Cruze 1.8 LPG, spadek mocy, głośna praca

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Piteros
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 15 sie 2017, o 08:18
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Cruze 1.8 LPG, spadek mocy, głośna praca

Post autor: Piteros » 15 sie 2017, o 08:53

Witam.

Od pewnego czasu zauważyłem kilka niepokojących objawów w moim cruzie, lista zauważeń jak poniżej:
1. z czasem zaczął głośniej pracować - głośniej w sensie z układu wydechowego - nie jest zawsze tak samo, czasem lepiej czasem gorzej z tym hałasem. Raz przy 140km/h uszy więdną, a czasem można normalnie rozmawiać w samochodzie
2. zaczął tracić moc, i tu też czasem jedzie jak na ręcznym i jakoś cicho wtedy warkocze, a czasem (i coraz rzadziej niestety) frunie jak frunąć powinno nieduże autko z silnikiem 140KM
3. hamowanie silnikiem to często, nie mocne, ale wyraźnie zauważalne buczenie z wydechu
4. ostatnio szarpanie podczas przyspieszania, szczególnie na niższych biegach.
5. podczas uruchamiania silnika czasem odpala normalnie, a czasem się jakby zadławi, ale nigdy nie gaśnie i po chwili wraca na normalnie obroty
6. spalanie może wzrosło ale jeśli już to 0,5-1,0l na sto km

Samochód od nowości w fabrycznym gazie, teraz 115kkm
Objawy nie wystąpiły nagle, lecz powoli obserwuje coraz co gorszą kulturę pracy i tym samym komfort jazdy.

Pojechałem z tym do mechanika, faktycznie potwierdził objawy.
Zaczął od sprawdzenia sond lambda na komputerze.
Pierwsza przed katalizatorem OK, natomiast drugą za kata wyraził zaniepokojenie, bo mu się wskazania nie zmieniały. Powiedział, ze na początku co tam się zmieniało ale potem wskazanie stałe. I że trzeba to sprawdzić u kolegi co ma lepszy komputer i sondę testową, bo on nie potwierdza że druga sonda działa/nie działa.
Wszystko to robił na rozgrzanym silniku na biegu jałowym nawet nie zauważyłem dodawania gazu - i tu moja pierwsza wątpliwość czy tak trzeba i te wskazania 2-giej lambdy są złe?

Nie mam pod ręką pewnego mechanika, za to mam obawy że na złego mogę trafić i będzie klops.
Z góry dzięki za wszelkie sugestie co sprawdzać.

Piotr.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Cruze 1.8 LPG, spadek mocy, głośna praca

Post autor: Bunioopl » 15 sie 2017, o 09:05

Sprawdź luzy zaworowe. Sondy nie ruszaj. Jakie błędy wywala?

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Piteros
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 15 sie 2017, o 08:18
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Re: Cruze 1.8 LPG, spadek mocy, głośna praca

Post autor: Piteros » 15 sie 2017, o 09:50

Luzy sprawdzone miesiąc temu - panowie powiedzieli, że jest bardzo OK i najbliższe 50kkm nie mam się co martwić.
Świece wtedy też wymienili (na oryginał który sam dostarczyłem).
Błędów żadnych nie mam - wtedy diagnoza byłaby łatwiejsza.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze 1.8 LPG, spadek mocy, głośna praca

Post autor: wszim » 15 sie 2017, o 17:07

A z wydechem wszystko ok? Może trzeba go przejrzeć razem ze stanem katalizatora.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Piteros
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 15 sie 2017, o 08:18
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Re: Cruze 1.8 LPG, spadek mocy, głośna praca

Post autor: Piteros » 16 sie 2017, o 20:49

Dźwięki dochodzą właśnie z wydechu i ja obstawiam problem z kata, natomiast mechanik zaczął od sprawdzania lambdy.
W sumie też dobrze tylko czy jeśli na drugiej lambdzie mam stałe wskazanie (na biegu jałowym) to czy to jest nieprawidłowe?
Bo osobiście to myślę że druga lambda jest OK, a problem leży gdzieś indziej.
Tym bardziej, że nie mam żadnych błędów z komputera - a jakby padła lambda to chyba miałbym jakiś komunikat.

Pytanie czy przy stały wskazaniu lambdy warto tracić czas na jej sprawdzanie.
Tym bardziej, że mechanik, jak się okazuje, ma "za słaby komputer" i musi z tym jechać do kolegi co ma sprzęt od astry.

Jak myślicie co z tym dalej robić - samochód niestety jeździ coraz słabiej... :pomoc:

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze 1.8 LPG, spadek mocy, głośna praca

Post autor: wszim » 16 sie 2017, o 20:58

Jeżeli nie ma błędów z drugiej sondy to raczej sondę zostawiłbym w spokoju. Wydaje się, że dobrze kombinujesz i z opisanych przez ciebie objawów można sugerować że z wydechem i katem jest coś nie halo. Zrób test wieczorny i zwróć uwagę czy katalizator nie rozgrzewa się tak, że aż świeci.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Piteros
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 15 sie 2017, o 08:18
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Re: Cruze 1.8 LPG, spadek mocy, głośna praca

Post autor: Piteros » 22 sie 2017, o 08:29

Po wizycie u mechanika są nowe wieści.
Zauważyłem że powoli "ulatnia się" płyt chłodniczy i znaleźliśmy wilgotne miejsce pod kolektorem. Czyżby więc okazało się że to jednak nieszczelność i mamy lewe powietrze w układzie?
Dodatkowo pożyczyłem od kolegi i podpiąłem ELM-a i trochę popatrzyłem na Torque co tam pokazują wskaźniki.
No i pokazują, że obie lambdy pracują OK, mieszanka OK natomiast co zwróciło moją uwagę cały czas mam korektę w górę i to sporą.
Czyli jak rozumiem mam ubogo paliwa i to by potwierdzało, że "skądś" powietrze na boku dochodzi.
Czy dobrze myślę? - wg mnie to by miało sens. Kata śliski temat - kosztowo słabo i nie ma jak sprawdzić w tym silniku bez prucia. A szkoda żeby się po wypruciu okazało że KATA jest OK.

Dzisiaj wstawiam do warsztatu, żeby tą nieszczelność zobaczyć dokładniej.
Dam znać jakie rezultaty.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze 1.8 LPG, spadek mocy, głośna praca

Post autor: wszim » 22 sie 2017, o 08:39

Nie widzę związku, co ma piernik do wiatraka czyli lewe powietrze do nieszczelności układu chłodzenia. Coś ten mechanik wcześniej chyba cukiernikiem był.
Spora korekta w górę czyli ile? Przede wszystkim przejdź na zasilanie na benzynie i dopiero wtedy obserwuj zachowanie samochodu i rób diagnostykę awarii.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Cruze 1.8 LPG, spadek mocy, głośna praca

Post autor: Bunioopl » 22 sie 2017, o 09:27

Wyciek może być spowodowany pękniętyą obudową termostatu. Miałem coś takiego. Płyn zbierał się na łączeniu głowicy i blokuu silnika. Wyciek płynu nie ma wpływu na pracę silnika, oczywiście jeżeli nie jest do cylindra i jak go uzupełniasz.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

mkosmida
Profesjonalista
Posty: 961
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
Reputacja: 0
Imię: Maciej
Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Cruze 1.8 LPG, spadek mocy, głośna praca

Post autor: mkosmida » 22 sie 2017, o 09:45

plyn leje Ci sie za pewne z trojnikow albo samych wezy -> czesta przypadlosc instalacji gazowej w Cruzie..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość