Problem z LPG - brc

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Matiqu
Obserwatorek
Posty: 10
Rejestracja: 25 lip 2018, o 20:06
Imię: Mateusz
Chevi: Cruze 1.8 2012, BRC
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Problem z LPG - brc

Post autor: Matiqu » 12 sie 2018, o 12:04

Cześć,
Mam problem z instalacją gazową brc sequent 24.11. Mrugaja trzy kontrolki, pierwsza od rodzaju paliwa, i dwie środkowe.

Najczęściej dzieje się to po uruchomieniu ale również i w trasie. Ostatnio robione kzfr wraz z całym rozrządem. Wymieniany olej, klimatyzacja. W załączniku krótki film z yT

Film na YT: https://youtu.be/6m7SDdz9_EU
Ostatnio zmieniony 12 sie 2018, o 12:04 przez Matiqu, łącznie zmieniany 1 raz.

Will
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 2 paź 2016, o 22:24
Imię: Włodzimierz
Chevi: Cruze 1,8 l LPG BRC
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: Will » 12 sie 2018, o 18:08

Problem jest w komunikacji przełącznika LPG z komputerem LPG.
Wg instrukcji BRC:
Problem: Przełącznik nie wyświetla poziomu gazu
Co się stało:
1. Przełącznik znajduje się w pozycji benzyna (kontrolki LED zgaszone)
2. Brak komunikacji z przełącznikiem (kontroli LED centralki migają)
Co zrobić:
1. Ustawić przełącznik na pozycję na gaz i sprawdzić wyświetlanie poziomu paliwa.
2. Sprawdzić okablowanie przełącznika lub wymienić przełącznik.
Powodem może być również sama centralka, sprawdzić zatem komunikację centralki interfejs z PC, ewentualnie wymienić centralkę.

Problem: Brak komunikacji z przełącznikiem.
Co się stało: Zielone środkowe kontrolki poziomu oraz kontrolka pomarańczowa - migają.
Co zrobić: Pojazd w takich warunkach kontynuuje jazdę na benzynie lub na gazie w zależności od ustawienia przełącznika. Zaleca się zweryfikowanie okablowania lub wymianę przełącznika.

Powyższy opis dotyczy starszej wersji przełącznika (prostokątny) ale pasuje także do "nowego -okrągłego". Miałem to wiele razy. Na gwarancji serwis wymienił przełącznik. Potem czasem wystarczyło lekkie "puknięcie" przełącznika. Nie miało to wpływu na pracę instalacji. Proponuję obejrzeć złącze przełącznika -często luzuje się.

Awatar użytkownika
Avatar
Wymiatacz
Posty: 2462
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Imię: Marcin
Chevi: brak
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: Avatar » 12 sie 2018, o 18:35

Problem był od zawsze na wtyczce wsadzanej do gniazda wskaźnika o którym mówimy, tam szukalbym przyczyny.
Można to prosto zdiagnozować, wystarczy ruszać kablem przy gnieździe tego elementu.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


Matiqu
Obserwatorek
Posty: 10
Rejestracja: 25 lip 2018, o 20:06
Imię: Mateusz
Chevi: Cruze 1.8 2012, BRC
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: Matiqu » 12 sie 2018, o 19:50

Dzięki Wam serdecznie, faktycznie najprawdopodobniej była to "poluzowana" wtyczka. Wasze zdrowie :piwo3:

@Will , Manual do Cruza mam z autocats.ws, ale do instalacji gazowej niestety nie potrafię znaleźć. Czy możesz wrzucić instrukcję / link do niej gdzieś na neta?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 4042
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: huri_khan » 13 sie 2018, o 07:38

Bo BRC nie było zakładane w fabryce tylko u dilera.
W żadnym autocats, EPC czy innych oficjalnych instrukcjach tego nie znajdziesz.
Szukaj na BRC schematów i opisów
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

Will
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 2 paź 2016, o 22:24
Imię: Włodzimierz
Chevi: Cruze 1,8 l LPG BRC
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: Will » 13 sie 2018, o 20:07


szczepan5557

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: szczepan5557 » 24 sie 2018, o 07:42

Witam....ja poradziłem sobie z wieloma problemami z brc....usuwając ją spod maski...a instalując stag qbox 4 plus

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10515
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: wszim » 24 sie 2018, o 08:03

Taa i zarejestrowałeś się na forum 15 minut przed wrzuceniem tego posta. Możesz rozwinąć temat czy to tylko kryptoreklama?

szczepan5557

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: szczepan5557 » 24 sie 2018, o 08:41

Tak mogę. ..czytam to forum od miesiąca wreszcie się zmoleścilem na rejestrację. ...BRC...hmm często ludzie sprzedając auto jako dodatkowej reklamy używają slogan "brc" technologicznie bynajmniej s24 to w stosunku do qbox czy kme nevo ....niestety ale przestarzała instalacja . Oczywiście jeśli ktoś bardzo w temat nie wnika to auto na lpg będzie chodziło niezależnie od marki wtryskiwaczy sterownika itp. Ja wrzuciłem bo: denerwuje mnie oprogramowanie które nie jest dostępne i trzeba szukać "szemranego", części mają niezrozumiałe w stosunku do jakości ceny, brak jej monitorowania po CAN ...przynajmniej w moim aucie . Innymi słowy dużo szumu medialnego z tym BRC a nic szczególnego tam nie ma...czego nie miałyby inne instalacje. Nie wspomnę już o konieczności domontowywania czujnika p1 do programowania (to akurat była norma...ale 10-12 lat temu). PS. instalacja ma sześć lat i to moja ocena akurat tej zamontowanej.

Dodano po 3 minutach 40 sekundach:
Ps. co by nie być gołosłownym za ok 1-2 tyg instalacja będzie wystawiona na allegro....jak ktoś zainteresowany. Zdemontować fachowo bez braków i cięcia kabli.

Bunioopl
Wymiatacz
Posty: 1799
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: Bunioopl » 24 sie 2018, o 09:25

Wiesz ja też nie jestem zwolennikiem BRC. Wolę Staga. Ale jak kupowałem moje auto, to w spadku dostałem BRC. Każda instalacja ma swoje zady i walety. I nie jest prawdą, że do kalibracji potrzebujesz jakiegoś czujnika. Potrzebujesz go, jak instalator nie podłączy OEM. No i jak zrobisz 200tyś na stagu to daj znać ile zabuliłeś za części. Moje autko ma na dzisiaj 220tyś km i wszystko na gazie. Dwa razy był regenerowany reduktor i ostatnio wymieniłem wtryski na regenerowane za 400zł, do tego mam jeszcze do wymiany naprawy,, szkiełko'' nie pokazuje mi ilości gazu, za 80zł.
Całkowity koszt na te 200tyś km to max 2000zł, jeżeli wymieniał bym reduktory na nowe. Czy to tak drogo? Oceń sam.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


szczepan5557

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: szczepan5557 » 24 sie 2018, o 09:39

Już mówię: kme nevo, reduktor Alaska, hana...jeszcze 2000 wszystko wrzucone do mondeo mk3 1,8 auto ma teraz 340tyś jak montowane miało 160....co dwa lata przewód gazowy między reduktor em a listwą no i filtry....mapy bez rozjazdów. VOLVO s60 2,4 b stag qbox reduktor kme gold wtryski hana....100 tyś tylko filtry i czyszczenie elektrozawór na f.ciekłej ...ustawiona autoadaptacja po obd. Rok temu robiłem 13 letnią instalację w chevrolecie blazerze tam był jeszcze stag isa3 z tego co pamiętam. ..wrzuciłem nieszczęsne wtryski magiczne jet włożyłem hana. ..i jak nowa nalatane....nikt nie wie ile...ale dużo. Wsparcie techniczne...czy się zadzwoni do Łodzi czy do Białegostoku....nie pytają coś za jeden czy dealer czy montaż sta. ..zawsze pomogą. Pinouty schematy...wszystko dostępne. Szczerze mówiąc tez miałem zostawić to brc ale stwierdziłem że będę się tylko z nią męczył. Zaznaczam że jeśli ktoś sam nie ingeruje prowadzą auto na serwis i ceny mu nie przeszkadzają...no to śmiało można na niej śmigać. Niemniej jednak aura przewagi tej instalacji nad pozostałymi to mit

Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Ps. Obecnie jestem w trakcie wymiany silnika...jak toś ma jakieś pytania a będę mógł pomóc...chętnie odpowiem.

Dodano po 3 minutach 5 sekundach:
Taka ciekawostka....głowica z opcją kl7....nigdy nie robiono luzu...auto ma 365 tys przebiegu wszystko na lpg....luzy od 0,10 do 0,20 w zależności od zaworu (oczywiście pisze o wydechowych), ssący między 0,15 a 0,25)

Dodano po 1 minucie 44 sekundach:
Kupując auto z dużym przebiegiem poznałem nieco jego granice:)

Bunioopl
Wymiatacz
Posty: 1799
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: Bunioopl » 24 sie 2018, o 09:49

Ja już swój wymieniłem. Największą zaletą BRC jest to, że serwis masz w całej Europie. Wadą brak oprogramowania do samodzielnej kalibracji. Ale kto chce ten znajdzie.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


szczepan5557

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: szczepan5557 » 24 sie 2018, o 09:52

No właśnie o to mi chodzi. ..że jeśli ktoś korzysta z usług...to mu to ryba i się wcale nie dziwię...ale jeśli ktoś ogarnia sam to idzie się zirytować.

Dodano po 5 minutach 10 sekundach:
Co do kl7...to nie mit....jak gdzieś pisali a szczera prawda...podaję numer głowicy z kl7: 55579808( http://www.original-genuine-spare-parts ... rolet).htm) jest to nr.GM.

Dodano po 5 minutach 45 sekundach:
Co do kosztów serwisu instalacji 200 tyś. ..2000zł ....to bardzo drogo.....może mi się tak wydaje bo nie korzystam z usług i mnie kosztują wyłącznie części.

Dodano po 6 minutach 56 sekundach:
Dobra instalacja powinna kosztować mniej więcej (koszty serwisu same części) regeneracja reduktor co 100 tyś 70 zł czyli 140 zł +filtry przewody lpg...bo parcieją zwłaszcza semperit ...fagumit lepszy ale droższy ..ok 100 zł. ...to daje 240zł. Dużo jeżdżę rocznie ok 70 tyś. ..i mniej więcej tak mnie to kosztuje. Unikam dziwnych stacji paliw , dbam o prawidłową termikę i ciśnienie reduktora. Raz na pół roku wpinam się w sterownik aby podejrzeć czy wszystko pracuje jak nalezy

Dodano po 1 minucie 47 sekundach:
Zaznaczam że pojęcia nie mam ile kosztują usługi związane z serwisem lpg być może one kosztują sporo.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10515
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: wszim » 24 sie 2018, o 10:18

Z jakiego powodu wymieniasz silnik? Dlaczego wcześniej nie sprawdzałeś luzu zaworowego?

szczepan5557

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: szczepan5557 » 24 sie 2018, o 10:29

Silnik? Temat prosty....auto ma 365 tyś kupiłem go miesiąc temu rozlozylem na czynniki pierwsze i teraz składam. ..szykuje je dla siebie na kolejne 200-250 tyś. .. mam spora obawę że jak uszczelnienia górę to ciśnienie pójdzie dołem i przy bucie zobaczę chmurę dymu ...czyli spalonego oleju. Takich przypadków miałem dwa. Silnik kupiłem z malutkim przebiegiem gdzie luzy są fabryczne. Kosztował mnie 2000zł . Chodzi tu o komfort i pewność tego czym jeżdżę. Tak samo jak maglownica...niby jeszcze dobra ale po skasowania luzu wzdłużnego zostały luzy poprzeczne...zatem do wymiany, alternator...nie wnikam że może jeszcze dobry....wymiana lub regeneracja...itp.

Dodano po 6 minutach 40 sekundach:
Co ciekawe wiele sprowadzonych egzemplarzy ma bardzo podobny stopień zużycia...a przebieg....178 000 km:)))) dodam że auto które kupiłem w środku prawie jak nowe...więc ocena pedałów deski kierownicy itp nie wiele by wniosła do tematu.:)

Dodano po 10 minutach 20 sekundach:
Sorry ze tak po kawałku pisze ale przypominają mi się pytania z różnych forów na które nie padały odpowiedzi....stopień sprężenia na zimnym przy 365 tyś. ..ok 10,5 bez próby olejowej niemalże na każdym tłoku identycznie, 12,5 z próbą. ..całkiem nieźle ale bez cudów. Tuleje belki tylnej...organa l ale lekko popękane. ..wymiana. amortyzatory tył 60%...niby można jeszcze jeździć. ..ale wymiana, amortyzatory przód...klapa...niby w normie ale widoczne ślady wycieków. Rozrusznik....zawiesza się czasem bendix.. regeneracja zatem. Wahacze przód łączniki. ..oczywiście ze wymiana. Jak wszystko poskładać zmierza mu jeszcze ciśnienie paliwa na szynie wtryskowej...zobaczymy jak pracuje pompa przy tym przebiegu. Na wszelki wypadek ustawie na sterowniku lpg awaryjny start na gazie bo póki co nie będę miał czasu wyciągać zbiornika by ocenić fitr i wymienić zapobiegawczo pompkę.

Dodano po 7 minutach 13 sekundach:
Innymi słowy to auto bez niemalże ani jednego serwisu (nie licząc wymian oleju) i opieki może maksymalnie przejechać ok 250--350tyś. Jak na auto klasy kompakt i dzisiejsze czasy (o jakość produkcji mi chodzi)jest nieźle choć porównania chociażby z merce w124 2,0d czy volvo serii 900 lub s...z silnikami 2,4 wogole nie mają sensu. Stawiając go jednak z konkurentami jak np autami vag z silnikami tsi to trzeba powiedzieć ze cruze /astra bije je ba głowę

Dodano po 43 minutach 49 sekundach:
P2096....dużo o tym na forum...nigdzie jasno sprecyzowane i zdiagnozowano problemu....opiszę później co wyszło u mnie....(wszystko zdiagnozowane dość fachowo) teraz praca

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10515
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: wszim » 24 sie 2018, o 14:35

Ciesze się, że kolejny technicznie kumaty zawitał na forum. :ok: Brakuje takich ludzi.
Tematy które opisałeś to raczej nie kontynuuj tu w LPG, tylko w odpowiednim tematycznie wątku.

szczepan5557

Re: Problem z LPG - brc

Post autor: szczepan5557 » 24 sie 2018, o 15:05

Nom....tam zapraszam opiszę problem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości