto zaczyna palić nieco mniej benzyny.
Niektórzy mechanicy twierdzą, że aby zapobiec tej usterce należy stosować olej charakteryzujący się niską lepkością przy niskich temperaturach i w wielu przypadkach taki zabieg znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia tej awarii, niestety nie oznacza to jednak, że problem się nie pojawi"
zródło: http://autokult.pl/2011/09/06/tych-siln ... 4-poradnik
Mam nadzieje, że będę mógł w końcu poczuć jak chodzi ten silnik, ponieważ mam wrażenie, że u mnie od początku nieprawidłowo chodziły zmienne fazy rozrządu.
Niestety przeczyszczenie filterków nic nie dało, silnik nadal nierówno przyśpiesza, przy odpalaniu grzechocze, łapie tryb awaryjny, Dzisiaj rano byłem w ASO, awarii uległ wariator zmiennych faz rozrządu.
"Jak działa to urządzenie? Jego praca polega na tym, że zmienia ono normalny ruch obrotowy wałka rozrządu zaworów ssących, który znacznie wcześniej i szybciej otwiera zawory, tym samym zwiększając lub zmniejszają wyprzedzenie otwarcia zaworów, czego efektem jest korzystniejsze wyzwalanie momentu obrotowego w średnim i niskim zakresie obrotów.
Jakie są symptomy awarii wariatora zmiennych faz rozrządu? Po uruchomieniu silnika początkowo dochodzi z niego głośny grzechot trybów zębatych, a następnie, po upływie około dwóch sekund stopniowo zanika (ponieważ olej napływa pod coraz większym ciśnieniem i napełnia urządzenie). Takie objawy świadczą o początkowej fazie awarii, na początku taka usterka nie ma wpływu ani na osiągi ani na spalanie jednostki napędowej.
Niestety wraz z następującym zużyciem wariatora nieprzyjemny dźwięk zaczyna utrzymywać się przez cały czas pracy silnika, wtedy oznacza to, że najprawdopodobniej doszło już do uszkodzenia sprężyny powrotnej przez co nie dochodzi już do zmiany faz. Wówczas pogarszają się osiągi i auto zaczyna palić nieco mniej benzyny.
Niektórzy mechanicy twierdzą, że aby zapobiec tej usterce należy stosować olej charakteryzujący się niską lepkością przy niskich temperaturach i w wielu przypadkach taki zabieg znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia tej awarii, niestety nie oznacza to jednak, że problem się nie pojawi"
zródło: http://autokult.pl/2011/09/06/tych-siln ... 4-poradnik
Mam nadzieje, że będę mógł w końcu poczuć jak chodzi ten silnik, ponieważ mam wrażenie, że u mnie od początku nieprawidłowo chodziły zmienne fazy rozrządu.
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
- etac
- Prezes
- Posty: 23776
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Z tego co pamietam, ten problem był juz na poczatku w Oplu. Praca tego jest mocno oparta na wlasciwosciach oleju. Ale ty chyba masz jeszcze fabryczny olej?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- sen-syka
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
- Reputacja: 0
- Imię: Sen
- Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
- Silnik:
- Lokalizacja: Czewa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
niby fabryczny...
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
To jest na pewno wariator?? Czy może być zawór elektromagnetyczny??
Jedyny plus w tej sytuacji, że są dostępne już zamienniki wariatora i zaworu. Dzięki temu kosztuje to znacznie mniej niż oryginał, a producent ten sam
Jedyny plus w tej sytuacji, że są dostępne już zamienniki wariatora i zaworu. Dzięki temu kosztuje to znacznie mniej niż oryginał, a producent ten sam
O partsy pisz PW.
- sen-syka
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
- Reputacja: 0
- Imię: Sen
- Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
- Silnik:
- Lokalizacja: Czewa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Powiedzieli mi jasno, że wariator.
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
strona wlotowa koło 450
strona wylotowa koło 500
Przy wymianie wariatora chociaż pasek przydało by się wymienić.
strona wylotowa koło 500
Przy wymianie wariatora chociaż pasek przydało by się wymienić.
O partsy pisz PW.
- sen-syka
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
- Reputacja: 0
- Imię: Sen
- Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
- Silnik:
- Lokalizacja: Czewa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Mówili, że strona wylotowa...
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
No to już wiesz jaka cena, a w serwisie nie mam pojęcia.
O partsy pisz PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Nie było zmiennych faz, nie miało się co psuć. Zrobili zmienne fazy no to się psuje. Czytam o tym coraz częściej
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Zmienne fazy były już dawno,ale tak jak w japońcach rzadko się psują a tych kół do 1.8 140km oplowskich to sprzedałem kilkanaście sztuk.
P.S. to dokładnie te same koła są.
P.S. to dokładnie te same koła są.
O partsy pisz PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Czyli mało? Znaczy jednak nie psują się?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
W japońcach rzadko,mercedesach dawnych jakoś nie słyszy się. A jeśli ja sprzedałem tego kilkanaście sztuk,tzn że to dość popularny temat..
O partsy pisz PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
No właśniekonradoo pisze:to dość popularny temat..
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- sen-syka
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
- Reputacja: 0
- Imię: Sen
- Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
- Silnik:
- Lokalizacja: Czewa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Dzisiaj kontrolka silnika się zapaliła...mam nadzieje, że nie stanę. Może się coś bardziej popsuć? Mogę z tą usterką jeździć?
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Niby możesz. Jeśli przestanie działać, to spadną osiągi.Silnik trochę nierówno pracował. Jednak jest "ale"... To jest rozrząd i może niezwykle kosztownego ambarasu zrobić...
O partsy pisz PW.
- sen-syka
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
- Reputacja: 0
- Imię: Sen
- Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
- Silnik:
- Lokalizacja: Czewa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Konradoo, poki co to samochód jest na gwarancji. Silnik bardzo brzydko ciężko chodzi, a przede mną jeszcze 250 km do zrobienia. Mam nadzieje, że awaria wariatora nie spowoduje uszkodzeń kolejnych podzespołów. Zamierzam jechać wolno, nie więcej niż 90 km/h...
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Powinieneś wezwać lawetę.
Nie wiem czy jeszcze samochód zastępczy należy się od GM?
Kiedyś dawali na 4 dni.
Nie wiem czy jeszcze samochód zastępczy należy się od GM?
Kiedyś dawali na 4 dni.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Wydaje mi się, że rwicik ma rację, bo jak zgłaszałeś już problem w ASO to może być kicha jak się zepsuje coś więcej: "dlaczego Pan jeździł z uszkodzonym samochodem" - wiem, że to idiotyczne tłumaczenie, ale to ASO.
- sen-syka
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
- Reputacja: 0
- Imię: Sen
- Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
- Silnik:
- Lokalizacja: Czewa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Dzwoniłem na centrale, ale wszyscy na majowce...
Żeby się gdzieś pasek nie zerwał?
Żeby się gdzieś pasek nie zerwał?
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
- etac
- Prezes
- Posty: 23776
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Jeśli się nie mylę to chyba tam jest lancuch.
Kto to robił ostatnio?
Kto to robił ostatnio?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Według instrukcji silniki benzynowe mają pasek:
1.6 LXT - co 60 tys, albo 4 lata
1.6 LDE i 1.8 2H0 - co 150 tys, albo 10 lat
Poniżej info o silnikach
1.6 LXT - co 60 tys, albo 4 lata
1.6 LDE i 1.8 2H0 - co 150 tys, albo 10 lat
Poniżej info o silnikach
- etac
- Prezes
- Posty: 23776
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
To w takim razie 1.2 i 1.4 ma łańcuch, ale to już Cruze nie dotyczy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Pasek 100%,macałem te wariatory wiele razy... pasek na 150tys... to czemu w oryginale idą takie same rolki o tych samych numerach do aut co 60tys i co 150... idiotyzm...
O partsy pisz PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Bo to nie o rolki chodzi tylko o to co pasek napędza. Najbardziej awaryjna pompa wody i to ona powoduje krótki przebieg 60tys. W konstrukcjach gdzie pasek zębaty napędza tylko koła rozrządu, wymiana jest po 150tys.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Rolki wytrzymyją 10lat i pasek. Tak wiem,jak nie ma pompy to rzekomo dłużej, jednak w to nie wierzę. Jak ktoś lubi nutkę ryzyka to niech wierzy to co napiszą.
P.S. łożysko rolki ma określoną wytrzymałość czy jest pompa,czy jej brak
P.S. łożysko rolki ma określoną wytrzymałość czy jest pompa,czy jej brak
O partsy pisz PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości