Olej i płyny Cruze 2.0 163KM

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
ODPOWIEDZ
toldek
Obserwatorek
Posty: 6
Rejestracja: 8 paź 2018, o 07:07
Imię: Witek
Chevi: Cruze 2.0 163Km
Lokalizacja: Glinik
Kontakt:

Re: Olej i płyny Cruze 2.0 163KM

Post autor: toldek » 9 lis 2018, o 09:13

Dane z platformy naprawczej, poprawiono / usunięte dane na USA/

Preferowany olej silnikowy
Temperatura otoczenia - klimat umiarkowany
Klasa lepkości oleju silnikowego- SAE 5W- 30 Syntetyczne
Klasyfikacja oleju silnikowego- OEM Dexos 2
Klasyfikacja oleju silnikowego API/ACEA /C3
Olej silnikowy z filtrem(ami) Litry 5,4
Filtry oleju:
OE 648/7
OX 1012D
HU 7030
NALEŻY stosować olej silnikowy o niskiej zawartości popiołów, aby zapewnić długą żywotność filtra cząstek stały
Inne smary i ilości napełnienia
Olej przekładniowy do ręcznej skrzyni biegów SAE 75W-85 Syntetyczne
Klasyfikacja oleju przekładniowego ręcznej skrzyni biegów GL-4
Ręczna skrzynia biegów Litry 1,7
Rok modelowy 2012→ = 70W
Klasyfikacja oleju przekładniowego ręcznej skrzyni biegów GL-4
Ręczna skrzynia biegów Litry 1,7
Ręczna skrzynia biegów (nowe napełnienie) Litry 1,8
Ręczna skrzynia biegów (nowe napełnienie) Litry 1,8
Zastosować nowe korki spustowe/napełniania.
Nasmarować gwinty preparatem zabezpieczającym, jeżeli nowe korki spustowe/korki napełniania są dostarczone bez preparatu zabezpieczającego.

Korek kontrolny poziomu napełnienia niezamontowany. Poziom oleju można sprawdzić jedynie poprzez całkowite opróżnienie przekładni i napełnienie jej określoną objętością.

Olej przekładniowy do automatycznej skrzyni biegów Typ Dexron VI
Olej przekładniowy do automatycznej skrzyni biegów (spuszczanie i napełnianie)
6T30/40/45/50 (6-biegowa)
Przy wymianie oleju = 4,0-6,0 l

Nowe napełnienie = 8,0-8,5 l

Z prętem pomiarowym:

Napełnić przekładnię podaną ilością.Uruchomić silnik.Każdy zakres jazdy włączyć na 3 sekundy, następnie przesunąć dźwignię przełączania w położenie "P".Pozostawić silnik na biegu jałowym przez 3 minuty.Podłączyć urządzenie diagnostyczne, aby zmierzyć temperaturę oleju w przekładni.Temperatura oleju w przekładni powinna wynosić 85-95°C.Sprawdzić, czy poziom oleju sięga znaku "HOT" (gorący) na pręcie pomiarowym.
Sprawdzić poziom przynajmniej dwa razy. Sprawdzić obydwie strony pręta pomiarowego i posłużyć się dolnym odczytem.

Bez pręta pomiarowego:

Przekładnię napełniać podaną objętością lub do czasu, kiedy olej w przekładni zacznie wyciekać przez otwór kontrolny.Wkręcić korek kontrolny poziomu napełnienia.Uruchomić silnik.Każdy zakres jazdy włączyć na 3 sekundy, następnie przesunąć dźwignię przełączania w położenie "P".Pozostawić silnik na biegu jałowym przez 3 minuty.Podłączyć urządzenie diagnostyczne, aby zmierzyć temperaturę oleju w przekładni.Temperatura oleju w przekładni powinna wynosić 85-95°C.Wyjąć korek kontrolny poziomu napełnienia.Poczekać, aż olej przestanie lecieć strumieniem i zacznie kapać.Jeżeli ubytek oleju nie jest widoczny: Uzupełniać olej w przekładni automatycznej, aż zacznie wyciekać przez otwór kontrolny.Wkręcić korek kontrolny poziomu napełnienia.
Wszystkie przekładnie: Wyzerować wskaźnik wymiany oleju przekładniowego, jeżeli występuje.
Płyny
Płyn chłodzący Typ Dex-Cool
Płyn chłodzący Kolor Czerwony
Układ chłodzenia - całkowita pojemność Litry 7,5
Płyn hamulcowy Typ DOT 4+
Płyn układu sprzęgła -Typ DOT 4+
Olej układu wspomagania kierowania Typ Dexron VI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości