Wariujące parametry silnika na zapłonie

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
karol_s
Obserwatorek
Posty: 19
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 10:01
Imię: Karol
Chevi: Lacetti 1.4Pb HB
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Wariujące parametry silnika na zapłonie

Post autor: karol_s » 10 sie 2018, o 20:32

Witam
Po 2-dniowym postoju auto zaczęło się dusić przy odpalaniu jak i w trakcie jazdy. Po kilku kilometrach zaczął mrugać check engine, aż wreszcie zapalił się permanentnie. Kod błędu P0300 - czyli wypadanie zapłonu. Udało mi się mimo wszystko dotrzeć do domu, gdyż na wysokich obrotach auto jechało poprawnie.
Problem w tym, że godzinę po zaparkowaniu nie chce odpalić. Kręci rozrusznik, ale nie chce zaskoczyć.
Podpiąłem się pod komputer programem PCMSCAN i zastałem coś, czego nie rozumiem - parametry silnika, czyli temperatura silnika, ciśnienie, prędkość, obroty... wszystkie NA ZAPŁONIE SKACZĄ do niemożliwych wartości, np prędkość wykazuje raz 0km/h a raz 65km/h mimo, że nawet silnik nie jest zapalony! To samo z obrotami - od 0 do 8000!
Co się stało? W czym problem? Gdzie szukać?

Co zrobiłem do tej pory :
- sprawdziłem świece - czyste
- sprawdziłem, czy wtyczki kluczowych czujników są dobrze spasowane
- odpiąłem akumulator na kilka minut i ponownie podłączyłem

Lacetti HB 1.4PB 2005 J200 190 000km
Auto z wymienionym rozrządem rok temu, wymieniony akumulator pół roku temu, wymienione świece, kable i uszczelka pod głowicą zaworó 1,5 roku temu, świeżo po wymianie oleju z filtrem.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9854
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie

Post autor: wszim » 10 sie 2018, o 21:58

Kuny nie pogryzły jakiś kabli od ECM?

warka2119
Obserwatorek
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2017, o 16:26
Imię: Daniel
Chevi: Lacetti
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie

Post autor: warka2119 » 12 sie 2018, o 14:11

Co do skaczących wartości, pewnie korzystasz z jakiegoś kabla ELM327. U mnie też wyskakują takie głupoty. Co do problemu sprawdź dobrze przewody wysokiego napięcia jak kolega wyżej pisze pod kątem jakiegoś pogryzienia.

karol_s
Obserwatorek
Posty: 19
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 10:01
Imię: Karol
Chevi: Lacetti 1.4Pb HB
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie

Post autor: karol_s » 12 sie 2018, o 22:35

Regularnie korzystałem z kabla ELM327, ostatnio dokupiłem VAG KKL i odczyty są takie same. Wcześnie wszystko było w normie.
Auto na tą chwilę nie ma zapłonu. Na świecy nie ma iskry. Wypiąłem fajkę i połączyłem ze świecą i zrobiłem rozruch.
Rozrusznik działa. Czuć zapach paliwa.
W tygodniu oddaję do mechanika, gdyż moje możliwości się skończyły.
Mam jedynie domysły, że sterownik się wykrzaczył - stąd błędne odczyty i sygnały.
Zobaczymy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości