błąd P046C , coś z EGR, silnik 2.4B

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Kony
Stały bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

błąd P046C , coś z EGR, silnik 2.4B

Post autor: Kony » 30 lis 2018, o 20:18

Wyskoczyl błąd P046C , coś z EGR, silnik 2.4B. w czym może być problem?

Auto stało teraz w garażu od poniedziałku. Wyjeżdżam z garażu a tu check enigine. Podłączam elm pojawia się błąd P046C. Skasowałem pojechałem na zakupy ale po pewnym czasie znowu się pojawił.

ReMiX
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 15 maja 2019, o 15:14
Imię: Marcin
Chevi: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: Tak stag
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: błąd P046C , coś z EGR, silnik 2.4B

Post autor: ReMiX » 20 maja 2019, o 21:36

I jak kolego uporales się z tym? Bo ja poza tym mam p0405. A egr nowy i tydzień czasu było gites do póki na gaz nie oddaliśmy.. Teraz mamy gaz ale w gratisie check engine.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2019, o 21:46 przez szczuplin, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Puki - póki

Kony
Stały bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: błąd P046C , coś z EGR, silnik 2.4B

Post autor: Kony » 26 maja 2019, o 22:49

Wtyczkę poprawiłem od EGRa i już się błąd nie pojawił.

Ja dalej jeżdżę na benzynie. Myślę o instalacji LPG ale boje się że problemy się dopiero zaczną po instalacji.
Zaraz pojawi się problem z sondą lambda, EGR, katalizatorem, cewka zapłonową itp.

I dopiero się wkurzę, że wydałem 3tys i sobie kolejnych problemów narobiłem...

ReMiX
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 15 maja 2019, o 15:14
Imię: Marcin
Chevi: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: Tak stag
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: błąd P046C , coś z EGR, silnik 2.4B

Post autor: ReMiX » 27 maja 2019, o 08:05

No dokładnie... Ale ja muszę mieć dwa baki 😉 nie umiem już innaczej. Na weekend jadę zrobić łącznik elastyczny wydechu bo może przez niego sypie błędami jak zrobię to i nie pomoże to będzie trzeba się udac do dobrego elektronika.

Awatar użytkownika
bart82
Aktywny
Posty: 90
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Imię: Bartek
Chevi: Captiva 2.4 4WD 2007
Silnik:
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: błąd P046C , coś z EGR, silnik 2.4B

Post autor: bart82 » 27 maja 2019, o 13:15

Jak masz dobrą instalację na dobrych komponentach nie będziesz miał problemu.Z autopsji wiem ze są problemy z BRC . Dobry gazownik jednak to ogarnie.
U mnie siedzi Lovato w aucie od 6 lat [w moich rękach 5] i zero problemów jak do tej pory. Jedyny element instalacji który może się skończyć to reduktor.
Gazowników partaczy niestety nie brakuje .

ReMiX
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 15 maja 2019, o 15:14
Imię: Marcin
Chevi: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: Tak stag
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: błąd P046C , coś z EGR, silnik 2.4B

Post autor: ReMiX » 27 maja 2019, o 21:26

Ten co mi montowal wyadawal się być odpowiednią osobą.. Montowalem u niego brc do scenic i teraz stag w Captive.. Niestety tu mu nie poszło i już wiem że do niego więcej nie pojadę.. Mówiłem mu ze check się nie świecil a teraz się zapalił a on na to że oni tylko gaz montowali i przy instalacji nic nie robili... Ehhh no i zostałem sam z problemem.

ReMiX
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 15 maja 2019, o 15:14
Imię: Marcin
Chevi: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna
LPG: Tak stag
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: błąd P046C , coś z EGR, silnik 2.4B

Post autor: ReMiX » 14 lip 2019, o 12:06

Cześć.. doszedłem do tego a w zasadzie kosztowało mnie to 120zł na gościa który wiedział co robi.
Generalnie wszystkie moje błędy były powiązane z masą (tyczyło się to szarego przewodu z wtyczki która idzie od egr) usterka znaleziona mega szybko przez gościa wiedział co robi także w 30min było po temacie.
Jak macie problemy z niskim sygnałem polecam przyjrzeć się wiązce (w razie czego podeśle zdjęcie pokazujące konkretne miejsce)
przy pomocy lusterka schodzisz nisko miedzy komputer a blok silnika na samym dole okazuje się że wiązka dotykała skrzyni biegów , nie było by pewnie w tym nic złego gdyby nie to że ów odlew skrzyni nie był w ogóle obrobiony czego efektem było przecięcie wiązki i tej że szarej żyły i zwieranie do masy.
Krawędź była naprawdę ostra i bardzo łatwo można się przeciąć pchając tam łapy. Wiązka została dodatkowo zabezpieczona grubym wężem gumowym (od układu chłodzenia) także myślę że to już koniec moich problemów :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości