Silnik się dusi
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 29 lip 2018, o 20:51
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Lacetti 1.8 121KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Śrem
- Kontakt:
Silnik się dusi
Witam,
autko zrobiło mi dzisiaj niespodziankę i zacząło się dusić na światłach jak byłem w trasie, no i zgasło. Ponowną próba odpalenia Lacetti spaliła na panewce. 5km wcześniej zapaliła się kontrolka check engine i mrugała. Zjechałem na pobocze i sprawdziłem błąd, po czym go usunąłem i spróbowałem jazdy dalej. Po przygazowaniu do 120 kontrolka pojawiła się znowu a po chwili przestała mrugać i świeciło już cały czas aż do w.w. świateł.
Po sprawdzeniu błędów, pojawił się kod P0300-wypadanie zapłonu. Silnik odpalił tylko na przytrzymanym gazie, lecz po puszczeniu gazu momentalnie się dusił, a także chodził nierówno.
Wydaje mi się że auto jechało tylko na trzy gary.
Sprawdziłem cewke i przewód, oraz piny przewodu który prowadził do cewki.
Nie jestem znawcą, ale na trzecim cylindrze, cewka i świece różniły się od pozostałych, były wyrażenie bardziej "suche". Wydaje mi się, że cewka poszła.
Moje autko to Chevrolet Lacetti, 2007r 1.8l, 121KM.
Jakieś pomysły co to może być?
autko zrobiło mi dzisiaj niespodziankę i zacząło się dusić na światłach jak byłem w trasie, no i zgasło. Ponowną próba odpalenia Lacetti spaliła na panewce. 5km wcześniej zapaliła się kontrolka check engine i mrugała. Zjechałem na pobocze i sprawdziłem błąd, po czym go usunąłem i spróbowałem jazdy dalej. Po przygazowaniu do 120 kontrolka pojawiła się znowu a po chwili przestała mrugać i świeciło już cały czas aż do w.w. świateł.
Po sprawdzeniu błędów, pojawił się kod P0300-wypadanie zapłonu. Silnik odpalił tylko na przytrzymanym gazie, lecz po puszczeniu gazu momentalnie się dusił, a także chodził nierówno.
Wydaje mi się że auto jechało tylko na trzy gary.
Sprawdziłem cewke i przewód, oraz piny przewodu który prowadził do cewki.
Nie jestem znawcą, ale na trzecim cylindrze, cewka i świece różniły się od pozostałych, były wyrażenie bardziej "suche". Wydaje mi się, że cewka poszła.
Moje autko to Chevrolet Lacetti, 2007r 1.8l, 121KM.
Jakieś pomysły co to może być?
Ostatnio zmieniony 29 lip 2018, o 21:14 przez ARTUR08, łącznie zmieniany 1 raz.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1915
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Pewnie cewka, w tych silnikach podobno standardowa usterka
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 29 lip 2018, o 20:51
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Lacetti 1.8 121KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Śrem
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Zamówiłem nową listwe zapłonową/cewke, mam nadzieję że nie wydałem pieniędzy na darmo.
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 29 lip 2018, o 20:51
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Lacetti 1.8 121KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Śrem
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
To nie cewka... Przed chwilą założyłem nową a silnik chodzi bez zmian, czyli się dusi i pracuje nie równo. Dodatkowo czuć zapach benzyny co wskazuje na niepełne spalanie. Rura wydechowa czarna, sucha. Jakieś pomysły? Może świece? Ale czy na trzech z czterech garów silnik by się tak dusił?
Edit.
Najlepsze jest to że ELM nie widzi żadnych błędów od ostatniego usunięcia.
Dodano po 1 godzinie 31 minutach 50 sekundach:
To także nie świece... Były one także całe zaoliwione, oprócz jednej...
Edit.
Najlepsze jest to że ELM nie widzi żadnych błędów od ostatniego usunięcia.
Dodano po 1 godzinie 31 minutach 50 sekundach:
To także nie świece... Były one także całe zaoliwione, oprócz jednej...
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 kwie 2017, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti 1.4Pb HB
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Miałem takie same objawy, gdy winowajcą była uszczelka pod pokrywą zaworów. Olej zalewał świece.
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 29 lip 2018, o 20:51
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Lacetti 1.8 121KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Śrem
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Właśnie ściągam obudowę wałka rozrządu i obejrzę to z góry. Ile wyniosła Cię naprawa?
Dodano po 11 minutach 24 sekundach:
W ściąganie rozrządu nie będę się już bawił. Zostawię to komuś kto się zna. Ale jeżeli poszła uszczelka pod pokrywą zaworów to mogło zalać 3 na 4 świece? To także by tłumaczyło zanik oleju, zrobiło się nagle poniżej minimum a dym wyleciał przez chwilę szary
Dodano po 11 minutach 24 sekundach:
W ściąganie rozrządu nie będę się już bawił. Zostawię to komuś kto się zna. Ale jeżeli poszła uszczelka pod pokrywą zaworów to mogło zalać 3 na 4 świece? To także by tłumaczyło zanik oleju, zrobiło się nagle poniżej minimum a dym wyleciał przez chwilę szary
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 kwie 2017, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti 1.4Pb HB
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Wymienione u mnie zostały:
- uszczelka pokrywy zaworów
- zestaw przewodów zapłonowych
- świece zapłonowe 4szt.
Koszt części około 190zł, natomiast z usługą wymiany wyniosło 390zł (wymiana świec 40zł, wymiana przewodów 20zł, wymiana uszczelki pokrywy zaworów 141zł).
Wiesz, w przypadku sparciałej uszczelki olej niekoniecznie musi się równomiernie rozprowadzać po otworach na świece...
Mam nadzieję, że pomogłem.
- uszczelka pokrywy zaworów
- zestaw przewodów zapłonowych
- świece zapłonowe 4szt.
Koszt części około 190zł, natomiast z usługą wymiany wyniosło 390zł (wymiana świec 40zł, wymiana przewodów 20zł, wymiana uszczelki pokrywy zaworów 141zł).
Wiesz, w przypadku sparciałej uszczelki olej niekoniecznie musi się równomiernie rozprowadzać po otworach na świece...
Mam nadzieję, że pomogłem.
-
- Specjalista
- Posty: 387
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 33
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
zalewane świece przez olej to przypadłość tych silników . możesz zakleić pokrywę pasta dirko , lub wymienić na alu pokrywę od nubiry
- none7
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
- Reputacja: 7
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti '05
- Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
- LPG: STAG QNEXT PLUS
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
ewentualnie zaciął się jeden z wtryskiwaczy. Leje cały czas paliwo. zadusza w ten sposób silnik
-
- Stały bywalec
- Posty: 273
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 7
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Miałem zapieczone wtryski i objawami sa nierówne obroty na zimnym silniku przygaszanie. Na ciepłym tych objawów nie bylo.
U mnie tez lal olej na świece ale wlalem uszlachetniacz do oleju i narazie spokój.
Ja od zakupu mam problem z map sensorem. Luźna kostka i błędy od czujnika map. Nierówne obroty gasniecie na zimnym ,obroty na zimnym do 2000. Dzisiaj sie wku.... I zrobiłem adaptacje przepustnicy pomijając map sensor zaklejajac go taśma. Po ustawieniu jalowego taśmę odkleilem i narazie auto smiga. Mam wrażenie ze silnik odzyskał wigor. Map sensor ustawia skład mieszanki i wyprzedzenie zapłonu.
U mnie tez lal olej na świece ale wlalem uszlachetniacz do oleju i narazie spokój.
Ja od zakupu mam problem z map sensorem. Luźna kostka i błędy od czujnika map. Nierówne obroty gasniecie na zimnym ,obroty na zimnym do 2000. Dzisiaj sie wku.... I zrobiłem adaptacje przepustnicy pomijając map sensor zaklejajac go taśma. Po ustawieniu jalowego taśmę odkleilem i narazie auto smiga. Mam wrażenie ze silnik odzyskał wigor. Map sensor ustawia skład mieszanki i wyprzedzenie zapłonu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Map sensor nic nie ustawia:P Tylko mierzy cisnienie w kolektorze ssacym i "podaje dalej". Jednym slowem czujnik.
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 29 lip 2018, o 20:51
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Lacetti 1.8 121KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Śrem
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
A map sensorem też miałem problem z dwa/trzy razy. Przy opalaniu autka obroty skakały od 500 do 1500 ale po paru sekundach wracały do normy. Zignorowałem gdyż to były pojedyncze przypadki.
A co do zaworów, to obejrzałem je od góry, tak samo wałki rozrządu. Da się jakoś sprawdzić te zawory bez inwazyjne?
Dodano po 1 godzinie 30 minutach 37 sekundach:
Bezinwazyjne *
A co do uszlachetniacza, to nie wiem czy to mi pomoże. Na moje oko to za dużo oleju znajduje się w komorze spalania na jednym z cylindrów.
Dodano po 26 minutach 40 sekundach:
Panowie, teraz czytam komentarze na spokojnie i chyba źle mnie zrozumieliście, a ja was. Olej jest w komorze spalania, a nie na świecy od strony cewki.
Jezeli można ufać internetowi, to głowica mi poszła lub tłoki.
A co do zaworów, to obejrzałem je od góry, tak samo wałki rozrządu. Da się jakoś sprawdzić te zawory bez inwazyjne?
Dodano po 1 godzinie 30 minutach 37 sekundach:
Bezinwazyjne *
Ale wtedy jak wyjaśnić olej w komorze spalania? I to w jednym z cylindrów w sporej ilości?
W moim przypadku silnik dusi się praktycznie od razu jeżeli nie dodam gazu. Z trzech tysięcy obrotów motor przygasa praktycznie od razu, nie ma tu mowy o nierównych obrotach, po prostu nie grzeje na wszystkie gary.
A co do uszlachetniacza, to nie wiem czy to mi pomoże. Na moje oko to za dużo oleju znajduje się w komorze spalania na jednym z cylindrów.
Dodano po 26 minutach 40 sekundach:
Panowie, teraz czytam komentarze na spokojnie i chyba źle mnie zrozumieliście, a ja was. Olej jest w komorze spalania, a nie na świecy od strony cewki.
Jezeli można ufać internetowi, to głowica mi poszła lub tłoki.
-
- Stały bywalec
- Posty: 273
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 7
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Moze wystarczy wymienić uszczelniacze na zaworach lub pierścienie tlokowe.
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 29 lip 2018, o 20:51
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Lacetti 1.8 121KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Śrem
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Auto kupiłem w lipcu, jeszcze mam dowód tymczasowy. Nawet był robiony przegląd techniczny na stacji wybranej przeze mnie. Pomiar spalin i w ogóle... Nawet nie zdążyłem go na podstawowe naprawy oddać.
Wiem tylko że auto było jezdzone przez kobietę parę kilometrów dziennie.
Sprawdzając historie auta wyszło mi że zrobili parę tysięcy w trzy lata. Auto wydawało się zamulone.
Wiem tylko że auto było jezdzone przez kobietę parę kilometrów dziennie.
Sprawdzając historie auta wyszło mi że zrobili parę tysięcy w trzy lata. Auto wydawało się zamulone.
To w najlepszym wypadku nie byłoby takie tragiczne... A jaki jest koszt takiej usługi?
- none7
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
- Reputacja: 7
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti '05
- Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
- LPG: STAG QNEXT PLUS
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
ARTUR08 po czym w ogóle wnosisz o oleju w komorze spalania ? Olej ściekł Ci po świecy i tyle. Czy po odpaleniu auto pali na niebiesko ? jest zapach palonego oleju ? wg mnie na tą chwilę temat oleju odstaw na bok.
- uruchamia się w ogóle silnik ?
- czy w aucie jest LPG ?
do przepłukania/sprawdzenia/wymiany wtryskiwacz któryś. Pewnie się zaciął w pozycji otwartej albo w pozycji zamkniętej.
- uruchamia się w ogóle silnik ?
- czy w aucie jest LPG ?
do przepłukania/sprawdzenia/wymiany wtryskiwacz któryś. Pewnie się zaciął w pozycji otwartej albo w pozycji zamkniętej.
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 29 lip 2018, o 20:51
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Lacetti 1.8 121KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Śrem
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Sprawdzę jeszcze raz świece bo zamontowałem nowe. Po wykręceniu starejbyła ona cała ubrudzona żółtą oleistą substancją i to w dużej ilości. Dla porównania miałem świece z innego cylindra która była sucha, a na pierwszym i drugim delikatnie tłuste. Auto nie pali na niebiesko, w ogóle dymu nie widać, po za jednym przypadkiem gdzie zamontowałem nowe świece. Wtedy pojawiła się sporą ilość dymu, możliwe że niebieskiego po spaleniu oleju. Nie przypominam sobie zapachu oleju, a raczej benzyny.none7 pisze: ↑1 sie 2018, o 14:24ARTUR08 po czym w ogóle wnosisz o oleju w komorze spalania ? Olej ściekł Ci po świecy i tyle. Czy po odpaleniu auto pali na niebiesko ? jest zapach palonego oleju ? wg mnie na tą chwilę temat oleju odstaw na bok.
- uruchamia się w ogóle silnik ?
- czy w aucie jest LPG ?
Sam silnik ogólnie chodzi ale tylko na przytrzymanym gazie. Inaczej od razu się dusi.
I nie, nie mam instalacji gazowej.
Chwilę przed tym zdarzeniem zatankowałem na Orlenie. Da się jakoś sprawdzić wtryskiwaczy? Mam do nich łatwy dostęp, tylko nie mam pojęcia jak sprawdzić czy są dobre.
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
A przypadkiem nie zatankowałeś ropy może?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 29 lip 2018, o 20:51
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Lacetti 1.8 121KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Śrem
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Nie mam paragonu, lecz ciężko pomylić benzynę z ropą... Ale jak teraz o tym myślę to nie jestem pewien. Wiem jeszcze że przy tankowania odbijał mi pistolet mimo że miałem minimum. Przy poprzednim tankowaniu nie miałem z tym problemu. Przejechałem z 10km zanim miałem awarię.
Ale czy wtedy auto by w ogóle odpalił?
Dodano po 10 minutach 28 sekundach:
Wydaje mi się że raczej dobrze zatankowałem. Wszystkie moje poprzednie auta były na benzyne, i raczej pomyłka nie wchodzi w grę. Po za tym przy tankowaniu była też druga osoba, która widziała co robię.
Ale czy wtedy auto by w ogóle odpalił?
Dodano po 10 minutach 28 sekundach:
Wydaje mi się że raczej dobrze zatankowałem. Wszystkie moje poprzednie auta były na benzyne, i raczej pomyłka nie wchodzi w grę. Po za tym przy tankowaniu była też druga osoba, która widziała co robię.
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Nie da sie wlozyc pistoletu z ON do auta na benzyne (wlew w PB jest za waski):P
-
- Stały bywalec
- Posty: 273
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 7
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Wtryski wyciągasz i druga osoba kreci rozrusznikiem i patrz czy robią mgiełkę czy leja benzyna. Jak chcesz sprawdzić czy bierze olej to sprawdza sie kompresje sprezania dla każdego cylindra. Wtedy będziesz mial obraz sytuacji. Sprzęt do mierzenia kompresji na alledrogo pewnie ze 100.
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 29 lip 2018, o 20:51
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Lacetti 1.8 121KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Śrem
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Już sprawdzałem ceny sprzętu do mierzenia kompresji. Lecz mi tu zależy na czasie. Miałem jechać tym autem na wakacje. Sprawdzę jutro te wtryski i jeżeli to nie będą one to po prostu oddam auto do serwisu.
—————
Jest jakaś możliwość że EGR szwankuje? Nikt nie podał takiej opcji, a słyszałem że też ma podobne objawy.
—————
Jest jakaś możliwość że EGR szwankuje? Nikt nie podał takiej opcji, a słyszałem że też ma podobne objawy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 273
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 7
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Byc może płyn chłodniczy dostaje sie do cylindra. Zmierzenie kompresji pomogloby w diagnozie. Czy w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia wydostaja sie bomble powietrza podczas pracy silnika?
Dodano po 12 minutach 12 sekundach:
Czujnik egr współgra z czujnikiem map. Wiec może byc padnięty czujnik map a wywalać błąd egr.
Dodano po 12 minutach 12 sekundach:
Czujnik egr współgra z czujnikiem map. Wiec może byc padnięty czujnik map a wywalać błąd egr.
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 29 lip 2018, o 20:51
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Lacetti 1.8 121KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Śrem
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
W dniu awarii gdzie silnik był mocno rozgrzany, sprawdziłem płyn chłodniczy. Ani go nie ubyło, ani przybyło. Nie zagotował się, ani nie było żadnych bombli. Przy otwieraniu zasyczał, ale to raczej normalne.
Na korku wlewu oleju także nie było żadnego masła, ani nic niepokojącego. Myślę, że zaholuje auto w poniedziałek do mechanika gdzie sprawdzi mi kompresję.
Jedyne niepokojące rzeczy to świece ubrudzone olejem, oraz olej który zniknął w znacznej ilości. Z minimum zrobiła się 1/4 bagnetu, czyli połowa tego co było. Samego silnika nie odpalam gdyż nie chce uszkodzić go jeszcze bardziej. Silnik chodzi zbyt chaotycznie i zbyt mocno się dusi.
Pozdrawiam.
-
- Profesjonalista
- Posty: 725
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
A co z przewodami ile maja przejechane wymieniałes ?
Mi sie wydaje ze te trzy swiece nie sa zaolejone bo by musiał łykać wielkie ilosci oleju zeby tak bylo widac olej na swiecach to jest nie przepalona benzyna pomieszana z drobną mglą olejowa dlatego tak to wygląda.
Przewody wymienia sie co 90 tys
Mi odmówiły posluszenstwa przy 85tyś
ich piny na wejsciu do swiec i do cewki dobrze dolegały mimo to były juz w środku upalone.
Mi sie wydaje ze te trzy swiece nie sa zaolejone bo by musiał łykać wielkie ilosci oleju zeby tak bylo widac olej na swiecach to jest nie przepalona benzyna pomieszana z drobną mglą olejowa dlatego tak to wygląda.
Przewody wymienia sie co 90 tys
Mi odmówiły posluszenstwa przy 85tyś
ich piny na wejsciu do swiec i do cewki dobrze dolegały mimo to były juz w środku upalone.
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Silnik się dusi
Powiem ci w sekrecie, ze ten silnik(1.8 121km) nie ma przewodow WN tylko jedna cewke bezposrednio na swiecach:P Co do kłopotów z obrotami, to skupilbym sie na 2 rzeczach, ktore nie byly chyba sprawdzane: map sensor i silniczek krokowy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość