Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
papieju
Specjalista
Posty: 316
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Chevi: Nubira kombi 1.8 LPG
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: papieju » 18 cze 2018, o 14:18

Otóż to. Wygląda na uszkodzony ecu. Nie musiał paść na amen stąd coś tam działa

Chev67
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
Imię: Artur
Chevi: Nubira III 1.6 kombi
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: Chev67 » 18 cze 2018, o 15:33

Sprawdzę jeszcze ECU. Pierwsze wrażenie takie że czujnik położenia wału nie pomógł, choć czekam na znajomego żebyśmy to sprawdzili w dwóch (jeden będzie trzymał świecę opartą o silnik, drugi kręcił rozrusznikiem).

Kolejne pytanie: lacetti ma bezpiecznik/wyłącznik wstrząsowy? Wiem że w samochodach francuskich montują takie cuś i wtedy samochód zachowuje się podobnie co mój aktualnie.

Sprawdzę jeszcze tego kompa czy coś wody tam mu nie nalazło.

Awatar użytkownika
none7
Aktywny
Posty: 70
Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
Imię: Karol
Chevi: Lacetti 1.6 '05 +LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: none7 » 18 cze 2018, o 15:42

Chev67 pisze:
18 cze 2018, o 13:21
Za 30min jadę po czujnik położenia wału. Zobaczymy czy coś się zmieni.

Ot co auto: nie pali na LPG, ani na PB, do cewki nie dochodzi prąd, nie potrafię się z nim połączyć przez OBD2.
Kijowo tak trochę.
ale wiesz ze chwilkę musisz poczekać az się torque pro połączy oraz tel z ELM skonfigurować hasłem? oczywiście zapłon też przekręcony być musi

Chev67
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
Imię: Artur
Chevi: Nubira III 1.6 kombi
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: Chev67 » 18 cze 2018, o 16:12

ELM327 i telefon są sparowane, torque pro ma połączenie z ELM'em, ale nie ma połączenia z ECU. Zapłon załączony. Nie jestem 60-latkiem nie ogarniającym e-maila, spokojnie ;)

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10276
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: wszim » 18 cze 2018, o 20:11

Sebastian pisze:
18 cze 2018, o 14:11
wszim pisze:
18 cze 2018, o 12:49
Komputer silnika jest zamknięty hermetycznie. Jemu woda raczej nie grozi.
Powinien być, ale czy jest... http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... =58&t=6680
Fabrycznie powinien być. Ten egzemplarz zdecydowanie nie jest, być może był już serwisowany i otwierany.

Dodano po 2 godzinach 56 minutach 6 sekundach:
Jak dla mnie z tym uszkodzeniem ECM/ECU to ślepa uliczka. Skoro paliło na gazie to nie może być uszkodzony ECM, bo on nie wybiera sobie rodzaju paliwa. Jak już to zalany sterownik LPG i z czasem kolejne tego konsekwencje. A może sterownik LPG jest podłączony do OBD2 i dlatego nie ma możliwości komunikacji ELM327 bo już kanał zajęty?

Chev67
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
Imię: Artur
Chevi: Nubira III 1.6 kombi
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: Chev67 » 19 cze 2018, o 10:35

Takie zajęcie kanału nie byłoby pewnego rodzaju druciarstwem? Koniec końców to instalacja fabryczna (dealerska)

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10276
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: wszim » 19 cze 2018, o 11:00

Jeżeli komunikuje się po CAN to nie powinien nic blokować chyba, że zalany wodą i zwiera całą magistralę. Jedynie komunikacja z OBD2 interfejsem typu K-L-LINE zajmuje interfejs i tylko jedno urządzenie może się z ECM komunikować. Nie wiem jakie tu jest rozwiązanie, czy nubira posiada CANa do komunikacji z ECM i czy ten sterownik PRINS jest podłączany do OBD2, bo zależy to od jego wersji i na dodatek nie jest obligatoryjne.

Chev67
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
Imię: Artur
Chevi: Nubira III 1.6 kombi
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: Chev67 » 27 lip 2018, o 13:46

Winny był sterownik PRINS, gazownik pokazywał, musiał dostać jakiegoś zwarcia bo miał lekko przypaloną płytkę. Wpakowałem więc stag'a gofast (osobiście stagi preferuję bo można chociażby awaryjnie odpalić, nie odpala się z automatu na LPG jak jest ciepły tylko na pb i dopiero wskakuje na gaz).

Autko więc ,,uzdrowione" - co nie zmienia faktu że nawet gazownik nie mógł połączyć się z OBD2 jakimiś interfejsami za kilka tysięcy. Co to może być że interfejs ma połączenie, ale nie z ECU? Bo szczerze mnie to ciekawi

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10276
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: wszim » 27 lip 2018, o 14:13

Czyli pierwsze sugestie tutaj podane były trafione.
Do ECU masz osobne piny w gnieździe. Zobacz czy są obsadzone , nieuszkodzone.

Chev67
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
Imię: Artur
Chevi: Nubira III 1.6 kombi
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: Chev67 » 28 lip 2018, o 20:37

Posprawdzam. Czytałem coś że jeśli OBD2 byłby wyłączony z użytku (czy jak to nazwać) tzn. gdyby był zajęty np. przez instalację LPG to nie zapalałby się CHECK ENGINE przy przekręcaniu kluczyka na zapłon. Ogólnie nie jest mi to jakoś szczególnie potrzebne, ale lubię mieć możliwość posprawdzania ewentualnych błędów itd. w swoich samochodach.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10276
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: wszim » 29 lip 2018, o 08:13

To coś co jest podłączone do gniazda obd2 nie może mieć wplywu na lampkę check engine. Piszemy o samym podłączeniu. Jeżeli jednak ustrojstwo dokonuje aktywnego kasowania błędów, to fakt, że błędów nie zobaczymy. Centralka LPG powinna jednak jedynie nasluchiwać/odczytywać dane potrzebne jej do jakiś swoich korekt, nie powinna ingerować w ważne dla stanu silnika treści. Czy tak jest do końca nie wiem, być może są instalacje, które umożliwiają instalatorowi aktywować automatyczne kasowanie błędów silnika, gdy nie potrafi prawidłowo zestroić LPG i w ten sposób ukrywa przed użytkownikiem swoją indolencję.
Sama zajętość kanału komunikacji z ECM zależy od typu interfejsu i bardzo często z tylko jednym urządzeniem na raz jest w stanie ECM nawiązywać łączność. I wtedy gdy jest podłączone do obd2 LPG to nie da się równocześnie skomunikować np skanera serwisowego.

Chev67
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
Imię: Artur
Chevi: Nubira III 1.6 kombi
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: Chev67 » 31 lip 2018, o 16:09

Tak samo to wygląda na kompie, dwa inne kable obd2 i różne aplikacje
Załączniki
Screenshot_20180731-155650.png

markus444
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
Imię: Maciej
Chevi: Lacetti
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: markus444 » 2 sie 2018, o 09:59

Spróbuj na wyjetym bezpieczniku od lpg który jest przy akumulatorze.

Chev67
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
Imię: Artur
Chevi: Nubira III 1.6 kombi
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: Chev67 » 2 sie 2018, o 18:11

Ok, dzisiaj będę ogarniał. Dodatkowo ma ktoś może schemat tego OBD2? Tzn. który kabel w kostce jest od czego?

Chev67
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
Imię: Artur
Chevi: Nubira III 1.6 kombi
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: Chev67 » 13 sie 2018, o 08:58

Dobra, chyba znalazłem schemat na stronce gdzie jest masa wskazówek i schematów do Nubiry/Lacetti itp. Wychodzi z niego że PIN ,,7" w złączu OBD2 odpowiedzialny jest za komunikację z ECM, zarówno w wersji z immo (immo jest pomiędzy ECU a OBD2) jak i bez niej (wtedy prosta droga ECM - DLC). Będę sprawdzał multimetrem czy coś się zmienia na tym pinie po załączeniu zapłonu, odpaleniu itd. Może być tak że komunikacja pomiędzy ECM a IMMO jest sprawna, ale połączenie IMMO - DLC (obd2) przez które przechodzi sygnał z ECM już takie sprawne nie jest. Nie mam pojęcia czy to ogarnę, ale postaram się ;)

Dodano po 7 minutach 53 sekundach:
P.S. PIN w gnieździe IMMO do OBD2 to pin nr. 5. Z tego co widzę wszystko tak samo w każdej wersji silnikowej.

Dodano po 1 godzinie 45 minutach 17 sekundach:
Grubsza sprawa.
Wychodzi na to że mam bypass immobilizera. Po jego wyciągnięciu i odłączeniu samochód zachowuje się tak jak zawsze, normalnie odpala. Żeby OBD2 dostawało sygnał z ECU musi przejść przez IMMO, a ono jest pominięte. Pewnie poprzedniemu właścicielowi padło i nie chciał naprawiać (400-500zł) więc wolał pominąć. Nie zrobił tego jednak dokładnie bo zrobił tylko tak żeby autko odpalało, a na diagnostyce poprzed złącze OBD2 postawił krzyżyk. Teraz nie wiem czy szukać schematów ,,lacetti bez immo" i puścić kabel do przewodu fioletowego pin5 (immo) -> pin7 (obd2) bezpośrednio z ECU czy kupić komplet naprawczy czyli komplet immo, moduł centralki, klucze itd.
Zrobię chyba tak że najpierw postaram się puścić kabel ECU-OBD2, a jak to nie da efektu to będę musiał kupić zestaw. I tak oto dręcząca mnie pierdoła czyli chęc wbicia się w diagnostykę ukazała mi pewnego rodzaju druciarstwo w moim samochodzie. Wiem że podchodzi to pod wadę ukrytą i autko mógłbym oddać, ale za długo już je mam by teraz jechać 300km+ w jedną stronę i się kłócić. Będę informował o postępach! ;)

Awatar użytkownika
papieju
Specjalista
Posty: 316
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Chevi: Nubira kombi 1.8 LPG
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: papieju » 13 sie 2018, o 22:15

Jeśli uda się bez zestawu a wystarczy puścić kabelek to byłoby zacnie, immo można olać bo i tak tego nikt nie kradnie, wręcz omijają z daleka ;) Wtedy poproszę o manual, sam chętnie się pozbędę bo wtedy dorobię kluczyk za ludzkie pieniądze ;)

Chev67
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
Imię: Artur
Chevi: Nubira III 1.6 kombi
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: Chev67 » 27 wrz 2018, o 18:27

Prawie o tym temacie zapomniałem. Tak więc nie, nie da się wbić żadnym interfejsem w OBD2, jest bypass immo. Jedyne wyjście to zestaw startowy. Chcę to kupić bo chcę mieć mozliwość diagnozowania swojego pojazdu.
Żeby wszystko zadziałało wystarczy komputer (te same oznaczenia(mam M4)), i moduł immo przy stacyjce (no i stacyjka + kluczyk)? Tyle wystarczy? Wiadomo że jeszcze przydałyby się zamki drzwi itd. ale teraz się skupiam na tym co jest potrzebne do przełożenia żeby diagnostyka zaczeła działać. Wszystko (o ile kupię dobre) będzie pasować na zasadzia plug&play? Bez żadnego kodowania, kombinowania?

Kolejna sprawa, nadajnik immo jest w grocie klucza czy na płytce elektronicznej wewnątrz plastikowej części klucza? Jeśli w plastiku to nie ma problemu z zamkami drzwi/stacyjką, wtedy tylko moduł immo i komp...?

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3299
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Imię: Sebastian
Chevi: 2x Lacetti 1.4&1.6
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: Sebastian » 28 wrz 2018, o 00:44

Pastylka jest w plastikowej obudowie wraz z elektroniką kluczyka.

Nie lepiej znaleźć kogoś kto wprogramuje "nowy" sterownik ?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Chev67
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
Imię: Artur
Chevi: Nubira III 1.6 kombi
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: Chev67 » 28 wrz 2018, o 19:22

Niestety ale coś jest mechanicznie uszkodzone/przelutowane...

Awatar użytkownika
papieju
Specjalista
Posty: 316
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Chevi: Nubira kombi 1.8 LPG
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: papieju » 28 wrz 2018, o 20:12

Chodzi mu o kupno sterownika i zrobienie klona ze starego

Chev67
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
Imię: Artur
Chevi: Nubira III 1.6 kombi
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: Chev67 » 29 wrz 2018, o 10:27

Czy jest to konieczne? Centralkę i tak mam nieoryginalną, a takie rozwiązanie wyjdzie drożej. Tu kupuję tylko zestaw i sam montuję (nic nie trzeba programować??), opcja z ,,sklonowaniem" starego kompa na nowy to niestety dodatkowy koszt - oddanie tego specowi, oraz dodatkowa strata czasu (nie wiem na jakich mechaników/elektroników trafiałem całe życie, ale staram się unikać fachowców jak tylko się da i większość robić samemu. Wymiana rozrządu + nabicie klimy = auto w warsztacie 2,5 tygodnia...

Chev67
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
Imię: Artur
Chevi: Nubira III 1.6 kombi
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: Chev67 » 4 paź 2018, o 22:48

No i leci, diagnostyka zwykłym ELM327 na Bluetooth ;)
Musiałem tylko na nowo puścić wiązkę z pinu 56 (komp) do 7 w OBD2 bo nie szło napięcie, teraz tam mam jakieś 5V i wszystko śmiga. Odczytałem i skasowałem błąd, coś związanego z Immo. Na 99% będę okazyjnie opychał stary komp (M4) z odbiornikiem Immo i stacyjką z kluczykiem, okazyjnie bo immo ma bypass'a i diagnostyka ni chu chu nie zadziała, ale autko na tym może jeździć bez problemu ;)

chrobot
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Imię: jan
Chevi: lacetti
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: chrobot » 5 paź 2018, o 13:57

Chev67 pisze:
4 paź 2018, o 22:48
bo immo ma bypass'a
ciekawe , możesz napisać jak to zrobiłeś?

Chev67
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
Imię: Artur
Chevi: Nubira III 1.6 kombi
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.

Post autor: Chev67 » 5 paź 2018, o 16:37

Przeklinam tego kto go zrobił, więc to nie ja, tak go kupiłem, przez to musiałem wymieniać komputer, box immo, stacyjkę i zestaw kluczyków ;)
Gdy immo ma bypass w lacetti nie można go diagnozować za pomocą OBD2 co bardzo cenię w samochodach. Podjechałem z tym do naprawdę dobrych elektromechaników, nawet do K-sport w Opolu i nic, jedyne wyjście to inny komp który nie ma bypass'a. Poza bypassem na płytce kompa przecięty był kabel pin 56 przy kompie i pin 7 w OBD2. Połączenie go nie dawało jednak napięcia, właśnie przez bypass.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości