Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Przywołania z rynku, informacje oficjalne o typowych usterkach modelu
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 18936
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: etac » 30 sty 2014, o 21:33

Klient może uskarżać się na migającą kontrolkę awarii silnika. W takim przypadku mogą zostać zarejestrowane błędy wymienione poniżej lub/i mogą wystąpić hałasy z kół zębatych wałków rozrządu.

Aveo GEN3 1.4D
P0012: Układ położenia wałka rozrządu (CMP) po stronie dolotowej - działanie, opóźnienie
P0015: Układ położenia wałka rozrządu (CMP) po stronie wylotowej - działanie, opóźnienie
Aveo GEN3 1.6D
P0011: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P0014: Układ położenia wałka rozrządu (CMP) po stronie wylotowej - działanie, opóźnienie

Przyczyna: pękniecie filtra z zaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu (dolotowe i wylotowego)

Działanie: zdemontować filtry z zaworów.

Obrazek
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1949
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: bubu1769 » 8 sty 2020, o 11:01

Już drugi raz od kiedy mam swojego T255 pojawiło mi się P0015 łącznie z P0027 - "Sterowanie elektromagnetycznym zaworem sterującym po stronie wylotowej - działanie" Typ B.
KZFR słychać tylko przez chwilę po odpaleniu na zimno.
Teraz pytanie czy te będzie kwestia tych sitek na zaworach, dość niedawno przy okazji je czyscilem chociaż nie było zbytnio brudne, czy może wina instalacji elektrycznej bądź samego zaworu?
Procedury diagnostycznej jeszcze nie robiłem z braku czasu.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 18936
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: etac » 9 sty 2020, o 20:02

Tutaj ten problem dotyczy Aveo T300
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 13638
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Samochód: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: wszim » 9 sty 2020, o 23:01

Wyjmij sitka, nie dużo z tym pracy. Olej dobry masz? Rozruszaj złączami elektrycznymi sterowania solenoidów, przeczyść, może to utlenienie styków złączek.

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1949
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: bubu1769 » 9 sty 2020, o 23:49

Ogólnie te błędy nie występują nagminnie, pierwszy raz był może z jakieś pół roku temu teraz był drugi.
Po pierwszym razie chyba właśnie czyściłem sitka i zamieniłem zawory miejscami.
Zobaczę może jutro jak będę mieć chwile to je wykręcę i zobaczę w jakim są stanie, na razie wolałbym nie usuwać sitek.
Olej mam 5W40 i pewnie przydało by się go już wymienić.

Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2144
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Samochód: Cruzak 1.8
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Red Moon
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: C77 » 10 sty 2020, o 00:32

etac pisze:
9 sty 2020, o 20:02
Tutaj ten problem dotyczy Aveo T300
On tam ma chyba XERa, m.in dla Ruskich takie wsadzali w budę T255

Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
bubu1769 pisze:
9 sty 2020, o 23:49
Chevi: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Masz w tym czymś zmienne fazy rozrządu?
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG PW tylko przez Sekretariat
Obrazek
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1949
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: bubu1769 » 10 sty 2020, o 00:40

Błędy są od jednego z elektrozaworów sterujących KZFR więc raczej ciężko żeby nie miał.
Poza tym be pierwszy moim poście wspominałem że KZFR słychać tylko przez chwilę po odpaleniu na zimno.
Silnik F14D4 na sterowniku MT80.

Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2144
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Samochód: Cruzak 1.8
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Red Moon
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: C77 » 10 sty 2020, o 00:49

No to procedury i zasady dokładnie takie jak w Cruzaku 1.8XER,
tudzież Astra H, J, Insignia, Vectra C, Aveo T300, Orlando, itd. itp.

Połowa Orga była na ten temat.
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG PW tylko przez Sekretariat
Obrazek
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1949
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: bubu1769 » 10 sty 2020, o 00:52

O tym też pisałem w pierwszym poście, że procedury diagnostycznej jeszcze nie robiłem z braku czasu.

Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2144
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Samochód: Cruzak 1.8
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Red Moon
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: C77 » 10 sty 2020, o 01:23

O to trzeba dbać cały czas bo jak nie to szybko zrobią się schody.

Skoro masz dieslowanie przy pierwszym odpaleniu to znaczy że coś już zaczyna się dziać.
Dalej lecą błędy elektrozaworów i samych KZFR, w finale wymiana całego zestawu.

Dbanie o drożność magistrali olejowej oraz kondycje elektrozaworów i kół zmiennych faz rozrządu
a także jakość, świeżość i ilość oleju
jest podstawą nienagannej pracy i długowieczności tego silnika.

To nasza Biblia, Koran i Kamasutra.
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG PW tylko przez Sekretariat
Obrazek
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 13638
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Samochód: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: wszim » 10 sty 2020, o 21:31

bubu1769 pisze:
9 sty 2020, o 23:49
Ogólnie te błędy nie występują nagminnie, pierwszy raz był może z jakieś pół roku temu teraz był drugi.
Po pierwszym razie chyba właśnie czyściłem sitka i zamieniłem zawory miejscami.
Zobaczę może jutro jak będę mieć chwile to je wykręcę i zobaczę w jakim są stanie, na razie wolałbym nie usuwać sitek.
Olej mam 5W40 i pewnie przydało by się go już wymienić.
Podobno one mają znaczenie tylko w okresie docierania. Nie wiem ile w tym prawdy ale połowa z nas tych sitek się pozbyła i nic się nie dzieje, a wręcz odwrotnie tzn długi czas KZFR działają prawidłowo gdy innym problemy pojawiały się po kilkudziesięciu tys. Krótki hałas czasami po rozruchu (taki do 2 sekund), tym bym się nie przejmował, mam tak sporadycznie od samego początku tego auta i po 100tys dalej nic się złego nie stało. Dlaczego nie używasz oleju 5w30? Czy nie taki powinien być do twojego silnika? KZFR są bardzo czułe na jakość i typ stosowanego oleju.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 2520
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB A20NHT 220KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: dokia » 10 sty 2020, o 21:36

bubu1769 pisze:
9 sty 2020, o 23:49
Ogólnie te błędy nie występują nagminnie, pierwszy raz był może z jakieś pół roku temu teraz był drugi.
Po pierwszym razie chyba właśnie czyściłem sitka i zamieniłem zawory miejscami.
Zobaczę może jutro jak będę mieć chwile to je wykręcę i zobaczę w jakim są stanie, na razie wolałbym nie usuwać sitek.
Olej mam 5W40 i pewnie przydało by się go już wymienić.
a to te zawory można zamieniać miejscami?? {:/ :o Skoro kupuje się każdy oddzielnie, jeden jako dolotowy a drugi jako wylotowy, przy czym każdy ma inny numer serwisowy. To co ma zdziałać mieszanie nimi? Sitka można wywalić, ale proszę mi wyjaśnij co ma na celu żonglerka samymi zaworami. One nawet kolory mają chyba inne aby nie mylić który gdzie ma być. :o Przynajmniej u mnie dolot ma szarą końcówkę a wylot czarną :shock:
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1949
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: bubu1769 » 10 sty 2020, o 21:53

U mnie KZFR słychać praktycznie za każdym razem po odpaleniu na zimno i tak jest od kiedy go kupiłem ponad rok temu, chociaż na początku wydaje mi się że było to głośniejsze i delikatnie dłużej trwało, teraz słychać to może przez sekundę.
W F14D4 oba zawory są identyczne.
Olej jest 5W40 bo taki był zalany jak kupilem.
W sumie aktualnie w naszym klimacie gdzie zimy są dość łagodne a latem tempera potrafi dobić do tych 40 °C nie powinno to w niczym przeszkadzać.
Zobaczymy, jutro może będę mieć chwilę posprawdzać sitka i zrobić zalecaną diagnostykę, bo dzisiaj znowu miałem te błędy więc jest coś na rzeczy.
Może od razu olej i filtr też wymienię.
Jedyne co zauważyłem to błąd pojawia się po dobrym rozgrzaniu silnika i ostrzejszej jeździe.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 2520
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB A20NHT 220KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: dokia » 10 sty 2020, o 22:01

Aha. No to czegoś się nauczyłam :)

U mnie jak moje zawory dawały błędy, to też na autostradzie komunikat "moc obniżona do połowy" i check engine. Po wymianie na nowe elektrozawory nie ma najmniejszego problemu, ani błąd nie wraca na tablicę ani żadnych SMSów mi ona nie pisze na UpLevel
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Kampanie serwisowe / Informacje techniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości