Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Witam,
czy ktoś moze mi podpowiedzieć czy poniższy wyłącznik czasowy będzie nadawał się żeby po podłączeniu przez bypass do bezpiecznika rozłączał po zgaszeniu silnika przepustnicę.
https://allegro.pl/czasowy-wylacznik-os ... 43280.html
czy ktoś moze mi podpowiedzieć czy poniższy wyłącznik czasowy będzie nadawał się żeby po podłączeniu przez bypass do bezpiecznika rozłączał po zgaszeniu silnika przepustnicę.
https://allegro.pl/czasowy-wylacznik-os ... 43280.html
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
NIE. Ale określ konkretnie co chcesz uzyskać.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Wojtek, chodzi mi oto że bezpiecznik po wyjęciu kluczyka powinien standardowo rozłączyć przepustnicę, ale niestety tak nie jest. Nie chcę wymieniać całego ECU. Ponoć można zrobić obejście, i do bezpiecznika odpowiedzialnego za rozłączenie przepustnicy dodać bypass i układ który będzie po zadanym czasie rozłączał bezpiecznik. Niestety nie znalazłem typowego układu , a nie jestem elektronikiem i nie bardzo wiem jak taki zrobić. Dlatego pomyślałem żeby podpiąć pod bypass ten który podałem.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Ten element o który spytałeś ma funkcję ściemniania i nadaje się tylko do lampki. Trzeba coś innego. Dlaczego przepustnica ma się rozłączyć po odpowiednim czasie a nie od razu po wyłączeniu stacyjki? Wtedy wystarczyłby zwykły przekaźnik. A jeżeli ma się rozłączyć po czasie to np takie coś
https://allegro.pl/modul-czasowy-opozni ... 93162.html
https://allegro.pl/listing?string=przek ... t-1-4-0802
https://allegro.pl/modul-czasowy-opozni ... 93162.html
https://allegro.pl/listing?string=przek ... t-1-4-0802
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Wojtek,
jak dla mnie to może się wyłączyć po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, porostu teraz wcale się nie rozłącza i "kradnie prąd". A jaki przekaźnik masz na myśli?
Dodano po 2 minutach 3 sekundach:
Jedyny problem to taki że muszę podłączyć w miejsce bezpiecznika mini.
jak dla mnie to może się wyłączyć po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, porostu teraz wcale się nie rozłącza i "kradnie prąd". A jaki przekaźnik masz na myśli?
Dodano po 2 minutach 3 sekundach:
Jedyny problem to taki że muszę podłączyć w miejsce bezpiecznika mini.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
No to skąd się wzięła ta koncepcja żeby się wyłączało ze zwłoką czasową?
Do bezpiecznika mini bypass:
https://allegro.pl/listing?string=bypas ... i-1-4-0806
Do bezpiecznika mini bypass:
https://allegro.pl/listing?string=bypas ... i-1-4-0806
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Tak jak najbardziej, w gniazdo chce wpiąć bypass mini do niego podłączyć chciałem moduł czasowy, ale to tylko koncepcja. Ale ciekawa to koncepcja z przekaźnikiem, tylko nie bardzo wiem jak to wtedy połączyć i spiąć żeby działało.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Nie odpowiedziałeś w jakim celu ma się wyłączać ze zwłoka czasową.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
faktycznie, poprostu chciałem ,żeby przepustnica miała chwilę żeby "odpoczac", powiedzmy jakieś max 2 minuty.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
czy może ktoś ma jakiś pomysł w tej kwestii
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
A z tym odpoczywaniem to wymyśliłeś sam czy gdzieś przeczytałeś, że z jakiś względów powinno być opóźnienie?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Wojtek,
tak poradził mi mechanik, ale jak dla mnie to może się rozłączyć odrazu po wyjęciu kluczyka. Problem jest tylko w tym że nawet jak zamieniłem przekaźnik to nic to nie dało.
tak poradził mi mechanik, ale jak dla mnie to może się rozłączyć odrazu po wyjęciu kluczyka. Problem jest tylko w tym że nawet jak zamieniłem przekaźnik to nic to nie dało.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Może właśnie nie może. Może musi tak. Ja tego nie wiem, dlatego usilnie staram się wydobyć od ciebie źródło informacji.
Przekaźnik nie jest źródłem problemu tylko jego sterowanie, tak wynika z twojego opisu.
Mogę ci narysować schemat wpięcia przekaźnika takiego lub innego ale wiedzieć którego i dlaczego. A tego nie wiem. Ktoś inny kojarzy ten przypadek?
Przekaźnik nie jest źródłem problemu tylko jego sterowanie, tak wynika z twojego opisu.
Mogę ci narysować schemat wpięcia przekaźnika takiego lub innego ale wiedzieć którego i dlaczego. A tego nie wiem. Ktoś inny kojarzy ten przypadek?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Na zdjęciu zaznaczyłem przekaźnik oraz bezpiecznik który po jeździe muszę wyciągnąć żeby przepustnica nie pobierała prądu(do wyboru). Mój pomysł jest taki żeby rozbić obejście bypassem z dodaniem czasowego wyłączenia, tylko nie bardzo wiem jak się do tego zabrać.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc w powyższym temacie?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Mogę wieczorem ogólną koncepcję ci naskrobać. Bo w szczegółach trzeba się grzebać już w schematach.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Wojtek, będę wdzięczny chociaż za koncepcję dla nie elektryka .
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Koncepcja jest raczej dla elektryka. Ponieważ nie znam schematu captivy więc kieruję się tylko danymi z twojego opisu.
Jeżeli problem polega na tym, że skutkiem usterki wewnętrznej BCM/ECM zasila pasożytniczo cewkę przekaźnika sterującego prądowo przepustnicę, znaczy że trzeba tą linię zasilania cewki odłączyć dodatkowym przekaźnikiem. Wg mnie trzeba odciąć zasilanie cewki przekaźnika a nie tylko linii prądowej do przepustnicy. Tzn wpięcie się w miejsce bezpiecznika może sytuacji nie załatwić całkiem (pozostanie prąd cewki przekaźnika). Takie zadanie jest niestety trudniejsze bo trzeba wykombinować i jak to się mówi "porzeźbić". Jeżeli przecięcia nie da się wykonać w skrzynce(na pewno się da ale może być potrzebne wybebeszenie i rozebranie całej skrzynki), metodą druciarską trzeba wypiąć przekaźnik i podłączyć go do skrzynki na kablach a w wejście zasilania cewki wpiąć dodatkowy przekaźnik, którego cewka zasilana będzie z napięcia zanikającego po wyłączeniu zapłonu ( z tzw napięcia po stacyjce). Pięknie nie będzie wyglądać. Poniżej szkic logiczny rozwiązania. Jeżeli w tematach elektrycznych jesteś zupełnie zielony, nie wiem na ile to tobie pomoże. Być może jak pojedziesz do jakiegoś elektromechanika i przedstawisz problem to załapie o co chodzi.
Jeżeli problem polega na tym, że skutkiem usterki wewnętrznej BCM/ECM zasila pasożytniczo cewkę przekaźnika sterującego prądowo przepustnicę, znaczy że trzeba tą linię zasilania cewki odłączyć dodatkowym przekaźnikiem. Wg mnie trzeba odciąć zasilanie cewki przekaźnika a nie tylko linii prądowej do przepustnicy. Tzn wpięcie się w miejsce bezpiecznika może sytuacji nie załatwić całkiem (pozostanie prąd cewki przekaźnika). Takie zadanie jest niestety trudniejsze bo trzeba wykombinować i jak to się mówi "porzeźbić". Jeżeli przecięcia nie da się wykonać w skrzynce(na pewno się da ale może być potrzebne wybebeszenie i rozebranie całej skrzynki), metodą druciarską trzeba wypiąć przekaźnik i podłączyć go do skrzynki na kablach a w wejście zasilania cewki wpiąć dodatkowy przekaźnik, którego cewka zasilana będzie z napięcia zanikającego po wyłączeniu zapłonu ( z tzw napięcia po stacyjce). Pięknie nie będzie wyglądać. Poniżej szkic logiczny rozwiązania. Jeżeli w tematach elektrycznych jesteś zupełnie zielony, nie wiem na ile to tobie pomoże. Być może jak pojedziesz do jakiegoś elektromechanika i przedstawisz problem to załapie o co chodzi.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Dzięki serdeczne
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1579
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 32
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Tak na szybko: zamiast przekaźnika PK2 nie można od razu podać + po stacyjce na 4 przekaźnika PK1 ?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Niby tak. Ale ja nie wiem czy nie ma sytuacji gdy stacyjka jest załączona a przekaźnik od tej przepustnicy z jakiegoś powodu jest odłączany. Z tym że w przypadku gdy jest awaria tego sterowania i jest cały czas zasilany, to chyba i tak by to nie funkcjonowało. Więc możesz mieć rację. Że najprościej nie stosować żadnego dodatkowego przekaźnika tylko spróbować odciąć zasilanie cewki tego wbudowanego w płytę skrzynki bezpieczników i spróbować zasilać go z "napięcia po stacyjce".
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
No i jak tam mij? porzeźbiłeś coś ? ile ta przepustnica tego prądu żarła bo coś mi się wydaje ze u mnie tez coś podjada.
Czy po 43-45h postoju auta pod chmurką, z instalacją alarmową, bez odpalania napięcie 11.8V to do zaakceptowania?
Czy po 43-45h postoju auta pod chmurką, z instalacją alarmową, bez odpalania napięcie 11.8V to do zaakceptowania?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Żadne odniesienie, bo może masz akumulator na emeryturze. Jedynie pomiar prądu spoczynkowego ma sens.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Przekaźnik do rozłączania bezpiecznika
Aku chyba 2 letni, muszę sprawdzić jaką ma upływność
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości