Cykanie na zimnym i gorącym silniku
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 10:11
- Reputacja: 0
- Imię: Patryk
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Witam
Mam problem od dłuższego czasu z cykaniem na biegu jałowym. Byłem w warsztacie to powiedzieli mi że nie chcą mnie naciągać na koszta bo silnik ładnie pracuje.. jednak potwierdzili że może to być popychacz i zalecili zmianę oleju na innej firmy np. liqui moly. Bo aktualnie jeżdzę na Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W40 i mam zrobione na nim ponad 8 tys km. Jakby ktoś mógł napisać jaki olej byłby dobry byłbym wdzieczny a dodam jeszcze że to jest chevrolet cruze 125 km diesel (2010) r przebieg 204 tys. Czy przy takim przbiegu nie trzeba już przejść na olej mineralny ?
Mam problem od dłuższego czasu z cykaniem na biegu jałowym. Byłem w warsztacie to powiedzieli mi że nie chcą mnie naciągać na koszta bo silnik ładnie pracuje.. jednak potwierdzili że może to być popychacz i zalecili zmianę oleju na innej firmy np. liqui moly. Bo aktualnie jeżdzę na Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W40 i mam zrobione na nim ponad 8 tys km. Jakby ktoś mógł napisać jaki olej byłby dobry byłbym wdzieczny a dodam jeszcze że to jest chevrolet cruze 125 km diesel (2010) r przebieg 204 tys. Czy przy takim przbiegu nie trzeba już przejść na olej mineralny ?
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Zalej oryginalny olej GM to wtedy będziesz mieć mineralny
A tak serio to do żadnego cruzakowego silnika nie wolno zalewać olejów stricte mineralnych
Skąd w ogóle taki pomysł?!

A tak serio to do żadnego cruzakowego silnika nie wolno zalewać olejów stricte mineralnych

Skąd w ogóle taki pomysł?!
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Jeżeli masz klimę na auto to cykanie jest normalnym zjawiskiem. Kompresor tak pracuje.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 10:11
- Reputacja: 0
- Imię: Patryk
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Tak tylko że tego cykania kiedyś nie było i nie cyka cały czas a z przerwami . Co do oleju to kolega powiedział mi żebym zalal mineralny bo juz duży przebieg
a jeszcze inny mechanik zaproponował ceramizer na to cykanie/stuki . Więc juz sam nie wiem bo ja ogólnie myślalem zeby wymienic olej na motul 5w40 lub 5w30 .

- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Z daleka od takich kolegów

Era olejów mineralnych sensu stricto odeszła razem z Polonezem na gaźniku,
w Cruzaku zalejesz mineralnym i załatwisz silnik, w pierwszej kolejności turbinę.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 10:11
- Reputacja: 0
- Imię: Patryk
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Tak myślałem że mylił się z tym olejem.. To jaki byś polecił olej ? zalać GM czy lepiej motul, millers albo liqui moly ?
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 10:11
- Reputacja: 0
- Imię: Patryk
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Wymieniłem olej ale dalej cyka/stuka. Czy to mogą być popychacze? Wysyłam Link do filmiku w którym nagrałem pracę silnika https://youtu.be/P86vEFO8rFU
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Ładnie chodzi. Trochę chyba przesadzasz
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 10:11
- Reputacja: 0
- Imię: Patryk
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Niby chodzi dobrze a na filmiku tego nie słychać tak jak w rzeczywistości ale są stuki. Stuka, stuka i przestaje i tak w kółko. Na końcu filmu słychać jak to właśnie stuka/cyka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Cykaja to wtryskiwacze.
- kucis30
- Bywalec
- Posty: 131
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 10:41
- Reputacja: 0
- Imię: Mati
- Samochód: Cruze 2.0 CDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Wtryski u mnie również cykają, nie za każdym razem, ale jest to słyszalne ze środka. Na początku myślałem, że to płyta w napędzie się kręci, ale po lekturze forum żyję z myślą że to właśnie wtryski.
Cruze LS 2011, 2.0 CDI LNP 120kW
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Słuchał ktoś tego na słuchawkach? Ewidentnie coś słychać w lewym kanale. I to nie sa wtryski.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 10:11
- Reputacja: 0
- Imię: Patryk
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
A może jednak to są wtryski. Myślałem żeby spróbować jeszcze tego preparatu z liqui moly diesel spulung do czyszczenia wtryskiwaczy. To niby wlewa się do paliwa ale ludzie podłączaja jakoś bezpośrednio ze tylko ten preparat przepływa przez wtryski wtedy lepszy efekt. Tyle że ja nie wiedziałbym jak to zrobić żeby nie spierdzielic.
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Mam ten sam model, 2.0TD 125KM, i też zauważyłem takie cykliczne 'cykanie' przy około 123k km (samochód nabyłem gdy miał prawie 121k km). Wczoraj i dzisiaj chwile posłuchałem, ale wydaje się mi, że już nie ma tego zjawiska. U mnie jedynie co się zmieniło, to od koło 6k km jeżdżę po ~120km przez 5 dni w tygodniu.Patryk94 pisze: ↑22 sie 2018, o 15:34Wymieniłem olej ale dalej cyka/stuka. Czy to mogą być popychacze? Wysyłam Link do filmiku w którym nagrałem pracę silnika https://youtu.be/P86vEFO8rFU
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 10:11
- Reputacja: 0
- Imię: Patryk
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
A na jakim oleju jeździsz? 5w40 czy 5w30?
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Po kupnie samochodu wymieniłem na CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
A dlaczego, skoro zalecany jest 5W30?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
I do tego Castrol.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dodano po 2 minutach 21 sekundach:
Weź miotłę z drewnia rękojeścią, jeden koniec przyłóż do silnika, drugi do ucha i słuchaj co tam cyka. Może coś wyłapujesz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dodano po 2 minutach 21 sekundach:
Weź miotłę z drewnia rękojeścią, jeden koniec przyłóż do silnika, drugi do ucha i słuchaj co tam cyka. Może coś wyłapujesz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 10:11
- Reputacja: 0
- Imię: Patryk
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Z tego co wysluchalem to stuki są z okolic turbiny
pociskalem delikatnie taką gumową złączke co wchodzi do turbiny i wtedy stukało ale trochę ciszej.
https://naforum.zapodaj.net/7117074f9a99.jpg.html]

https://naforum.zapodaj.net/7117074f9a99.jpg.html]

- kucis30
- Bywalec
- Posty: 131
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 10:41
- Reputacja: 0
- Imię: Mati
- Samochód: Cruze 2.0 CDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Prośba najlepiej do userów Cruze 2.0 - czy mógłby ktoś wrzucić fotkę silnika (ze zdjętą osłoną z logo Chevroleta) z zaznaczonymi strzałkami dwoma wężykami, które należy podłączyć bezpośrednio pod liqui moly? Na zasadzie płukania z filmiku https://www.youtube.com/watch?v=ijF_7E94NWQ
Cruze LS 2011, 2.0 CDI LNP 120kW
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Czerwona - czarny wąż to zasilanie z baku i zamiast niego podłączasz wężyk z butelki, słoika.
Żółta - cienki sztywny wężyk to powrót do baku i do tego wężyka musisz dołożyć jakiś elastyczny wężyk z filterkiem i do słoika.
Musisz też jakoś połączyć czarny zasilający wąż z wejściem powrotu bo jak włączysz zapłon to pompa w zbiorniku zacznie pompować paliwo. Można też odłączyć zasilanie pompy.
Uprzedzam że mogę się mylić i nie biorę .....

Według mnie to Kali pomagalhttps://forum.chevroletteampoland.com/download/file.php?mode=view&id=8207i, jedyna słuszna metoda to wymontowanie, rozebranie i do myjki ultradźwiękowej.
Żółta - cienki sztywny wężyk to powrót do baku i do tego wężyka musisz dołożyć jakiś elastyczny wężyk z filterkiem i do słoika.
Musisz też jakoś połączyć czarny zasilający wąż z wejściem powrotu bo jak włączysz zapłon to pompa w zbiorniku zacznie pompować paliwo. Można też odłączyć zasilanie pompy.
Uprzedzam że mogę się mylić i nie biorę .....

Według mnie to Kali pomagalhttps://forum.chevroletteampoland.com/download/file.php?mode=view&id=8207i, jedyna słuszna metoda to wymontowanie, rozebranie i do myjki ultradźwiękowej.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- kucis30
- Bywalec
- Posty: 131
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 10:41
- Reputacja: 0
- Imię: Mati
- Samochód: Cruze 2.0 CDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Dzięki uprzejme za fotkę. Nie zabrałem się jeszcze za to, ale dało mi do myślenia Twoje ostatnie zdanie o wymontowaniu i do myjki ultradźwiękowej. Chyba w to pójdę, znalazłem artykuł o demontażu http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... .html#4711 i pytanie do czytających - czy cywil z kompletem dobrych kluczy jest w stanie wykręcić wtryski i zamontować je ponownie bez jakichś kodowań, etc? Chcę wymontowane zanieść do punktu ultradźwiękowego mycia w Poznaniu, może ktoś tę drogę już przeszedł (PS. za wyjęcie 1szt wtrysku 100zł, więc wolałbym samemu zanieść)
Cruze LS 2011, 2.0 CDI LNP 120kW
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Ja znam jednego cywila, co zrobił takie coś.
Skończyło się lawetą i tygodniowym pobytem w serwisie
Teoretycznie jak włożysz w to samo miejsce, ten sam wtryskiwacz (one mają wypisane kody dawki na górze) i uda ci się odpowietrzyć układ, to jest to możliwe, ale to jest teoria.
Skończyło się lawetą i tygodniowym pobytem w serwisie

Teoretycznie jak włożysz w to samo miejsce, ten sam wtryskiwacz (one mają wypisane kody dawki na górze) i uda ci się odpowietrzyć układ, to jest to możliwe, ale to jest teoria.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Jak to mówią:” nie grasz, nie wygrasz”. Jak sobie jakoś poznaczy wtryski i w te same miejsca włoży, to kto wie. W sumie to tylko 24 kombinacje. Kiedyś trafi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Cykanie na zimnym i gorącym silniku
Nie wiem jak w Cruze, ja sam wymieniłem 3 wtryski w swoim Olku.
Nic nie kodowałem, nie odpowietrzałem.
Robiłem to tylko pojedyńczo tzn. wymiana jednego zapłon- odpalał bez problemu , ale mogę się założyć że przy wymianie wszystkich jednocześnie też by nie było problemu.
Co do kodowania to się pytałem w Bosch ( robią tylko wtryski i pompy ) i odpowiedzieli że nie ma potrzeby.

Nic nie kodowałem, nie odpowietrzałem.
Robiłem to tylko pojedyńczo tzn. wymiana jednego zapłon- odpalał bez problemu , ale mogę się założyć że przy wymianie wszystkich jednocześnie też by nie było problemu.
Co do kodowania to się pytałem w Bosch ( robią tylko wtryski i pompy ) i odpowiedzieli że nie ma potrzeby.

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości