Problem z hamulcami po wymianie klocków

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Imię: Norbert
Chevi: Captiva 2,2D AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: Kosiu67 » 5 gru 2018, o 01:48

Tak jak w tytule mam drobny problem z hamulcami po wymianie klocków z przodu.
Objawy są takie, że przy mocniejszym hamowaniu pedał hamulca jest mięki tak jak przy zapowietrzonym układzie. Klocki z przodu wymieniałem osobiście przy zastowaniu ściągacza. Ponieważ zacisk przedni jest dwutłoczkowy wciskałem najpierw jeden tłoczek, a następnie drugi. Być może w tym jest przyczyna. Do wepchnięcia tłoków nie rozczelniałem układu.
Może ktoś miał podobny problem i wie jak temu zaradzić. Nadmieniam, że przed wymianą klocków hamulce były jak brzytwa.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10532
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z hamulacami po wymianie klocków

Post autor: wszim » 5 gru 2018, o 11:40

Jak tarcze nie były zmieniane to trwa chwilę dopasowanie się klocków do tarcz. Przez ten czas hamulec będzie słabszy.

Awatar użytkownika
zzzz
Profesjonalista
Posty: 874
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Imię: Zbyszek
Chevi: Cruze 1.8 LT+ z LPG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z hamulacami po wymianie klocków

Post autor: zzzz » 5 gru 2018, o 11:50

A odtłuściłeś tarcze? Nie upaprałeś klocków smarem?

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Imię: Norbert
Chevi: Captiva 2,2D AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: Kosiu67 » 5 gru 2018, o 18:33

Tarcze są stare auto ma dopiero 100 kkm. Nic nie upaprałem smarem ( nie pierwszy raz robię wymianę klocków - chociaż pierwszy raz przy dwutłoczkowych zaciskach.
Może zle opisałem - pedał zachowuje się tak jakby były zapowietrzone hamulce, na początku jest miękki, twardnieje po ponownym naciśnięciu hamulca.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14798
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: etac » 5 gru 2018, o 18:38

a płyn hamulcowy kiedy wymieniałeś?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
Captiva 2,4 B
Obserwatorek
Posty: 30
Rejestracja: 12 lip 2018, o 17:45
Imię: Marek
Chevi: Captiva 2,4
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: Captiva 2,4 B » 5 gru 2018, o 22:25

Spokojnie. Już moderator powiedział bardzo prawdopodobną przyczynę. Po wymianie klocków, muszą się one dopasować do tarczy. Zaleca się, żeby w początkowej fazie docierania nie hamować ostro, jeśli nie trzeba. Potrwa to z tydzień, może więcej i będzie dobrze.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Imię: Norbert
Chevi: Captiva 2,2D AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: Kosiu67 » 6 gru 2018, o 20:45

Z tym docieraniem to nie jestem pewien auto od wymiany zrobiło trasę około 550 kilometrów i problem się nie zmienił.
Zastanawiam się czy podczas wciskania tłoczków nie popełniłem jakiegoś błędy typ wciśnięcie najpierw jednego, a następnie drugiego. Jak wspomniałem na wstępie nigdy nie wymieniałem klocków w aucie z zaciskiem dwutłoczkowym i nie jestem pewien czy tłoczków nie trzeba wciskać jednocześnie
albo małymi skokami.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10532
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: wszim » 6 gru 2018, o 22:40

Wg mnie nie ma znaczenia czy system jedno czy dwutłoczkowy, kilometraż też zdecydowanie wystarczający do ułożenia się klocków. Sytuacja więc sugeruje wadę wykonania. Blokuje się jarzmo, klocki, któryś z tłoczków(rant utworzony z osadu), zapowietrzony układ, stary spieniony lub zawilgocony płyn. Przy wymianie klocków badałeś sprawność prowadnic jarzma, szczelność osłon, stan blaszek prowadzących klocki, prawidłowość przesuwania się w nich klocków?

Rickss83
Specjalista
Posty: 336
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze SW
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: Rickss83 » 7 gru 2018, o 06:29

Lub przegrzany płyn


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

herman00
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Imię: Robert
Chevi: Captiva 2,0 Man2006
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: herman00 » 7 gru 2018, o 09:10

Panowie, jak pisze autor auto ma 100kkm, czyli to już co najmniej druga wymiana klocków. Nie wierzę, że tarcze nie mają po 100kkm rantu na 2-3 mm. Poza tym pytanie właśnie o płyn, jak można nie wymienić płynu razem z klockami.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10532
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: wszim » 7 gru 2018, o 10:23

Powinno się wymienić. Z drugiej strony właściwości płynu nie mogły się zmienić skokowo, że dobry był przed wymianą i hamulce hamowały a nagle po wymianie zły. Raczej problem mechaniczny.

Awatar użytkownika
bart82
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Imię: Bartek
Chevi: Captiva 2.4 4WD 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: bart82 » 7 gru 2018, o 23:33

Jak wymieniłeś klocki hamulcowe to sprawdziłeś czy mają pewien luz w jarzmie?
Prowadnice nie są zatarte?
Tloczki zacisku hamulcowego pracują w innym położeniu sprawdziłeś czy poruszają się swobodnie?
Jak ściskałeś tłoczki szło lekko czy z oporem? Mogłeś jednocześnie obydwa najlepiej przy odkręconym korku zbiorniczka z płynem hamulcowym.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Imię: Norbert
Chevi: Captiva 2,2D AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: Kosiu67 » 8 gru 2018, o 16:39

Klocki chodziły bez problemów, prowadnice zostały oczyszczone. ranty na tarczach są niezauważalne.
Mechanik mi powiedział że przyczyną może być płyn lub zapowietrzona pompa hamulcowa, podobno to dość częsty przypadek podczas wciskania tłoczków.

herman00
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Imię: Robert
Chevi: Captiva 2,0 Man2006
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: herman00 » 8 gru 2018, o 21:02

Sorki, ale po 100kkm jak ranty są niezauważalne to znaczy, że przejechał 100kkm bez hamowania - magia.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Imię: Norbert
Chevi: Captiva 2,2D AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: Kosiu67 » 9 gru 2018, o 12:18

Auto w przeważnie używane w trasie. Wymienione klocki były jeszcze fabryczne. To nie magia tylko spokojna jazda, ponadto gabaryty auta (szczególnie wysokość) oraz jego masa niezbyt zachęcają do ostrej jazdy. W innym aucie tj Citroenie C5 tarcze wymieniałem po przejechaniu 230 kkm i tylko z powodu zablokowania się hamulca ręcznego na przednim zacisku (w C5 ręczny jest na przód) co spowodowało zwichrowanie tarczy.
Załączniki
c3.jpg
C2.jpg
C1.jpg

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10532
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: wszim » 9 gru 2018, o 18:48

Tak bardzo delikatne używanie hamulca świadczy o rozsądku kierowcy w strefie bezpieczeństwa i ekonomii ale niestety ma swoje złe strony. Sadzę, że płyn nie był wymieniany od nowości. Wtedy od wnętrza tłoków tworzą się twarde osady w kształcie pierścieni.
Obrazek
Nic to nie przeszkadza póki tłok jednostajnie przesuwa się do przodu wraz z zużyciem klocków. Jaja są przy wymianie klocka. Tłoczek cofnięty przesuwając się i pracując po osadzie ma zwiększony opór lub gubi szczelność. Jeżeli nie znajdziesz żadnych innych mechanicznych przyczyn problemu (które sugerowałem) to może masz hamulce do kapitalnego remontu. Co tylko tak brzmi groźnie, bo to nie silnik. Potrzebna pełna rozbiórka, wymiana elementów gumowych, wyglancowanie powierzchni tłoków i cylindrów, nowy płyn, odpowietrzenie i hamulce jak nowe.
Kiedyś ten temat przerabiałem bo sam jeżdżę prawie bez używania hamulca i niestety ma to konsekwencje.
http://astra.myto.pl/dzial-techniczny/n ... imitstart=

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Imię: Norbert
Chevi: Captiva 2,2D AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: Kosiu67 » 9 gru 2018, o 23:46

W przyszłym tygodniu będę miał chwilę czasu to spróbuję coś poradzić na te dolegliwości. zacznę od wymiany płynu hamulcowego i odpowietrzenia wszystkich zacisków oraz pompy.

Rickss83
Specjalista
Posty: 336
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze SW
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: Rickss83 » 10 gru 2018, o 07:08

A jak będziesz odpowietrzał? Mechanicznie czy będziesz wysysał.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Imię: Norbert
Chevi: Captiva 2,2D AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: Kosiu67 » 10 gru 2018, o 18:58

Na początku mechaniczne.

Rickss83
Specjalista
Posty: 336
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze SW
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: Rickss83 » 10 gru 2018, o 20:32

To może spróbuj przelewowo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Imię: Norbert
Chevi: Captiva 2,2D AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: Kosiu67 » 10 gru 2018, o 21:08

Przelewowo - to znaczy jak?
Ja chcę to zrobić przy pomocy zestawu do odpowietrzania układu hamulcowego i wymiany płynu oraz kompresora.

Rickss83
Specjalista
Posty: 336
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze SW
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków

Post autor: Rickss83 » 10 gru 2018, o 21:24

Czyli nie mechanicznie. Mechanicznie znaczy ze jeden dyma „dźwignią” hamulca, a drugi w odpowiednim momencie popuszcza oraz zakręca odpowietrznik.
Natomiast przelewowo znaczy ze podłączasz podciśnienie do odpowietrznika i wysysasz stary płyn zastępując go nowym. W obu metodach zwracasz uwagę na poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Oba sposoby możesz samemu przeprowadzić, lecz pierwszym sposobem robiąc dobrze jednak mieć dodatkową parę rąk. Koledzy mogą coś dopowiedzieć ze swojego doświadczenia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości