Szarpanie podczas jazdy

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Imię: Paweł
Chevi: Cruze WTCC 1.4T+chip
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: pawelwaw84 » 3 lis 2019, o 14:37

Popatrzcie na parametry w czasie tego szarpania. Szczegolnie przeplywomierz i podcisnienie w kolektorze.

kochar
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: kochar » 3 lis 2019, o 19:59

Podciśnienie w kolektorze :ocochodzi: w silniku doładowanym.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16830
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: etac » 3 lis 2019, o 20:05

jak to są szarpania przy obrotach 1700-2000, to TTTM.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Imię: Paweł
Chevi: Cruze WTCC 1.4T+chip
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: pawelwaw84 » 3 lis 2019, o 20:33

Oczywiscie ze w silnikach doladowanych jest podcisnienie w warunkach gdy turbosprezarka nie doladowuje (bieg jalowy i delikatne oscylowanie gazem na pograniczu hamowania silnikiem i przyspieszania). W Dieslu moze to nie jest tak oczywiste bo nie ma przepustnicy, ale jest pompa podcisnienia, ktorym sa zapewne sterowane zaworki regulujace zmienna geometrie. Niech np. taki zaworek zacznie przepuszczac i dziwne wahania mocy gotowe.
U mnie na postoju map wskazuje ok. 35kPa przy neutralnym cisnieniu przyjmijmy ok. 99kPa. W kazdym razie chodzi o zbadanie cisnienia w warunkach kiedy wystepuja problemy. U mnie akurat w doladowanej benzynie podczas poszarpywan widac bylo dziwne skoki na wykresach przeplywomierza i cisnienia w kolektorze. Nieszczelnosci wyeliminowalem, przeplywomierz wyczyscilem i o poszarpywaniu zapomnialem.

ksliwka094
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 3 lis 2019, o 12:13
Imię: Konrad
Chevi: Orlando
Silnik: 2.0 163
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: ksliwka094 » 3 lis 2019, o 20:46

To mniej więcej jest 1600- 1800 co najlepsze ten typ tak nie miał bo mam go od 90gys km i teraz ma 210tys przeplywka została wyczyszczona wyrzucało mi turbo przy 170 komp pokazał przepływke hmm szczerze nie mam siły do tego ale mnie to oficjalnie wkur...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16830
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: etac » 3 lis 2019, o 20:58

Ja miałem 2 Cruzy w dieslu od nowości i oba to miały. Objawy były zależne od temperatury zewnętrznej.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
dokia
Wymiatacz
Posty: 1085
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Imię: Dorota
Chevi: Opel Insignia
Silnik: PB A20NHT 220KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: dokia » 3 lis 2019, o 20:59

pawelwaw84 pisze:
3 lis 2019, o 20:33
Oczywiscie ze w silnikach doładowanych jest podciśnienie w warunkach gdy turbosprężarka nie doladowuje (bieg jałowy i delikatne oscylowanie gazem na pograniczu hamowania silnikiem i przyspieszania). W Dieslu moze to nie jest tak oczywiste bo nie ma przepustnicy, ale jest pompa podciśnienia, którym są zapewne sterowane zaworki regulujące zmienna geometrie. Niech np. taki zaworek zacznie przepuszczać i dziwne wahania mocy gotowe.
U mnie na postoju map wskazuje ok. 35kPa przy neutralnym ciśnieniu przyjmijmy ok. 99kPa. W kazdym razie chodzi o zbadanie ciśnienia w warunkach kiedy występują problemy. U mnie akurat w doładowanej benzynie podczas poszarpywań widać było dziwne skoki na wykresach przepływomierza i ciśnienia w kolektorze. Nieszczelności wyeliminowałem, przepływomierz wyczyściłem i o poszarpywaniu zapomniałem.
W turbobenzynie to może być to co u mnie też, czyli rozszczelniony zbiornik podciśnienia turbiny, ale wtedy wyrzuca błąd p2261. Tak miałam rok temu. Koszt w ASO jedyne 1200 :( za plastikowe pudełko :( Plus tego rozszczelnienia jest taki, że niby programowo nie ogranicza mocy, tylko jest naprawdę chwilami "check engine" na blacie
zbiornik podc.jpg
Natomiast skoro koledzy mają diesla to rozszczelnienie może być w innym miejscu, aczkolwiek rzeczywiście poszarpywanie to najszybciej świadczy o jakiejś nieszczelności, tylko czasem ciężko ją namierzyć. Nic też koledzy nie napisali czy występują jakieś błędy w silniku.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16830
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: etac » 3 lis 2019, o 21:02

Nie ma z tym związanych żadnych błędów. Oba samochody były zgłaszane na gwarancji, samochody stały po pare dni na warsztacie, ale jak już drugi zgłaszałem to uznano mi t za cechę. Co dziwne w Insignia tez ten objaw jest opisywany.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
dokia
Wymiatacz
Posty: 1085
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Imię: Dorota
Chevi: Opel Insignia
Silnik: PB A20NHT 220KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: dokia » 3 lis 2019, o 21:23

ale chociaż naprawili?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16830
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: etac » 3 lis 2019, o 21:51

w żadnym. U mnie pomogło dopiero zrobienie chipa i zwiększenie mocy w silniku. Ja myślę ze problem jest gdzieś w zaworze turbiny.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

ksliwka094
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 3 lis 2019, o 12:13
Imię: Konrad
Chevi: Orlando
Silnik: 2.0 163
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: ksliwka094 » 4 lis 2019, o 06:30

Ha czyli już jest wszystko wiadome to samo gość od tuningu mi mówił problem jest z dawka paliwa silnik jest zalewany myślałem ze gość chce mnie na ciągnąć na kase bo mówi turbo do regeneracji i wtedy chip. Ale mówił ze naprawdę mam dziwna strasznie mapę

kochar
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: kochar » 4 lis 2019, o 10:23

Ale pisałeś że tak nie było i co nagle mapa się spieprzyła :ocochodzi: Ja stawiam na wtryski.
Tu był podobny temat viewtopic.php?f=28&t=8600
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości