Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
wojtas01
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik:
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 13 cze 2019, o 22:38

Co do DPF to co warsztat inna diagnoza wizualna. Tak jak Wam wcześniej napisałem, że w jednym powiedzieli , że był rozcinany . W drugim już , że nie , wygląda na fabryczny. W trzecim podobnie i sprawdzono przepływ powietrza maksymalny - wyszło 228 milibarów czyli 22,8 kPa. Jaka powinna być wartość fabryczna - nie wiadomo . Po czyszczeniu jest ponownie wykonywany pomiar i wtedy można porównać. Póki co wstrzymałem się z czyszczeniem. Widziałem zapiski z innych aut, że przed czyszczeniem miały nawet 0 lub np. 33 lub coś koło tego a po czyszczeniu ok 300-400. Dziwny przypadek był w BMW. Przed czyszczeniem było 228 a po czyszczeniu niewiele ponad 300 i zdecydowanie poprawiła się praca silnika ale wyskakiwał wcześniej błąd DPF.

Przed końcem dnia otrzymałem info, że turbosprężarka sprawdzona na maszynie TurboTest firmy Cinat przeszła pozytywnie testy i że wg serwisu nie powinienem doszukiwać się problemu w turbosprężarce. Jutro ją odbiorę.

Wtryskiwacze zostały sprawdzone na maszynie EDX611D włoskiej firmy Nova Ditex. Ogólnie usłyszałem , że wtryskiwacze pracują bez uwag. Wprowadzono jednak podczas badania kody z wtryskiwacza a nie te po regeneracji :/ Szkoda nawet tego komentować. Postaram się w wolnej chwili zeskanować protokoły do wglądu. Co ciekawe dano mi nowe podkładki pod wtryskiwacze 2mm a nie 3mm. Może ktoś z Was wie jakie powinny być "fabrycznie". Wydaje mi się, że 3mm , dostałem na moją sugestię 3mm ale 2mm też.

Chcąc teraz wszystko poskładać muszę mieć nowe uszczelki dla turbo i DPF. I tu pojawił się problem. Nic w Polsce nie mogłem dostać, wszystkie serwisy (ASO) gdzie dzwoniłem - na zamówienie i oczekiwanie kilka dni... Tak więc auto rozgrzebane postoi do Bożego Ciała...

Zastanawiam się czy nie dać do sprawdzenia tych wtrysków jeszcze na inną maszynę (i tak czekam na uszczelki) firmy Hartridge,jedynego producenta urządzeń pomiarowych posiadającego autoryzację firmy Delphi.

Jestem już dziś tak padnięty "walką" w ten upał , że jutro kolejna garść informacji i przemyśleń...

Awatar użytkownika
scott
Aktywny
Posty: 64
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 13 cze 2019, o 23:35

Powiem szczerze, że obstawiałem na usterkę w turbosprężarce.

Jeżeli chodzi o uszczelkę turbo-kolektor (oryginalne numery)to popytaj w sklepach czy nie mają takiego zamiennika : FA1 412-553
https://www.czesciauto24.pl/fa1/13918308
Turbo - DPF: (oryginalne numery: https://www.potak.eu/towar/25191731,fgm,25191731,a.aspx), zamiennik FA1 870-913


W moim DPF przy wypalaniu mam ponad 20kPa przy 100% obciążeniu :D

wojtas01
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik:
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 13 cze 2019, o 23:42

Tak , co do uszczelek znalazłem w potak.eu oryginały i zamienniki też znam i są w kilku sklepach w necie (siedziałem teraz i szukałem, chciałem napisać ale byłeś szybszy). Najgorzej jest z uszczelką wydech z DPF , nr kat. 13332579 ale już namierzyłem. Dzięki wielkie scott za pomoc.

Jak zmierzyłeś te 22 KPa , w czasie wypalania - dobrze to rozumiem ?

Awatar użytkownika
scott
Aktywny
Posty: 64
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 14 cze 2019, o 08:29

W czasie jazdy rejestrowałem przebiegi, bo mnie DPF szwankuje jak się robi ciepło.
I raz się tak złożyło, że zaczął się wypalać.

kochar
Stały bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 14 cze 2019, o 09:21

Na fabrycznym wtrysku podkładka 3mm, przed chwilą zmierzyłem.

Awatar użytkownika
scott
Aktywny
Posty: 64
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 14 cze 2019, o 09:43

wojtas01, jak już masz rozebrany samochód, to spróbuj sprawdzić chłodnicę powietrza.
Myślę, że wystarczyłaby do tego sprężarka powietrza z reduktorem - ustawić np. 1.5bar (max 2, nie więcej niż daje turbo). Zrobić redukcję na jakieś urządzenie z manometrem. Pompować i obserwować czy wskazania na manometrze nie wzrastają. Wtedy można też na szczelność sprawdzić, przytykając na chwilę z drugiej strony.

wojtas01
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik:
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 14 cze 2019, o 12:33

:wilekiedzieki: Janek za wymiar podkładek.

Scott słuszna uwaga odnośnie intercoolera. Jest okazja to sprawdzić. Postaram się to zrobić zanim złożymy turbo i dpf. Sprawdzę też podciśnienia na gruszkę itp itd. Kupiłem specjalnie manometr.

Awatar użytkownika
scott
Aktywny
Posty: 64
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 14 cze 2019, o 18:42

Też warto poddać próbie ciśnieniowej wszystkie rury, w których prowadzone jest powietrze. Wiesz, jak sam zrobisz to masz pewność.

wojtas01
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik:
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » wczoraj, o 20:24

Tak wygląda sonda lambda , cała czarna w sadzy:
Obrazek

Tak jak wcześniej pisałem w jednym z zakładów powiedzieli mi , że DPF wygląda na już otwierany. Co o tym myślicie ? W dwóch innych jakoś nie byli skorzy do takich twierdzień... Nie czyściłem DPF bo zmierzony przepływ powietrza wynosił 228 milibarów. Nie potrafiono mi powiedzieć jednak jaka powinna być wartość w nim prawidłowa :-) Na podstawie pomiarów w innych autach kształtuje się to na poziomie ok 300-400..
Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 15870
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: etac » wczoraj, o 20:29

Obrazek

raczej nie:
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

wojtas01
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik:
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » wczoraj, o 21:21

Dzięki za odpowiedź ze zdjęciem. Info takie, że otwierany, że potraktowany jakimś środkiem i w dodatku przesunięty wkład {:/ powiedzieli mi w tym serwisie - GozBor - Olsztyn/Kieźliny . W dwóch kolejnych zdziwienie, że tak ktoś powiedział.
No ale ten serwis powyżej zajmuje się też elektroniką w samochodzie. Na pytanie jak kwalifikują sterownik silnika do naprawy to uszłyszałem odpowiedź , że jak klient wymieni 90% części w aucie to na tej podstawie :rotfl:

kochar
Stały bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » wczoraj, o 21:30

To że sonda jest okopcona to chyba normalne ale że końcówka wydechu czarna od sadzy :ocochodzi:
Sprawdzałem u kolegi ( Ford Mondeo ) i palec i był czysty.

wojtas01
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik:
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » wczoraj, o 22:06

No nie takie normalne , że sonda okopcona (niewłaściwy np. skład spalin powietrze - paliwo ). Tu jest opisane jaki kolor powinna mieć.

Też mnie to zastanawia , że końcówka wydechu jest czarna od sadzy mimo, że auto ma DPF...

Awatar użytkownika
scott
Aktywny
Posty: 64
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » wczoraj, o 22:38

Nie znam się dobrze, ale sonda wygląda na bardzo upaćkaną sadzą. Co sugeruje za dużo niespalonego paliwa. To może się wiązać z widocznymi na wykresach problemami z dostarczeniem odpowiedniej ilości powietrza.

Odnośnie okopconej końcówki rury.
Ja w swoim też mam, jak się przejedzie palcem, to jest taka cieniutka warstewka. Odkąd pamiętam tak miałem. A w sierpniu na SKP, jak mierzono spaliny to wg. diagnosty, bardzo dobry skład był. Samochód był wtedy dobrze rozgrzany, bo 10km wcześniej zjechałem z autostrady.

Śmiem twierdzić, że u Ciebie jest to powiązane z wyglądem sondy. Masz zwiększone zadymienie i to będzie widać.
Pamiętajmy, że nikt nie da 100% skuteczności wyłapywania cząstek sadzy w DPF, zawsze coś się przedostanie, a szczególnie jak silnik kopci. Myślę, ze podczas wypalania też nie ma 100% skuteczności przetwarzania, i część może po prostu zostać wypchana.

kochar
Stały bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » dzisiaj, o 09:24

wojtas01 pisze:
wczoraj, o 22:06
No nie takie normalne , że sonda okopcona (niewłaściwy np. skład spalin powietrze - paliwo ). Tu jest opisane jaki kolor powinna mieć.

Też mnie to zastanawia , że końcówka wydechu jest czarna od sadzy mimo, że auto ma DPF...
Szkoda że w opisie nie ma z jakiego silnika jest ta sonda, mi wygląda na benzynę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości